Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:29

Ayasha schreef:
pien_2010 schreef:
Implantaten gaat toch wel vaak echt mis heb ik begrepen en gezonde vrouwen, helaas te veel al, zijn heel erg ziek door die krengen. Dat zou ik echt niet durven, terwijl mooie tattoo van de hoofden van mijn lieve 3 paarden, daar denk ik overna.

En daar zie je dus dat hoe serieus je risico neemt volledig af hangt van je prioriteiten. ;)

Meer de risico's want van tattoos heb ik deze drama's nog niet gehoord. Maar ik ben er nog niet aan uit, want oude huid is niet gemakkelijk tattoo zetten. Zolang ons Polleke nog leeft kan ik hierover blijven mijmeren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:32

Ayasha schreef:
pien_2010 schreef:
De risico’s zouden nog wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met bv implantaten :)
Maar dat zal me toch niet tegen houden om ze te laten zetten. Heb niet het ide dat ik ‘ment to be’ ben om oud te worden. :+

Implantaten hebben onder andere verschillende sympthomen wat binnen Breast Implant Illness valt, daar heb ik over tattoos nog niet één bewezen onderzoek over gevonden.

Breast Implants zijn al een grotere tijd erg in opspraak vanwege de grote hoeveelheid lichamelijke klachten en gedegen onderzoek dat dit dus inderdaad te herleiden is naar de (siliconen) implantaten. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan (en lopen nog); o.a https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7882356/.

Als je kijkt naar onderzoeken (zelfde website) op het gebied van tattoos vind je sporadisch wat artikelen terug, o.a over eventuele infectie die je kan oplopen NA het zetten van een tattoo. Dit is niet zo heel gek, want met elk wondje aan je huid (schaafwond, tattoo, ander soort wond) is er een risico dat dit gebeurt.

pien_2010

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:38

Zo zit het ook in mijn hoofd Courses.

Voor mij vallen implantaten onder hoog risico en tattoos onder laag. Dus over het 1ste nog nooit nagedacht en over het 2de denk ik wel eens:" hoe gaaf zou het zijn als ik die 3 koppies in een tattoo heb"? Of ik het ooit ga doen.....denk het niet, maar ik denk er wel over.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:53

Courses schreef:
Ayasha schreef:
[

Implantaten hebben onder andere verschillende sympthomen wat binnen Breast Implant Illness valt, daar heb ik over tattoos nog niet één bewezen onderzoek over gevonden.

Breast Implants zijn al een grotere tijd erg in opspraak vanwege de grote hoeveelheid lichamelijke klachten en gedegen onderzoek dat dit dus inderdaad te herleiden is naar de (siliconen) implantaten. Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan (en lopen nog); o.a https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7882356/.

Als je kijkt naar onderzoeken (zelfde website) op het gebied van tattoos vind je sporadisch wat artikelen terug, o.a over eventuele infectie die je kan oplopen NA het zetten van een tattoo. Dit is niet zo heel gek, want met elk wondje aan je huid (schaafwond, tattoo, ander soort wond) is er een risico dat dit gebeurt.

Ik trek toch een hele andere conclusie uit dat artikel :)

“At the present state, there is overwhelming evidence to support the safety of silicone breast implants, a fact which is echoed in the FDA’s updated position on the use of silicone breast implants”

“ To the best of our body of scientific knowledge to date, there have not been any concrete or evidence-based studies or peer reviewed data concerning the formation of a new syndrome “breast implant illness”.

En toch vind ik altijd jammer dat er toch een aantal ‘judgemental’ reacties zijn naar mensen die andere keuzes maken met hun lijf, vooral in topic wat gaat om schamen over je lijf :)
En begrijp mij niet verkeerd, als je aan je lijf laat sleutelen moet je (vind ik) zeer goed in verdiepen en voor jezelf de risico’s afwegen. Want tuurlijk alles heeft risico’s :)

Mij heeft het namelijk juist dat zetje gegeven dat ik mij comfi in mijn lijf voel :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:56

Citaat:
Mij heeft het namelijk juist dat zetje gegeven dat ik mij comfi in mijn lijf voel

Daar word ik erg gelukkig van +:)+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:09

Ik weet niet welke judgemental reacties je ziet, ik denk alleen niet dat bewezen onderzoeken te vergelijken zijn met de opinie dat tattoos even slecht zouden zijn wanneer hier geen gedegen onderzoek naar is geweest of dat dit ooit ergens uit gekomen is :) Wat iedereen verder met zijn/haar lichaam doet, ongeacht of ze zelf beslissen hier wel of niet gedegen onderzoek naar doen, is iedereen hun goed recht. Als iemand zich daar beter bij voelt; waarom zouden anderen daarover een mening moeten hebben?

Er zit voor mij wel een verschil tussen verantwoord zo'n keuze maken, dat zeker. En daarbij zie ik toch wel redelijk wat dingen voorbij komen waarbij siliconen in je lijf (op welke manier dan ook) niet heel erg aanbevolen worden na meerdere, medische onderzoeken. Omdat het nog zo 'jong' is binnen de medische industrie is het natuurlijk lastig om concreet te zeggen ten opzichte van de effecten van een ibuproven bijvoorbeeld, maar dat heeft meer met medische gevolgen en gezondheid te maken dan het cosmetische gedeelte. Want dat kan ik me voor bijna alle ingrepen goed indenken. Toevallig recent een documentaire van Dionne Slagther over gezien, vond ik erg interessant qua inzichten en de manier waarop dit binnen de industrie gezien/gedaan word.