Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:53

dalena schreef:
@Sakura789 Ik heb de vaccinatie dan ook niet gehad. Ik ben bij veel doktoren geweest waarvan veel vroegen of ik deze vaccinatie heb gehad. Zoiets zullen ze ook niet zomaar vragen, toch?

Dat is wel een aanname.

Zelf heb ik deze klachten gehad voor de vaccinperiode en toen veel onderzocht. Ook voor het vaccin waren er heel wat pubermeiden met deze klachten. Net zoals er dus ongevaccineerde meiden zijn met deze klachten.

Ik ben heel benieuwd of hier wetenschappelijk naar gekeken is. De conclusie trekken van een verband omdat de arts navraag doet, is wel kort door de bocht.

Gelukkig groeien de meeste er ook overheen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:21

Gaat het hierbij bij chronische vermoeidheid (en alle klachten die erbij kunnen komen) niet om levenslang? Of in ieder geval bij een gedeelte. Dat bij langdurige vermoeidheid rond de pubertijd moeilijk te wijzen is naar de vaccinatie kan ik me wel in vinden (al kan dat natuurlijk zeker wel) maar bij levenslange vermoeidheid is het toch echt niet meer gewoon een leeftijds dingetje.

Bij mij was het overigens echt niet zomaar een verband trekken, ik heb van 1 arts ook een heel duidelijke uitleg gehad over wat er mis was. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies zat dus dat heb ik er niet bij gezet omdat ik het niet meer exact na kan vertellen en niks verkeerds wil zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:11

Sakura789 schreef:
dalena schreef:
@Sakura789 Ik heb de vaccinatie dan ook niet gehad. Ik ben bij veel doktoren geweest waarvan veel vroegen of ik deze vaccinatie heb gehad. Zoiets zullen ze ook niet zomaar vragen, toch?

Dat is wel een aanname.

Zelf heb ik deze klachten gehad voor de vaccinperiode en toen veel onderzocht. Ook voor het vaccin waren er heel wat pubermeiden met deze klachten. Net zoals er dus ongevaccineerde meiden zijn met deze klachten.

Ik ben heel benieuwd of hier wetenschappelijk naar gekeken is. De conclusie trekken van een verband omdat de arts navraag doet, is wel kort door de bocht.

Inmiddels heb ik best wat ervaring met artsen en als zij ergens naar vragen gedurende een gesprek over de klachten is dat in 100% van de gevallen omdat ze vermoeden dat het er iets mee te maken kan hebben. Je kan het recht banketstaaf zoveel je wil maar ik vind het ook op zijn minst frappant en absoluut een teken dat ze niet half zo overtuigd zijn van dat vaccin als een aantal bokkers hier. (Ja mij is ook al gevraagd of ik het gehad heb door een paar dokters)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:17

Als ze niets zouden vragen, zou men dan niet zeggen dat ze niet grondig zijn?
Beter een vraag teveel stellen dan te weinig toch?

Voor de rest ga ik mee met. sakura

Ayasha
Blogger

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:29

Begrijp je het echt niet of wil je het niet begrijpen?
Men stelt enkel vragen die van doen kunnen hebben met de symptomen. Anders kunnen ze je ook vragen naar de kleur van je onder goed.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:31

Ok, je hebt gelijk.

Ik wil alleen maar zeggen dat het ook kan meespelen dat men heel grondig is, zodat men achteraf niet kan beweren dat men iets niet gevraagd of gedaan hebben.
Alkes om hun in te dekken.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 22-03-17 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:36

Ik reageer alleen op het eerste deel, want het laatste deel heb ik niet beweert :)

Hmm... Ik was 10 jaar samen met mijn man toen het bij mij werd geconstateerd. Ik ben nooit vreemdgegaan en ik durf mijn hand voor hem ook in het vuur te steken.... Toch had ik wel aangetaste cellen vanwege een HPV besmetting?[/quote]

Dat kan toch prima, iemand hoeft niet perse vreemd te gaan het kan gewoon bij je ma zijn begonnen. .. zover ik weet komt het door ( een keer) niet zo hygiënisch reinigen van zichzelf door de man en die bacteriën besmette de vrouw.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:40

TS altijd kritisch blijven bij alle medische handelingen die je bij jezelf laat doen. Niemand kan bewijzen dat medische klachten door de prikken komen. Net zo goed is het niet te bewijzen dat het er niet door komt. Ik denk zelf dat waar rook is, is vuur. Als er veel verhalen zijn zal er best een kern van waarheid zijn. Daarnaast is elk geneesmiddel uitgebreid getest dus de kans dat jij bijwerkingen treft is relatief klein. Voor jou de keus om de voordelen tegen de evt. nadelen af te wegen. Mijn dochter heeft de prikken gehad en is van een levenslustig kind toch wel wat passiever, een beetje lamlendig geworden. Het is echter ook in de leeftijd dat je van kind naar puber gaat, van lagere school naar middelbare school dus je kan niet met zekerheid zeggen of het met de prik te maken had. Achteraf zou ik ze bij mijn kind niet hebben laten zetten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:43

Ik heb die prik nooit niet gehad en werd ook lamlediger tijdens de puberteit. Dat is ook een "symptoom" van de puberteit.
Daarmee dat men te vroeg mag cocluderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:55

Zou een dokter dat ook niet weten en mee in calculeren alvorens hij de diagnose stelt denk je?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:07

Als men het grondig laat onderzoeken wel ja. Daar heb je gelijk in.

Maar heb al veel ervaringsverhalen ( niet alleen hier) gelezen waar men zelf de conclusie trekt zonder een dokter te raadplegen of men de dokter niet geloofd.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:28

Ayasha schreef:

Inmiddels heb ik best wat ervaring met artsen en als zij ergens naar vragen gedurende een gesprek over de klachten is dat in 100% van de gevallen omdat ze vermoeden dat het er iets mee te maken kan hebben. [/quote]

Volgens mij werken artsen bij 'vage' klachten en bloedonderzoeken die niets laten zien met het uitsluiten van zaken. Als de diagnose niet direct te stellen is vanuit een normaal onderzoek (bijvoorbeeld troebele urine > blaasontsteking; vrij duidelijk) dan gaat men alle mogelijke zaken uitsluiten. Dus ja, dan krijg je hele lange vragenlijsten en dan worden mogelijke verbanden wellicht gezocht. Toch blijf ik heel benieuwd naar wetenschappelijk onderzoek. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet is/wordt onderzocht.

Eén op de vijf meisjes schijnt dergelijke klachten te krijgen in de pubertijd, dat was twintig jaar geleden ook zo. Mijn moeder heeft als een pitbull overal achteraan gezeten en onderzocht, omdat ik van een vrolijk kind een lusteloze meid werd. Dat was de tijd voor de vaccinaties. Het is gewoon een veel voorkomende klacht, net als je ziet dat bij jongens het percentage ADHD en dergelijke voorkomt. Dit komt uiteraard ook bij meisjes voor, maar in veel mindere mate. Blijkbaar is er in de sekses aanleg voor bepaalde 'afwijkingen' of kan wellicht de huidige tijd meespelen? Er komen tegenwoordig zo onwijs veel prikkels op ons af.

Ik denk dat ieder voor zichzelf na moet gaan wat het beste is. Zaken beweren die niet onderzocht zijn, is een beetje gevaarlijk. Vandaar dat het ook gezond is dat er tegengeluiden zijn.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:28

Ayasha schreef:
Inmiddels heb ik best wat ervaring met artsen en als zij ergens naar vragen gedurende een gesprek over de klachten is dat in 100% van de gevallen omdat ze vermoeden dat het er iets mee te maken kan hebben.

Volgens mij werken artsen bij 'vage' klachten en bloedonderzoeken die niets laten zien met het uitsluiten van zaken. Als de diagnose niet direct te stellen is vanuit een normaal onderzoek (bijvoorbeeld troebele urine > blaasontsteking; vrij duidelijk) dan gaat men alle mogelijke zaken uitsluiten. Dus ja, dan krijg je hele lange vragenlijsten en dan worden mogelijke verbanden wellicht gezocht. Toch blijf ik heel benieuwd naar wetenschappelijk onderzoek. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet is/wordt onderzocht.

Eén op de vijf meisjes schijnt dergelijke klachten te krijgen in de pubertijd, dat was twintig jaar geleden ook zo. Mijn moeder heeft als een pitbull overal achteraan gezeten en onderzocht, omdat ik van een vrolijk kind een lusteloze meid werd. Dat was de tijd voor de vaccinaties. Het is gewoon een veel voorkomende klacht, net als je ziet dat bij jongens het percentage ADHD en dergelijke voorkomt. Dit komt uiteraard ook bij meisjes voor, maar in veel mindere mate. Blijkbaar is er in de sekses aanleg voor bepaalde 'afwijkingen' of kan wellicht de huidige tijd meespelen? Er komen tegenwoordig zo onwijs veel prikkels op ons af.

Ik denk dat ieder voor zichzelf na moet gaan wat het beste is. Zaken beweren die niet onderzocht zijn, is een beetje gevaarlijk. Vandaar dat het ook gezond is dat er tegengeluiden zijn.[/quote]

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:54

Maar die vragenlijsten gaan dus wel over "mogelijke zaken".
Wat in houdt dat de vaccinatie, als ze daar naar vragen, deel uit maakt van die mogelijkheden.
Meer wordt er toch niet beweerd momenteel?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:00

Het grootste nadeel van de HPV-vaccinatie momenteel is dat het alleen bij meisjes wordt toegediend. Daardoor kan er namelijk geen groepsimmuniteit ontstaan, wat bij andere ziektes waartegen gevaccineerd wordt wel het geval is. Zo worden ook meisjes tegen de bof gevaccineerd, terwijl het grootste gevaar hiervan onvruchtbaarheid bij mannen is.

Ook de huidige mode om alles wat voorheen als vooruitgang gezien werd nu hevig te wantrouwen is een probleem. Baarmoederhalskanker is een serieus probleem, wat met de huidige screening niet altijd te voorkomen is. Kijk het verhaal van Eveline maar terug in het vorige seizoen van Over Mijn Lijk. Harde waarheid.

De hulpstoffen van het vaccin zijn niet nieuw en veelvuldig getest en toegepast. Nederland is niet het eerste land waar tegen HPV gevaccineerd wordt waardoor de ervaringen uit het buitenland meegenomen zijn. En die ervaringen zijn veelbelovend, zoals de resultaten die in dit artikel beschreven worden: http://www.cbsnews.com/news/hpv-vaccine-works-even-better-than-expected-study-finds/

Het is een goede ontwikkeling dat er gesproken wordt over vaccineren, maar eeuwig zonde dat er in die discussies gestrooid wordt met verhalen-van-horen-zeggen die als feiten gepresenteerd worden.

Goed dat je nadenkt over wel of niet vaccineren TS. Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen. Succes met het maken van je keuze!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:52

superlotje schreef:
Goed dat je nadenkt over wel of niet vaccineren TS. Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen.

Maar, zo lang iedereen blijft roepen "het kan nooit van de vaccinatie komen want vaccinaties zijn volledig veilig omdat zus en zo onderzoek" gaan er nooit ogen open dat er misschien wél iets mis is met het vaccin!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:28

Dat is ook meteen het probleem met bewezen voordelen en bewezen nadelen... men doet veel moeite om de voordelen geloofwaardig te maken, maar als het gaat om de nadelen dan worden die altijd zo lang mogelijk ontkend totdat er ècht niet meer onderuit gewriemeld kan worden...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:35

Steeph schreef:
superlotje schreef:
Goed dat je nadenkt over wel of niet vaccineren TS. Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen.

Maar, zo lang iedereen blijft roepen "het kan nooit van de vaccinatie komen want vaccinaties zijn volledig veilig omdat zus en zo onderzoek" gaan er nooit ogen open dat er misschien wél iets mis is met het vaccin!

Als er wel iets grondig mis zou zijn zou dat toch uit onderzoek moeten blijken?
Want dat is hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Je moet in aantallen kunnen bewijzen dat iets wel of niet werkt. Of wel of niet schadelijk is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:43

Ayasha, soms vragen dokters ook dingen omdat ze verder niet weten wat te vragen. Vragen ze het als eerste (of iig int het begin) dan klopt het helemaal wat je zegt. Maar om even over vermoeidheid verder te gaan.. Vragen ze het op het zoveelste bezoek, wederom voor een raadsel, reguliere onderzoeken (schildklier, pfeiffer, bloed) al gehad, alles negatief terug maar wel duidelijk achteruitgang van de patiënt.. Soms weten die het ook niet meer. Hoeft niet te zijn omdat ze weten dat dat ook een mogelijkheid is (misschien toevallig uit de vrienden of familie kring iets opgevangen), ze hoeven er dan niet eens echt iets mee te hebben voor ze die vraag stellen, maar wel uit pure nieuwsgierigheid dat willen weten. Als dan het antwoord ja is, hoop ik dat ze zich erna in gaan verdiepen om te kijken naar de mogelijkheid maar dat zal per persoon wel verschillen wat ze er dan mee gaan doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:49

superlotje schreef:
Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen. Succes met het maken van je keuze!

Kun je ons iets vertellen over de bewezen voordelen? Want ik begreep dat er nog helemaal niet bekend was of het vaccin vrouwen tegen baarmoederhalskanker beschermt. En ook dat het nog niet bekend is hoe lang het vaccin werkt. Ik ben daar eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:05

En daar gaan we weer...

Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.

Overigens heb ik de HPV vaccinatie ook gewoon gehad. Nergens last van.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:45

Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.

[ Video ]

Wel raar dat er dan duizenden meiden zijn waaronder ook ik die toch wel degelijk blijvende klachten hebben overgehouden aan de HPV vaccinatie.
Ik ben zowel medisch als psychisch op de kop gezet.
Ook begon vlak na de vaccinatie alle ellende.
Ik loop al 6 jaar met deze klachten, ze zijn dus wel degelijk blijvend.

Ook ik heb totaal geen zin in een discussie want waarschijnlijk blijf je bij jou standpunt.
Maar dat je zegt dat ik bullshit beweer vind ik wel erg.
Dat jij nergens last van hebt wil niet beweren dat anderen ook nergens last van hebben.
Ik ben voor mijn leven getekend.
Ik denk niet dat je in mijn schoenen wilt staan.
Uitgaan heb ik nagenoeg nooit gedaan, mijn hobby kan ik niet meer uitvoeren zoals ik graag zou willen, ik heb mijn studie stopgezet waar ik echt ontzettend veel passie voor had, wat ook betekend dat ik dat werk niet kan doen en ook geen fulltime baan kan hebben.
Ik wil zoveel doen en ondernemen, maar ik kan het niet.

De meiden die deze klachten hebben praten geen bullshit!
Alles wijst erop dat de reden de HPV vaccinatie is.
Artsen en de overheid schuiven het aan de kant omdat ze niet willen dat het naar buiten komt.
Het zal bij veel meiden goed gaan maar bij veel meiden ook niet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 07:15

Ondanks dat ik echt pro vaccinatie ben, heb ik dit vaccin laten liggen.
Ik behoorde tot de eerste of tweede groep en na kritisch de voors en tegens af te wegen vond ik toch dat er te weinig (nog) over bekend was. Als ik als proefkonijn moet dienen mogen ze daar ook naar betalen.
Daarnaast is HPV veel minder besmettelijk dan bijvoorbeeld mazelen. Je zal niet zo snel mensen om je heen kunnen besmetten of je moet wel hele gekke dingen doen. Helaas zit de HPV wel bij ons in de familie en ben ik juist voor meer screening ook op jongere leeftijd. Zelf zou ik best wel elk jaar of elke 2 jaar een uitstrijkje willen doen, totaal geen problemen mee.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:25

Er zijn geen bewijzen dat het niet slecht is en dat is wat mij betreft het dingetje. Op lange termijn weet niemand wat het doet, op korte wel al en dat ziet er al niet zo denderend uit als je de verhalen kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:31

tijger22 schreef:
Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

[ Video ]

Wel raar dat er dan duizenden meiden zijn waaronder ook ik die toch wel degelijk blijvende klachten hebben overgehouden aan de HPV vaccinatie.
Ik ben zowel medisch als psychisch op de kop gezet.
Ook begon vlak na de vaccinatie alle ellende.
Ik loop al 6 jaar met deze klachten, ze zijn dus wel degelijk blijvend.

Ook ik heb totaal geen zin in een discussie want waarschijnlijk blijf je bij jou standpunt.
Maar dat je zegt dat ik bullshit beweer vind ik wel erg.
Dat jij nergens last van hebt wil niet beweren dat anderen ook nergens last van hebben.
Ik ben voor mijn leven getekend.
Ik denk niet dat je in mijn schoenen wilt staan.
Uitgaan heb ik nagenoeg nooit gedaan, mijn hobby kan ik niet meer uitvoeren zoals ik graag zou willen, ik heb mijn studie stopgezet waar ik echt ontzettend veel passie voor had, wat ook betekend dat ik dat werk niet kan doen en ook geen fulltime baan kan hebben.
Ik wil zoveel doen en ondernemen, maar ik kan het niet.

De meiden die deze klachten hebben praten geen bullshit!
Alles wijst erop dat de reden de HPV vaccinatie is.
Artsen en de overheid schuiven het aan de kant omdat ze niet willen dat het naar buiten komt.
Het zal bij veel meiden goed gaan maar bij veel meiden ook niet.

Sorry, maar heb je een bron? Over al die duizenden meiden?

Heel vervelend dat je blijvende klachten hebt. Maar ik blijf erbij: dat kan net zo goed door iets anders komen. Men is niet allemaal even gezond.