Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:17

Hummus is het gezondst als je het zelf maakt, dan kun je er wat minder olie aan toevoegen. In die van de supermarkt zit vaak meer olie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:44

Ik vind hummus op een cracker met cottage cheese heel lekker! Of bijv. met wat groenten. Heel ongezond is het niet, als je het gewoon met mate eet. Wel wat kcal rijker.

Ik heb de lifesum app om mijn macros en kcal af en toe bij te houden. Die geeft ook aan met smileys hoe gezond eten is dat je toevoegd. En bij hummus is het een hele goede smiley :')

Bananenpannenkoekjes zijn idd heel lekker! Alleen lukken ze niet zo geweldig bij mij altijd haha.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:44

Mijn ontbijt de laatste weken zijn een paar crackers met hummus of andere lekkere veganistische smeersels (zoals die van Noa: http://www.noa-pflanzlich.de/ ), geprakte avocado en een paar schijfjes komkommer. Kan ik zo van genieten! Je kan als afwisseling altijd paprika, tomaatjes, of wat bladgroen erop doen, ook heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:21

Afbeelding

Bananenpannekoekjes met jam, kwark en aardbeien! Een echte aanrader! :9
Net een gebakje!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:27

AmoorM schreef:
[ [url=m/fHFj92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bananenpannekoekjes met jam, kwark en aardbeien! Een echte aanrader! :9
Net een gebakje!

Lekker! in de ochtend vindt ik kwark, of yoghurt met muesli ook lekker, niet te zwaar, maar ook niet te vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:29

Ik heb ook muesli in de kast maar ik moet het nog leren eten, de pannekoekjes bak je alleen wel in boter, dus moet nog even bedenken hoe dat gezonder kan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:47

Oeeeh die pannenkoekjes zijn idd ook lekker! Ik heb er een keer stukjes appel in meegebakken en toen waren ze ook zoet genoeg om zonder extra beleg te eten, anders heb ik nog de neiging er wat op te gooien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:59

Welke recepten gebruiken jullie voor de bananenpannenkoekjes? Bij mij zijn ze namelijk al een paar keer mislukt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:15

Het recept:

2 bananen
2 eieren
beetje melk

Goed mixen en niet te hard bakken (branden heel snel aan helaas haha)

Als beleg ertussen heb ik een klein beetje Jam gedaan, voor de afwisseling wou ik dat eens proberen. Smaakte goed, maar ook zonder jam is het lekker. Sommigen doen er nog suiker door, maar dat heb ik weggelaten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:22

Het werkt ook het beste als je kleine pannenkoekjes maakt. Grote gaan snel kapot. Ik maak ze alleen met ei en banaan. Dat gaat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:22

Bij die bananenpannenkoeken moet je ze vooral op een veel lager vuur bakken (en langer) dan andere pannenkoeken. Die van mij bak ik zo 10 minuten per pannenkoek en dan gaan ze prima, als je het op te hoog vuur doet brandt het aan maar blijft de binnenkant nog rauw. Ik doe er altijd een schepje havermout doorheen en een scheutje melk, maar in principe kan je ze ook met alleen bananen en alleen eieren bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:23

Ja grote gaan bij mij ook altijd kapot. Gewoon kleintjes en dan stapelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:29

Bedankt voor de suggesties! :D Ga ze denk ik van de week een keer maken. Wilde ze eigenlijk vandaag als lunch maken maar daar heb ik te weinig tijd voor vrees ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:23

Hoe is jullie dag gegaan?

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:44

Vanmiddag weer hardgelopen! Ik ben aan week 2 begonnen van hardlopen met Evy. Vorige week steeds stukjes van 2 minuten hardlopen, nu ook 3 minuten. Klinkt als net niks maar ik ben trots op mezelf :D Vind het stiekem nog leuk ook, dat had ik niet verwacht!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:59

Leuk!

Ik heb vanmorgen ruim 10km in het bos hardgelopen. Heerlijk!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:26

Moirin schreef:
Vanmiddag weer hardgelopen! Ik ben aan week 2 begonnen van hardlopen met Evy. Vorige week steeds stukjes van 2 minuten hardlopen, nu ook 3 minuten. Klinkt als net niks maar ik ben trots op mezelf :D Vind het stiekem nog leuk ook, dat had ik niet verwacht!

Goedzo :D Dat je het leuk vind om te doen is misschien nog wel het allerbelangrijkste :D
Ik heb vandaag behalve yoga echt niks gedaan. Heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:20

Afbeelding

Goodmorning :O

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:08

Getsie, als ik dat zo zie lijkt het net babyvoeding.:=
Sorry! O:) :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:01

Gisteren Chinees gegeten, natuurlijk niet echt handig aangezien ik vanochtend moest wegen. Is dan ook niks af :') en zelfs bijgekomen. Weet wel dat het vocht moet zijn, maar heb mezelf voorgenomen volgende week nog 1x te wegen en vanaf dan de weegschaal te laten staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:08

Nieuwe week, nieuwe start :D

Jammer Dreamy, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om over 2 dagen te wegen als je weer een normaal ritme hebt aangehouden. :) Ik had ook eerst mn weegmoment op de zondagochtend, maar kies er nu voor dat op de zaterdagochtend te doen.

Dit weekend heb ik ook iets meer gesnoept dan de bedoeling was, dus vandaag weer netjes aan de slag. :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:58

Ik heb dit weekend ook niet bepaald gezond gegeten.. Vrijdag had broerlief Chinees meegenomen, en zaterdag dus weer restjes ervan. En dan gister patat om dat mams geen zin had om te koken, en ik kan zelf niet koken dus nou ja :')

Deze week moet ik toch maar eens goed gaan eten want waarschijnlijk wordt dat dit weekend met Elfia ook weer niks _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:08

Ik heb gister pizza gegeten. Ben nu ook weer zwaarder..

Deze week ga ik echt even streng voor mezelf zijn, als er eenmaal iets af is is de motivatie weer terug.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:15

Wat een leuk topic. Zou ook graag aansluiten.

Ik weet niet hoeveel ik exact weeg, behalve dat ik het te veel vind. Draag confectie maat 42 en wil graag terug naar 38.

En ik wil daarnaast graag gezonder leven. Nu eet ik denk ik sowieso al wel relatief gezond, ik eet namelijk plantaardig. Maar ik let niet genoeg op mijn macro’s, of ik alles wel binnen krijg.

Mealpreppen helpt mij heel goed. En ik maak zelf waterkefir. Ook lekker en gezond.

Afbeelding

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:38

blegh hier gezond gegeten en echt m'n best gedaan met sporten en toch nog aangekomen.