Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:48

Ik ben zelf ook de sportzaal ingetuimeld geraakt en dit om te kunnen blijven paardrijden. Door verschillende blessures (gebroken nek, rug) en ziekte, was er structureel veel werk aan de winkel.

Zelf ben ik altijd sportief geweest ( hardlopen, zwemmen, etc), maar eigenlijk nooit echt daarvoor naar een sportschool geweest. Gezien stoppen met paardrijden voor mij een absolute no-go was ben ik via de kine en revalidatie bij mijn eerste fitnesstrainer terecht gekomen. Hier ging ik twee keer per week naar toe. Toen was het doel vnl om me weer rad te krijgen en dus pure bewegingstherapie met nadruk op bepaalde spiergroepen.
En zo is het begonnen. Langzaam begin je toch te veranderen, je beter te voelen en pluk je de vruchten van dat harde en veelal pijnvolle werk. Sinds twee jaar ben ik me ook meer op voeding gaan concentrreren. Daar valt ook veel mee te winnen. Die combinatie hebben echt een boost gegeven. Meer spiermassa, minder pijn en dus een gelukkigere ik. Ik ga nu 4à5 keer per week, en per drie maanden neem ik wel enkele keren terug een trainer onder de arm om toch vooral technisch die spiegel voorgeschoteld te krijgen en te houden.

Succes in elk geval!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:48

Kris schreef:
Zo'n mudrun is qua afstand echt niet te vergelijken met hardlopen. Je staat vaak even stil bij een obstakel en de adrenaline werkt ook mee natuurlijk. Al meerdere malen strong viking 19 km gedaan en geloof mij maar, ik kan geen 19 km hollen. Loop 10 km in 55 minuten en dat is wel echt mijn max. Ik loop nooit, vind het verschrikkelijk!

Mijn vriend vindt hardlopen ook vreselijk en traint nooit. Sport verder ook niet, wandelt alleen in het weekend. Hij heeft ook de strong viking 19km gedaan. De laatste 4km wel wandelend, maar toch gehaald.

10km in 55 min is toch een mooie tijd hoor!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 15:01

Ik ben ook weer terug! :wave:
Ook ik had het heerlijk rustig en kon alles op mijn gemakje langslopen zonder te moeten wachten. Na de sportschool nog in de hitte terug moeten fietsen naar het werk, dat was voor mijn gevoel nog zwaarder dan de sportschool zelf. :')

Ik ben trouwens wel benieuwd wat iedereen hier voor en/of na het sporten eet. Ik heb al wel wat ideeën maar andere suggesties zijn altijd welkom.
Zo heb ik net vlak voor het sporten een banaan gegeten en nu zit ik als (late) lunch aan een couscous salade.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:22

Ik heb een voedingsschema. Ik neem na krachttraining een whey shake ter aanvulling en meestal gezien het tijdstip mijn eerste tussendoortje, bestaande uit magere kwark met ofwel noten (low carb dag), of een kiwi en een el lijnzaad (mid carb dag). Als ik niet op die manier uitkom met mijn schema en genoeg tijd ertussen heb zegmaar, zou ik in principe ook een banaan moeten eten. Maar dit doe ik niet meer, omdat ik dat niet goed getimed krijg met de rest van m'n voedingsschema.

Edit: voor het sporten neem ik eventueel rijstwafels met snelle suikers zoals jam, appelstroop. Maar meestal sport ik na mijn ontbijt.

Frummels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:25

Direct voor het sporten eet ik niets (speciaals). Soms als ik veel trek heb even een banaan of eiwit/maaltijdreep. Maar dat komt meer omdat ik altijd direct uit werk ging sporten en kort daarna dus ging avondeten. Na het sporten neem ik een eiwitshake en/of eiwitrijke kwark met fruit en daarna avondeten. :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:31

Bij mij ligt het aan wanneer ik moet sporten, maar eet niet echt iets speciaal voor het sporten. In de ochtend bijna altijd skyr, tussen de middag soep en 2 broodjes en in de avond wat er voor avondeten is. En als ik daarna nog honger heb vaak een salade ofzo. Maar speciaal voor t sporten eet ik niet.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:38

Mag ik hier meekletsen?

Over eten voor of na sporten.
Op dagen dat ik sport probeer ik de maaltijd voor het sporten flink eiwitten binnen te krijgen. Lukt dit niet of is de timing niet goed dan pak ik een Wheyshake.

Verder let ik op mijn Macro's via de fitness app. Dit houd in dat ik s'avonds mijn voeding inplan voor de volgende dag.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 16:25

NiNa_14 schreef:
Mag ik hier meekletsen?

Op dagen dat ik sport probeer ik de maaltijd voor het sporten flink eiwitten binnen te krijgen. Lukt dit niet of is de timing niet goed dan pak ik een Wheyshake.

Verder let ik op mijn Macro's via de fitness app. Dit houd in dat ik s'avonds mijn voeding inplan voor de volgende dag.

Dit topic gaat voornamelijk over de sportschool. Mijn vraag over eten was meer even tussendoor dus als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het beter is als je een algemener topic maakt over eten icm het sporten.

Ik moet ook zeggen dat ik op een 'lege' maag lekkerder sport maar het was nu rond etenstijd en ik moest toch echt even iets in mijn mik hebben voor ik aan de slag ging. Gelukkig verkopen ze fruit in de sportschool dus dat was mooi mazzel. :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:29

Jolien87 schreef:
NiNa_14 schreef:
Mag ik hier meekletsen?

Dit topic gaat voornamelijk over de sportschool. Mijn vraag over eten was meer even tussendoor dus als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het beter is als je een algemener topic maakt over eten icm het sporten.

Ik moet ook zeggen dat ik op een 'lege' maag lekkerder sport maar het was nu rond etenstijd en ik moest toch echt even iets in mijn mik hebben voor ik aan de slag ging. Gelukkig verkopen ze fruit in de sportschool dus dat was mooi mazzel. :D

Ik lees al een tijd mee en het gaat ook over het naar de sportschool gaan.
Naar mijn idee gaan sportschool en voeding hand in hand om het juiste resultaat te bereiken.

Probeer nu 3 keer per week naar de sportschool te gaan.
Kreeg gisteren de tip na een buikspier kwartier om mijn onderrug en core meer te trainen gezien dat ik op een gegeven moment niet meer kon door mijn rug.

Iemand tips voor oefeningen en apparaten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 16:31

Ah oké, dat haalde ik niet uit je bericht. Maar je bent evengoed welkom hoor. ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:33

ik sport meestal sochtends, dan eet ik soms een cracker, soms een broodje, soms alleen wat drinken. natijd is t na douchen etc al snel 12 uur en eet ik normaal me broodjes.

als ik smiddags sport, is t meestal dat ik om 2 uur appel of iets gehad heb en dat werkt oke, natijd is t vaak avond eten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:04

Die vind ik voor de onderrug fantastisch <3
Ik heb meestal nog gewicht wat ik tegen mijn borst gedrukt houd zeg maar.

Afbeelding

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:16

Loez, over die oefening had ik laatst nog een mooie discussie haha. Is die echt puur gericht op je onderrug of ook op je billen? Want werkelijk, ik kan hem dus op twee manieren uitvoeren: voor m'n rug (dan pak ik ook extra gewicht) of extra spanning in mn billen zegmaar. :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:17

Ja het kan op twee manieren inderdaad :P Ik doe hem meestal voor m'n rug (zoals gister dus) maar als je je voeten anders neerzet en je rug bol is, heb je meer focus op je glutes geloof ik.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:22

Wel dus he! M'n vriend was er van overtuigd dat die enkel voor de onderrug is, haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:28

Wauw wat gaat het ineens hard hier! :))

Ik ga straks een rondje sportschool doen.
Denk wel dat het een wat rustiger rondje wordt, ben gesloopt door mijn werk vandaag. Maar morgen sporten komt eigenlijk ook niet uit, dus toch zo maar een rondje doen.
Maar moet eerst de pony's nog verzorgen. :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:34

Cocodox schreef:
Wel dus he! M'n vriend was er van overtuigd dat die enkel voor de onderrug is, haha.

Bij mij brand het altijd vanaf mn middenrug/onderrug tot onder in mn benen. Pak m meestal met 20 kilo 10-12 herhalingen, of 4x25 herhalingen zonder gewicht. Vind het echt een fijne oefening

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:51

Die doe ik ook in mijn rondje. Die voel je ook in je hamstrings. Ik doe hem 3 sets van 20 en bij de eerste set pak ik vaak 5 kilo extra.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:33

Goed bezig allemaal!!

Ik neem na mijn training altijd een shaken van smart protein (body & fit) scheelt bij mij altijd enorm in spierpijn.

Vandaag was het leg day voor mij. Eerst kwartier op de loopband 6km/u en helling op niveau 13. Daarna leg press 3 x 10 op 66 en 1x 5 op 73. Squats met 20 kilo gewicht. Daarna nog kuiten getraind en kont. En als laatste springen op een blok (ik weet niet hoe je dat noemt) daarna stretchen. Was echt een fijne workout :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:47

Oh ja, wat doen jullie voor jullie leg days? Is het enige waar ik wel eens inspiratie mis eigenlijk dus ik ben benieuwd :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:52

Vanalles! Ik heb sinds gisteren ook een set weerstandsbanden en die heb ik vandaag getest. Echt ideaal. Ik doe squats, (sumo) deadlifts, hipthrust, lunges met achterste been op verhoging en dumbbells of walking lunges, leg extension, leg press, noem maar op. Ook sumo squats op een verhoging met een zware dumbbell of kettlebell. Maar met die banden kan ik nu thuis dus ook aan de gang als ik wil; crab walks en dergelijke. Ik raad je trouwens aan om mensen uit de fitness wereld te volgen op Instagram. Daar haal ik heel veel inspiratie vandaan. Zij plaatsen vaak hun workouts online etc. :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:02

Oh help ja, Bulgarian split squats bedoel je, met achterste been op verhoging? Haat-liefde verhouding daarmee :')

Haha, de helft van de accounts die ik op instagram volg zijn fitnessaccounts inderdaad :') Op zich ook inspiratie genoeg maar vind het altijd leuk om te horen wat anderen doen, ook vooral wat betreft supersets/trisets en opbouw etc :j Ik zit er ook aan te denken van die banden te kopen, heb er altijd zo'n "bootybuilding" idee bij of zo, maar voor isolatie zijn ze wel fijn

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:06

Ohja, zo heten die :')

Ik verzin vaak zelf m'n supersetjes. Vandaag bijvoorbeeld lichter gewicht squats x 15 en dan de laatste 5 reps met 2 pulses doen. Of 10 squats en daarna meteen 20 walking lunges. & so on.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:06

Ik ben mijn moed bij een aan het rapen om naar de sportschool te gaan.
Ben echt gesloopt door het werken in de warmte vandaag.
Maar ik moet gaan, ik mag niet nu al gaan spijbelen. :))
Denk dat ik het mooi rustig aan doen, wat langer op de loopband en daarna mijn rondje krachttraining en dan klaar. Normaal ga ik daarna nog op de fiets en de crosstrainer, maar dat gaat denk ik te veel van het goede zijn voor vandaag.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:16

ik vind squats nog erg lastig. ben heel bang slechte vorm te houden en daarbij durf ik ook nog niet in het krachthonk te gaan staan tussen alle brede mannen :') en het andere spiegeltje sta je voor alle anderen weer enorm te koop :') iets met mijzelf teveel aantrekken