Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:39

Lot, maar is de traangoten vullen met fillers dan niet pijnlijk?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:47

InekeN schreef:
Lot, maar is de traangoten vullen met fillers dan niet pijnlijk?

Nee helemaal niet. Al bedenk ik me nu dat ik niet weet of het verdoofd wordt... Maar niets ervan doet zeer.
En ik ben echt een watje!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:22

Gelukkig maar! Wangen en rondom mond/kin zijn kennelijk de wel pijnlijke gebieden... of ik ben ook een watje :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:26

Afbeelding

Zoiets vind ik echt mooi maar bang dat je dan net vooraan dikker gaat lijken.

sanso

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:29

Hoe doen ze dat dan??

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:09

Bij werkelijk ongemak of grote afwijkingen waar je mentaal echt last van hebt vind ik het super.

Verder vind ik het onzinnig: het is een soort valsspelen, shortcuts nemen, pronken met iets dat je niet werkelijk hebt.
Maar bovenal vind ik het zorgelijk dat mensen hier zoveel mee bezig zijn en kennelijk zo ontevreden zijn met zichzelf. Dat vind ik wel eens een beetje verdrietig.

Vooral jonge meiden met neptieten en opgespoten lippen. Op die leeftijd ben je zelden echt tevreden, dat verandert naarmate je volwassener wordt.

Ik hoop oprecht dat complicaties de meeste mensen bespaard zullen blijven. Het is niet zonder risico en we weten nog heel weinig van de lange termijn gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:09

Bedankt voor het delen van je ervaring Ninx, waardevolle toevoeging voor het topic :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:41

[***] schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring Ninx, waardevolle toevoeging voor het topic :j

Er staat een poll op de eerste pagina.
Het lijkt me dat je je antwoord op die poll toelicht toch?

Dat zie ik anderen ook doen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:11

Ik vind iedereens mening goed en bovenstaande zelfs mooi.

Sanso met filler doen ze dat, hoe juist geen idee (wel met minstens 3 ml) ik denk opspuiten zodat er een fake kaakbot ontstaat en het dan meer opgevuld en strakker gaat zijn.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:37

Het lijkt juist alsof er vanalles is weggezogen ipv is bijgespoten :+
Knap staaltje kunst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:20

Ninx schreef:
[***] schreef:

Er staat een poll op de eerste pagina.
Het lijkt me dat je je antwoord op die poll toelicht toch?

Dat zie ik anderen ook doen?

In de OP staat:
Ik weet dat er voor een bepaalde groep mensen nog steeds een taboe op ligt en wil hen dan ook uitdrukkelijk vragen om hier niet te reageren; 
Dit topic is bestemd voor vragen en delen van ervaringen, niet voor discussie over het laten uitvoeren van dergelijke ingrepen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:30

Ben het met [***] eens dat je niet perse een mening hoeft te geven, echter is het wel zorgelijk dat er ook veel meiden (vaak vrij jong) geen idee hebben wat ze er vaak impulsief in laten spuiten en elke salon dit tegenwoordig ook maar er bij gaat doen wat de kwaliteit er niet beter op laat worden.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:40

Klopt hoor, voor mij mag er een hogere bewaking op komen. Vorige week is er een bekende kliniek nog gepakt op het gebruik van chinese ongeteste botox. Dan denk ik soms oei, wat doen de goedkope klinieken dan soms of niet goedkope.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:12

Heb je een nieuwsbericht daar van?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:20

sanso schreef:
Heb je een nieuwsbericht daar van?

Is belgisch he, ilan karavani van carpe kliniek.

https://m.hln.be/de-krant/-dokter-botox ... ~a0db42db/

Maar wat ik wil zeggen, ik vertrouw 100 procent mijn arts. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat hij inspuit behalve hem op het woord te geloven.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:12

Ninx schreef:
Bij werkelijk ongemak of grote afwijkingen waar je mentaal echt last van hebt vind ik het super.

Verder vind ik het onzinnig: het is een soort valsspelen, shortcuts nemen, pronken met iets dat je niet werkelijk hebt.
Maar bovenal vind ik het zorgelijk dat mensen hier zoveel mee bezig zijn en kennelijk zo ontevreden zijn met zichzelf. Dat vind ik wel eens een beetje verdrietig.

Vooral jonge meiden met neptieten en opgespoten lippen. Op die leeftijd ben je zelden echt tevreden, dat verandert naarmate je volwassener wordt.

Ik hoop oprecht dat complicaties de meeste mensen bespaard zullen blijven. Het is niet zonder risico en we weten nog heel weinig van de lange termijn gevolgen.

Ik ben 27, heb neptieten en heb een keer mn lippen laten doen. En ik ben zo megablij met die neptieten en opgespoten lippen! Met 1.76m en cup 70AA vind ik dan ook dat ik een weloverwogen beslissing heb genomen en ik ben zo blij met mijn lichaam. Iedereen mag het belachelijk vinden, maar ik heb het voor mezelf gedaan. Als je jankend voor de spiegel staat en met 2 bh’s over elkaar aan naar school gaat, dan pas kan je oordelen over de keuze voor plastische chirurgie. En tuurlijk zijn er mensen die die 70AA wel accepteren, maar ik niet en ik ben blij toe, want tegenwoordig kunnen ze hele mooie dingen.

En pronken met iets wat je niet hebt... beetje gekke formulering. Push up bh’s en make-up dan ook maar achterwege laten?

Dit wilde ik even gezegd hebben :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:06

InekeN schreef:
Gelukkig maar! Wangen en rondom mond/kin zijn kennelijk de wel pijnlijke gebieden... of ik ben ook een watje :+

Ik denk dat de traangoten echt geen pijn doen, want als het wel zo was dan was ik het zeker niet vergeten haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:07

Ninx schreef:

Gelukkig mogen wij zelf beslissen en mag jij vinden dat het vals spelen is en pronken met iets wat je niet hebt...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:09

Furrow schreef:
Klopt hoor, voor mij mag er een hogere bewaking op komen. Vorige week is er een bekende kliniek nog gepakt op het gebruik van chinese ongeteste botox. Dan denk ik soms oei, wat doen de goedkope klinieken dan soms of niet goedkope.

ik denk dat je vooral moet zoeken naar een gecertificeerde arts bij een erkend medisch bedrijf.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:06

yeentll schreef:
Ninx schreef:

Ik ben 27, heb neptieten en heb een keer mn lippen laten doen. En ik ben zo megablij met die neptieten en opgespoten lippen! Met 1.76m en cup 70AA vind ik dan ook dat ik een weloverwogen beslissing heb genomen en ik ben zo blij met mijn lichaam. Iedereen mag het belachelijk vinden, maar ik heb het voor mezelf gedaan. Als je jankend voor de spiegel staat en met 2 bh’s over elkaar aan naar school gaat, dan pas kan je oordelen over de keuze voor plastische chirurgie. En tuurlijk zijn er mensen die die 70AA wel accepteren, maar ik niet en ik ben blij toe, want tegenwoordig kunnen ze hele mooie dingen.

En pronken met iets wat je niet hebt... beetje gekke formulering. Push up bh’s en make-up dan ook maar achterwege laten?

Dit wilde ik even gezegd hebben :Y)

Fijn dat het er is he?!
Ik vond en vind de bovenstaande post ook zo kwetsend......

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:22

ik niet, ieder zn mening. Vind ook, dat er in het algemeen ( niet in dit topic) makkelijk over gedacht wordt . Maar dat neemt niet weg,dat ik het erg interessant vind,hier mee te lezen en ook snap,waarom bepaalde dingen gedaan worden :-) . Was voor mij echt een ver van mijn bed iets, en nu leer ik bij,waardoor het minder raar / eng / heftig en onbekend is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:36

Ik vraag me af in hoever je kan zeggen dat mensen er makkelijk over denken?
Ik heb zelf ook siliconen en ik heb er bijna een jaar over nagedacht de risico’s overwogen en de voor en nadelen bekeken.
Maar nu bijna 7 jaar later praat ik er heel makkelijk over en als iemand ernaar vraagt zeg ik ook heel simpel ‘zou het zo weer doen!!!’ En als vrouwen twijfelen zeg ik ook doen.

Ik vind zo’n voorgaande post meer overkomen als jaloezie ‘ valsspelen.pronken met iets wat je in werkelijkheid niet hebt’
Snap nooit zo goed waarom mensen niet kunnen leven en laten leven.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:10

De TS heeft idd nadrukkelijk gevraagd om er geen disussietopic van te maken :D
Ik ben zelf blij dat ik hier vragen kan stellen en ervaringen uitwisselen. Ik beslis en betaal zelf, ben dus niemand verantwoording schuldig. En uiteraard: ga naar een goede arts, het is wel je lichaam waar je er maar eentje van hebt.

Ik voel ineens dat er Botox in mijn kin zit, sommige manoeuvres bij bv tandenpoetsen lukken niet zo goed meer :+
De pijn die ik altijd in mijn onderkaak had (door ongeluk in verleden) is sinds een week weg, wat een heerlijkheid!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:17

Ik kwam er ook echt achter met tandenpoetsen :')
Toen voelde ik het pas echt. Het is een fijn gevoel, totaal niet storend.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:53

Wat grappig, ik voel het totaal niet in mijn voorhoofd. Trekt het dan tegen? Wel super dat de pijn weg is!