Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liannetje86 schreef:Even totaal ander vraagje tussendoor... In hoeverre verschuilen jullie je achter je autisme? Heb namelijk iemand die ik al 2 jaar negeer na liefdesverklaringen, maar elke keer komt er via een nieuwe fb-account weer een berichtje dat ik rekening moet houden met zijn autisme en het idee dat we wat met elkaar willen is ook nog niet weg na 2 jaar negeren.
Is het echt zo dat dit kan liggen aan autisme? En zo ja, hoe maak ik het echt duidelijk?
Ik ben duidelijk geweest, zowel in het echt als via fb. Maar vraag me nu wel echt af of het puur autisme is, begint nu eng te worden. En zelf ook altijd afgeschoven met "kan die niets aan doen". Maar kan het dat dingen totaal niet doorkomen?
Liannetje86 schreef:Even totaal ander vraagje tussendoor... In hoeverre verschuilen jullie je achter je autisme? Heb namelijk iemand die ik al 2 jaar negeer na liefdesverklaringen, maar elke keer komt er via een nieuwe fb-account weer een berichtje dat ik rekening moet houden met zijn autisme en het idee dat we wat met elkaar willen is ook nog niet weg na 2 jaar negeren.
Is het echt zo dat dit kan liggen aan autisme? En zo ja, hoe maak ik het echt duidelijk?
Ik ben duidelijk geweest, zowel in het echt als via fb. Maar vraag me nu wel echt af of het puur autisme is, begint nu eng te worden. En zelf ook altijd afgeschoven met "kan die niets aan doen". Maar kan het dat dingen totaal niet doorkomen?
musiqolog schreef:Liannetje86 schreef:Even totaal ander vraagje tussendoor... In hoeverre verschuilen jullie je achter je autisme? Heb namelijk iemand die ik al 2 jaar negeer na liefdesverklaringen, maar elke keer komt er via een nieuwe fb-account weer een berichtje dat ik rekening moet houden met zijn autisme en het idee dat we wat met elkaar willen is ook nog niet weg na 2 jaar negeren.
Hm. Je vraagt me hoezeer ik me achter mijn autisme verschuil. Nou, in principe niet. Ik zeg het er soms bij als het half of helemaal fout is gegaan, of dreigt te gaan, of als ze iets van me vragen waar ik echt geen zin in heb. Maar als me duidelijk wordt verteld dat iets niet mag...
Eerlijk gezegd doet het me aan iets denken wat 15 jaar geleden heb meegemaakt. Ik was toen achttien en tot over mijn oren verliefd op het mooiste meisje uit mijn klas. En ja, ze was al bezet. Niemand die er iets van begreep, in de laatste plaats zij niet. Verliefd worden op zo'n onbereikbaar iemand, hoe haalde ik dat in mijn hoofd. Dat begreep ik weer niet. Je wordt nu eenmaal verliefd, einde discussie, en je kunt niet anders dan ernaar leven en handelen. Een ander meisje - geen optie. Zij voelde zich gestalkt en ze had een punt. Ik vond zelf niet dat ik stalkte, maar ik leed eronder. Zij ook. We trokken elkaar in een neerwaartse spiraal van wanhoop.
Het kan dus heel goed dat die jongen/man niet achter je aan zit in die zin dat hij denkt kans te maken. Hij wil gewoon alles wat hij wel kan krijgen: alles van je weten en zo dicht mogelijk bij jou zijn. En jij moet weten dat hij echt om je geeft. Zijn bedoelingen zijn in de grond eerbaar en verheven, niet zoals als die andere jongens/mannen die maar één ding willen en als het met nummer één niet lukt het rustig met nummer twee proberen. Ik weet niet of jouw minnaar zo denkt, maar dit ging er destijds in mij om en ik kan me voorstellen dat het nu ook zo gaat.
Liannetje86 schreef:Ik vind het wel fijn om zo jullie ervaringen/meningen te horen.
Want het is echt lastig omdat er telkens staat "hou er rekening mee, je weet dat..." Echt punten naar mij toe waarop ik me kennelijk aan zou moeten passen. De ene keer aardig, de andere keer boos en gefrustreerd. Dus voor mij heel lastig om zelf te begrijpen. Dus ging me echt afvragen of het excuses waren of gewoon echt daardoor.
Maar vind het wel fijn dat er ook mensen zijn die dus hetzelfde hebben meegemaakt (of nouja fijndat het echt daaraan kan liggen) want soms wil ik gewoon zo boos uitvallen en dan bedenk ik weer "joh, hij ziet het waarschijnlijk totaal anders".
Het is ook altijd aardig, netjes, geen rare dingen..
Maar begin nu zijn kant wat meer te snappen. (er vanaf komen is nog wat anders...) Negeer het maar verder. Hij leest wat hij wil lezen, hoort wat hij wilt horen. (Hij kwam zelfs aan de deur, weggestuurd, toen was het gewoon dat ik onze relatie geheim wilde houden :S))
musiqolog schreef:Hoi Lianne, de zin "Hou er rekening mee dat..." betekent nog niet dat jij je dan maar moet aanpassen. Het gaat er meer om dat je ons beter snapt. Zie boven: dat scheelt je al een hoop ergernis.
Overigens: als die jongen echt aan je deur komt, gaat hij wel een paar bruggen te ver. Hij leeft blijkbaar in de waan dat jij hem eigenlijk leuk vindt, dat stadium heb ik nooit gehad. Bedenk dat je altijd nog de politie kunt bellen als je het niet meer aankunt.
KittyDylan schreef:Lang niet meer hier gekeken...
Musiqolog, zelf heb ik totaal geen behoefte aan een relatie (ben ook nog maar 15 natuurlijk) en zie me in de toekomst er ook geen hebben. Hoeft voor mij ook helemaal niet.
musiqolog schreef:KittyDylan schreef:Lang niet meer hier gekeken...
Musiqolog, zelf heb ik totaal geen behoefte aan een relatie (ben ook nog maar 15 natuurlijk) en zie me in de toekomst er ook geen hebben. Hoeft voor mij ook helemaal niet.
Best verstandig, het bespaart je zoveel tijd, ergernis en gedoe als je die behoefte niet hebt.
Op zich jammer voor de jongens van jouw leeftijd, want je ziet er leuk uit. Maar inderdaad: je bent pas vijftien. Je kan de komende jaren nog zomaar iemand tegenkomen die je nachtenlang uit je slaap houdt...
musiqolog schreef:@Mossel: Tja, dat dacht ik ook toen mijn relatie uitging: "Ik ben net zo lief alleen." Maar altijd? Nee, zo zit ik niet in elkaar.
En ja, ik ben blij dat ik geen narcist ben. Maar het is wel jaloersmakend wat je met een groot ego allemaal bereikt in het leven.