Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:35

Giolli schreef:
Ik denk inderdaad dat ik een groot vochtgehalte had. Ik ben daarnaast zwaar verslaafd aan zout, dus dat zou niet gek zijn hoor. Ik denk dat ik maar een kilo of 4 kwijt ben aan vet. Ik hou mijn eiwitten en vetten overigens wel goed bij dus zorg dat alle balkjes vol zijn. :j Ik eet zo'n 50/75 gr khd per dag.

maar de balkjes zeggen niets, tenzij je totaal aan kcal correct staan ;) en die vul je zelf in natuurlijk..
maar goed dat je inderdaad ook denkt dat het veel vocht is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:36

elenaMM77 schreef:
Giolli schreef:
Ik denk inderdaad dat ik een groot vochtgehalte had. Ik ben daarnaast zwaar verslaafd aan zout, dus dat zou niet gek zijn hoor. Ik denk dat ik maar een kilo of 4 kwijt ben aan vet. Ik hou mijn eiwitten en vetten overigens wel goed bij dus zorg dat alle balkjes vol zijn. :j Ik eet zo'n 50/75 gr khd per dag.

maar de balkjes zeggen niets, tenzij je totaal aan kcal correct staan ;) en die vul je zelf in natuurlijk..
maar goed dat je inderdaad ook denkt dat het veel vocht is.

Ik heb via, ketobuddy ingevuld. Ik kom uit op +/- 1850 kcal per dag en ik hou dit bij in Fitatu.
Als het goed is staan ze dus wel degelijk correct.

Anoniem

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:10

Ik kom mij ook melden :D

in 2016 middels o.a. koolhydraatarm 25 kg afgevallen, in 2017 vrij stabiel gebleven en nu wil ik er nog wat kg´s afkrijgen dus weer wat strenger voor mezelf aan het worden en meer bewegen.
Sporten doe ik al vrij veel (zeker een uur of 8 in de week) en pak op het werk ook steeds meer de fiets of lopend ipv de auto (ik werk sinds januari in de ambulante hulpverlening).
Voordeel van al zo lang stabiel zijn is wel dat ik weer af en toe durf te cheaten, dus een frietje durf te eten of een pizza heel af en toe. Heb echt heel lang het idee in mijn hoofd gehad dat wanneer ik weer ´normaal´ ging eten de kg´s er weer aan zouden vliegen maar dat is gelukkig zeker niet zo.
Op dit moment eet ik in de ochtend wel koolhydraten, cruesli met yoghurt of 2 spelt boterhammen en vanaf de middag niet meer.
Wat voor mij de gouden sleutel is, is ook vaker kleinere hoeveelheden eten, eigenlijk eet ik ieder uur wel wat. Fruit, groente, vlees, een cracker of iets.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:54

Interessant topic!
eerder al eens 15 kilo kwijt geraakt door khda te eten.

Nu wil ik er nog zeker 10 af. 2 maanden geleden weer begonnen maar ik voelde mij na een maand nog steeds flauw, duizelig en heel moe. Waarschijnlijk door mijn werk wat lichamelijk veel zwaarder is geworden.
Toen heb ik eiwitshakes en repen, welke zeer laag ik khd zijn, erbij gegeten om weer een beetje energie te krijgen.
Dit hielp gelukkig goed maar ik moet daar weer een goede balans in krijgen omdat ik echt een zoete kauw ben en te veel van die repen of shakes helpt ook niet echt bij het afvallen :+

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:39

Hoppa dag 3 en er is 2,2 kilo af (voornamelijk vocht natuurlijk), bijna in een ander 10 tal, wat me al maanden niet lukt met sporten en gezonder eten.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:55

Thenewfood.nl is dat een betrouwbare site en boeken?

Als dit betrouwbaar en goed is dan denk ik die te bestellen om meer hou vast te hebben.
Al helemaal nu ik ook gestopt ben met roken .

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:16

Horsie84 schreef:
Thenewfood.nl is dat een betrouwbare site en boeken?

Als dit betrouwbaar en goed is dan denk ik die te bestellen om meer hou vast te hebben.
Al helemaal nu ik ook gestopt ben met roken .

Ik ken het niet, ik vind de website tamelijk schreeuwerig overkomen wat mij weinig vertrouwen geeft. Wat zoek je in boeken? Qua houvast vind ik de methode van Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers erg fijn, al geef ik er af en toe mijn eigen draai aan. Qua kookboeken, Yvonne heeft fijne recepten, maar ik vind Oanh's kitchen ook fijne recepten hebben op koolhydraatarm/beperkt gebied.

Ben op dit moment bijna (op 1 ons na) 7 kilo kwijt, sinds 4 februari :D

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:52

Ik zoek een duidelijke houvast van wat wel en wat niet. En wat zijn de grijs gebied producten.
En de recepten ... hoe kan ik gevarieerd de week door komen zonder al te veel moeilijk gedoe.
Ik ben chauffeur op de taxi dus iets mee nemen onderweg wat dan ook goed blijft is wel handig.
Ik ben geen kookmiep en daarin ook niet creatief vandaar.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:52

Ik denk dat Grip op Koolhydraten wel zou kunnen passen bij je. Het grijze gebied komt doordat er zoveel geloven zijn binnen het Koolhydraatarm wereldje. Ik vind het grote voordeel van GOK dat je 1x per dag een koolhydratenuur hebt waarin je redelijk normaal kan eten, welke maaltijd dit uur is mag je zelf weten onbijt/lunch/diner. De rest van de dag eet je groen. Dat wil zeggen alles op de groene lijst mag en je hoeft vrijwel niets te wegen (op een paar ingredienten na die gevoeliger liggen) en je kan eten tot verzadiging.

Qua meenemen is een koeltasje een optie? Dan heb je al veel mogelijkheden. Van GOK vind ik boek 1 het handboek (wat is groen, wat is oranje (in je khd uur) en wat liever niet (rood) onmisbaar maar ook het laatste boek eigenlijk onmisbaar door de praktische recepten die daar in staan. Muffin in A Mug bijvoorbeeld is een alternatief voor brood wat in de magnetron gemaakt kan worden en dus niet teveel tijd kost, kan je ook prima meenemen ik vermoed dat je het met roomboter, kaas en ei bijvoorbeeld in een koeltasje met element bij niet al te extreme weersomstandigheden prima goed kan houden.

Google anders eens op Grip op Koolhydraten en kijk of het je wat lijkt. In principe kan je met GOK elk recept testen op basis van de ingrediënten. Zijn alle ingrediënten van de groene lijst, dan is het groen en kan het in een groene maaltijd. Zo nee, dan alleen in het koolhydratenuur. Wat dat betreft wel vrij duidelijk als dat is waar je behoefte aan hebt :D

Edit: Mijn zus en zwager nemen trouwens als lunch gewoon 1 khd arme boterham dik belegd, die optie vergat ik bijna omdat ik het zelf vanwege de soja (nog) niet eet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:48

Wat een stilte hier!!

Ik werd vanmorgen zelf wel blij van 74,7 op mijn weegschaal. Hoe lopen jullie allemaal? :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:14

Hier 15 kg eraf *\o/*
Alleen merk ik dat ik weer in de val loop. Eet weer veel hetzelfde.
Op dit moment omdat ik bv misselijk ben. En ik werk tijdelijk ergens anders waar ik moeilijker eten op kan warmen. ...

Oh en mijn keuken ziet er zo uit
Afbeelding
|o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:23

Hier helemaal niet goed. Mis een beetje tijd en motivatie. Sommige dagen eet ik super goed en dan andere dagen veel minder. Ook alcohol ...

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:23

Even een vraagje tussen door. Wat is een goede weegschaal?
Ik heb een tefal weight watchers weegschaal.
Ivm betrouwbaarheid enzo. Helaas kan ik niet bij de consumentenbond kijken want ik ben geen lid...in hoeverre dat klopt met testen...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:40

Horsie84 schreef:
Even een vraagje tussen door. Wat is een goede weegschaal?
Ik heb een tefal weight watchers weegschaal.
Ivm betrouwbaarheid enzo. Helaas kan ik niet bij de consumentenbond kijken want ik ben geen lid...in hoeverre dat klopt met testen...

Ik zweer bij mijn Tefal PP 1220 Premio. Kan maar 1 ding, nl. wegen maar dat kan hij dan ook heel erg goed. Eindelijk niet meer de frustratie van een weegschaal die het niet precies weet en tot wel een halve kilo verschil geeft bij kort na elkaar wegen. En dat voor een betaalbare prijs. Jouw weegschaal ken ik niet. Maar je zou misschien het type gewoon kunnen googlen om te kijken wat de reviews zeggen. Belangrijkste is vind ik dat je niet steeds een ander resultaat krijgt als je er een paar keer op en af gaat vrij kort na elkaar. Daar werd ik echt gek van en voelt ook heel onbetrouwbaar.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 06:38

Ik heb een kookboek,basisboek en voedingswijzer van grip op koolhydraten gekocht. Leuke recepten en prettig houvast.
Door de week gaat het goed met het eten en in het weekend mag ik gecontroleerd zondigen vind ik van mij zelf. Bakje chips en glas frisdrank bijvoorbeeld . Werkt goed.

Ja precies dat! Weegschaal moet betrouwbaar zijn. Geloof dat ding nu ook niet haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:36

Horsie84 schreef:
Ik heb een kookboek,basisboek en voedingswijzer van grip op koolhydraten gekocht. Leuke recepten en prettig houvast.
Door de week gaat het goed met het eten en in het weekend mag ik gecontroleerd zondigen vind ik van mij zelf. Bakje chips en glas frisdrank bijvoorbeeld . Werkt goed.

Ja precies dat! Weegschaal moet betrouwbaar zijn. Geloof dat ding nu ook niet haha

Ik denk dat je jezelf géén plezier doet als je er een gewoonte van maakt om in het weekeind op die manier te "zondigen". Met grip op Koolhydraten zal je hang naar koolhydraten verdwijnen, maar door wekelijks een moment te pakken met zoveel snelle koolhydraten maak je het jezelf niet makkelijker.

Er zijn zoveel lekkere dingen die je wél kan eten, zonder je voedingspatroon overhoop te gooien. Ik ben ook niet kapot van het woord zondigen in deze. Grip op Koolhydraten is véél meer dan een manier om af te vallen. Het is een veel gezondere eetwijze waardoor veel mensen ook lekkerder in hun vel komen en meer energie krijgen. Het koolhydratenuur geeft vrij veel ruimte om ook wat koolhydraten te kunnen eten. En ga je een keer uit eten en neem je lekker een zoet toetje vergaat de wereld ook niet. Maar frisdrank zijn hele snelle suikers die niks toevoegen voor je lichaam. En zou je niet ook gelukkig kunnen zijn met bv koolhydraatarme toastjes met roomkaas en zalm? Brie, blokjes kaas met bv augurk, zomaar wat voorbeelden. Er zijn heel veel lekkere hapjes voor een weekeindavond die toch niet meteen je hele suikerbalans verstoren :)

Welke boeken heb je precies aangeschaft? Basisboek is goed maar ik ben ook erg fan van boek 4, al was het maar voor de MIM recepten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:21

Iemand bekend met de startgids van the new food?
Ik heb deze gedownload en er staan hele leuke menu'sven nuttige info in,maar ik vind de menu's wel wat veel werk voor een doordeweekse dag.
Ik wil me deze week goed gaan inlezen en dan starten met kha. Weten jullie miscchien een site met makkelijke snelle gerechten voor ontbijt en avondeten?
En wat makkelijks als meeneem lunch?

Voor ontbijt dacht ik al aan griekse yoghurt met wat fruit. Maar om dat nou iedere dag te doen....
Lunch een koude omelet met salade of koude groente omelet.
Avondeten wat roergebakte groente met kruiden en tofu.(ben vegetarier)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:40

Hallo mensen,

Dit topic ligt al een tijd stil. Ik ben benieuwd hoe het de mensen vergaan is die een kh beperkt dieet volgen of volgden. Gokken, of anders. Ben je gestopt, waarom? Is het je leefstijl geworden, waarom? Ik ben natuurlijk ook benieuwd of het resultaat heeft opgeleverd.

Ik ben er onlangs mee gestart. Ervaringen van anderen zijn leerzaam en motiverend!

Dus ik hoop dat dit topic weer op gang gaat komen.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:43

Ik ben net begonnen, niet heel strikt , ben nu 3 weken bezig . Ander halve kilo kwijt en veel meer enegie.
Het gaat mij ook niet echt om het afvallen, ik heb een gezond gewicht maar meer om het algemeen wel bevinden .en tot nog toe voel ik mij er heel goed bij .

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:02

Er is ook een ander topic voor keto / Kh arm voor diegene die willen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:22

xLaraaj schreef:
Er is ook een ander topic voor keto / Kh arm voor diegene die willen :)

Ja, dat weet ik. Als je tenminste het topic voor recepten bedoelt :)

Ik ben vooral geïnteresseerd in kh beperkt. Niet in kh arm/ketose.
Volgens mij kwam kh beperkt in dit topic meer aan de orde. Vandaar dat ik dit topic graag nieuw leven wil inblazen. En iedereen is welkom natuurlijk :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:24

R_oo_s schreef:
Ik ben net begonnen, niet heel strikt , ben nu 3 weken bezig . Ander halve kilo kwijt en veel meer enegie.
Het gaat mij ook niet echt om het afvallen, ik heb een gezond gewicht maar meer om het algemeen wel bevinden .en tot nog toe voel ik mij er heel goed bij .

Dat is super :)

Ik hoop dat ik dat ook ga ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:40

Ik ben bij het andere topic weggepest omdat ik te weinig zou eten, dus ik meld me hier maar. :+ Ik moet sowieso gewoon erg oppassen met teveel suikers en koolhydraten aangezien er zeer ernstige diabetes in mijn familie heerst, en na veel onderzoeken kwam eruit dat je de kans op het ontstaan van diabetes sowieso aanzienlijk kan verkleinen door een ander dieet wat niet gebaseerd is op koolhydraten.

Hier gaan dus dagelijks bergen groenten naar binnen, gezonde vetten en proteïne. Ik eet niet helemaal geen koolhydraten, maar zeker niet teveel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:34

Ik meld mij ook, ik eet inmiddels alweer een hele poos alleen nog koolhydraten uit groente en fruit. Dit is heel goed vol te houden, ik voel me er erg goed bij. Ik lees graag mee voor nieuwe recepten.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:56

Hoi iedereen,

Ik wil mij hier ook graag melden, misschien is het dan wat makkelijker om op de rails te blijven.

Sinds 24 april dit jaar begonnen met koolhydraatarm eten, tussendoor veel feestjes en uitschieters gehad, maar nu toch 20 kilo kwijt. Zoveel wil ik er nog eens af en dan zien we wel.

Straks ga ik een paar pagina's terug lezen en proberen te reageren. zodat ik hier een fijn topic aan heb.