Dank jullie wel allemaal! Echt lief deze reacties en interesse! Momenteel gaat het eigenlijk... ja best... Redelijk! Er zijn nog wel ups and downs, maar ik heb toch ondertussen weer een begin gemaakt van even rijden met paard! Hierdoor had ik gisteren uiteraard weer wat meer pijn en uitval maar daar gaan we nu effe doorheen (op advies van de dokter) om te proberen de zenuwen terug te heroriënteren na de uitschakeling van de val. Dus als het ware even triggeren om ze terug aan het werk te krijgen. Ben ook gestart met zwemmen en heb er nu 5 beurten op zitten (3x per week) en dat doet wel goed heb ik de indruk. Uit het zwembad naar de hokjes lopen na het zwemmen is de 1ste 100m het moeilijkste, mijn heup/been is dan precies alle coördinatie kwijt, voelt doods aan en is zwak maar na 100m trekt dat weer bij. Al bij al dus best wel redelijk op weg! Overwegend pijn is namelijk nu wel geweken, ben me nog wel bewust van mijn heup de dag door maar niet meer zozeer op gebied van pijn, eerder op gebied van tegendruk. Het zijn vooral de niet ingecalculeerde bewegingen die nog pijn veroorzaken, bv plots moeten stoppen als ik vooruit aan het gaan was of plots omdraaien of been dat wegglijdt of plots recht willen staan vanuit zitten... die zaken zijn wel nog pijnlijk.
Echter, zo lang er niet opnieuw een ontsteking in komt (door dat zwevend en botsend fragmentje), laten we het zo (anders gaan ze het eruit halen, dan is duidelijk dat dat stukje niet meer in mijn lichaam past).
Hoi! Na bijna 3 maand gaat het nu eigenlijk wel goed! Er zijn nog wel wat restdingetjes die ofwel blijvend zijn ofwel uiteindelijk plots toch nog zullen oplossen maar over het algemeen gaat het goed!
Mijn moeder had ook zo'n zwevend fragmentje in haar gewricht zitten, als die klem kwam te zitten verschoot ze van de pijn! Dat ding is er uiteindelijk dus ook uitgehaald..