Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:46

Ik weet niet hoe het zit in Sleewijk maar ik kom hier anders genoeg mooie vrouwen en mannen tegen hoor, daar heb ik de jaren 50 niet voor nodig :7

Huertecilla schreef:
Barbet schreef:
En een wrat bij de neus.
Als het eenvoudig te verhelpen is, dan laat je het toch weghalen.
Dat is niet zo'n probleem.
Als die man weet dat z'n vrouw het een vies ding vindt, ondanks dat het een kleine moeite is om het te verwijderen, maar hij is te beroerd om het weg te laten halen.
Dan is die wrat een aanleiding dat die vrouw er steeds meer een afkeer van krijgt, en uiteindelijk misschien wel in het geheel een afkeer van haar man krijgt, het gaat dan eigenlijk niet meer om de wrat zelf maar om het gedrag.

...en hoe goed kan je hierbij legio aspecten/gedragingen invullen voor 'wrat'?
Kortom; van wrat tot charmant gedrag, inclusief de kilos die er binnen de relatie niet en erna wel af konden.

Maar wie zegt dat de "veranderingen" als vrijgezel per se gelinkt zijn aan de persoon in de vorige relatie? Ik kan me best voorstellen dat iemand gewoon weer meer tijd heeft om te sporten of juist afleiding zoekt bijv. Of dat iemand meer uitgaat en zich daarom meer opmaakt (om maar wat te noemen) dat heeft dan toch niets met bedrog te maken? Iemand kan die dingen in de eerste plaats toch ook gewoon voor zichzelf doen omdat hij/zij zich daar goed bij voelt?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:55

Gedeeltelijk kan ik wel volgen dat het idd te maken kan hebben met minder moeite (willen) doen. Maar het wordt toch wel extreem uitgedrukt en neigt nogal naar een zakelijke transactie. Vermarkten, in de markt plaatsen, marktwaarde, onder de streep, ...

Het is maar hoe je het bekijkt zeker? In alle geval, als we met nieuwjaar goeie voornemens hebben houden we die ook niet allemaal vol, dus het is puur menselijk.

Het trainen etc voor een strak lichaam is trouwens ook een hype, singles zijn daar dan extra vatbaar voor omdat ze er zich beter door gaan voelen (breuk is meestal niet zo'n happy moment, dus alle positieve input is welkom) en er ook meer tijd voor hebben want er valt een tijdsbesteding (partner) weg.

Ik vind het van HC ook allemaal nogal zwaar gesteld, dramatisch voorgesteld. Als een relatie minder loopt ga je minder moeite doen en als er dan een einde aan komt ga je je herpakken. Dat cyclische vind je in de maan, het draaien van de aarde, getijden, ... waarom zouden wij daar dan aan ontsnappen, ik vind er niks vreemds aan.

Het heeft zelfs niet noodzakelijk te maken met "jezelf laten gaan", als het leven makkelijker wordt komen er misschien een paar kilo's bij of tut je je niet elke dag op. Wat niet eens hetzelfde hoeft te zijn als minder moeite doen, er is ook nog wat anders in het leven namelijk en iemand met een volwassen ingesteldheid heeft daar ook vrede mee. Met zichzelf, met dat de ander niet constant moeite moet doen om mij te behagen, ...

Deze uitspraak vind ik zoals ik het nu interpreteer ronduit walgelijk: "dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden."
Is het dan omdat die vrouwen niet meer voldoen aan jouw criteria? De man niet genoeg meer behagen en andere dingen belangrijker vinden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:22

lieveli schreef:
Ach, mijn vriend denkt al 2 jaar dat ik cup E heb maar stiekem heb ik A en vul ik de rest bij. Het houdt me van de straat, zeg maar.

Houd jij dan de bovenkant bedekt bij intiem contact? :') of istie niet goed in cup-maat schatten? :')
Ik heb een kleine B maar naakt zie je daar echt geen E in :') hoe dóe je dat? :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:23

Ayasha schreef:
lieveli schreef:
Ach, mijn vriend denkt al 2 jaar dat ik cup E heb maar stiekem heb ik A en vul ik de rest bij. Het houdt me van de straat, zeg maar.

Houd jij dan de bovenkant bedekt bij intiem contact? :') of istie niet goed in cup-maat schatten? :')
Ik heb een kleine B maar naakt zie je daar echt geen E in :') hoe dóe je dat? :))

Ik maak wel even een youtube tutorial want je bent niet de eerste die dit vraagt! :=

Ayasha
Blogger

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:35

Zou t alleen al eens voor de gein willen proberen, mijn man beweerd nl. Feilloos cupmaten te kunnen zien. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:37

En tevens te voelen ook? :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:41

Nee op 't zicht! :D (hij heeft ooit lingerie verkocht op markten, lang verhaal _O- maar hij beweerd het daar van geleerd te hebben :') )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 03:05

Callisto04 schreef:
Deze uitspraak vind ik zoals ik het nu interpreteer ronduit walgelijk: "dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden."

De oplossing is niet interpreteren en als een observatie lezen.
Is ook helemaal niets nieuw. De oorzaak heet.... hormonen.

De moeder van mijn zoon is overigens wel een geestelijk sprankelend en - openstaande, interessante vrouw gebleven.
Bij haar heeft de ingrijpende hormonale verandering andere fundamentele aspecten van de relatie op basis waarvan we die waren aangegaan structureel beinvloed met gevolgen voor beider welzijn binnen de relatie.
Nu, met de overgang, is er een vergelijkbaar doch inhoudelijk ander proces aan de gang.
Omdat we voor elkaars welzijn zijn, lossen we dat tot nog toe op met voor beiden behoud van kwali-tijd van leven.
Ik hoop dat we dit zo kunnen blijven doen. De reeds gedeelde kwali-tijd heeft nl. beslist waarde doch het verleden blijft toch zoals het is.
Zoals A3a1 opmerkte is de invulling van wat je van je verdere leven verwacht belangrijker voor kwali-tijd van leven.
Je tijd van leven is nl. eindig. Imo heb je de plicht om het geschenk van leven in te vullen met zoveel mogelijk kwali-tijd met als kader dat je anderen geen schade berokkend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:26

Hahaha, nou daar is nu net wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Moederschap maakt juist intelligenter. Inderdaad door de hormonen.
Alleen moet je daar wel borstvoeding voor geven....ten minste volgens de onderzoekers.

Btw,...uiteraaaard niet bij iedereen. Zo werkt dat nu eenmaal met studies.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:57

Los van uiterlijk, wat ik heb gemerkt in relaties, is dat de bereidheid tot echt geïnteresseerd en met aandacht naar de ander luisteren soms afzwakt. Ik ben helemaal niet zo'n kletser, meer een luisteraar, maar wat mij opviel is dat mannen (nouja een paar specifieke) steeds minder oprecht gingen luisteren als ik dan wel een keer iets wilde vertellen wat voor mij belangrijk was, en ondertussen wel zelf over alles de oren van mijn kop kletsten. Sowieso heb ik het idee dat praten voor veel mensen misschien makkelijker is dan echt luisteren, vragen stellen etc.

Ik kom vast de verkeerde mannen tegen en ben daarom al duizend jaar single :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:10

Ik heb alleen de OP gelezen, ik ben op dit moment druk bezig met afvallen (ik wil er nog zo'n 10kg af).
Maar dat doe ik toch echt alleen voor mijzelf :D Ik wil er graag zelf wat fitter uitzien en dat vriendlief er een knappere vriendin van krijgt, is een leuke bijzaak voor hem :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:59

Callisto04 schreef:
Gedeeltelijk kan ik wel volgen dat het idd te maken kan hebben met minder moeite (willen) doen. Maar het wordt toch wel extreem uitgedrukt en neigt nogal naar een zakelijke transactie. Vermarkten, in de markt plaatsen, marktwaarde, onder de streep, ...

Het is maar hoe je het bekijkt zeker? In alle geval, als we met nieuwjaar goeie voornemens hebben houden we die ook niet allemaal vol, dus het is puur menselijk.

Het trainen etc voor een strak lichaam is trouwens ook een hype, singles zijn daar dan extra vatbaar voor omdat ze er zich beter door gaan voelen (breuk is meestal niet zo'n happy moment, dus alle positieve input is welkom) en er ook meer tijd voor hebben want er valt een tijdsbesteding (partner) weg.

Ik vind het van HC ook allemaal nogal zwaar gesteld, dramatisch voorgesteld. Als een relatie minder loopt ga je minder moeite doen en als er dan een einde aan komt ga je je herpakken. Dat cyclische vind je in de maan, het draaien van de aarde, getijden, ... waarom zouden wij daar dan aan ontsnappen, ik vind er niks vreemds aan.

Het heeft zelfs niet noodzakelijk te maken met "jezelf laten gaan", als het leven makkelijker wordt komen er misschien een paar kilo's bij of tut je je niet elke dag op. Wat niet eens hetzelfde hoeft te zijn als minder moeite doen, er is ook nog wat anders in het leven namelijk en iemand met een volwassen ingesteldheid heeft daar ook vrede mee. Met zichzelf, met dat de ander niet constant moeite moet doen om mij te behagen, ...

Is het dan omdat die vrouwen niet meer voldoen aan jouw criteria? De man niet genoeg meer behagen en andere dingen belangrijker vinden?

Nou, helaas klopt het wel, vooral als de kinderen nog jong zijn, maar vaak ook nog later.
Inderdaad objectief kijken naar wat er gebeurd ( en nééé natuurlijk niet bij alle vrouwen :-) )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 11:42

A3a1 schreef:
Nou, helaas klopt het wel, vooral als de kinderen nog jong zijn, maar vaak ook nog later.
Inderdaad objectief kijken naar wat er gebeurd ( en nééé natuurlijk niet bij alle vrouwen :-) )

Kijk A3, doordat het een observatie is, is het en subjectief en 'gemeten' aan leven in een relatie, niet aan bv meetbaar probleemoplossend vermogen op een bepaald gebied.
Het grote fenomeen is focus op een 'brandpunt', in dit geval de kinderen; moeke 'zijn'; verschuiving weg van de interesse voor de rest van de wereld.
Mbt de relatie is er ineens een forse verandering van de aspecten op basis de relatie is aangegaan.
Dat de oorzaak bij hormonen ligt maakt het mbt de relatie nog niet anders noch goed. Het is geen excuus noch alibi binnen de relatie.
Zonder erkenning en er wat aan doen, is verlies aan kwali-tijd van leven onvermijdelijk.
Het is haast universeel en het verbaast mij dat stellen dit EN niet voorzien EN in voorzien. Maar goed, dat is met het onderwerp vreemdgaan ook zo.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:55

Oh ik zie dat ook om mij heen hoor...Wij noemen dat altijd 'zij is aléén nog maar moeder' en niks anders meer.
Lijkt me vreselijk als manvan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:09

Interessant discussie-punt.
Ik denk dat in beide redenen een kern van waarheid zit. Ik val af voor mezelf, omdat ik me met een slanker lichaam mooier en gelukkiger voel dan wanneer ik wat zwaarder weeg. Als vrijgezel inderdaad ook om een zo goed mogelijke partner te kunnen scoren, in een relatie kom je meestal wat aan, maar ook in een relatie blijf ik op mn gewicht letten zodat ik een zo goed mogelijke partner kan zijn (zowel lichamelijk als geestelijk). Ik wil graag mooi gevonden worden, en dat gaat het beste als ik mezelf ook mooi vind.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:19

... en wat about de penopauze/ midlifecrisis bij mannen? Niet alleen vrouwen kunnen hormonaal zijn. Een midlifecrisis bij de man kan ook een enorm negatieve impact hebben op een relatie. Ander hormoongestuurd gedrag bij mannen trouwens ook.

Dat moekegedrag bij jonge moeders komt me wel bekend voor en vind ik vaak best irritant, overigens niet alleen voor de partner in kwestie. Hrt is kind voor en kind na, er bestaat niets anders meer. Maar dat is volgens mij slechts deels hormonaal, het is vooral een keuze. Ik ken ook moeders die juist veel moeite deden/doen om meer te zijn dan alleen een moederkloek. Die hun interesses en carrière aandacht bleven geven en hun uiterlijk niet lieten bepalen door het moederschap. Zelf overigens geen ervaring op dat vlak want ik ben bewust kinderloos.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:07

Askja schreef:
... en wat about de penopauze/ midlifecrisis bij mannen? Niet alleen vrouwen kunnen hormonaal zijn. Een midlifecrisis bij de man kan ook een enorm negatieve impact hebben op een relatie. Ander hormoongestuurd gedrag bij mannen trouwens ook.

Dat moekegedrag bij jonge moeders komt me wel bekend voor en vind ik vaak best irritant, overigens niet alleen voor de partner in kwestie. Hrt is kind voor en kind na, er bestaat niets anders meer. Maar dat is volgens mij slechts deels hormonaal, het is vooral een keuze. Ik ken ook moeders die juist veel moeite deden/doen om meer te zijn dan alleen een moederkloek. Die hun interesses en carrière aandacht bleven geven en hun uiterlijk niet lieten bepalen door het moederschap. Zelf overigens geen ervaring op dat vlak want ik ben bewust kinderloos.

Ik vind dat mannen die kinderen hebben ook anders zijn dan mannen die ze niet hebben.Kinderen zijn toch het grootste aandachtspunt. Natuurlijk hoort dat ook zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:25

anjali schreef:
Ik vind dat mannen die kinderen hebben ook anders zijn dan mannen die ze niet hebben.Kinderen zijn toch het grootste aandachtspunt. Natuurlijk hoort dat ook zo.

Ik ben mezelf ook anders gaan gedragen met een zoon. Veel bewuster mbt risicos. Dat is echter niet in hetzelfde universum van grootte als het homoongestuurde 'moekesyndroom'.
Desalniettemin geldt OOK voor de partner van een door vaderschap veranderde man dat als dat negatief effect heeft op de basis waarop de relatie aangegeaan is, dat dit dan een punt is wat erkenning en aandacht behoeft.
Het WAT of WIE maakt niet uit; alles wat meer dan een beetje structureel verandert aan de basis waarop de relatie staat, behoeft erkenning en aandacht. Wat het stel daarmee, -aan besluit te doen is hun keuzevrijheid.
In het kader van de openingstekst is de crux het er niets aan doen voor de partner maar wel voor henzelf, voor hun eigen marktwaarde voor een nieuwe partner.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:44

Volgens mij is het voornaamste in een relatie toch dat de liefde er is.Dan zijn alle andere zaken slechts bijzaken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:49

Helemaal mee eens. En liefde maak ook mild en vergevingsgezind, gelukkig.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:56

Ok, ik kwam, aansluitend bij het openingstopic een verhaal tegen net, social media, dus ik weet niet hoe waarheidsgetrouw het is.

Vrouw, woog dik in de 100 kilo ( foto :? ) 40-50 kilo aangekomen
Arts zei tegen vrouw dat ze moest afvallen, voor gezondheid, lukte niet, wilde niet.
Man had er schoon genoeg van, gaf aan dat ze niet meer de vrouw was voor wie hij gekozen had. Naast dat hij haar niet meer aantrekkelijk vond, was ze als persoon zo verandert, door haar dikzijn maar ook ...tsja, je moet er wel wat voor doen om het in stand te houden....dus haar "activiteiten" en interesses liepen te ver uiteen.
Hij heeft scheiding aangevraagd.

Zij voelt zich in de steek gelaten.....
En is uit WRAAK af gaan vallen, 48 kilo {:)-:(
Tsjonge, dan ben je toch ziek....wat zal die man blij zijn dat hij daar vanaf is :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 15:22

A3a1 schreef:
Ok, ik kwam, aansluitend bij het openingstopic een verhaal tegen net, social media, dus ik weet niet hoe waarheidsgetrouw het is.

Vrouw, woog dik in de 100 kilo ( foto :? ) 40-50 kilo aangekomen
Arts zei tegen vrouw dat ze moest afvallen, voor gezondheid, lukte niet, wilde niet.
Man had er schoon genoeg van, gaf aan dat ze niet meer de vrouw was voor wie hij gekozen had. Naast dat hij haar niet meer aantrekkelijk vond, was ze als persoon zo verandert, door haar dikzijn maar ook ...tsja, je moet er wel wat voor doen om het in stand te houden....dus haar "activiteiten" en interesses liepen te ver uiteen.
Hij heeft scheiding aangevraagd.

Zij voelt zich in de steek gelaten.....
En is uit WRAAK af gaan vallen, 48 kilo {:)-:(
Tsjonge, dan ben je toch ziek....wat zal die man blij zijn dat hij daar vanaf is :=

:j

Mijn hemel zeg, ze voelt zich in de steek gelaten na zelf defacto de basis voor de relatie geplet te hebben; eenzijdig 'contractbreuk' gepleegd te hebben.
Daar kan je legio voorbeelden van geven. Samen kom je wat overeen, de ene vult het niet in en vervolgens wel mauwen als de ander het dan maar voor zichzelf invult.

Liefde maakt niet blind, de mantel der liefde past niet overal overheen, noch overwint liefde alles. Dat soort ideeen zijn allemaal vluchtig.

Liefde is een ideaal, huwelijk een werkelijkheid; die twee verwarren is een vergissing. - Johann Wolfgang von Goethe.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:58

Ja, de deal:

Ik heb een leuke partner, we doen leuke dingen, waarvan we een paar gezamenlijk doen, laten we zeggen kanoën en paardrijden, of salsadansen en hoe heet dat, tegen zo'n steile wand klimmen met van die abseil touwtjes.
Soms gaan ze voor haar naar een zwijmelconcert van Borsato, soms gaan ze voor hem naar een adventure gebeuren.
We kunnen over alles praten, we kunnen elkaar ook aanspreken op dingen.

Mijn partner komt pak um beetje 48 kilo aan en is ruim 100 kilo geworden.
Dat is het dubbele van wat wat het was.....
Naast dat ik mijn partner niet meer aantrekkelijk vind, misschien zelfs weerzinwekkend.

Maar onze gezamenlijke hobby's, die moet ik nu alleen doen.
Naar het zwembad gaan met de kids, worden een bezoeking.
Een leuke bergwandeling maken op vakantie wordt um niet.

Gesprekken over onszelf gaan stroever, want zeggen dat je de ander niet aantrekkelijk vind, omdat die zo zwaar is geworden, dat is natuurlijk erg gevoelig komen te liggen.
Tenminste, de meeste mensen vinden het niet leuk om ruim 100 kilo te zijn, of als man ruim 120 kilo.
De ander erop aanspreken, is wel erg lastig.

Maar ook andersom hè.

Je houd van iets in je handen te hebben, dus je partner is aan de forse kant.
En die, gaat opeens lijnen en wordt skinny.

( ik weet het, mijn partner ging dat doen, voor gezondheid, ik ga natuurlijk niet zeggen, je verbreekt ons contract, het is voor gezondheid, alleen voor mij ontbrak er een stuk aantrekkingskracht, het bourgondische eten waar we van hielden, werd gestopt )

Maar ook je leven verandert, omdat veel van de dingen die je deelde wegvalt.

Het is niet alleen die "deal", het is niet dat kleine stukje waar het om lijkt te gaan.
Het is veel meer.
Op een gegeven moment is het een optel/aftreksom, als de teller lang op 0 staat, is het: game is over.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 18-01-17 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:08

Maar dan ben je toch gewoon uit elkaar gegroeid? Dat kan mentaal ook, hoeft niet eens iets fysieks te zijn. Die dingen gebeuren. Zou toch wat zijn als je niet verder kan met je eigen leven omdat je je "deal" met je partner anders zou verbreken... ik ben dol op mijn partner, maar ik vind mezelf teveel waard om mijn leven te vergooien en jaren ongelukkig te zijn in een relatie.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:24

Gegroeid ja :=

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens, dat kan.
Maar dat is niet wat ik in het verhaal las, ook niet wat ik net erin schreef.