Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:55

Iedere avond, en in het weekend 2x ivm werken op stal en dat alles dan gewoon stinkt dus ik "schoon" wil worden. Daarnaast was ik 2x per week mijn haar, na privé paardrijles en nog 1 omdat t dan vet wordt.

En broeken draag ik tot ze bies zijn, shirts max 2x en altijd schone onderbroek en sokken s ochtends.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:58

Douche iedere avond en was dan ook mijn haar, heb lang blond haar :D , douche ook ongeveer 3x per week in de ochtend gewoon om even wakker te worden, wel heb ik dan mijn haren op een knot zodat me haren niet nat worden.

Ook doe ik 2x per week mijn gezicht met scrub en daarna met dat gezichtsolie, 2 druppels van nodig en word dan kei zacht :o . Ook gebruik ik 1x in de week een masker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:07

Ik douche dagelijks, maar ik hou ook onwijs van douchen stiekem. Even een momentje aandacht voor mijzelf, hoofd op 0 en lekker douchen. Om de dag de infra rood er bij aan. (En soms ook nog wel een keer of 2 per week eerst in bad voor het douchen :D )

Ik doe het niet omdat ik mijzelf anders vies vind, maar ik hou gewoon zo van douchen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:12

Sabini schreef:
Na ongeveer 3 douchebeurten pak ik een nieuwe. Handdoeken worden immers niet 'vies' als je schoon onder de douche vandaan komt.

En jij droogt je kont en muts niet af?!

Hier gaan alle handdoeken (en degene die een washand gebruikt) na 1x gebruik in de was en wordt op minimaal 60C gewassen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:13

Met een washandje wassen ipv douchen heb ik ook weleens geprobeerd, maar ik snapte dat niet zo goed... Want dan heb je je ingezeept en hoe krijg je de zeep dan weer weg, nog een keer met een uitgespoeld washandje? En welk onderdeel doe je als laatste?
Dat duurt dus net zolang als douchen en ook kreeg ik het heel koud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:14

Brainless schreef:
Sabini schreef:
Na ongeveer 3 douchebeurten pak ik een nieuwe. Handdoeken worden immers niet 'vies' als je schoon onder de douche vandaan komt.

Die was je toch hopelijk ook gewoon onder de douche?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:19

Iloveiswan schreef:
Dan vraag ik mij toch af voor diegene die elke dag of 2 x per dag douchen. Hebben jullie dan een dichte douche?
Want als ik en/ of vriend douche is hele badkamer nat inclusief wc en loopt het bijna de deur uit := Ja ook met maar 5 a 10 min. Hebben ook geen raam.

Dus als ik elke dag of 2 x per dag douche betekend dat, dat nooit mijn badkamer kan drogen en dus nooit de wc of vloer kan schoonmaken.

Weet wel dat als we volgend jaar voor een koophuis gaan kijken dat we een douchewand willen _O-

En en s`morgens douchen gaat eigenlijk al niet. Vaak genoeg moet ik 5 uur opstaan. Noway dat ik dan ook nog ga douchen. Het liefst snel wassen en kleding aan. Na het douchen ben je altijd zo koud of je moet koud douchen. Dan word je nooit wakker.

Douchegordijn werkt niet?

Tazzey

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:21

Ik douche iedere dag uiteraard, en soms twee keer. Ook vaak in de ochtend onder de douche en in de avond een lang en heet bad. Ik gebruik altijd schone handdoeken, wel zo fris. Mijn haar was ik zo min mogelijk, in de winter kan ik dat om de twee dagen doen en in de zomer dagelijks.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:29

Douchen met een washandje is vies dus inzepen met je handen? Ik vind het fijne en schone van een washandje juist dat je lekker kunt schrobben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:30

Ik douche dagelijks, eigenlijk vooral omdat ik kort haar heb dat 's ochtends alle kanten uit staat en zich alleen laat temmen met een wasbeurt. Daarnaast word ik er lekker wakker (en minder chagrijnig) van :+

Wat iemand anders doet kan me werkelijk geen bal schelen, vind niet snel iets vies.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:32

Mavelle schreef:
Douchen met een washandje is vies dus inzepen met je handen? Ik vind het fijne en schone van een washandje juist dat je lekker kunt schrobben.

Maar waarom zou je dat willen?
Mijn oksels gaan dan iig helemaal kapot en de rest van mijn lijf droogt uit en beschadigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:33

Ik doe eigenlijk elke dag wel schone kleren aan, broeken draag ik 2 dagen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:33

Azmay schreef:
Mavelle schreef:

Mijn oksels gaan dan iig helemaal kapot en de rest van mijn lijf droogt uit en beschadigd.

Niet iedereen heeft daar last van :).

Ik douche bijna elke dag, soms sla ik er een over. M'n haar was ik 2 a 3 keer p.w.

Geen last van uitdroging hier :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:42

Ik douche in ieder geval de dagen dat ik ergens heen ga waar andere mensen ook schoon zijn :D Dat zijn voor mij standaard 4 aansluitende dagen in de week, van de overige 3 douche ik dan nog wel 1 keer tussendoor.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:42

Azmay schreef:
Mavelle schreef:

Omdat ik me dan lekker schoon voel. Je hoeft het vel er niet af te schrobben maar een beetje stevig boenen vind ik wel zo schoon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:44

Ik douche ook voornamelijk extra om op te warmen, ga het wel merken aan m'n rekening denk ik

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:48

Je handen niet wassen voor het eten (met name na stallen uitmesten etc) vind ik juist ontzettend goor.
Heb ook zo'n kennis die zelden haar handen wast, ook niet als ze naar de wc gaat bijvoorbeeld, en het maar wat vreemd vindt dat ze zo vaak ziek is...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:50

Afbeelding

moest gelijk aan dit topic denken :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:51

Ik draag ook 5 dagen (werkdagen) dezelfde broek, shirt, trui en (werk)vest. Sta in de werkplaats van een lijstenmaker en ben omringd door stof en er zitten altijd lijmresten op mijn werkvest. Die ga ik echt niet elke dag wassen, ben niet gek. :+ Deze kleren gaan elke vrijdagavond/zaterdag in de was.

Ik gebruik overigens geen deo want je ruikt mijn zweet niet. Ik gebruik elke paar dagen Odorex extra dry en dat is briljant spul!

Handdoeken doe ik ook lang mee, jammer dan dat anderen hier dat vies vinden. :Y)

Als ik bijna iedereen hier zo lees zou ik smerig en vies zijn. :')

Nou, prima hoor. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:51

Tiggs schreef:
Je handen niet wassen voor het eten (met name na stallen uitmesten etc) vind ik juist ontzettend goor.
Heb ook zo'n kennis die zelden haar handen wast, ook niet als ze naar de wc gaat bijvoorbeeld, en het maar wat vreemd vindt dat ze zo vaak ziek is...

Krijg je juist weerstand van normaal ~~}>

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:52

Ik was mijn handen ook niet voor het eten en ik ben nooit ziek. :P

*klopt netjes af*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:56

Azmay schreef:
Tiggs schreef:

Krijg je juist weerstand van normaal ~~}>

Hahaha, nou ik wil best een handdoek twee keer gebruiken en wollen kleding was ik zelden (reinigt zichzelf!), maar je handen niet wassen (vooral als je naar de wc bent geweest) vind ik ranzigheid to the max -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:07

Het maakt geen reet uit of je je handen wast voor het eten of niet :P

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:10

BrittS schreef:
Ik las: hoe vaak douche jij per dag dus ik heb per ongeluk 1-2 keer aangevinkt :roll:

Ik had dus precies hetzelfde :=
Geef mij maar iedere dag m’n douche hoor, lekker fris.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:14

Brainless schreef:
Sabini schreef:

Hier gaan alle handdoeken (en degene die een washand gebruikt) na 1x gebruik in de was en wordt op minimaal 60C gewassen.

Na dit topic ben ik nog bewuster van het nooit willen logeren bij andere mensen haha

Hier ook na 1x in de was. Getsiederrie