Draagdoek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 02:54

Ik kan inmiddels aardig met de RS overweg en vind hem nu wel fijn!
Ik zou willen dat ik met een maatje 2 kon knopen. Tot aan de slipknot gaat het goed, maar die krijg ik dan weer totaal niet aangespannen. Maar ik vind het wel mooier om te zien en je bent flexibeler, zonder de ringen.

Ik twijfel of ik mijn 2 maatjes 7 wegdoe. Ik gebruik ze niet omdat ik ze te lang vind, ook voor DH. Ik ben niet zo van de fancy finishes oid. Maar als de kleine man straks groter is vraag ik me af of een maat 6 lang genoeg zal blijven?

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:42

Je kunt er 1 houden?
Ik heb ook de tula binnen maar denk dat deze weer mag verhuizen. Moet ik op zoek naar een drager die mij wel past. En ook voor ML goed zit.

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:19

Afbeelding

Net 20min gewandeld. Staat veel wind (open gebied) en daar werd hij wat onrustig van dus nu weer binnen.

De doek is idd wat stug, zij heeft ook even gevoeld.
Maar als ik rustig de tijd neem krijg ik hem wel goed strak geknoopt.

Ook een doek met linnen geprobeerd, die was net gewassen dus nog vrij stug maar vond ik ook wel prettig!

De doek met bamboe was heerlijk zacht en luchtig.

Keuzes keuzes :D

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:53

Ik vind een rs juist wel handig voor even snel :)
Nog nooit een 2 of 3 geprobeerd..

Wind is ook wel even wennen voor zo'n kleintje. Mooie kleur doek!

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:19

Hallo,
Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik heb twee kinderen, van bijna 3 en 4,5.
Mijn verzameling bestaat momenteel uit een storchenwiege inca Mt 5(mijn eerste doekje), natibaby monkey island Mt 6, een manduca petrol, een diens drager custom made en een kibi licht bruin met stippen. Die laatste draagt mijn partner mee.
Vooral de jongste draag ik nog veel met dagjes uit ed. Maar de oudste ook nog regelmatig. Zij is een heel gevoelig meisje en dan is er niks fijner dan even bij mama op de rug.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:02

Mijn zusje is gisteren bevallen, zij droeg de vorige 2 met een baby bjorn maar ik kreeg dat ding niet uit haar hoofd. Dus nu voor nummer 3 heeft ze van mij een pure baby love drager gekregen. Moest hem even voor haar in elkaar zetten en heb mijn neefje van 8 maanden er even in gehad. Niet ideaal met een 30 weken babybuik := Maar mijn eerste indruk is super positief. Hij is echt super zacht en vanaf maar 56 tm 92/98 te gebruiken. Twijfel of ik er straks zelf een doekje van ga aanschaffen, maar wellicht valt dat weer enorm tegen in vergelijking met mijn artipoppe doek.

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:05

Ik heb een PBL doek en mijn ouders wonen in Spijkenisse.
Je mag hem wel eens voelen als je wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:49

Ik heb vandaag mijn LennyUp drager binnen gekregen. Hij zit voor mij erg comfortabel en ik hoor de kleine meid ook niet klagen, maar ik heb toch het idee dat ze te ver weg zakt met haar hoofd. Misschien is ze toch nog nét ff te klein op dit moment. Doek blijft voor nu dus favoriet :D
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-02-19 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:55

Karin_deB schreef:
Ik heb een PBL doek en mijn ouders wonen in Spijkenisse.
Je mag hem wel eens voelen als je wilt?


Dat is lief van je! Een kennis van mij is draagconsulente en model van PBL dus daar mag ik ook voelen en testen.

Ashley is hij niet verder te verstellen? De up zou al vanaf 56 moeten zijn toch? Al lijkt mij een doek sowieso wel fijner met zo'n heel kleintje.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:01

Kaygee schreef:
Karin_deB schreef:
Ik heb een PBL doek en mijn ouders wonen in Spijkenisse.
Je mag hem wel eens voelen als je wilt?


Dat is lief van je! Een kennis van mij is draagconsulente en model van PBL dus daar mag ik ook voelen en testen.

Ashley is hij niet verder te verstellen? De up zou al vanaf 56 moeten zijn toch? Al lijkt mij een doek sowieso wel fijner met zo'n heel kleintje.

Anouk toevallig ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:32

Kaygee, ja ik denk dat het deels ook aan haar maat (kleine 56) en het verstellen ligt. Ik had de heupband nog hoger moeten dragen en alles nog wat strakker moeten aantrekken. Ik vind de doek sowieso ook fijner en mooier dus had niet giga veel geduld met de drager vandaag :')
We laten de kleine meid eerst nog eventjes groeien en doen haar dan pas in de drager. Ml wacht maar gewoon even! :=

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:38

Quera klopt!

56 is ook nog zo mini <3

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:12

Hier ook nog een knul in maatje 50/kleine 56 dus de draagzak ligt nog even in de kast.
Gelukkig een man die ook wel knoopt dus hij kan ook wel al dragen :)

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:09

Oh wauw, wauw, vandaag alvast het kraamcadeau gehad van mijn ouders zodat ik hem alvast zacht kan maken :D Zo verliefd gelijk, de stof is zo lekker zacht en dun en fijn!

Artipoppe better leopard <3

Afbeelding

Afbeelding

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:36

Moooi! Staat je goed zeg :D

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:40

Wauwie!!

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:59

Prachtig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:20

Gaaf! <3

Ik heb er ook weer eentje bij.

En ik ben nog hard op zoek naar de Keppeke Cats in space Roos maar ik kan hem nergens vinden :(
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-02-19 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:00

Bij mij kwamen deze week mijn twee wrapconversion SSC binnen en mijn nieuwe FaridehAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:19

Wij zijn gister even binnen gelopen bij Wrap With Love in Alkmaar. Leuk zaakje! Weggegaan met een PBL doek en een Tula FTG, ik vond de doek fijner en vriendje de drager dus allebei maar gekocht. Wat een verschil met de rekbare doek die ik had liggen, ik vind de geweven echt veel fijner. :j

Bij geweven doeken, zit het belangrijkste verschil 'm dan in het materiaal en de stofdikte? Wat maakt de ene doek fijner dan de ander? Ik heb nu alleen die Pure Baby Love geprobeerd dus geen vergelijkingsmateriaal.

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:31

Bij geweven doeken kunnen de blend, de dikte van de doek en zelfs de structuur van de weving heel veel verschil maken of je een doek fijn vindt knopen of niet. Een dunnere doek knoopt bijvoorbeeld makkelijker dan een dikkere doek, maar je moet wel veel netter knopen want anders gaat het snel snijden.
Een doek met wol in de blend heeft vaak bounce, sommigen vinden dat heerlijk anderen niet. Zijde is een heel sterk materiaal en kan zorgen voor een draagkrachtige doek zonder daar de doek dik hoeft te zijn. Zijde heb je weer in heel veel soorten, mulberry wordt het meeste gebruikt en die kan soms wat glad zijn, dat vindt niet iedereen fijn.
Linnen en hennep zijn sterke materialen, maar het kost best wat tijd om een doek met linnen of hennep zacht te krijgen. Bovendien hebben linnen en hennep ‘nubs en slubs’ en of je dat mooi/fijn vindt is ook heel persoonlijk. Al met al is er ontzettend veel keuze.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:51

Esplendido, die zijn écht heel erg mooi! En ze zien er uit alsof ze echt heel lekker knopen.

Ik vind de little frog die ik hierboven draag wat minder fijn knopen. Ik mis heel erg de structuur. Bij mijn Yaro zit er een patroon in die je voelt waardoor hij wat minder glad is en dat vind ik toch fijner.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:51

Ik hou idd erg van de bounce van wol, mits het de juiste dikte en structuur heeft. Daarentegen vind ik mulberry zijde vaak veel te glad (iig met mijn zoontje van 11 kg), maar bourette juist weer heerlijk. Als je een linnen doek hebt maakt de kwaliteit enorm veel verschil en dan komt toch vaak prijs om de hoek kijken.

Fijn dat jullie allebei iets gevonden hebben dat lekker zit en waar je tevreden over bent!

Erg mooi esplendido. Kun jij me misschien aangeven waar het prijsverschil van bijvoorbeeld een Farideh en een RHW in zit?
Die van Farideh lijken wel altijd ongeveer hetzelfde geprijsd te zijn, ongeacht het materiaal wat gebruikt is. Of heb ik dan gewoon net de verkeerde te koop zien staan?

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:48

Ik heb 2 doeken met linnen thuis op het moment. En de duurdere was direct al super zacht, de goedkopere na heel veel dragen pas wat zachter :)

Mijn eerste doek was er 1 met wol maar sommige katoenen zijn ook echt wel fijn :)

Guusje113

Berichten: 70
Geregistreerd: 05-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:12

Doekje gestreken vanmiddag. Lekker klusje!
Afbeelding

Had hem al wat zachter gemaakt, maar wilde hem toch nog een keer wassen. Iets met nesteldrang... Vervolgens kreeg ik hem niet meer zo zacht als daarvoor haha! Strijken heeft wel geholpen. Kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken!