Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kwita schreef:En ja wat ik ook zo iets vind tegenwoordig dat we met de media ook zo beinvloed worden....
Laatst las ik een stukje lager opgeleiden zijn dikker tegenover de hoger opgeleiden.....
er wordt ook zo veel aan opgehangen : je bent dus niet slim, je wekt zelf andere ziekten op (sneewbal effect) en je bent duur in de zorgrekeningen.
ik vind dat ook zo grof weg dom opgeschreven door de media...en het wordt weer gelezen en geloofd want de statistieken zeggen.
Het is een heel issue , ik heb er eerlijk gezegd een gladderug van gekregen.Een dun iemand kan ook diabeet zijn of poef een hart infarct krijgen en dood gaan.
Dit jaar ben ik meer dunne mensen verloren dan dikke en allemaal aan ziekten, het geeft geen garantie maar meer een schijn veiligheid!
enjoymyhorse schreef:Het is meestal niet zo dat het is dat laag opgeleiden perse als dommer zijn bij niet gezond eten.
Maar het zegt ook wat van de betaalbaarheid.
Wat ik eerder ook al aangaf, fruit, water, volle yoghurt het word allemaal duurder.
Een blikje soep is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan eigengemaakte soep met veel groenten.
En zo is dat met de hele maaltijd.
Lager opgeleiden zijn vaak genoeg blij eten te kunnen kopen, laat staan goed eten.
Onali schreef:Niet iedereen heeft een Turk in het dorp
En wat moet ik met een pan soep voor een familie in mn eentje?
Ja de rest van de week nog meer soep eten. Heb maar een kleine vriezer dus ben beperkt in mn opslaan. Meerdere dagen achter elkaar hetzelfde eten vind ik ook niet veel aan.
enjoymyhorse schreef:zak chips 0,89
pizza jumbo 1,85 (3 voor 5 euro maar 1 stuks geteld)
Totaal 2,74 pp
Ik maak vandaag dit en dat is een van de goedkoopste gerechten deze week.
Mexicaanse bootjes van courgette. PP geteld.
Courgette 0,69
Mager rund gehakt 1,84
Groente 1,17
Tomaten puree 0,14
3,84
Ruim 1 euro duurder dan de pizza met chips.
Bakolie en kruiden niet meegeteld.
Per persoon, dat is misschien geen wereld bedrag, maar tel dat met meer personen elke dag en het telt wel op.