No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:15

Osianaa schreef:
Rena100 schreef:
Waar vooral de valkuil zit tegenwoordig is dat echt vrijwel alles suiker bevat. Je ontkomt niet aan het zelf maken van je voedsel, zelfs een beetje mayonaise zit al suiker in, je chips bevat suiker, je broodbeleg (vleeswaren), stukje vlees in het schap bij de supermarkt. Overal tref je suiker aan in verschillende vormen.

En dat is precies wat ik nu tegenkom.. de crackers die ik altijd eet tussen de middag bevatten dus suiker. Wat ga ik nu eten? Elke dag salade is ook zo wat..

0,3 gram suiker per cracker.. jeetje!

Je hebt ook suikervrije crackers :) (wasa heeft daar verschillende van). Deze hebben wij thuis ook.
Deze zijn iig toegevoegd suiker vrij, natuurlijk hou je wel de normale koolhydraten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:17

Osianaa schreef:
Mizora schreef:
Het is inderdaad onderdeel van de analyse, maar niet van de ingrediënten, die is dus prima.

Dus als ik het goed begrijp, moeten suikers tussen de ingrediënten staan?

Voel mij echt een beetje dom nu haha.

Jup, als een van deze dingen ertussen staat is het eigenlijk niet zo goed. Maar moet zeggen dat ik om een paar procent niet moeilijk ga doen.

https://www.diabetesfonds.nl/minder-sui ... oor-suiker

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:19

Ja, hoewel het uiteraard ook niet te hoog moet zijn bij de analyse (als het meer dan 10g per 100g is, zou ik het alsnog overslaan voor deze periode als het geen fruit is).

Maar het gaat inderdaad om de ingrediëntenlijst, dus de toegevoegde suikers. Alleen dan wel in al zijn namen:
https://www.diabetesfonds.nl/minder-sui ... oor-suiker

Aangezien alle termen onthouden lastig is, dek je met deze groep de meeste:
Alles wat eindigt op -ose, -stroop, -siroop, -suiker (uiteraard) en daarnaast fruitsappen (al dan niet als concentraat), karamel en honing.

Marjo

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:43

Ik heb nooit zin om ontbijt of lunch te maken. Maar met die wraps ben ik niet zo lang bezig. Plus dat ik dat lekkerder vind dan brood...
Yoghurt met muesli doe ik ook wel eens. Havermout heb ik ook wel eens gehad. Ik wil lekker variëren. Ook met mijn lunch..

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:21

Doe het nu twee dagen, maar merk dat ik echt enorm moet zoeken. Daarnaast ben ik chaggie, moe en heb ik honger :o

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:41

Bovenste heb ik geen last van, maar man wat praten jullie snel :p. Niet alles bijgelezen nog. Vandaag nog niks zoets gehad, dus gaat goed

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:49

Vanavond nog even mn chocoladeletter van Tony opeten. Heb er nog 1 liggen.. die moet wachten tot december...

Heb vandaag nog geen 1 glas frisdrank op trouwens 8-)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:55

Jullie gaan snel zeg := ik drink nu de laatste cola op.. vanaf morgen aan het water en thee. Nu ben ik wel heel benieuwd naar die pb die was verstuurd. Zou iemand die door willen sturen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:05

Ik doe ook mee..! Het blijft lastig omdat iedereen om je heen je verleidt met hun woorden: och, eentje kan toch geen kwaad? Ja.. maar als iedereen dat zegt.. :o :9

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:11

Ik hoop zo dat ik het volhoud ook :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:15

Heftig dat er al ontwenningsverschijnselen zijn :=
Schrik er ook wel van hoeveel frisdrank/redbull er gedronken wordt eerlijk gezegd.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:19

Doubtless schreef:
Heftig dat er al ontwenningsverschijnselen zijn :=
Schrik er ook wel van hoeveel frisdrank/redbull er gedronken wordt eerlijk gezegd.

Mijn idee, al moet ik zeggen, het kan erger. Als moet ik er zelf niet aan denken.

Wat sommige van mn collega's naar binnen werken op een dag, die beginnen met redbull, koffie, als het even kan tussen de middag ook nog iets wat uit de frituur komt, en echt heel veel eten. En gewoon dun, sporten weinig tot niet zelfstandig, en dan ook nog iedereen eruit lopen als we eens sporten. Vreselijk vind ik ze.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:20

Ik drink Savonds altijd een cafeïne vrije koffie en nu voor de eerste keer zonder suiker.
Echt heel lekker is het niet, maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen.

Iemand nog tips voor koekjes met weinig/geen suiker? Ik eet graag Savonds een koekje bij mijn koffie, maar ik kon in de supermarkt niks vinden.

Wel lekkere suikervrije dropjes van de Lidl, maar die had ik al langer.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:35

Sneeuwmaan schreef:
Doe het nu twee dagen, maar merk dat ik echt enorm moet zoeken. Daarnaast ben ik chaggie, moe en heb ik honger :o

Ik ook nu 2 dagen en ik voel me (nu) juist beter. Ik heb altijd zo veel honger en nu is dat echt minder. Maar goed ik juich nog niet te vroeg ;)
Ik vertel ook aan mensen dat ik bezig ben dat helpt ook merk ik.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:44

Goed bezig fleury! En uiteraard de anderen ook. Mn sportmaatje zij dat het de eerste 2 weken moeilijk is, maar als je daar door bent het wel mee valt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:56

Bedenk me ook dat m'n standaard ontbijtje ook veel suiker bevat (12 g per 100 gr) ik maak dit pak op & ga dan maar over op volle yoghurt denk ik!

Morgen als ontbijtje dus nog even m'n suikerrijke kwarkyoghurt, wel met muesli zonder toegevoegde suikers! 's avonds een bonenschotel met rijst. Verder qua tussendoortjes en lunch moet ik nog even nadenken..

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:20

Ik volg voor de tips voor gezondere dingen, zoals de gezondere lekkere dingen die Rocanor schreef op p 2

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:25

Net m’n laatste koekjes en morgen beginnen te knallen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:26

Je kan tussendoor zoveel eten! Als je wel koolhydraten eet kan je een cracker met kaas/worst, rijstwafels (met avocado). Maar ook: handje noten, alle soorten rauwkost met yoghurtdip (wel zelf maken) gekookt eitje, olijven, augurk gerold in salami/ham, of in kaas, als je creatief bent is er echt veel.

Zoete dingen zijn er weinig. Fruit natuurlijk, (vooral alles war in het engels "berries" achter staat). Wat ik nu doe als ik heel veel trek heb in zoet is gewoon een zoetje in mijn thee.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:27

Morgen meteen een lastig begin. Crematie.. met koffie tafel.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:29

Hoe doen jullie dat dan O:) ik ben wel al aan het minderen bijv. in mijn thee voor heen 2 grote schepen in mijn 400ml thermofles maar nu nog klein 1 schepje minder red ik echt niet...

Maar wil wel gezellig met jullie mee doen! nou jah teminste minder suiker :D
dus ehm geen snoepgoed meer...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:36

Pinkie, wat voor thee drink je?
Zwarte thee, vind ik persoonlijk niet lekker zonder suiker.
Maar verschillende soorten kruidenthee zijn wel heel lekker zonder suiker.
Bv sterrenmunt of zoethoutthee zijn best zoet van zichzelf.
Maar dat is even uitproberen wat je lekker vind.

Let op dat je niet van dit soort kruidenthee pakt (oplosthee in een blik) https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... uiden-thee
Daar zit heel veel suiker in.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:43

Ik drink juist kruidenthee. ik lust geen zwarte thee... dan gaan er hele grote scheppen suiker in :D
sterrenmunt lust ik echt niet. of noujah na de laatste x dat ik die dronk. stikte ik bijna door dat ik geen lucht meer kon krijgen. dus durft die echt niet meer te drinken.

Ik heb nu rooiebos met gember en nog wat smaakjes er in. die drink ik met klein schepje suiker

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:53

Oh dan gaat hem dat niet worden nee.

Het valt me op dat de meeste mensen die suiker in de thee doen, zwarte thee drinken. Tenminste in mijn omgeving, dus vandaar dat ik het vroeg.

Misschien kun je de suiker in je thee langzaam afbouwen, zoals je nu al naar 1 schepje bent gegaan ipv 2 en dan straks over naar een halve schep.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:56

Mijn favoriete thee is autumn storm. Ik drink nooit suiker in mijn koffie/thee alleen soms een zoetje. Ik drink overigens ook graag chai