Nijmeegse 4 Daagse 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al eens deelgenomen ? En lijkt het je leuk?

Ja 0-5x
14 (13%)
Ja 5+
6 (5%)
Ja maar niet uitgelopen
1 (0%)
Nee nog nooit
29 (28%)
Ja lijkt mij leuk
25 (24%)
Nee ben je gek!
27 (26%)

Totaal aantal stemmen: 102

Kobus17

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:05

Enig idee hoe je aan de blaren bent gekomen? Schoenen te smal? Andere sokken gebruikt? Te hard of juist onder je tempo gelopen? Weinig publiek waarschijnlijk, dat maakt het ook zwaar denk ik, vooral mentaal.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:15

Wauw wat goed!! Ik hoop die tocht ook ooit nog eens te lopen. Nu kun je even heerlijk bijkomen voor nijmegen ;p

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:33

Kobus17 schreef:
Enig idee hoe je aan de blaren bent gekomen? Schoenen te smal? Andere sokken gebruikt? Te hard of juist onder je tempo gelopen? Weinig publiek waarschijnlijk, dat maakt het ook zwaar denk ik, vooral mentaal.

Geen idee wat het probleem geweest is. Maar heb wel gehoord dat heel veel mensen de eerste dag blaren hadden....
Had ook de eerste twee dagen flink last van de warmte, terwijl het in Nijmegen vorig jaar de eerste twee dagen warmer (en benauwder) was.

Mentaal is het een heel zware tocht. Idd weinig publiek en op sommige stukken heel lange en saaie rechte stukken.

De sfeer onder de wandelaars is geweldig en vooral de achterhoede was super en supportive naar elkaar.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:16

Hopelijk zijn de blaren geheeld voordat je aan de vierdaagse gaat beginnen. Want ik kan me zo voorstellen als dat niet zo is, dat je dan al met 1-0 achterstaat voordat je goed en wel begonnen bent. Gelukkig heb je nog even om alles te laten helen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:49

dat mag ik toch wel hopen dat ze dan geheeld zijn |( ! Anders wordt het een abonnementje rode kruis!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:25

Wauw, goed bezig zeg, netjes :)

Nu even herstellen en hopelijk zijn je blaren geheeld :)

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:10

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen? Wij hebben vorige week voor het eerst 40 km gelopen, was best stijf en moe aan het eind van de dag :P Zaterdag nog een keer 40 km en dan het weekend daarop 2x 40 km bij de 2-daagse in Beneden Leeuwen.

Ik heb nog geen blaren op mijn voeten gehad maar wel aan de binnenkant van mijn bovenbenen omdat ze tegen elkaar aanschuren.. ondergoed heb ik al vanalles geprobeerd maar veel kruipt teveel omhoog. Jullie hier nog tips voor?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:35

Ik heb afgelopen zaterdag ook 40 gelopen. En dan te bedenken dat ik er nog 10 extra moet :')

Wat voor broek draag je nu? Lange of korte? Eentje tot boven de knie werkt het beste en anders heb je van dat speciale spul wat je tussen je benen kunt spuiten.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:58

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:13

Ja klopt mag gelukkig nog schakelen. Wil als mijn teen genezen is, iets met een blaar en vlees :+ Dan de 40 nog eens lopen daarna 50 en dan bedenken ga ik hem terug zetten ja of nee...

Loop steeds alleen dus wil hem graag eens samen met iemand lopen om te kijken of dat makkelijker gaat.

Die lange zijn inderdaad fijn, daar krijg ik geen schuurplekken van. Die korte wel dus wil even kijken naar een tussen maatje :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:32

En gewoon deze onder je broek?
https://www.sloggies.nl/sloggi-basic-lo ... 07643.html

Die heb ik altijd aan onder mijn basketbal broekje omdat mijn benen idd ook iets langs elkaar schuren. Zitten heel fijn vind ik.

Wij gaan komende zondag 40 lopen, twee weken terug 35 gelopen en dat ging heel simpel. We merken dat we niet zo heel veel meer hoeven te trainen, beide hebben we niet echt ergens last van. Nu lopen we 3 dagen in Disneyland ook heel wat af haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:10

Loop je de 40K Linn?

Ik vind het na 30K echt wel enorm saai worden hoor :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:18

gribaldi schreef:
Loop je de 40K Linn?

Ik vind het na 30K echt wel enorm saai worden hoor :+

Ja wij lopen 40km, vorig jaar voor het eerst en toen hadden we wel echt meer getraind. Nu hebben we minder tijd maar ook wel echt het gevoel dat we het minder nodig hebben.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:52

Leuk :)

Ik heb ook echt te weinig tijd om goed te trainen. Maar kan gelukkig nog even nadenken of ik hem terug laat zetten.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:00

_Linn_ schreef:
En gewoon deze onder je broek?
https://www.sloggies.nl/sloggi-basic-lo ... 07643.html

Die heb ik altijd aan onder mijn basketbal broekje omdat mijn benen idd ook iets langs elkaar schuren. Zitten heel fijn vind ik.

Wij gaan komende zondag 40 lopen, twee weken terug 35 gelopen en dat ging heel simpel. We merken dat we niet zo heel veel meer hoeven te trainen, beide hebben we niet echt ergens last van. Nu lopen we 3 dagen in Disneyland ook heel wat af haha.

Tnx! ga er daar eens 1 van kopen kijken of het werkt :)!
@gribraldi, komend weekend lopen wij (2 vriendinnen en ik) in Zevenaar mee met een dagtocht van 40 km, als je zin hebt mag je wel mee?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:56

Oh dat had ik echt heel leuk gevonden! Ik ben enkel dit weekend niet thuis anders had ik zeker graag mee willen lopen :)

Lief van het aanbod :)

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:23

Ik kom mij hier ook even melden. Wellicht dat ik dan nog een oplossing vind...

Een stalgenootje had al een tijd de wens om de Nijmeegse Vierdaagse te lopen. Per toeval kwamen we er eind vorig jaar achter dat we allebei een 25 km-route bij Heemskerk hadden gelopen, praktisch achter elkaar aan. Ze vroeg of ik ook mee wilde doen met trainen voor de Vierdaagse. Eerst zou ze met een vriend voor 50 km gaan, maar toen ik aansloot en hij bij elke wandeling blessures bleef krijgen, hebben we ons samen ingeschreven voor de 40 km. Eigenlijk met het idee, we worden vast wel uitgeloot...of op zijn minst een van beiden en dan gaan we niet meedoen. En toen kwam het mailtje 's avonds laat. Sh*t, beiden ingeloot 8-) . Leuk, spannend en oh mijn god, nu kunnen we er niet meer onderuit :') .

De afgelopen maanden wat strubbelingen gehad. Ze heeft privé veel te voorduren gekregen met haar dieren en hoge kostenposten, dus de motivatie ontbrak af en toe bij haar. Ik heb zo goed mogelijk doorgezet en ben ook zonder haar blijven wandelen, al hield ik het wel bij 25-30 km max alleen. Voorheen liep ik met mijn toenmalige partner lange afstandroutes in Schotland en Zweden. Wandelen vind ik dus heerlijk, maar het roept ook veel herinneringen op die ik nog echt wel moeilijk vind. Bij meer uren in mijn eentje ga ik teveel piekeren omdat ik geen afleiding heb en dat valt me zwaar.

En nu kreeg ik een appje: enkelbanden gescheurd. Na al een aantal weken minder motivatie, kortere routes willen lopen, vlak voor het weekend afzeggen...haakt ze nu helemaal af.

En nu? Nu weet ik het even niet meer. Voor mij is het geld wat ik erin heb gestoken echt veel. Ik verdien niet zoveel en nadat mijn partner met goede fulltimebaan weg ging, heb ik het financieel echt lastig. De inschrijving en het geld voor de camping krijg ik niet terug, dus ik wil eigenlijk nog steeds heen. Anders ben ik het geld kwijt zonder überhaupt een poging te hebben gewaagd...dat past niet bij mijn karakter :o . Dan maar zonder haar de Nijmeegse Vierdaagse starten. Maar dan... Hoe zorg ik dat ik kan blijven trainen de komende tijd? Want in mijn eentje 8 uur wandelen voor 40 km vind ik echt mentaal heel zwaar. Dan mis ik mijn voormalige partner onwijs. Dat ga ik niet volhouden. En hoe moet het straks dan in Nijmegen? Mijn vaste wandelmaatje van de afgelopen maanden is er niet bij, ze wil helemaal niet meer komen. Ik ben geen onwijs outgoing person, dus zomaar bij jan en alleman aansluiten is echt mijn ding niet. Hoe ga ik dit nou nog doen? Ik voel me het afgelopen jaar zonder mijn partner na ruim tien jaar echt regelmatig alleen, eenzaam, zo zonder hem...ik had eindelijk met haar een doel voor ogen. Een prestatie die ik dolgraag wil leveren, om voor mezelf te bewijzen dat ik ook alleen iets groots kan bereiken. En nou moet ik dit alsnog ook alleen doen? Ik weet even niet meer hoe...

Toevallig iemand in de buurt van Leiden die nog wel een wandelmaatje kan gebruiken? Is er iemand hier in dit topic die toevallig nog op de planning heeft staan om de 30 km van vorig jaar bij Nijmegen als training te lopen komende maand? Want dat stond nog op onze to do-lijst i.v.m. het trainen van de kuitspieren voor dag 3 in de heuvels. Nog mensen waar ik bij aan mag sluiten komende weken om eens mee te wandelen, zodat ik die lange afstanden niet in mijn eentje hoef te lopen? En ja, als introvert persoon vind ik het eng om die vraag open en bloot op een forum te stellen, want nieuwe mensen leren kennen vind ik gewoon nog altijd spannend ;) . Maar misschien hoef ik mijn doel niet compleet weg te gooien met wat hulp van Bokt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:27

Ik zeg... gewoon gaan! Wie weet wie je allemaal ontmoet en met wie en hoe je in gesprek raakt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 13:31

Je loopt nooit alleen bij de vierdaagse.
Er zijn veel die ook alleen lopen en als je iemand tegenkomt met zelfde tempo wil die vast wel samen lopen.

En kwa trainen probeer te kijken of er georganiseerde wandeltochten zijn.
Als ik trainde waren dat altijd mijn trainingsdagwandelingen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:04

welmoedz schreef:
Hoe gaat het met jullie voorbereidingen? Wij hebben vorige week voor het eerst 40 km gelopen, was best stijf en moe aan het eind van de dag :P Zaterdag nog een keer 40 km en dan het weekend daarop 2x 40 km bij de 2-daagse in Beneden Leeuwen.

Ik heb nog geen blaren op mijn voeten gehad maar wel aan de binnenkant van mijn bovenbenen omdat ze tegen elkaar aanschuren.. ondergoed heb ik al vanalles geprobeerd maar veel kruipt teveel omhoog. Jullie hier nog tips voor?

Omdat ik het zelfde probleem had heb ik deze broek van reebok bij zalando besteld. Is vrij dunne stof en ademt goed. Heb er vorig jaar de 4 daagse mee uitgelopen en hij was heerlijk! Ook doordat ie sluit met elastiek zit ie heel fijn maar hij zakt zeker niet af. Ik heb normaal ongeveer beoekmaat 44 en draag een L van deze broek en zit toppie!

Afbeelding

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:23

@cnterpstra; ik zag je verhaal en wilde je even een hart onder de riem steken.
Ik loop dit jaar niet mee maar vorig jaar voor het eerst gelopen en in mn uppie, maar wat Africanlady zegt;je loopt echt niet alleen! Ga ervoor! Geniet van alles wat je ziet en onderweg meemaakt. Ik heb me geen seconde verveelt en ik heb ook echt wel kilometers alleen gelopen. En ook als je als introvert persoon bent, je hoeft zelf geen praatje aan te knopen, zolang je maar wel voor openstaat als iemand dan tegen je begint te praten ;)
En bij dag 3 de zevenheuvelen;zorg dat je in de buurt bent van een militair peloton die hebben vaak een prima ritme om mee omhoog te lopen :D ik heb nog nooit zo makkelijk heuvels omhoog gelopen. :+

Nog even een toevoeging;voor het alleen trainen,ik had mijn iPod met muziek en 2 rondjes van 15 km bij ons in de buurt en 1 route van 10 en die liep ik dan in het weekend. Na 15 km toch even naar huis kunnen voor een korte stop even drinken en WC en dan oordoppen in en gáán. Zeker 's-ochtendsvroeg was het heerlijk lopen.
Laatst bijgewerkt door Kobus17 op 18-06-18 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:27

@welmoedz; ik heb zelf sloggi ondergoed in combinatie met een strakke 3/4 sport legging, enne; tip van Africanlady; sudococreme. Hét wondermiddel vorig jaar :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 22:22

Oh ja haha de geweldige sudocreme :D ik zweer erbij

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:32

Sudocreme! Gaat ook op mn lijstje

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:45

Ik heb ook Sloggi ondergoed werkt als een trein! En zeker sudo meenemen!