Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:10

vind het beetje raar dat er wordt gesproken over schandalig dat het niet lukt de pil te verkrijgen.
Zo makkelijk is het helaas niet. Die mensen weten duidelijk niet zoveel van grondstoffen en inkoop van medicijnen.

Ik zie dat een batch is afgekeurd. Ja dat is echt enorm oliebol. Alles vernietigd en alles opnieuw maken.
Dat kost tijd. En die batch moet ook weer gekeurd worden.

mevrouw Ploumen heeft er duidelijk geen kaas van gegeten, ze zit waarschijnlijk er zelf ook op te wachten :+

Voor de mensen die hem normaal hebben: is de nuvaring niks voor jullie?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:16

Lous schreef:
flappie28 schreef:
Denk eerder de Inspectie Gezondheidszorg in plaats van de NVWA, https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ptiepil-op

Ik weet niet hoe dat precies werkt. Misschien werken ze wel samen.
Aangezien de NVWA dit ook doet voor medicatie op recept voor dieren waar in gehandeld word.
Zoals bijvoorbeeld Pracent.

Anticonceptiepil valt als receptgeneesmiddel onder de geneesmiddelenwet, dus daar houdt de inspectie Gezondheidszorg toezicht op als daar in gehandeld wordt zonder vergunning. Zie de link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:43

Lekker dan... dinsdag al herhaalrecept ingeleverd. Komen ze er nu mee dat ze gewoon echt niks meer hebben. Stoppen met deze pil is absoluut geen optie. Zit hier al sinds mijn twaalfde aan, slik hem altijd door want als ik ongesteld word kun je me begraven. Het bloed ligt echt overal en ik lig voor dood op bed. Helaas is dit niet overdreven. Geen idee wat ik nu moet doen. Heb net nieuw werk dus stoppen met de pil en ziekmelden vind ik ook geen optie.

Anoniem

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:47

Je kan toch op wat anders over? Er zijn wel meer die wel leverbaar zijn..

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:49

naomiiiii schreef:
Lekker dan... dinsdag al herhaalrecept ingeleverd. Komen ze er nu mee dat ze gewoon echt niks meer hebben. Stoppen met deze pil is absoluut geen optie. Zit hier al sinds mijn twaalfde aan, slik hem altijd door want als ik ongesteld word kun je me begraven. Het bloed ligt echt overal en ik lig voor dood op bed. Helaas is dit niet overdreven. Geen idee wat ik nu moet doen. Heb net nieuw werk dus stoppen met de pil en ziekmelden vind ik ook geen optie.

Overleggen met de huisarts. (En het hoeft niet per se zo te zijn dat je ongesteldheid nu nog zo heftig is, maar ik begrijp je wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:51

Ik denk niet dat mijn lijf daar blij van word als ik al 10 jaar dezelfde hormonen slik. Om dan even voor 1, 2 (mag toch hopen dat dit niet langer duurt!) Over te stappen dan maak ik mijn lichaam helemaal gek, dat weet ik nu al. Heb trouwens ook geen suggesties ofzo gekregen van de apotheek voor een andere optie. Ik ga morgen gewoon zoveel mogelijk apotheken bellen en anders weet ik ook niet wat ik moet doen.

@sourie, ik ben afgelopen zomer nog even gestopt om mijn lichaam op te schonen, het is nog heftiger geworden. Huisarts is even een lastige kwestie want moet me hier nog inschrijven en bij de andere uitschrijven. Mijn schoonmoeder gaat morgen een aanmeldingsformulier halen terwijl ik aan het werk ben. Maar dan nog vind ik een andere pil absoluut geen goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:52

Ik heb mezelf aangeleerd opnieuw te bestellen als ik nog 2 strips heb liggen. Kan morgen mijn nieuwe weer ophalen. Trigynon slik ik, daarbij is een van de fases volgens mij ook de standaard Microgynon 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:54

Dat is onzin dat je lijf daar niet blij van zou worden.. In veel zitten voor een deel ook gewoon dezelfde in. Ik zou gewoon over gaan op een pil die er op lijkt.. Ja je kan misschien last hebben van bijwerkingen maar dat is gissen. Soms doe je het er zelfs beter op.

Het kan nog wel maanden duren heeft mijn apotheek verteld want Nederland staat ook achteraan in de rij om het te krijgen omdat ze veel minder betalen dan anderen landen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:55

naomiiiii schreef:
Ik denk niet dat mijn lijf daar blij van word als ik al 10 jaar dezelfde hormonen slik. Om dan even voor 1, 2 (mag toch hopen dat dit niet langer duurt!) Over te stappen dan maak ik mijn lichaam helemaal gek, dat weet ik nu al. Heb trouwens ook geen suggesties ofzo gekregen van de apotheek voor een andere optie. Ik ga morgen gewoon zoveel mogelijk apotheken bellen en anders weet ik ook niet wat ik moet doen.

@sourie, ik ben afgelopen zomer nog even gestopt om mijn lichaam op te schonen, het is nog heftiger geworden. Huisarts is even een lastige kwestie want moet me hier nog inschrijven en bij de andere uitschrijven. Mijn schoonmoeder gaat morgen een aanmeldingsformulier halen terwijl ik aan het werk ben. Maar dan nog vind ik een andere pil absoluut geen goede oplossing.

Maar dat is denk ik niet zo gek? 10 jaar zonder stopweek en dan even opschonen? Jaa daar kan een lichaam ook van in de war raken. Ik zou even overleggen voor een andere, en kun je geen prik pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:56

Yvank_ schreef:
Dat is onzin dat je lijf daar niet blij van zou worden.. In veel zitten voor een deel ook gewoon dezelfde in. Ik zou gewoon over gaan op een pil die er op lijkt.. Ja je kan misschien last hebben van bijwerkingen maar dat is gissen. Soms doe je het er zelfs beter op.

Het kan nog wel maanden duren heeft mijn apotheek verteld want Nederland staat ook achteraan in de rij om het te krijgen omdat ze veel minder betalen dan anderen landen.

Dat is voor sommige mensen echt makkelijker gezegd dan gedaan. Er zullen inderdaad mensen zijn die wel ff kunnen wisselen van bestanddelen of zwaarte van de pil, maar er zijn er ook een hele groep voor wie het niet zo makkelijk ligt en waarbij 'even' je hormoonhuishouding op de schop gooien best wel heftige effecten kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:58

Nou krijg epilepsie achtige verschijnselen van sommige pillen... Dus ik weet waar ik het over heb.. Maar het is niet zo dat elke andere pil een verslechtering is he... SOmmigen slikken al 10 jaar hetzelfde en inmiddels zijn er al veel betere pillen op de markt met minder bijwerkingen en belasting. Het is er nu opveel plekken gewoon niet. Dan moet je een alternatief zoeken ofstoppen.. Daar kunnen de apotheken ook niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:59

Pillen die erop lijken zijn allemaal minder sterk. Hier in dit topic en in mijn omgeving hoor ik vanalles over doorbraakbloedingen. Zoals je kunt begrijpen kan ik dat er niet bij hebben. Iemand in dit topic zei ook nog dat op een andere pil overstappen voorlopig niet veilig is. Kan ik er ook moeilijk bij hebben met een vriend. Daarnaast ken ik mijn lichaam denk ik zelf het beste en ik weet 100% zeker dat dat geen goeds gaat doen. Ook mentaal niet.

Maanden? Je word op deze manier bijna verplicht het illegaal te kopen. Belachelijk dit. 300% dat er een babyboom is over 9 maanden.

Janine, ik heb in die 10 jaar vooral in vakanties af en toe even een stopweek dus ik slik hem echt niet al 10 jaar zonder ongesteld te zijn oid. Maar als ik lang geen vakantie van werk heb oid dan kan ik er gewoon niet mee stoppen.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:59

Ik heb van een super lieve bokker 3 stripjes van de pil gehad! Echt heel erg fijn en dankbaar! Waar bokt al niet goed voor is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:00

naomiiiii schreef:
Pillen die erop lijken zijn allemaal minder sterk. Hier in dit topic en in mijn omgeving hoor ik vanalles over doorbraakbloedingen. Zoals je kunt begrijpen kan ik dat er niet bij hebben. Iemand in dit topic zei ook nog dat op een andere pil overstappen voorlopig niet veilig is. Kan ik er ook moeilijk bij hebben met een vriend. Daarnaast ken ik mijn lichaam denk ik zelf het beste en ik weet 100% zeker dat dat geen goeds gaat doen. Ook mentaal niet.

Maanden? Je word op deze manier bijna verplicht het illegaal te kopen. Belachelijk dit. 300% dat er een babyboom is over 9 maanden.

Janine, ik heb in die 10 jaar vooral in vakanties af en toe even een stopweek dus ik slik hem echt niet al 10 jaar zonder ongesteld te zijn oid. Maar als ik lang geen vakantie van werk heb oid dan kan ik er gewoon niet mee stoppen.

Dat het niet veilig is is dikke onzin :+ als je overstapt zonder stopweek is je nieuwe pil meteen direct zo veilig..

Gewoon met je apotheek of huisarts overleggen als je van niemand iets kan krijgen het is voor nu even niet anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:02

Yvank_ schreef:
Nou krijg epilepsie achtige verschijnselen van sommige pillen... Dus ik weet waar ik het over heb.. Maar het is niet zo dat elke andere pil een verslechtering is he... SOmmigen slikken al 10 jaar hetzelfde en inmiddels zijn er al veel betere pillen op de markt met minder bijwerkingen en belasting. Het is er nu opveel plekken gewoon niet. Dan moet je een alternatief zoeken ofstoppen.. Daar kunnen de apotheken ook niks aan doen.

Ik bedoel het ook absoluut niet als aanval op jou hoor, maar het ligt best gecompliceerd. Ik ben nu eindelijk ingesteld op een pil waar ik geen PMDS klachten van heb en waarbij mijn menstruatie niet rammend hevig is, en ik ben dus behoorlijk huiverig om voor een paar maanden over te stappen, juist ook omdat ik weet wat voor effecten andere pillen op me hebben.

Nou heb ik het geluk dat mijn pil niet onder de schaarste valt, behalve dan dat sommige apotheken vrouwen massaal op mijn pil zetten om het tekort op te lossen en hij daardoor niet overal te krijgen is.

Ik bedoel, ik zat echt met tranen in mn ogen toen mijn ene apotheek zei dat ze pas eind december leverbaar zouden worden en of ik niet een maandje condooms kon gebruiken. Dat zou voor mij echt een ongelofelijke poedersuiker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:04

Dat snap ik wel hoor. Ik heb het vorig jaar gehad toen was mijn pil op maar daar hoorde je geen hond over die wordt niet enorm veel gebruikt := gelukkig van een vriendin toen tijdelijk wat kunnen lenen.

Maar ook toen wist ik wel als dat niet kan het is dan niet anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:06

Als het echt niet anders kon, soit. Als het er niet is dan is het niet, en dan kan je daar weinig aan veranderen, of je nou hoog of laag springt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:25

Emmaa_ schreef:
Ja, lekker poedersuiker. Ik slik een 24+4 combinatiepil en dacht dat die wel gewoon leverbaar was, dus heb hem besteld bij de apotheek zodat ik hem morgen na een afspraak op kon halen, krijg ik net een mail dat hij voorlopig niet leverbaar is. Wat heel poedersuiker is want ik ben alleen morgen in de stad waar ik hem op zou moeten halen en ik heb maandag nieuwe nodig.

Je bedoelt de Yaz? Of niet? Wat bizar, ik kreeg het in Almere een dag na bestelling voor 6 maanden gelijk mee want er was niets aan de hand :oo

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:38

naomiiiii schreef:

Okee, maar vind alsnog weinig 1 keer perjaar. Het is wel lastig, is prikpil niet haalbaar beetje zelfde idee qua stof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:41

naomiiiii schreef:

Voor seks bestaat ook nog zoiets als condooms.

Ik moet morgen bestellen, ben benieuwd :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:42

love_western schreef:
naomiiiii schreef:

Voor seks bestaat ook nog zoiets als condooms.

Ik moet morgen bestellen, ben benieuwd :+

Jaa precies

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:27

Ik heb vanaf vandaag een andere oplossing voor anticonceptie. Geen pil meer.
Wel zonde, heb nu nog strips liggen. :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:06

Ik kan ook echt niet 123 overstappen op een ander soort pil. Ga er niet dood van, maar in het verleden is wel gebleken dat me dat géén goed doet. :=
Implanon idem. No go. :')

Ik heb de levon/estryl 0,15/0,03 is er van die variant dan ook een zwaardere? Of is dit de zwaarste?
Ik heb al gegoogled maar snap er niet veel van.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:21

Gerdjee schreef:
Ik heb van een super lieve bokker 3 stripjes van de pil gehad! Echt heel erg fijn en dankbaar! Waar bokt al niet goed voor is...

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:39

Paris_ schreef:
Ik kan ook echt niet 123 overstappen op een ander soort pil. Ga er niet dood van, maar in het verleden is wel gebleken dat me dat géén goed doet. :=
Implanon idem. No go. :')

Ik heb de levon/estryl 0,15/0,03 is er van die variant dan ook een zwaardere? Of is dit de zwaarste?
Ik heb al gegoogled maar snap er niet veel van.

Bedoel je niet 'ethinyles/levon 0.03/0.15', de microgynon 30?
Ik slik zelf de pil niet meer en heb nog 4 strippen liggen..