Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:08

Ik krijg het op zich wel weg, maar vind het echt smerig en ga er tegenop zien. Soms heb ik wel kokhals neigingen. Pure chocola krijg ik helemaal niet weg, dus dat wordt dan een dubbel probleem.

Vroeger heb ik veel gerookt en we hebben een nare tijd, dus zit te kijken naar ene verdamper. Niet om te roken, maar het heeft veel voordelen en de manier van innemen past nu even bij me. Wil er wel eentje met een temperatuur regelaar die olie kan dampen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:22

Ik kan cbd active+ aanraden, cbd oplosbaar in water. Dan kan je het in drinken doen en heb je de vieze smaak niet of minder. En ik merk er effect van, het haalt het randje van de pijn af.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:28

Ik druppel het onder mijn tong, loop ondertussen van de badkamer naar de keuken, schenk daar een glas sterke ranja in en spoel daarmee de olie weg. Anders vind ik het ook niet te doen, zo vies :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:45

Die active+ had ik gezien inderdaad. Best duur. Zij zeggen dat hij 4% is, maar gelijk aan 20 vanwege de goede opname. Maar jij zegt dat het alleen het randje van de pijn haalt? Ik slik verder niks anders. Nu wel wat paracetamol genomen, maar de rest kan of mag niet of wil ik echt niet snel nemen. Heb er erg snel last van.

Smaakt het naar niks dan? Ik doe in een slokje water de druppels en hou het even in mn mond en slik het door, omdat ik anders echt 20 druppels in mn mond krijg.

Het vaporizen staat me wel erg aan. Vind die apparaten alleen erg tegenvallen qua prijs. Je ziet eerst een goedkope en denkt, kan wel. Dan ga je lezen en kom je erachter dat een duurdere toch beter is en ga je weer grenzen verleggen.......Vind de olie al duur zat.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 04:45

Klopt, het is duurder inderdaad. Gewone cbd olie kreeg ik niet weg, de geur deed mij denken aan knaagdiervoer :+

Misschien is het bij iedereen anders hoeveel het helpt. Ik heb last van ontstoken bindweefsel in mijn handen. En ik ben blij dat het een beetje helpt. Met 400mg ibuprofen merk ik weinig verschil. En voltaren gel helpt ook maar een beetje. Meestal neem ik niets tegen de pijn (behalve dan de cbd active+ sinds een paar maanden).

Puur de cbdactive+ doet mij denken aan zoethout. Een beetje bitter. Maar als ik het in thee of limonade oid doe proef ik er weinig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:43

MoniqueT schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen.

Mijn man gebruikt nu ongeveer een jaar CBD-olie, met name tegen zenuwpijnen veroorzaakt door de ´schilderziekte´. Hij wordt er heel ontspannen van en heeft veel minder pijn. Zijn gebruik van Tramadol is er behoorlijk door verminderd en hij slaapt erg goed nu.

Hij en veel anderen die ik ken, bestellen de olie in Spanje, waar het biologisch geteeld wordt door Nederlanders. Zij verzenden door heel Europa. Mijn man gebruikt 16% 2x3 druppels per dag. Zij hebben allerlei samenstellingen en geven heel goed advies over welke olie het best bij je klachten past. Ook met THC trouwens.

http://www.cbdspain.com

Dankjewel voor de link. Ik koop nu bij stichting Mediwiet ( of maak zelf ) maar kijk graag wat om me heen, zeker omdat ze hogere percentages hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:52

Zij geven ook goede support via mail en hun Facebookpagina.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:00

Ik heb nu deze gekocht: https://wietolie.nl/product/cbd-olie-dn ... l-citroen/
Had hiervoor 1 van 2,75% dus dit is wel fors hoger. Neem minder druppels en de 'bijverschijnselen' zijn zo goed als weg. En de citroensmaak is okee. Is er ook in munt.

Heb vorige week voor het eerst een hele dag gewerkt zonder dat ik daarna 2 dagen moest bijkomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:20

Het probleem is met verschillende smaken of merken uitproberen dat je toch steeds een vrij duur flesje moet bestellen. Ik ben moeilijk met smaakjes en als ik iets vies vind, gaat het me tegen staan. Ik deed het nu in een piepklein slokje water en dan even onder mn tong en door.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:41

Hahaha die smaak ja.. zeker als je sterke thc olie hebt.
Liever de druppels onder je tong en dan mond dicht, niet slikken en gewoon ff een aantal minuten zo blijven zitten. Daarna gelijk een paar slokjes drinken met een smaakje of een slok water en dan een snoepje of rozijntje in je mik opzuigen. Dan is het goed te doen.

Superpony, al eens PEA geprobeerd tegen je pijnen?

Daarnaast heb je trouwens ook capsules en zetpillen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:28

Maar het probleem is dat je het meestal langdurig wil gebruiken en het gaat tegen staan. Ik krijg het nog wel weg en de smaak is wel echt snel verdwenen vind ik, maar vaporizen schijnt ook erg snel te werken en heel effectief te zijn.

Hannanas, nee, nooit gebruikt. Las zo snel even dat er veel vit B in zit. Morgen belt toevallig mn arts na bloedonderzoek en wilde ik ook B12 weer eens voorleggen.

Neemt niet weg dat CBD een gunstige werking heeft voor een aantal dingen die niet meer terug te draaien zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:48

Waarom vinden jullie het zo vies? Is dat vanwege de olijfolie?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:52

Als je het een tijdje onder je tong houdt om zoveel mogelijk op te laten nemen en daarna met een slok lekkers je mond leegt, proef je minder, je smaakpapillen zitten op je tong..gewoon een paar slokken drinken na onder je tong..

De cibdoil vind ik tot nu toe de milds smakende.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:57

Als ik rechtstreeks in mn mond druppel, krijg ik veel meer naar binnen dan wat de bedoeling is. Ik moet het iets opwarem en wordt het dunner. Dat pipetje valt ook al het een en ander vanaf, dus ik doe in een mini slokje water de druppels zodat ik kan afmeten, maar dat is echt weinig water.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:31

Voor de spiegel druppelen anders zie je niet wat je doet. Of op je vinger en onder je tong wrijven?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:07

Ja, maar het loopt er aan de buitenkant van pipet al af als ik het iets heb verwamd tussen mn handen. Het is anders te stroperig.
Ik maak dit flesje wel op en ga dan dampen. Heel veel goede dingen over gelezen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:59

Het advies wat mijn man kreeg is om de druppels op zijn hand te laten vallen en ze dan op te likken.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:29

Ik gebruik CBD olie (dus zonder thc), 5 druppels s'ochtends, 5 druppels s'avonds. Ik begon hiermee in een hele stressvolle, moeilijke periode waar de stress mijn lichaam erg aantastte (hyperventileren, tachycardia, moe en niet kunnen slapen, problemen met spijsvertering etc etc ect). Het heeft het allemaal opgelost. Als ik een paniekaanval (dus hyperventilatie, snel kloppend hart) aan voelde komen, 3 druppeltjes erin en weg. Weer helemaal rustig. Nu neem ik het preventief om mijn imuunsysteem te ondersteunen. Nooit meer zonder! Ik doe het inderdaad ook onder mijn tong, even laten zitten en dan met een slok water weg.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:03

Ik heb van de week de cbd olie gehaald van de Kruidvat. Die medicatie van de dokter, daar was ik even klaar mee. Ik gebruik dit voor mijn migraine, maar ook mijn onrust, en het wat depressief/down zijn op sommige dagen. Ben wat bekend met stemmingswisselingen. Ik heb op dit moment hoofdpijn/migraine en lig op bed, net 1 druppel ingenomen maar ik merk nog niks.

Btw
Ik neem het niet elke dag 2-3 daags in. Ik doe het puur zodra ik migraine voel opkomen of heb, of als ik down ben. Ik ben met 1 druppel begonnen...

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:29

michelle933 schreef:
Ik heb van de week de cbd olie gehaald van de Kruidvat. Die medicatie van de dokter, daar was ik even klaar mee. Ik gebruik dit voor mijn migraine, maar ook mijn onrust, en het wat depressief/down zijn op sommige dagen. Ben wat bekend met stemmingswisselingen. Ik heb op dit moment hoofdpijn/migraine en lig op bed, net 1 druppel ingenomen maar ik merk nog niks.

Btw
Ik neem het niet elke dag 2-3 daags in. Ik doe het puur zodra ik migraine voel opkomen of heb, of als ik down ben. Ik ben met 1 druppel begonnen...

Na 1 druppel merk ik ook niks, maar ik gebruik die van Jacob Hooy. Weet niet hoe goed (of slecht...) die van de Kruidvat is. Wat is het percentage? Ik gebruik minimaal 3 druppels per keer, en merkte vanaf de 1e keer direct al verschil. Ook met ernstige hoofdpijn (geen migraine)- direct weg.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:28

Het bevat 2,75 cbd. Mijn hoofdpijn is alleen maar erger geworden pfff

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:53

Ik gebruik 3x5 druppels op een dag met 5%.. wat is de aanbevolen dosering van het product Michelle?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:15

Ik geloof nooit dat je wat merkt van 1 druppel van 2,75 % ....

Het advies wat ik altijd hoor bij CBD Spain is 2 x 3 druppels per dag om mee te beginnen en dat is dan meestal met een 8% olie. Een vriendin van me gebruikt die voor haar migraine en heeft geen aanval meer gehad de laatste maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:19

1 druppel van 2,75% kan al prima werken. :j
Een hoop mensen voelen bna 1 druppel al binnen een kwartier verschil, en hebben maar 2 a 3 druppels per dag nodig. Waarom dan meteen zo hoog inschalen? Je kunt altijd nog omhoog als je niets merkt & geen bijwerkingen voelt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:58

Geen idee .. dat is het advies wat ze geven en wat voor velen ook blijkt te werken. Ik heb al zoveel mensen gehoord die met die lagere doseringen niets merken. Fijn dat het voor andere blijkbaar wel zo werkt.