De eerste 4 jaar geleden en de tweede ruim een jaar geleden
Anoniem
Geplaatst: 21-09-18 18:57
Gips is wel irritant, zit in m’n oksel te prikken... Heb gelijk voor dezelfde dag dat mijn gips eraf gaat, een afspraak bij de fysio ingepland. Nu maar 6 weken braaf afwachten.
Ik heb nog steeds regelmatig pijnscheuten rondom m’n elleboog. Dus ik wil volgende week sowieso even weer bellen, over 2,5 week mag gips eraf maar de chirurg hoefde mij dan niet meer te zien. Maar ik wil haar sowieso wel spreken of de steken normaal zijn.. Verder is t lastig beoordelen omdat ik natuurlijk niet jan bewegen.
Vervelend en bijzonder dat je chirurg je geen eens meer wil zien in deze situatie. Hoe zit het met de tintelingen in je vingers? Ik ben 6 weken geleden geopereerd aan mijn elleboogzenuw en moest voor die tijd en 5 weken na de operatie een hoge dosering vitamine C slikken tegen dystrofie. Moest jij dat ook?
Ik hoefde niets te slikken nee.. Chirurg denkt dat rust ( gips) genoeg is daarom hoeft ze me niet meer te zien als het gips eraf is. Op zich snap ik dat want er is ook niks te zien. Maar volgende week ga ik wel bellen want ik wil dat er gekeken wordt of de zenuw überhaupt wel goed vrijgelegd is. M’n pink en ringvinger blijven doof, al merk ik dT al niet eens echt meer. Dat kon sowieso maanden tot wel een jaar duren.
Gips is eraf. Over twee weken een bel afspraak met m’n chirurg. Heb met vlagen nog fiks pijn gehad, als dat aanstaande twee weken zonder t gips zo blijft moet zij maar wat regelen en anders bel ik die dag de verzekering voor n ander ziekenhuis.
Bedankt voor t vragen. Tsja, het gips heeft niets gebracht. Met veel moeite een mri gehad afgelopen week. Nog steeds pijn, ik doe wel dingen maar weet dat ik ervoor moet “ boeten” maar na 6 maand ben ik t zo zat. T ziekenhuis wil me tot 12 januari laten wachten op de mri uitslag ( eerder heeft de chirurg geen tijd). Dit pik ik niet, ik ben t zo zat en ga maandag de verzekering bellen.
Jolynne
Geplaatst: 15-12-18 19:50
Terug naar neuroloog gaan voor opnieuw je zenuw te testen. Mogelijk zit hij nog altijd/terug knel en is vrijleggen niet voldoende, maar zal deze verlegd moeten worden. MRI zelf toont niets aan qua zenuwen, dacht ik toch..hier in ieder geval niet.
Volgens de chirurg zou toch een mri ook zenuwen moeten laten zien? Ik bel maandag iig de verzekering en wil ergens anders heen. Behalve pijn in het geopereerde gebied geen klachten ( ja na teveel doen is t ook stijver.)
Jolynne
Geplaatst: 15-12-18 20:11
Hier was in ieder geval nooit iets te zien op MRI qua zenuwbeschadiging. Terwijl mijn zenuw toch echt heel goed knel zat.. nadien verlegd, maar helaas is de schade onherstelbaar gezien het te lang geduurd heeft. Is je litteken zelf rustig qua zicht?
Litteken weefsel, en de groeve van de zenuw is wat verdikt. Zenuw zelf zit niet klem. Huisarts had t over ontstekings reactie. Idee was zenuwen medicatie, dat wil ik niet. Eind januari terug naar neurologie... Ik weet t niet goed meer. Denk kwestie van “ leef er maar mee”.
Sintara
Geplaatst: 21-12-18 15:55
Waarom wil je niet aan medicatie? (ik weet niet welke). Is het geen idee om die ontsteking dan aan te pakken?
En voelt het nog wel als zenuwpijn, als de pijn alleen in het operatie gebied zit klinkt het anders eigenlijk..
Het is wel heel rot
Anoniem
Geplaatst: 21-12-18 15:57
Ja diclofenac ga ik dadelijk ophalen.
Maar echte zenuwmedicatie wil ik niet, tenzij er echt niets anders meer zou helpen en ik de nadelen vind opwegen tegen de voordelen.
Edit:’ik vind pijn lastig te omschrijven. Het zit echt in de elleboog, diep van binnen doffe steken.
Ja klopt, pijn omschrijven is echt lastig.. Ik hoop dat het puur de ontsteking is, dat kan ook behoorlijk pijn doen zo diep. Wie weet
Ik zit op het moment ook weer met de gebakken peren- steken van voet tot heup. Bovenop mijn normale pijnmedicatie ook diclofenac 75mg. Dus ik voel erg met je mee..
Denk eraan om te vragen om maagbeschermers, en dat je er best eventjes vaag van kan worden en eraan moet wennen (verschilt per persoon, maar het is niet fijn om erachter te komen dat je het wel hebt als je auto rijd ofzo).
Ik heb vaker diclofenac gehad en dit gaf gelukkig nooit problemen maar heel goed dat je het even noemt. Je weet nooit. Is dat bij jou de zenuw?? Die de pijn geeft?
Ik was in veronderstelling dat n ontsteking ook wel andere klachten zou geven ( roodheid, verhoogde bloedwaarden of bv koorts), maar kennelijk hoeft dat dan niet ofzo..
Sintara
Geplaatst: 21-12-18 16:29
Dat is alleen zo als je lichaam er echt iets tegen doet, blijkbaar doet jouw afweer er niet zo heel veel aan.. En diclofenac onderdrukt dat nog verder, dus dat is wel fijn als het een steriele ontsteking is (en het niet door een bacterie ofzoiets komt). Het is in dat gebied heel krap he, je voelt het daar veel beter en erger dan bv onder de huid ofzo. Waarschijnlijk is het geen heel grote ontsteking:)
Bij mij is het denk ik vanalles, maar het doorstralen naar mijn heup kan een zenuw zijn.. Aan de andere kant zijn sommige spieren al 2 volle dagen vol in de kramp dus het kan ook dat de spieren nu 'op' zijn. Ik ben heel misselijk van de pijn dus eten valt me ook moeilijk. Drink maar wat cola en zulk soort zooi voor wat suikers/ energie. Is in elk geval iets.
Haat aan de fysio, die zomaar aan mijn tenen ging trekken .