Dubbele bekken breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:54

Wat een onwijs leuk koppie zit daar op zeg! Ik denk dat een jaarling ook een betere keuze voor jou is dan een 2-jarige, nu MOET je wel extra de tijd nemen voor jezelf, en niet te snel willen (voor je paardje). Ik ben heel benieuwd naar jullie toekomst samen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:01

Wat een super leuk koppie heeft hij <3

Doe je wel rustig aan meis, denk goed om jezelf en dat je niet te snel wilt gaan.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 17:25

Dankjewel! Vind zijn koppie ook echt helemaal gaaf en hij is nu al een lekker buffeltje.

@kiki1976: ik probeer zeker rustig aan te doen. Ik had eigenlijk gedacht al snel weer voor de helft te gaan werken ofzo, maar dat heb ik nu wel uit mijn hoofd gezet :( eerst maar eens kijken of ik als ik van de morfine af ben een keer kan gaan kijken op school. Mijn spieren hebben echt veel te leiden gehad door dit alles daar word ik me steeds bewuster van.
En inderdaad Shanna ik denk ook zeker dat een jaarling toch een betere keus is voor mij daarom heb ik uiteindelijk toch maar contact opgenomen met die verkoper. Nu word ik gewoon gedwongen om langer rust te houden en mocht het zo zijn mijn herstel toch langer dan gedacht gaat duren dan is dat ook niet zo erg en niet zo'n domper op de feestvreugde.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:28

Wat een knap koppie. <3

Maar wat je gevoel is, klopt wel. Emoties komen dubbel en dwars terug nu je aan t afkicken bent, pijn ook. Helaas uit ervaring.

Als je eenmaal van de morfine af bent (een kleine week) gaat t al een stuk beter. Emoties worden weer minder heftig, minder pijn, etc. Afkicken is vreselijk. Ben nu tig keer gestopt met morfine en weer moeten beginnen, maar door de afkick verschijnselen kick ik nu in een heel snel tempo af. De verschijnselen zijn dan wel iets heftiger, maar veel korter. Of juist stap voor stap tot ik geen afkick verschijnselen meer heb en dan pas weer een stapje lager.

Het is echt rot spul. Fentanyl vond ik nog redelijk makkelijk afkicken, maar echt als je er dadelijk echt vanaf bent voel je weer een heel stuk beter! De pijn wordt dan ook weer wat beter te hebben.

Succes.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:19

Quir schreef:
Wat een knap koppie. <3

Maar wat je gevoel is, klopt wel. Emoties komen dubbel en dwars terug nu je aan t afkicken bent, pijn ook. Helaas uit ervaring.

Als je eenmaal van de morfine af bent (een kleine week) gaat t al een stuk beter. Emoties worden weer minder heftig, minder pijn, etc. Afkicken is vreselijk. Ben nu tig keer gestopt met morfine en weer moeten beginnen, maar door de afkick verschijnselen kick ik nu in een heel snel tempo af. De verschijnselen zijn dan wel iets heftiger, maar veel korter. Of juist stap voor stap tot ik geen afkick verschijnselen meer heb en dan pas weer een stapje lager.

Het is echt rot spul. Fentanyl vond ik nog redelijk makkelijk afkicken, maar echt als je er dadelijk echt vanaf bent voel je weer een heel stuk beter! De pijn wordt dan ook weer wat beter te hebben.

Succes.

Dankjewel voor je reactie,dat geeft wel een fijn gevoel om even een bevestiging te krijgen van iemand met ervaring. Haha soms als ik zo maar weer in janken uitbarst heb ik zo het idee dat ik me aanstel.
Had jij trouwens ook van die rare dromen? Ik kan gewoon bijna niet slapen want heb het idee dat mijn hoofd 's nachts op hol slaat. Allemaal rare beelden en kleuren alsof ik zit te halucioneren en dat wil maar niet weg gaan kan mijn gedachten dan gewoon niet ergens anders op focussen. Hierdoor slaap ik bijna niet. En dan heb ik weer 3 a 4 dagen niet geslapen en dan ben ik zo moe dat ik eindelijk weer een nacht goed kan slapen en daarna begint het riedeltje weer van voor af aan :( .

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:52

Ja precies dat, heel onrustig in je hoofd en ook fysiek. Van die momenten dat je het idee hebt te moeten bewegen, of alsof je lichaam onder stroom staat.

Heel naar. Daarom stop ik nu voortaan liever sneller, dan is het wel heftiger, maar de totale duur korter. Vind een week slecht slapen al niets, maar als ik rustig af bouw is het weken (telkens als je dosis lager gaat weer helemaal opnieuw). Maar goed, ben nu al zo vaak moeten stoppen en weer beginnen, dat ik onder tussen heb kunnen uitproberen wat voor mij het beste werkt haha. En ik heb echt al van alles gebruikt en geprobeerd. Nu ook al zo enorm veel soorten morfine gehad, de ene kickt veel makkelijker af dan de andere. Dus soms ging ik van de ene over naar de andere (in de overgang van de ene naar de andere heb je meestal niet zoveel verschijnselen) en dan met die afbouwen.

Overigens kreeg ik xanax (soms ook temazepam) voor de nachten om te kunnen slapen doordat je daar net wat rustiger van wordt, dat hielp wel wat (ruim voor je in bed ligt pakken, want eenmaal in bed om te slapen is het tien keer erger :+ ). Alleen wel opletten, want die middelen zijn ook verslavend. Pak die dan vaak ook om de dag om even te kunnen slapen.

Maar herken het wel. Ook in eens heel emotioneel worden en zo. Alsof dan alles in één keer heel hard binnen komt en tot je doordringt.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:34

Ja dat ervaar ik nu ook allemaal. Ik kan in de nacht ook gewoon niet stil liggen. Krijg af en toe ook het idee dat ik 's Avonds juist meer wakker word en dat dag en nacht een beetje beginnen om te draaien voor mijn lichaam. Ik moet echt mezelf er toe zetten om in bed te blijven liggen.
Een paar dagen geleden was ik bezig geweest met het zoeken naar een lettertype wat ik wilde gebruiken voor het handletteren en ik had een logo gemaakt met de naam van mijn nieuwe paardje en daarvoor was ik op zoek geweest naar een bepaalde kleur. Ik heb serieus de hele nacht die letters en kleuren door mijn hoofd zien flitsen. Ik was echt helemaal ten einde raad. Was blij dat de wekker van mijn vriend ging en ik het bed uit kon en beneden tv kon gaan kijken even wat afleiding. Dacht echt dat ik gek werd.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:36

Ik kwam nog even een leuke foto tegen waarop mijn nieuwe paardje helemaal te zien is. Ik kijk er toch wel heel erg naar uit naar het moment dat ik eindelijk met hem aan de slag kan maarja nog maar even een tijdje wachten.

Afbeelding

Ik heb gisteren voor het eerst balansoefeningen gedaan met de fysio. Ik was heel erg bang dat dat nog erg lastig zou zijn maar dit viel ontzettend mee, mijn balans is zittend gelukkig nog steeds helemaal top.
Ik zou eigenlijk wel weer een stapje lager moeten met de morfine maar heb er toch voor gekozen om dit niet te doen. Lichamelijk kan ik het nu even niet aan, ik merk dat ik nu eindelijk een beetje begin te wennen aan deze dosis en ik wil nu eerst even een paar nachtjes redelijk slapen en dan gaan we bij de volgende wisseling wel weer wat om laag maar nu eerst even een beetje bijkomen. Even een nachtje geen rare dromen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:08

Wauw dat die troep echt om afkicken vraagt zeg..! Wat was het leven toch makkelijk zonder morfine he..!

Goed dat je nu echt aan jezelf denkt, eerst even bijtanken en dan weer wennen aan een nieuw stapje omlaag. Hoeveel stapjes moet je nog voor je er helemaal van af bent?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:11

Die dromen.

Heb ik ook last van. Niet vanwege een breuk, maar vanwege spanning/stress.
Jij ervaart ook spanning en stress. En pijn natuurlijk. Daarbij heb je ook veel morfine gehad. Dat kan ook zeker invloed hebben op je dromen en gemoedstoestand.

Ze hebben mij ooit een methadon gegeven.
Was compleet van de wereld, gewoon echt aan het spacen.

Komt wel goed joh.
Wat krijg je nu nog aan pijnstilling?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:12

Weet je, ik zou dit wel aangeven bij een arts. Misschien kan hij je tijdelijk iets kalmerends geven zoals oxazepam wanneer je zo ligt te trippen in bed.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:17

Ik moet nu nog 2 stapjes terug en dan ben ik er vanaf. Ik wil eigenlijk liever niet andere medicatie krijgen. Ik heb meer zo iets van even doorbijten en we zijn er vanaf. Ik ben al van ver gekomen, dit laatste stukje moet ook kunnen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:27

Nee, liever niet dan wel. Maar sporadisch een halve dosering om een beetje te kalmeren, zou je baat bij kunnen hebben. Je kunt er mee stoppen wanneer je wilt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:38

Ik heb een aantal weken terug ook moeten afkicken van de morfine (ja, het is echt mega verslavend). Toen ik van 10 naar 5 mg ging, ging het echt mis en kreeg ik vreselijk veel ontwenningsverschijnselen. Ik heb toen besloten om er direct helemaal mee te stoppen. Dan zou het afkicken wel wat heftiger zijn, maar duurde het wel minder lang!

Ik had last van benauwdheid, hartkloppingen, een lage bloeddruk, heel onrustig gevoel, niet kunnen slapen. Brrrrr! Vreselijk! De eerste 2 dagen waren het ergste en daarna ging het beter. De benauwdheid heeft een dag of 5 geduurd.

Het vele dromen ken ik, maar dat was bij mij ook wel een bijwerking van de morfine.

Persoonlijk zou ik er 'even' doorheen bijten en er niet allerlei middeltjes bij gaan slikken. Ik heb ook wel t idee dat je niet ontkomt aan de ontwenningsverschijnselen.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 13:02

Ja ik ben nu ook wij de stap van 12,5 naar 6 en dan stoppen. ( Ik kom van 50!) Maar heb ook het idee dat die verschijnselen alleen maar erger worden. Ik twijfel daarom ook of ik niet beter gewoon meteen van 12,5 naar niets kan gaan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:19

saga schreef:
Ja ik ben nu ook wij de stap van 12,5 naar 6 en dan stoppen. ( Ik kom van 50!) Maar heb ook het idee dat die verschijnselen alleen maar erger worden. Ik twijfel daarom ook of ik niet beter gewoon meteen van 12,5 naar niets kan gaan.

Als je 6 mg gaat slikken, heb je dan nog twee momenten op een dag dat je dit slikt? Of is dit maar 1x per dag?

Ik merkte dat toen ik naar 1x per dag ging het vreselijk was :p dan krijgt je lichaam even een boost morfine en daarna werkt dat weer uit. Dat werkte voor mij niet.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 13:32

Ik heb pleisters dus ik krijg constant een gelijke dosering per uur.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:55

Ik werd via een ander topic over bekkenbreuk gewezen op dit topic.

Met een draai in mijn maag lees ik je eerste bericht TS.
Mijn "film" was afgelopen 27-02 wat begon als een heerlijke heiderit eindigde in een drama. Door dat er een loslopende hond achter pony's aan vloog schrok mijn paard, waardoor hij steigerde, ik sprong eraf om hem te kalmeren, dat lukte helaas niet, hij steigerde nogmaals verloor z'n evenwicht en belande boven op mij.
Net als jij voelde ik meteen dit is fout! Werd uiteraard door ambu naar zh vervoerd, aldaar foto's gemaakt en al snel werd er verteld dat ze helaas niets voor mij konden betekenen en me door stuurden naar het amc, vanaf dat moment wist ik ok dit is dus echt foute boel.

Aldaar weer foto's en ct scan.
En een heel leger aan artsen aan mijn bed, die ons (mij en mijn man) vertelde dat ik eigenlijk letterlijk 1 tweeën was gebroken. Dat een operatie echt noodzakelijk was, maar ze nog in vergadering gingen met artsen van andere ZH, hoe dit moest worden aan gepakt. Linkerzijde van mn bekken was eigenlijk in puin.

Er is een 3d print gemaakt van mijn bekken, en aan de hand daarvan kwam nog meer de ernst vd breuk naar voren.
Zonder operatie zou ik echt niet kunnen genezen en zo geschiede,, ik ging onder het mes.
Zit een grote plaats rond schaambeen met 9 schroeven, heiligbeen 2 grote schroef. Ruggenprik ivm pijn..en 8 weken linkerbeen niet belasten

Na mijn operatie kreeg ik last van mijn rechterbeen/goede been. Koud tintelen en voelde niet goed. Er werd een echo gemaakt, ėėn van de grote bloedvaten in mijn lies was behoorlijk beschadigd en nogmaals ging ik naar de ok. Er is een stand geplaatst en ik moet voortaan bloedverdunners slikken.

2 weken in het amc gelegen, ik.mocht naar huis, mits er thuis voorzieningen waren. Ik lig beneden in ZH bed. Heb een looprek rolstoel noem maar op. Mijn lieve echtgenoot heeft zorgverlof gehad om mij bij te staan.hen een zoon van 18 die aan alle kanten helpt. En Verder heel veel lieve vrienden en familie die ons bij staan .

Het gaat met ups en veel downs.
Slik nog best veel pijnstillers. En afgelopen dinsdag weer controle gehad. Mijn arts is erg tevreden met het helen van de voorzijde , waarbij hij zelf eigenlijk niet had verwacht dat dit zo snel en mooi zou genezen.
Achterzijde heiligbeen blijf ik best veel pijn/ last van houden. Zitten kan ik maar even dat gaat al snel veel pijn doen.
In overleg is besloten dat ik links mag/moet gaan belasten om te kijken hoe het dan gaat. Als de pijn aanhoud of erger wordt moet ik binnen 2 weken aan de bel trekken. Hij wil dan nog een schroef plaatsen aan de achterzijde.

Het belasten gaat opzich wel. Ik kan staan! Op twee benen jippie!! Heb gisteren voor het eerst in 9 weken onder de douche gestaan!!. Blij als een klein kind. Wat is dat heerlijk.
Lopen is doodeng. Linkerbeen voelt zo raar/doods aan .tja spieren zitten er ook totaal niet meer het is een raar dun pootje wat er voor mijn gevoel maar een beetje bij bungelt.
De eerste stapjes afgelopen woensdag waren aan de ene kant een hele grote overwinning aan de andere kant best verdrietig. Het deed zoveel pijn. Ook gisteren ging het niet veel beter.het lopen opzich gaat wel. De napijn is een hel.
Slapen pfff breek me de bek niet open. Lig eigenlijk alleen maar op mn rechterzijde. Op mn rug gaat wel mits ik m'n linkerbeen "ondersteun" door er een deken tegen aan te duwen . Zodat ie niet opzij rolt. Dat doet nl veel pijn
Aankomende 2 weken zijn even spannend. Ergens denk ik dat het beter is er nog een schroef in te plaatsen. Als ik dan maar van die pijn af ben. Tja dat kan hij natuurlijk niet garanderen. Aan de andere kant heeft het tijd nodig ...heel veel tijd ..en rust heel veel rust...en rust??? Voor iemand die 3 x pw kilometers hardloop en 7 dagen in de week met dr paarden bezig was ..is dat verdomd moeilijk..

Zo af en toe zie ik het even niet meer zitten. Gelukkig heb ik heel veel lieve mensen om me heen die me er wel door heen sleuren. Maar hun uitleggen hoe vreselijk die pijn is, is gewoon heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:02

Een dubbelgebroken bekken lijkt me al een helse breuk, een verbrijzeld bekken lijkt me helemaal vreselijk! :(:)
Wat een horror-verhaal dat je paard op je neergekomen is en je zo heeft gebroken/ verbrijzeld.. Dan is TS echt al op de goede weg van herstel!
Hoe is jou toekomst-perspectief met een verbrijzeld bekken Terorita?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:12

Hij heeft gezegd dat zijn doel is/was dat ik weer zou kunnen paardrijden! Maar dat dat wel een jaar kan duren eer ik er weer op zit.
Dat geeft niet die tijd heb/neem ik.gelukkig hebben we een eigen plek en zorgen mijn zus/vader en onze bijrijder goed voor onze vijftal.
Ik ben allang blij dat ik ze kan houden en niet verkopen hoef.

Wel zal ik naar alle waarschijnlijkheid krachtsverlies houden in mijn linkerbeen..de toekomst moet uitwijzen in hoeverre dat zich gaat ontwikkelen.
Wat dat betreft nog best onzeker en spannend.

Ik lees in de berichten van de TS heel veel herkenning. De onmacht het afhankelijk zijn van anderen. Ik vond dat zeker toen ik plat in het ZH lag zo moeilijk. Behalve mijn tanden poetsen, Niets Zelf kunnen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:56

Lijkt me ook vreselijk.

Als je plat moet liggen, hoe deed je dan als je een grote boodschap moest doen. Brrr.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:08

Omdat makkelijker te doen hebben ze gelukkig goede middeltjes voor. Ik werd door de verpleging uit bed getild en op de postoel , naast mijn bed gezet. Goddank had ik een kamer voor mij alleen..ik was via infuus verbonden aan een morfinepomp dus als ik "moest" kan ik paar keer drukken op mijn "happymeal" om zo pijnloos te kunnen ontlasten :')
En gelukkig hoefde ik niet iedere dag

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 08:35

Jeetje Terorita wat een hels verhaal! Wel apart om te lezen, jou breuken enzo zijn nog veel erger dan de mijne maar heb wel het idee dat door operaties jou herstel bijna even 'snel' gaat ( het gaat nooit snel genoeg!)

De pijn is inderdaad niet uit te leggen. Als ik er aan terug denk word ik weer misselijk. Zeker de eerste keren dat ik moest gaan staan. Alles knakte ook heel vreemd op zijn plek. Die knakken waren zo akelig om te horen dan mijn vriend er beroerd van werd. En dan staat er zo'n arts bij: kom op ff doorbijten je moet eruit. Tot de verpleegsters toch maar boos riepen dat dit niet kon en ik te weinig morfine had. Toen heeft een andere arts maar geregeld dat er een arts van de pijnpoli langs kwam. Zelf durfde ik er niets over te zeggen ik dacht die arts weet wel hoe en wat en ik zal wel door die helse pijn moeten, later bleek dus dat het heel anders kon.

Ik kon overigens in het ziekenhuis niet naar de toilet. Ze hebben mij na een aantal dagen op een postoel gehesen maar ik lag wel op een kamer voor 4 dus ik kon dat gewoon niet. Ik heb een week met buikpijn in bed gelegen. Pas de laatste dag toen mijn katheter eruit was en ik goed in de rolstoel kon zitten ben ik naar de toilet geweest. Echt verschrikkelijk die week en uiteraard was het die week van de maand wat het helemaal waardeloos maakte dat ik daar op bed lag. Had het zeg maar niet slechter kunnen timen.

Wat je zegd over het gaan staan en dat rare gevoel in je been dat herken ik! Ik zakte ook meteen door dat been, totaal geen kracht meer. Ik ben nu weer kei hard aan het werk om die kracht en mijn conditie terug te krijgen. Helaas gaat dat echt maar met kleine stapjes en regelmatig doe ik weer een stapje te veel waardoor ik weer een complete dag in bed beland met veel pijn.

Ik ben nu gelukkig al een redelijk eindje op weg, we zijn nu 4 maanden verder en mijn herstel gaat gelukkig de goede kant op ( behalve mijn voet ik ben er van overtuigd dat daar iets stuk is maar de artsen willen nog niet verder kijken). Als ik terug kijk heb ik best veel geluk gehad dat ik mijn mindset positief kon houden op een aantal momenten na. Voor mij was vooral het moment dat de arts zei je gaat een jaar niet kunnen paardrijden echt een breekpunt. Ik dacht toen ik kan hier gaan zitten janken ( wat ik ook echt wel gedaan heb) maar ik kan ook gaan kijken voor iets anders wat ik dit jaar ter compensatie ga doen. Dit is uiteindelijk dat handlettering, tekenen, schilderen en grafisch vormgeven geworden omdat ik dat per direct in mijn bed kon doen. Hier was ik voor mijn ongeluk ook al mee bezig maar toen had ik er vaak de tijd niet voor ( laat ik die nu wel hebben haha).
Het volgende knakmoment was toen bleek dat het toch beter voor mijn merrie was om haar te verkopen. Ze stond recht voor het raam waar ik achter lag ( dit klinkt fout) in haar paddock en ze gaf zo duidelijk aan dat ze niet happy was. Ik moest die knoop wel door hakken. Maar gelukkig ben ik wel, misschien iets te snel, weer een ander paardje tegen gekomen. Een jaarling die nog lekker een tijdje de wei op gaat, waar ik niks mee moet in beginsel maar waar ik wel naar uit kan kijken. En dat stemt me wederom positief.
Kortom ga dus kijken wat vind je buiten de paarden leuk om je tijd aan te besteden zodat je weer een doel hebt. Dat werkte voor mij echt ontzettend goed.

Mocht je eens willen praten of als je vragen hebt over mijn herstel hoe ik bepaalde dingen heb ervaren of aangepakt, je mag me altijd een bericht sturen hoor!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:54

De pijn van bot over bot is idd met geen pen te beschrijven! Heb daar een paar keer echt van liggen spugen..ik heb altijd gezegd dat kw een bevaling het ergste is kwa pijn . Nou mooi niet dit is zoveel malen erger!
Ergens vind ik het vd zotte dat ze jouw met zoveel pijn hebben laten "aanrommelen"
Ik heb bijna een uur op de hei gelegen. Plek was een beetje moeilijk bereikbaar. Ambu verpleging werd achter op een politie motor bij me gebracht. Meteen een heerlijk spulletje gekregen, alleen toen ik de schepbrancard op ging, pffff heb de hele Hilversumse hei bijelkaar geschreeuwd.
In dat ziekenhuis kreeg ik overigens alleen paracetamol in een infuus . Foto's maken was een hel . Huilend en schreeuwend heb ik daar gelegen , onmacht op het gezicht van mijn man en vader vergeet ik echt nooit meer.
De verpleging zei letterlijk u heeft de maximale dosering pijnbestrijding van vandaag al gehad.
Tot bekend werd dat ik door gestuurd werd naar het amc.
En de verpleging van de ambulance mijn hand vast pakte en tegen ons zei, hou vol nog 5 minuten dan ben je van ons! Dan voel je niets meer!
Het overplaatsen van dat bed op de ehbo naar brancard was een Hel, maar het moment dat ik de ambu werd ingeschoven , weet ik al niet meer.
Wat een kanjers!
In het amc waren ze ook echt stomverbaasd dat ik geen pijnbestrijding had en werd ik meteen naar afdeling anesthesie gereden, waar ik voorzien werd van
Een morfinepomp. Pfff wat een opluchting!!
Daar heb ik denk ik aangelegen tot de operatie, daarna kreeg ik een ruggenprik, die moest er na 2vdagen weer uit ivm operatie aan bloedvat , meteen werd de pomp weer geïnstalleerd.
Vind het echt een beetje raar dat ze jouw die niet hebben gegeven@!!
Zeker jij die zonder operatie moet zien te genezen.
Meid wat een hel!!

Ook voor naar het toilet gaan..kon ik ook niet kreeg ik pakjes voor, maar ja het moet eruit he..ze hebben me daar ook super mee geholpen. Met zoals ik al eerder schreef fijne middeltjes, klysma jeetje wat vond ik dat vreselijk, word je eerst met 2 man uit bed gehezen..op de postoel gezet en dat ding in je hol gedauwd...Maar wat was ik blij dat het eruit was, dat was na een dag of 6 ..ik lag goddank alleen en was gezegend met super lieve fijne verpleging, die me met alles zo fijn hielpen. Zeker de nachten had ik het echt zwaar...Maar dan kwam er altijd wel even iemand bij me zitten en me erdoorheen trok. Toppers zijn het daar!

Mijn breekpunt was na een dag of 3. Ik zat in mijn mobiel te bladeren .
En stuitte op een vreemde video,
Wat bleek. Mijn mobiel zat in mijn jaszak. Bij het op de grond vallen is die op filmen gesprongen (het is me echt een raadsel hoe) ik heb bijna een uur geluid vanaf het moment dat ik daar lag, en om hulp riep. Tot ie na 45 minuten uit gaat.
Heel heel.heel bizar. Ik heb tranen met tuiten gejankt. Zeker het stukje dat ik op de schepbrancard ga. Alles is luid en duidelijk te volgen. De politie agent die m'n mobiel uit mn jas pakt toen ik op de brandbare lag. De mensen die bij me zijn...ook dat ik zwaar onder de kematine lag te spacen in een brandweer voertuig toen ik vd hei werd gereden.
Ik kan al die stemmen om me heen een gezicht geven. Vd de dame die al die tijd bij me was en haar uiterste best deed om maar tegen me te praten..de mevrouw die mijn man probeerde te bellen. Het meisje dat mijn paard op heeft gevangen. Alles staat erop!. Heel bizar. Maar ook mooi. Ik kan niet alles terug luisteren vooral het stukje dat ik op de schepbrancard ging pffff

Ik wil ook iets gaan doen cursus van iets, maar ben er nog niet uit wat.zit daar nog over te brainstormen, voor nu is het nog even spannend hoe het de aankomende week gaat met belasten en de pijn van heg heiligbeen .
ik ben best blij dat ik je topic gevonden heb. Eindelijk iemand die dingen snapt!.
ik heb zo vaak zitten googelen maar kon er nooit iets over vinden. Tot eergisteren ik weer zat te googelen..als ik echt pijnlijke dag heb ga ik vaak zitten googelen. In de hoop lotgenoten te vinden.

Als je het niet erg vind wil ik graag "contact" houden. Iemand die snapt waar je het over hebt, met je mee kunt praten over dingen, ik merk dat ik dit een soort van gemist heb, toen ik vorig jaar geopereerd Werd kon ik duizenden lotgenoten vinden en op internet heel veel info vinden. Dat hielp echt. Maar nu...Als ik weer die schrijnende pijn in mn lijf heb ..pfffff hoe lang nog jongens hoe lang nog...aan de andere kant jeetje al 9 weken verder...en ik "hup" nu rond met krukken...en yes ik kan onder mijn eigen douche, dan ben ik al best ver!
Thankxx dat ik op jouw topic ook even mijn verhaal kwijt kan. Dat lucht op!!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:08

Mijn god dames, wat ontzettend heftig!

TS, sorry ik had je berichten niet allemaal gelezen. Wist niet dat je aan het afkicken was.
Morfine is naar. Nog even doorbijten, dan ben je er vanaf.

Vind jullie allebei heel dapper en moedig.
Wat jullie hebben moeten doorstaan is echt vreselijk.

Dikke knuffel voor jullie allebei!

:(:)