Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 12:27

benangelique schreef:
Hier toentertijd met pucka in de snoozzz. Ging echt prima

Zaten zn armpjes dan ook onder de band? Want zn oksels zouden er dan voor moeten zorgen dat hij niet door de band zakt?

Het idee vd hydrofieldoek is slim, maar werkt niet met een puckababy

DiantaM

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:49

Ik zou dan voor dikke pyjama in puckababy gaan en dan eventueel iets van verwarming. Doodeng als ze door hun beetjes zakken en dus onder de dekentjes verdwijnen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:56

Die van mij bleef niet onder dekens :') dus die ging gewoon al snel in een wat dikkere slaapzak. Daar had ze dan ook voldoende aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:41

Ik heb de eerste 2 jaar geen deken gebruikt ivm zeer beweeglijk kind. Wel slaapzakjes.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 19:56

Hmm zijn er slaapzakjes maat 56?
Ik heb nu een handdoek opgerold en deze leg ik in zijn knieholte tegen zn bips. Net hielp het goed hopelijk was dat geen beginnersgeluk.

Ik heb nu nog iets meer dan 1 pot Hero Pep voeding.. zodra deze op is mag ik van de arts weer over op gewone voeding om te kijken hoe dat gaat... ik heb alleen echt geen idee waar ik goed aan doe?! Er zijn zoveel merken en soorten. Indikken gaan we iig niet meer doen, dat had icm de medicatie geen zin. Daarnaast kan hij inmiddels weer lekker poepen dus dat wil ik graag zo houden. Dus geen voedingen waar jbpm in zit. Zijn er voedingen speciaal voor krampjes?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:58

Alle merken nr 1 voeding hebben dezelfde samenstelling omdat daar heel veel regels voor zijn. Heb ik mij laten vertellen.
Behalve dan de voeding obv geitenmelk oid en de biologische.
Alleen de ene stinkt erger dan de andere, ik vond eigenlijk alle poedermelk stinken. Hero baby vond ik nog enigszins te doen :P
Geitenmelk schijnt wel lichter verteerbaar te zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:03

JLLN_ schreef:
benangelique schreef:
Hier toentertijd met pucka in de snoozzz. Ging echt prima

Zaten zn armpjes dan ook onder de band? Want zn oksels zouden er dan voor moeten zorgen dat hij niet door de band zakt?

Het idee vd hydrofieldoek is slim, maar werkt niet met een puckababy

Als écht kleintje was t voldoende dat zijn armen ook onder de band zaten. Dan zakte hij niet. Dat gebeurde pas toen hij meer ging wurmen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:32

Ja, de hema heeft slaapzakjes vanaf 56 cm.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:27

Je hebt slaapzakken waar je de armpjes vanaf kan ritsen. Ik dacht van de Hema. Dan kan je hem met de puckababy in het slaapzakje leggen. Stel het slaapzakje is te lang. Dan kan je altijd het onderste gedeelte onderaan instoppen

Puckababy heeft ook hele fijne slaapzakjes. Die zijn wat meer aangesloten en van binnen lekker zacht.

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:09

Ik heb ook de snoozzz gebruikt en zocht ook een oplossing voor de Puckababy. Bij de snoozzz zit namelijk behalve de buikband ook nog een band tussen de benen door. Ik heb een goedkoop zomerslaapzakje van de Hema omgetoverd tot Puckababy :) En ik ben echt geen handige naaister haha! Slaapzakje had geen mouwen, ik heb de armgaten dichtgestikt. Vervolgens op de achterkant 3 openingen gemaakt voor de banden van de snoozzz, even een steekje aan de uiteinden om scheuren te voorkomen, en voila, een Puckababy versie 2.0 voor in schuine bedjes :D Ik liet het slaapzakje altijd in bed liggen met de banden er al doorheen. Als de kleine dan naar bed moest, hoefde ik alleen maar het klittenband rondom het buikje en benen vast te maken en rits van de slaapzak dicht te doen, heeft echt goed gewerkt! Armpjes bleven mooi binnen boord en en werd heerlijk geslapen! Was echt geen moeite en het effect is 100%. Wie weet kun je er iets mee!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 02:00

kascar schreef:
Ik heb ook de snoozzz gebruikt en zocht ook een oplossing voor de Puckababy. Bij de snoozzz zit namelijk behalve de buikband ook nog een band tussen de benen door. Ik heb een goedkoop zomerslaapzakje van de Hema omgetoverd tot Puckababy :) En ik ben echt geen handige naaister haha! Slaapzakje had geen mouwen, ik heb de armgaten dichtgestikt. Vervolgens op de achterkant 3 openingen gemaakt voor de banden van de snoozzz, even een steekje aan de uiteinden om scheuren te voorkomen, en voila, een Puckababy versie 2.0 voor in schuine bedjes :D Ik liet het slaapzakje altijd in bed liggen met de banden er al doorheen. Als de kleine dan naar bed moest, hoefde ik alleen maar het klittenband rondom het buikje en benen vast te maken en rits van de slaapzak dicht te doen, heeft echt goed gewerkt! Armpjes bleven mooi binnen boord en en werd heerlijk geslapen! Was echt geen moeite en het effect is 100%. Wie weet kun je er iets mee!

Verhip, dat is slim!! Mijn moeder is wel een handige nasister en heeft zowat n halve babyuitzet gemaakt van nestje tot maxicosizak, dat moet haar wel lukken te fabriceren!! Morgen maar eens naar de hema voor n slaapzakje. Al moet ik die misschien maar op de groei kopen? Vind de hema maten nogal zoeken.. ik weet niet. Shirts maat 56 verzuipt hij werkelijk waar nog in.. de broekjes past hij daarentegen wel..

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:36

Ik zou het slaapzakje niet teveel op de groei kopen anders is het ‘knusse’ effect van zo’n zakje weg en hebben de armpjes en beentjes iets teveel vrijheid Wellicht zijn winkels als Wibra ook nog wel goede plekken om te zoeken. Of ken je iemand die nog een slaapzakje heeft die je mag verbouwen Succes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:42

Hoi Ts ik lees al een tijdje mee. Super blij voor ke dat t zo goed gaat nu.

Ik ben nog geen moeder, wel een kinderwens. Maar heb (oa hier) op bokt gelezen dat dir boek https://www.bol.com/nl/p/regelmaat-en-i ... lsrc=aw.ds

Erg goed is. Misschien is dat nog Wat voor je?

Ik duim iig voor je dat t goed blijft gaan!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:04

Hema valt vrij ruim, dus die zou ik niet te groot kopen. Tenzij je ze in de droger doet, dan krimpen de slaapzakjes gigantisch :=
Maar dat komt de kwaliteit ook echt niet ten goede, dus moet je even kijken of je dat wil. Zou er dus sowieso altijd twee kopen, om af te wisselen :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:33

Wat fijn dat het zo omgeslagen is. Wat voeding betreft er is geen slechte babyvoeding in Nederland. Ik zou gewoon weer beginnen met een standaard voeding, niet iets speciaal voor darmen ofzo. Kies een voeding die overal verkrijgbaar is zodat je niet vastzit aan 1 winkel en wacht niet tot de laatste voeding van wat je nu hebt op is. Je kan mooi mengen en zo op die manier je kleine laten wennen aan de nieuwe voeding. Succes

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 12:37

egnie schreef:
Wat fijn dat het zo omgeslagen is. Wat voeding betreft er is geen slechte babyvoeding in Nederland. Ik zou gewoon weer beginnen met een standaard voeding, niet iets speciaal voor darmen ofzo. Kies een voeding die overal verkrijgbaar is zodat je niet vastzit aan 1 winkel en wacht niet tot de laatste voeding van wat je nu hebt op is. Je kan mooi mengen en zo op die manier je kleine laten wennen aan de nieuwe voeding. Succes

Kun je verschillende merken met elkaar mengen? Ik begin bijna aan de laatste pot, daar doe ik net geen week mee dus dan zou ik die kunnen mengen :o?

Net bij de hema geweest, heb een slaapzakje! Het is maat 50/68 dussuhh daar past hij voorlopig nog wel in... maat 56 shirtjes van hema zijn namelijk nog te groot voor hem.

Maartje1990 schreef:

Ik ben nog geen moeder, wel een kinderwens. Maar heb (oa hier) op bokt gelezen dat dir boek https://www.bol.com/nl/p/regelmaat-en-i ... lsrc=aw.ds

Dit boek is inderdaad eerder genoemd.. Is er geen samenvatting te koop :') ik kom al niet fatsoenlijk aan het huishouden toe, laat staan het lezen van een boek.. moet het refluxboek ook nog doorspitten |o

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:45

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:52

Mijn kindjes sliepen van dag 1 in een slaapzak. Zolang je ziet dat hals niet te breed is, is het goed.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:29

Ja je kunt voeding mengen. Op die manier kunnen ze dus rustig wennen aan een andere samenstelling. Je kunt bijv 1 schepje vervangen voor de nieuwe voeding. En dat kun je dan zo opvoeren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:38

Maartje1990 schreef:

Dat boek heeft mijn voorkeur niet en gaat in tegen al mijn gevoel qua laten huilen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:00

Het boek is meer dan het "laten" huilen. Daarbij passen zij in dit boek 1 manier toe. Het boek gaat niet over huilen, maar om het verminderen van prikkels en vanuit daar zal een baby minder huilen. Ik heb het boek gelezen bij de eerste en ik vond het een verademing. Het gaf mij houvast en hielp mij om structuur in de dag te brengen. Toen ik dat voor elkaar had, was het huilen weg. Op het normale huilen daar gelaten.

Ik heb het bij mijn andere kinderen ook gedaan en die hebben sliepen allemaal. Ik lees ook verhalen waarbij moeders schrijven dat hun baby gewoon niet veel slaap nodig heeft en dus overdag bijna niet slapen. Dat gaat er dus bij mij niet in. Baby's hebben gewoon slaap nodig en dat is bij de ene makkelijker dan bij de andere, maar door wat "doorzettingvermogen" en wat hulp met bijv een boek is dat bij iedere (gezond) baby haalbaar.

Echter er zijn meer wegen die naar Rome leiden ook wat betreft baby's en hun verzorging. Dus de belangrijkste tip die ik kan geven is volg je gevoel en zoek iets wat bij jou past.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:33

JLLN_ schreef:
Even een algemene vraag aan de mama’s die ervaring hebben met reflux/krampjes baby’s.. lagen die van jullie ook zo onrustig als ze in hun bedje lagen?

Sam ligt vaak te trappelen en te doen als n gek en dan is hij heel even rustig en denk je van nou dan valt hij zo wel in slaap en hoppa, hij begint weer te jammeren en trappelen en doen..

Of hoe is dat juist bij baby’s die géén klachten hebben/hadden...?

Edit:
En kan het zijn dat hij steeds om voeding vraagt om de reflux te verzachten? Normaliter heeft Sam een vrij steady ritme van om de 3u honger hebben, soms wat langer ertussen.
Vandaag.... geen touw aan vast te knopen, binnen 3 uur komen maar dan de fles niet leegdrinken en echt meermaals vandaag, daarnet zelfs binnen 1,5uur terwijl hij juist wél een volledige fles had leeggedronken daarvoor.. ik kan er geen wijs meer uit :? Of zou hij een regeldag te pakken hebben?

Regeldagen kan natuurlijk altijd roet in t eten gooien. Het eerste jaar vind ik ze zó vaak van ritme wisselen.

En ja ik heb 2 zoontjes en echt eeen wéreld van verschil. Wat het bij de eerste ook is geweest (verborgen reflux, krampjes, Kiss, of een combinatie van), hij was áltijd onrustig. En superallert, is hij overigens nog steeds. Ging huilend naar bed, sliep 45 min, werd huilend wakker. En de 2e....die leg ik in bed, pruttelt wat, zuigt op z’n duimpje en valt in slaap.

Overigens, overheen gelezen misschien, maar pakt ie een speentje? Dat kan de reflux ook verzachten. Wij zijn toen uitgekomen op de Philips avent speentjes, maar hebben eerst ook allerlei andere geprobeerd.

Edit: Boek van Ria Blom heb ik aan de kant gesmeten, maar “Baby in een droomritme” voor in de plaats gekocht. Als je wilt, ik stuur m naar je op!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:54

JLLN_ schreef:
egnie schreef:

Kun je verschillende merken met elkaar mengen? Ik begin bijna aan de laatste pot, daar doe ik net geen week mee dus dan zou ik die kunnen mengen :o?

Net bij de hema geweest, heb een slaapzakje! Het is maat 50/68 dussuhh daar past hij voorlopig nog wel in... maat 56 shirtjes van hema zijn namelijk nog te groot voor hem.

Maartje1990 schreef:

Dit boek is inderdaad eerder genoemd.. Is er geen samenvatting te koop :') ik kom al niet fatsoenlijk aan het huishouden toe, laat staan het lezen van een boek.. moet het refluxboek ook nog doorspitten |o

Voordat je dit boek of het eerdere genoemde boek van ria blom aanschaft bedenk dan eerst of de methode van laten huilen bij jouw past. Anders zou ik het geld in je zak laten. :j

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 15:37

Nou zo goed als het ging, zo k*t gaat het gister en vandaag. En dan ben ik ook nog eens alleen. Heel eerlijk voel ik mij in de steek gelaten, door alles en iedereen. Artsen die het zo lang hebben laten lopen, partner die weg is, ouders die weg zijn. En ik moet het allemaal maar klaar zien te spelen in m’n eentje met een baby die zijn bed associeert met een bak ellende, alles de hele dag onder spouwt en als kers op de taart alsie niet spuugt of wat dan ook last heeft van krampjes.

Hij heeft om 1u n voeding gehad, heeft zo ongeveer 8x gespuugd waardoor wss de helft van de fles er weer uit is en hij ligt nog steeds niet te slapen. Dan is het weer een boer die dwars zit, dan voeding die omhoog komt, een scheet, krampjes.. ik word er op zn zachts gezegd gestoord van. Ben gewoon ten einde raad en ik zou het liefst heel t huis kort en klein meppen van frustratie.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:45

Sterkte. Geen ervaring verder maar wilde dat toch even zeggen