postnatale depressie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:23

LoveBodin schreef:
grijs_wolkje schreef:
Nancy- Hubby komt om half vijf uit zijn werk, dus kunnen het vanavond in alle rust, face to face, bespreken. En inderdaad een kind willen is nog niet zo makkelijk. Op kleintje hebben we ook 4 jaar gedaan met vele fertiliteitsbehandelingen die geen resultaat hadden, we moesten door naar het ivf traject maar werden in de wachttijd toch spontaan zwanger.

Ik moet vanavond echt opletten niet in de aanval te gaan. Begrip hebben en aandachtig luisteren naar elkaar.. Onze communicatie is altijd heel goed alleen hebben we nog nooit zo'n heftige situatie aan de hand gehad.

Als het er nu op uitkomt dat hij het kind niet wil en ik wel, dan laten we het een weekje rusten denk ik. Dan kan het bezinken en kunnen we verder praten

TS, ik raad je aan om het nu niet over de telefoon/whatsapp/sms met hem hierover te hebben. Dit is echt een onderwerp wat gewoon een goed gesprek nodig heeft.

Ik wens je heel veel succes, sterkte en wijsheid!

En complimenten voor jou, volgens mij ben je op de goede weg. En je bent volgens mij ook onwijs gegroeid sinds het begin van dit topic!

- Een stille meelezer

Ik zeg nergens dat ik het er over de telefoon over heb toch? Hubby begon wel maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil maar face to face

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:35

Hoe zitten jullie financieel?Als dat geen probleem is kan je altijd nog iemand inhuren,een soort van nanny die jou s'morgens op de drukste tijden met het spitsuur komt helpen.Dat zou al fijn zijn.Of de oudste als ze een jaar is bv een ochtend of dag naar een kinderdagverblijf.Zoiets.

grijs_wolkje

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 15:23

We hebben het financieel redelijk ok 2400 per maand, ik werk niet. Ik weet niet of er een nanny vanaf kan, maar zal het eens bekijken

(Ik zat net inderdaad met mijn gewone account in dit topic, niet handig.. Bedankt voor alle berichtjes daarover. Ben er niet helemaal bij geloof ik)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:25

Vooral nu door blijven ademen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:27

Kan gebeuren toch hopelijk niet teveel mensen gelezen. Eerst vanavond het gesprek met je man voeren in alle rust. Daarna eventueel contact met je huisarts, begeleider om te overleggen. En dan de keuze maken ga je door met deze zwangerschap of niet als het bv medisch wordt afgeraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:30

Ik wil je heel veel wijsheid en sterkte wensen, het is een moeilijke situatie.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:33

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:33

lieve ts. wat een schrik inderdaad.

als ik het zo lees, zou het heel goed kunnen dat je man het goed bedoeld. dat ondanks het woord van God hij jou gezondheid belangrijker vind en daarom het kindje te vroeg ziet. of bang is er zelf ook aan onder door te gaan.

dit kun je alleen maar face to face bespreken vanavond. probeer inderdaad nuchter te blijven en niet in de aanval te vallen. hij is een goeie vent die ook in hetzelfde lastige pakket als jij zit. wat gebeurd, gebeurd, wat je er vervolgens mee doet is aan jullie. elkaar verwijten heeft dus weinig zin.

en je reactie eerder is helemaal geweldig. fijn dat je steeds meer verbondenheid voelt en verliefd wordt op je dochter. die eerste 3 maanden is echt voor iedereen anders en niet iedereen is gelijk verliefd. accepteer dat ook. ik vind het ook steeds leuker worden omdat je steeds meer met elkaar kunt communiceren. ze lachen naar je etc.

en hier 2 kids precies 2 jaar op elkaar. ik ben er blij mee. dan maar ff druk, maar dan ben je er wel vanaf. en dan hebben ze later veel aan elkaar en zitten ze vaak in dezelfde fase

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:46

Heel veel wijsheid gewenst! Ga inderdaad niet in de aanval. Het gevoel en de mening van je man is net zo belangrijk.
Zonder zijn steun gaat dit een loodzware opgave worden.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 16:51

Ik zie het zelf nu ook even niet zitten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:02

Ik schrik zelf van je berichtje eerlijk gezegd. Het is echt iets om heel goed heel goed over na te denken. Want je weet dat het een loeizware periode gaat worden. Vergelijken met een tweeling is niet hetzelfde. Met een tweeling zit je echt in dezelfde fase en dat maakt het op momenten toch makkelijker. Nu zit je met een jaar er tussen. Maar waar een wil is, is een weg. En als de relatie sterk is, en de depressie verminderd, is alles mogelijk. Maar dat kleine leeftijdsverschil maakt het wel heel moeilijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:07

waarom zie je het nu zitten?

ik zou zeker adviseren er goed over na te denken inderdaad. beide is een lastige situatie.
laat je het weghalen, wie weet krijg je later spijt. houd je het kindje, dan komt er een zware tijd op je af.

eigenlijk is het dus een beetje kiezen tussen de komende tijd zwaar of later zwaar voor mijn idee.
als de kids straks 5 en 6 zijn is dat al veel makkelijker

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:21

Het idee wat er allemaal op ons af gaat komen is beangstigend.

Ons huwelijk is sterk, wij zijn sterk, de enige reden die mijn man opgeeft is dat het zwaar gaat zijn en druk. Ik heb de voordelen verteld, dat zijn er nogal wat naar mijn idee, en ik sloot af met 'en ik vind het ook moeilijk te verantwoorden tegenover God. Hoe doe je zoiets? Kijk naar kleintje, die kun je toch niet weggooien? Het lijkt me vreselijk om tabletten te krijgen en het vruchtje wordt afgestoten en ik spoel het door de wc..

Toen ging hij knuffelen met kleintje en nu zitten ze even buiten, ik denk om te laten bezinken.

Positief: hij kwam binnen, ik kreeg een kus en hij zei: die pop.. is weer aan het bakken :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:22

Geef ook je man de tijd om het te verwerken. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:23

<3 klinkt als een fijn gesprek. En gefeliciteerd :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:10

Jeetje TS wat een verhaal.
Blij dat het iets beter met je gaat.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:24

Weet je,ik snap jullie heel goed. Het is gewoon ontzettend lastig en gaat heel zwaar worden. Maar snap het gevoel heel erg goed, waarom is deze niet welkom alleen omdat de tijd even niet uitkomt.. dat lijkt me in je hoofd zo moeilijk te verkroppen.. als het een wens is,is het een wens. Dan maar alle zeilen bij elkaar en even flink in de tropenjaren. Maar ook daar komen jullie dan wel weer uit!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:56

Goh wat een heftige wending ineens.
Ben je ook niet bang dat een zwangerschapsafbraak juist alles erger maakt? Dan schieten weer al je hormonen heen en weer.
Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid samen.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 19:36

We zijn er nog niet uit, wel weten we dat het voor nu waarschijnlijk te zwaar zou zijn. Morgen ga ik naar de dokter on advies te vragen over de lichamelijke en mentale belasting. In neig nu toch meer naar afbreken, hoe erg dat ook is. Het lijkt me zo zwaar, morgen bespreek ik het met de arts en kunnen we een keuze maken hopelijk

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:42

Lieve TS, ik zou als ik jullie was het even laten bezinken allemaal en er even rustig over nadenken. Er hoeft niet vandaag een beslissing genomen te worden. Komt tijd, komt raad. Met een paar dagen bedenktijd kan je er misschien met andere ogen naar kijken en je man ook.

(Een nanny in huis is trouwens duurder dan wanneer je je kind naar het KDV brengt. Tenzij je 3 of meer kinderen hebt, dan maakt het qua prijs niet uit. Wel is het zo dat een nanny je wat meer kan ondersteunen thuis, bijvoorbeeld het eten koken of een wasje aanzetten. Ik ben zelf nanny dus mocht je er vragen over hebben, mag je me altijd een PB sturen.)

Dikke knuffel! Jullie komen er wel uit.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:47

Wat een keuze TS, pfff. Welke beslissing je ook neemt, het is goed, vertrouw daarop. Veel wijsheid toegewenst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:54

Ik moet zeggen dat je enorm sterk overkomt. Niet iedereen zou zo realistisch kunnen denken in jouw situatie. Sterkte bij het gesprek bij de doctor. :(:)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:11

Je hoeft ook niet nu al te beslissen he. Je hebt wel even de tijd om alles te laten bezinken. Neem vooral geen overhaaste beslissingen. Welke keuze jullie ook maken, zorg dat je er volledig achterstaat.

Wel heel fijn om te lezen hoe liefdevol je nu over je meisje praat :)

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 20:26

Voordelen:
- snel klaar met kindjes krijgen
- snel uit de luier periode
- groeien samen op, hebben veel aan elkaar
- mijn man is nu nog niet zo heel mega oud, is nu 60. Ok, dat is oud maar hij is nog super fit
- eerste zwangerschap ging zonder klachten, echt 0 kwaaltjes of pijntjes
- huis is groot genoeg, financiën zijn ok

Nadelen:
-de zwangerschap wordt zwaarder. Ik heb overgewicht, weeg nu 122 kilo. Al is dat minder dan vóór de zwangerschap van kleintje
-na de bevalling is het heel zwaar, kan minder rusten
- kleintje kan nog niet lopen waarschijnlijk, sjouwen met 2 kindjes
-weinig oppas mogelijkheden in de buurt, twee kindjes laten logeren lijkt me moeilijker dan 1
- minder aandacht voor kleintje
- ik weet niet of ik het mentaal trek. Als ik niet goed voor mezelf zorg kan ik ook niet voor kindjes zorgen. Als ik crash, crasht de rest mee

Meer weet ik even niet. Hubby zei wel: 'welke keus we ook maken, het is de juiste. Ik ben zuinig op je, jij mag hier niet aan onderdoor gaan, daarvoor houd ik teveel van je.Het is een heel moeilijke en dubbele keuze om te moeten maken'

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:36

TS, jullie zitten in een lastig parket. Persoonlijk zou ik een zwangerschap niet afbreken, mede door mijn geloofsovertuiging. Ik denk ook dat je hier heel goed over na moet denken. Het afbreken van een zwangerschap kan ook mentale klachten geven.

Als je er voor besluit te gaan, dan zal ik alle hulp aan nemen die je aangeboden krijgt. Heb je familie/vrienden die je kunnen ondersteunen? Al is het maar in het huishouden/oppassen/wassen etc.