Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:03

Dat heb ik van een sportcoach. :D dat was ivm mentale training voor wedstrijdruiters om zelf-sabotage op wedstrijd te doorbreken door op de juiste manier te denken... :) (bewust worden van je gedachten en die 'omzetten' naar een mindset die wel hielp)
Maar het helpt in veel meet situaties dan enkel op wedstrijden en trainingen ;)

Jazzythecorg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:42

Valeriaan deed bij mij niet zoveel helaas. Ben altijd al een slechte slaper geweest en nu met het stoppen erbij is het helemaal drama.ben nu inderdaad voor melatonine gegaan in kleine concentratie om te kijken hoe dit gaat, dus even afwachten weer.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:09

Iris82 schreef:
Was de afgelopen dagen bezig met mn mantra vinden. Dat over die niet roker ging er bij mij dus niet in. Daar stak dat duiveltje een stokje voor. Maar rattengif met koeienscheten werkt prima. :') Vooral om mezelf min of meer uit te lachen. Hè ja, ga je longen lekker vullen met rattengif. Echt, geniaal idee. Not.

Ben blij dat de koeienscheten werken voor jou! :D

Er zit ook formaldehyde in, daar kan je een dood beest in bewaren, cyanide, een dodelijk gif en ook nog toiletreiniger!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:11

En cadmium (wat batterij giftig maakt) en aceton (nagellakremover). Jemig, wie bedenkt in vredesnaam dat je die oliebol wel kan roken? :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:25

Iris82 schreef:
En cadmium (wat batterij giftig maakt) en aceton (nagellakremover). Jemig, wie bedenkt in vredesnaam dat je die oliebol wel kan roken? :=

Ja, dat vraag ik me ook af. Blijkbaar hebben ze van alles geprobeerd wat meer verslaafd maakt en dat doen we er in!
het rare vind ik wel dat rattengif bijvoorbeeld niet eens meer zomaar verkocht mag worden (muizengif wel).
Maar dat het wel in een sigaret mag van de overheid %) ? En dat het dan de staatskas spekt? .....nou ja, die gegevens bij elkaar.. baart me toch zorgen, snap je >;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:27

Ayasha schreef:
Dat heb ik van een sportcoach. :D dat was ivm mentale training voor wedstrijdruiters om zelf-sabotage op wedstrijd te doorbreken door op de juiste manier te denken... :) (bewust worden van je gedachten en die 'omzetten' naar een mindset die wel hielp)
Maar het helpt in veel meet situaties dan enkel op wedstrijden en trainingen ;)

Bij mij werkte het prima. Maar mijn favoriete woord is nee }>

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:13

Voor mij is het nu 16 dagen geleden dat ik besloot niet meer te roken. Gek genoeg geen zware bijwerkingen. Ja wat onrust hier en daar maar niets heftigs. Ik heb bij moeilijke momentjes inderdaad voor ogen wat er in tabak zit en dat helpt mij echt, wat een hufters om dingen zoals rattengif en aceton in sigaretten te stoppen ! Dat is toch overkill??
Dromen heb ik wel maar had ik al dus ben ik niet echt van onder de indruk. Heb zelfs minder slaapgebrek nu ik niet meer rook...
Ik wens jullie allemaal enorm veel sterkte!
Lijkt me erg om zoveel last van stoppen te hebben.
Voor mij is roken gelijk aan vergif nu en dat is voor mij reden te meer er niet meer naar te verlangen.
Hopelijk blijft dat zo.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:15

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:36

Ik heb echt, echt een bloed hekel aan roken. Nu is het ieder zijn of haar eigen keuze, maar als ik naast iemand op het terras zit die aan het roken is adem ik bijna dezelfde hoeveelheid nicotine in als degene die die sigaret rookt.

- Het maakt enorm veel rotzooi (asbakken, pakjes, op straat)
- Eten smaakt veeeel beter als je stopt
- Stop voor de gein al het geld wat je normaliter aan sigaretten uit geeft voor 6 maanden in een spaarpot
- De stank, jijzelf, je kleding, je wasmachine
- Betalen om je eigen, gezonde lichaam te verzieken? Er zijn duizenden mensen die ziek worden en hier niks over te zeggen hebben, jij gaat toch niet met een stalen hoofd kunnen vertellen dat jij je eigen lichaam om zeep helpt wanneer hun dagelijks vechten om te overleven? Hadden zij dat gezonde lichaam maar ..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:30

Zojuist kwam mijn collega even 'gezellig' op kantoor een babbeltje maken. Gadverdamme. Hij had net gerookt. Mijn hele kantoor meurt er naar. Ik ben nu ruim 8 maanden gestopt en ik ben nu echt zo blij dat ik die stap heb gezet. Wat een smerige meur hangt er om iemand heen die net gerookt heeft.
Ik heb staan spuiten met een bus deo (toevallig in mijn tas haha) maar die rookgeur blijft gewoon overheersen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:26

en wij de niet rokers worden altijd scheef aangekeken als we over de geur mauwen. Fijn dat de stoppende rokers hier nu ook erg in krijgen. want jeetje wat kunnen mensen werkelijk naar rook stinken, ik ga er met mijn werk niet naast staan, ik weiger het zelfs. bah

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 11:37

Ben vandaag ziek thuis gebleven. Voel mezelf zo duizelig.

Lijkt me niet van de Tabex of t stoppen met roken te komen. Misschien toch nog een griepje erbij?

Maar vind het wel raar.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:08

StalNollie schreef:
en wij de niet rokers worden altijd scheef aangekeken als we over de geur mauwen. Fijn dat de stoppende rokers hier nu ook erg in krijgen. want jeetje wat kunnen mensen werkelijk naar rook stinken, ik ga er met mijn werk niet naast staan, ik weiger het zelfs. bah

Ja en (ik ben zo trots dat ik mezelf echt een niet-roker kan noemen) ik zei er meteen iets van tegen collega. "Sorry maar je stinkt echt enorm" en zijn antwoord was dat ik niet zo moet zeuren :r

Toen ik zelf nog rookte, rook ik die geur zelf amper. Als iemand er iets van zei, vond ik dat overdreven. Nu weet ik inmiddels hoe smerig het is :oo

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:49

Iris82 schreef:

Lijkt me niet van de Tabex of t stoppen met roken te komen. Misschien toch nog een griepje erbij?

Maar vind het wel raar.

Er heerst een hele nare griep volgens mij!

Als je wel bang bent voor de Tabex, dan zou ik ermee stoppen, maar als je ook koorts hebt etc dan lijkt het me niet van de Tabex te komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:51

4EverHobbes schreef:
StalNollie schreef:

Ja en (ik ben zo trots dat ik mezelf echt een niet-roker kan noemen) ik zei er meteen iets van tegen collega. "Sorry maar je stinkt echt enorm" en zijn antwoord was dat ik niet zo moet zeuren :r

Toen ik zelf nog rookte, rook ik die geur zelf amper. Als iemand er iets van zei, vond ik dat overdreven. Nu weet ik inmiddels hoe smerig het is :oo

Ik kom soms bij patiënten thuis die roken. Ik doe mijn haar bij zo'n bezoek op een knot omdat ik anders de hele dag die walm ruik.. ik baal ook altijd enorm dat ik net die dag mijn lekkere (slecht te wassen jas) aan heb en dat al mijn schone frisse kleding direct niet meer naar wasmiddel ruikt, het is zo'n doordringende alles overheersende geur.. Die inderdaad helemaal niet vies is als je zelf rookt..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:57

Haha grappig Iem, sinds ik gestopt ben, ben ik verslaafd aan wasmiddelgeur.Ik stop mijn halve gezicht altijd in de schone was om te ruiken. En ja ik ruik het aan het einde van de dag nog als ik het aan heb.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 16:58

IMJ schreef:
Iris82 schreef:

Maar vind het wel raar.

Als je wel bang bent voor de Tabex, dan zou ik ermee stoppen, maar als je ook koorts hebt etc dan lijkt het me niet van de Tabex te komen.

Ik voel mezelf zo klote dat ik gewoon weer zou willen roken omdat ik mezelf zo rot voel.

Warrig, duizelig, trillerig, koud. Nog steeds verkouden, bloedneuzen, benauwd.

Ik wil opgeven. :(

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:04

Als je gaat roken ga je je waarschijnlijk echt niet beter voelen ;) volhouden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:05

Nee joh! Gek!
Denk je dat je beter wordt als je rookt?
Dat het beter voor je griepje is als je vaten vernauwen en al je organen minder zuurstof krijgen? Dat je met gootsteenontstopper en nagelakremover je griepje onderdrukken kan? Dat de rattengif je virus kilt??

Dan zou ik eerder de Tabex stoppen en kijken of het niet toch een bijwerking is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:07

Overleg anders even met je huisarts? Misschien weet hij raad?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:08

Trouwens, als je rookt voel je je naast ziek óók nog schuldig :)*

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:12

Als je opgeeft, word je vroeg of laat nog veel zieker dan je nu bent...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:17

Ik heb laatst dezelfde griep gehad en was meer dan een week uit roulatie. Komt echt niet door het stoppen!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:21

Ik zat vandaag naast iemand (ok er zat een lege stoel tussen), al een tijdje binnen. En ineens die vlaag; rooklucht. Terwijl we toch zeker al een kwartier binnen zaten, ook niet eerder opgemerkt. Echt die vlaag van die onmiskenbare lucht :r

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:34

Iris82 schreef:
IMJ schreef:

Ik voel mezelf zo klote dat ik gewoon weer zou willen roken omdat ik mezelf zo rot voel.

Warrig, duizelig, trillerig, koud. Nog steeds verkouden, bloedneuzen, benauwd.

Ik wil opgeven. :(

Of die griepgolf daadwerkelijk heerst, weet ik niet maar wel dat stoppen met roken tijdelijk een negatief effect op je weerstand heeft, dus dat je je ziek voelt is wel verklaarbaar. Elk minste of geringste virus dat bij je langs komt is meteen prijs! Rustig je klote voelen, rustig uitzieken en vrolijk verder gaan.