Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:58

Na overleg is besloten om dit topic weer te heropenen. Mijn excuus voor het ongemak, jullie mogen hier dus weer vrijuit verder praten. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:59

Fijn :)
Maar wat is de reden van het openen?
Dat er ook 1001 mama topics zijn die niet in 1 topic gegooid worden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:14

De reden van het openen is dat 'ie niet op slot had gemoeten. ;) Een vergelijkbaar topic, zeker in de HK, is niet altijd reden voor een slotje. Dat had ik verkeerd begrepen. Misverstand dus. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:24

Kan gebeuren. Joepie we zijn weer open +:)+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:25

Hier ook geen kinderen. Op een gegeven moment waren we het zat van al die vragen dat we maar gezegd hebben dat het ons niet lukt om ze te maken :+ waren ze tenminste stil.
Gelukkig weten onze ouders aan beide kanten dat er hier zoals het nu uit ziet geen kinderen komen. Maar daarnaast ben ik wel blij dat er aan beide kanten wel broers en zussen zijn die wel voor kleinkinderen hebben gezorgd.

Laat mij ook maar fijn tante zijn. Mijn neefje van zuslief zegt altijd tegen iedereen dat zijn oom werken is (mijn man) en als hij er is dat vind hij geweldig. Samen koffie zetten, samen tv kijken, samen op tablet. Bij mij is het samen kleuren, weet dat hij mij altijd wel omgepraat krijgt voor koekjes/chocolade of ijsje (kon echt wel eentje van mij zijn :o ) en ik wordt altijd netjes verzorgd als ik bij mijn zus kom. Krijg thee met melk (had hij gezien dat ik hem thuis zo maakte) met koekje. Ja ja goed opgevoede bijna 3 jarige met af en toe een driftbui. :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:27

Ik voel me ook nooit geroepen me te melden in langlopende HK-topics, dus bedankt :)
Net weer een collega die jonger is dan ik die huwelijk + zwangerschap kwam aankondigen.
"Je loopt wel een beetje achter hè?"

En bedankt. :\
Ik heb maar gewoon gefeliciteerd met de verloving, maar pffff, ik kon haar wel wat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:29

Wat is dat nu weer voor onbeschofte opmerking? Je loopt achter?? Op wat precies?
Ik snap werkelijk niet waar mensen het recht vandaan halen om zoiets te zeggen, gaat mij echt mijn pet te boven. Maar waarschijnlijk hebben ze het nodig om zich beter te voelen ofzo..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:33

Mars schreef:
Wat is dat nu weer voor onbeschofte opmerking? Je loopt achter?? Op wat precies?
Ik snap werkelijk niet waar mensen het recht vandaan halen om zoiets te zeggen, gaat mij echt mijn pet te boven. Maar waarschijnlijk hebben ze het nodig om zich beter te voelen ofzo..
Misschien toch stiekeme twijfels? O:)

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:33

Ik merk toch ook wel dat er geregeld met enige jaloezie naar ons gekeken word. We kunnen doen en laten wat we willen, hebben enorme vrijheid en ik merk toch wel dat er veel ouders zijn die met weemoed terug denken aan die tijd zonder kinderen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:34

Ook hier bewust geen kinderen willen!
Ik ben dan wel net 24 en mijn vriend 23. Maar al bijna 4jaar samen en we willen het allebij niet.
Ik heb er gewoon niks mee, ja af en toe een uurtje oppassen...
Ook ik krijg vaak naar me toe geslingerd "dat komt nog wel" of "je bent nog jong genoeg" ja prima maar ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Ben liever met de beestjes bezig..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:37

Dani schreef:
De reden van het openen is dat 'ie niet op slot had gemoeten. ;) Een vergelijkbaar topic, zeker in de HK, is niet altijd reden voor een slotje. Dat had ik verkeerd begrepen. Misverstand dus. :)

Niet erg, fijn dat het weer open is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:53

Joh die opmerkingen over "je hebt wel niet veel tijd meer" of "als ie na 6 jaar en samenwonen nog niet op een knie is gegaan... dat klopt niet hoor". Gek word ik er van. En helemaal omdat hij offshore werkt en dus vaak in het buitenland zit. Zo bloedirritant dat mensen dan verklaren "in elk stadje een schatje" etc.

Het is altijd ongeloof als ik zeg dat trouwen niet hoeft, dat hij wel kinderen wil en ik niet.
Soms denk ik dat ik de vent in de relatie ben :))

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:08

dakpan schreef:
Ik merk toch ook wel dat er geregeld met enige jaloezie naar ons gekeken word. We kunnen doen en laten wat we willen, hebben enorme vrijheid en ik merk toch wel dat er veel ouders zijn die met weemoed terug denken aan die tijd zonder kinderen.

Ik kijk nu al uit naar de jaren die nog gaan komen. Gewoon met zn tweeën, alles kunnen doen zonder dat je moet nadenken hoeveel luiers, voeding en etc mee moet nemen voor een dagje weg. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:09

Hier hetzelfde, heerlijk dat we kunnen doen en laten wat we willen... Niet op tijd thuis moeten zijn omdat de oppas weg moet, niet altijd gare kindvriendelijke uitjes moeten doen, niet vastzitten aan schoolvakanties, geen bakken geld aan die koters moeten uitgeven... Ben echt heel blij dat mijn man en ik hier hetzelfde over denken :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:11

Ik ben 33 en dat soort opmerkingen komen inderdaad geregeld voorbij.
Ik heb niet zoveel behoefte om mezelf te verdedigen en zeg meestal "tja daar heeft niet iedereen tegelijkertijd zin in he".

Ik merk geregeld dat mensen vinden dat je maar weinig hebt bereikt/er nog niet bent. En dat ze ook vinden dat je niks hebt. Dat zegt meer over die types zelf, blijkbaar weten ze buiten kinderen geen invulling aan het leven te geven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:31

Ga eens op zondagmiddag naar mc donalds en stel jezelf dan nog eens de vraag: wil ik kinderen? Neeeeeee

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:33

Jennyj01 schreef:
Ga eens op zondagmiddag naar mc donalds en stel jezelf dan nog eens de vraag: wil ik kinderen? Neeeeeee

Dat is inderdaad de beste anticonceptie die er is :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:35

Mars schreef:

Het is toch om te janken dat sommige mensen zoiets durven te zeggen. Je zegt toch ook niet tegen een vrouw die zwanger is van nummer 5 dat ze er maar eens mee moet ophouden want ze zit al ruimschoots boven het gemiddelde. :+

Ik ben 35 en 'moet maar eens flink opschieten'
Als iemand mij te onbeschoft word, word ik gewoon grof. ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:38

Ik neig ook heel erg naar nee, niet omdat ik kinderen niet leuk vind, maar meer omdat ik het niet zie zitten om 24/7 verantwoordelijk te zijn voor een leven dat jij ook nog eens helemaal vorm moet geven. Als ik uit mijn werk kom vind ik het af en toe heerlijk mijn schoenen uit te trappen en met een pizza of een snelle salade op de bank te ploffen. Dan nog wat voorbereiden voor de volgende dag, wat afwassen en douchen en dan ben ik gewoon echt klaar met de dag. Als ik met kinderen ook nog elke dag een soort van verantwoord zou moeten koken, huiswerk maken, kinderen badderen, voorlezen, etc. etc. Ik geloof dat ik na 3 weken zou instorten. Ook het continue moeten 'voorleven' in mijn eigen huis zou ik erg vermoeiend vinden. Ik ben een best wel introvert persoon, en heb echt regelmatig 'me-time' nodig om op te laden. Gewoon even niks hoeven en met een serie of boek op de bank zitten. Heerlijk die rust en opgeruimdheid in huis.

Ook vind het zo fijn om altijd zomaar de deur uit te kunnen gaan. Even naar de bibliotheek, even naar de kaaswinkel wat lekkere dingetjes halen, even een weekend naar een Waddeneiland gaan etc. Dat gewoon zorgeloos kunnen doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:42

Hier ook bewust kindloos.
Het 'gekke' is dat veel kinderen gek op mij zijn en mensen dan ook niet snappen dat wij ze zelf niet hebben :P Maar voor even vind ik ze ook echt wel heel leuk :+ Maar als ik dan de deur weer achter me dicht trek, ben ik zo blij met de twee honden die op ons wachten :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:47

Palmera schreef:
Het is toch om te janken dat sommige mensen zoiets durven te zeggen. Je zegt toch ook niet tegen een vrouw die zwanger is van nummer 5 dat ze er maar eens mee moet ophouden want ze zit al ruimschoots boven het gemiddelde. :+

Als mijn tante wiens dochter er 6 (!) heeft tegen mij of mijn moeder begint zeg ik dat tegenwoordig dus wel.
"Het gemiddelde is 1.8 per vrouw, met dank aan jouw dochter hoef ik niet meer!"
Die blik... :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:50

watchthesky schreef:
Ik voel me ook nooit geroepen me te melden in langlopende HK-topics, dus bedankt :)
Net weer een collega die jonger is dan ik die huwelijk + zwangerschap kwam aankondigen.
"Je loopt wel een beetje achter hè?"

En bedankt. :\
Ik heb maar gewoon gefeliciteerd met de verloving, maar pffff, ik kon haar wel wat.

Ik krijg daar een beetje het '19 kids and counting' gevoel bij :')

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:56

Palmera schreef:
Mars schreef:

Ik ben 35 en 'moet maar eens flink opschieten'
Als iemand mij te onbeschoft word, word ik gewoon grof. ;)

Dat had mijn moeder wel te horen gekregen. Na mij en 1e broertje werd gezegd van stop maar, dit is een mooi evewicht. Na 2e broertje kwamen de woorden dat mijn ouders echt beter de knoop er in kunnen leggen en bij de 3e is dat mens stil gebleven. In totaal heeft mijn moeder 4 kids op de wereld gezet, met een beetje hulp van mijn vader :P

Ikzelf voel die behoeft niet zo. Ben bijna 26, geen relatie en heb het al druk genoeg met mijn beestjes en mijn eigen. Moet er niet aan denken dat ik er nog een kleine bij heb. Om nog maar te zwijgen over alle narigheidjes en risico's met zwangerschap en bevalling, plus dat ik zelf lichamelijk en genetisch niet in mijn voordeel ben.
Ik neem wel regelmatig een jonge puber mee naar mijn paard, soort van oppaskind. Gaat ook vaker mee naar andere activiteiten. Maar nee, moet er niet aan denken dat ik al die jaren daarvoor een kind heb moeten opvoeden en verzorgen om uiteindelijk een paar uurtjes per week gezelligheid te hebben bij het paard :')
Mijn moeder vraagt mij en mijn broertjes ook rustig aan te doen met kleinkinderen te maken, want ze wilt zich nog niet zo oud voelen door oma genoemd te worden :))

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:04

hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:05

elibeest schreef:
hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

_O-
Ik kan me voorstellen dat je er geen vrienden mee maakt, maar je hebt wel een punt.