Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik laat m'n kind niet huilen. Buiten dat het tegen mijn principes ingaat kan ik het op biologisch niveau ook niet. Mijn hersenen gaan volledig in moederstand en zelfs als ik doorga waar ik mee bezig ben dan kan ik niet meer nadenken en ga fouten maken. Dat is tijdens het koken gevaarlijker dan maar een broodje pakken lijkt mij.
Daarnaast had mijn partner moeten helpen aangezien hij gewoon thuis zat. Maar dat deed hij niet :)
Dus stop de verongelijktheid maar weg, het was gewoon loeizwaar. Nu ze ouder is is het een stuk makkelijker
Urona447 schreef:Ja met een kind wat in het ziekenhuis moet blijven leren ze wel zonder moeder te slapen dus dat scheelt dan weer. Prima dat jij daar veel waarde aan hecht, net als het met het huilen. Maar er zijn altijd mogelijkheden dat je partner of familie het even overneemt zodat je even tijd voor jezelf hebt.
friesam schreef:Ik zal wel een hele slechte moeder zijn maar heb nog nooit een warme maaltijd gemist omdat de kleine huilde. En ja de huilde en huilt wel eens onder kooktijd (moe van de dag bijv) maar dan bied bijv een ipad met een filmpje echt wel uitkomst. Aldus de slechte moeder.
Joltsje schreef:@ts.... en al wat verder in je keuze?
Urona447 schreef:Nou dames laat jullie niet afschrikken door deze horror verhalen. Ik kan me echt niet voorstellen dat je geen tijd hebt om de post te pakken. Dat zou betekenen dat jullie geen partner, vrienden familie of slapende kinderen hebben? Die situatie die jullie beschrijven heb ik nog nergens gezien , je hoort me nergens zeggen dat het makkelijk is maar even douchen of de post pakken moet gewoon mogelijk zijn.
phormicola schreef:Wat een fijne post pmarenaHet grappige was nog eigenlijk dat ik me helemaal had voorgesteld hoe zwaar het allemaal zou gaan worden en dat het uiteindelijk vele malen zwaarder was dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Moet wel zeggen dat ook echt alles tegen zat, waaronder lichamelijke en geestelijke gezondheid. Bizar hoe het leven zo snel kan omslaan.
Je post verhaal komt me bekend voor
Ik ben met 27 maanden nu heel blij dat ze overdag twee uurtjes slaapt zonder elke 15 minuten naar me te zoeken. Wat een rijkdom! Ik begrijp het ook wel dat ze zo aan me hangt, zij zal ook echt wel gevoeld hebben hoe onzeker de situatie was. Ze is dan ook echt opgebloeid sinds we weg zijn en kan makkelijker zonder me
Urona447 schreef:Nou dames laat jullie niet afschrikken door deze horror verhalen. Ik kan me echt niet voorstellen dat je geen tijd hebt om de post te pakken. Dat zou betekenen dat jullie geen partner, vrienden familie of slapende kinderen hebben? Die situatie die jullie beschrijven heb ik nog nergens gezien , je hoort me nergens zeggen dat het makkelijk is maar even douchen of de post pakken moet gewoon mogelijk zijn.
pmarena schreef:phormicola schreef:Wat een fijne post pmarenaHet grappige was nog eigenlijk dat ik me helemaal had voorgesteld hoe zwaar het allemaal zou gaan worden en dat het uiteindelijk vele malen zwaarder was dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Moet wel zeggen dat ook echt alles tegen zat, waaronder lichamelijke en geestelijke gezondheid. Bizar hoe het leven zo snel kan omslaan.
Je post verhaal komt me bekend voor
Ik ben met 27 maanden nu heel blij dat ze overdag twee uurtjes slaapt zonder elke 15 minuten naar me te zoeken. Wat een rijkdom! Ik begrijp het ook wel dat ze zo aan me hangt, zij zal ook echt wel gevoeld hebben hoe onzeker de situatie was. Ze is dan ook echt opgebloeid sinds we weg zijn en kan makkelijker zonder me
Ook dit weer herkenbaar voor mij... ik ben echt niet het type dat gek is op kinderen en heb nog steeds liever geen baby vast dan wel![]()
Had echt geen hele erge roze bril er van op maar had wel de indruk dat "moedertjes" zich nog wel eens aanstelden, dat zo'n zwangerschap best mee zou vallen, bevalling even doorbijten en niet zeuren, je gewoon je kind overal mee naartoe moest nemen zodat die makkelijk overal doorheen zou leren slapen
Niet eten...? Heel simpel: dan maar zonder eten naar bed hoor![]()
Ik zou kleintje wel in de draagdoek doen zodat ik zelf mijn handen vrij zou hebben voor huishouden, eten maken, paarden verzorgen en klanten mailen en pakketten inpakken en wegbrengen enzo.
En na een paar dagen op bed liggen niksen met kleine zou ik het wel weer genoeg vinden en de kraamzorg vriendelijk zeggen dat ze niet meer hoefde te komen hoor
Geen speen, kleine eerste tijd bij ons in bed, borstvoeding, wasbare luiers, baby-gebaren en baby-taal enzo.... lekker idealistisch en is allemaal niks van terecht gekomen![]()
En oja ik dacht ook: ach ik ben toch al een paar keer per nacht er uit om te plassen...dan kan ik meteen de baby wel een flesje geven, dat met die gebroken nachten daar ben ik dus ook niet zo bang voor.
En bevallingswensen (bevalplan) A4-tje ook overal rekening mee gehouden zodat er geen gebeuren die ik niet wil, en op het moment suprème me nergens zorgen over hoef te maken, de natuur / baby / mijn lijf het verloop van de bevalling laten bepalen met verloskundige die zich bescheiden opstelt en zich "hands-off" zo min mogelijk met de bevalling, mij en die kleine bemoeit zodat ik ongestoord in mijn weeën kan duiken en kan "bonden" met die kleine nadat die rustig thuis geboren is als het meezit..... enz. enz.
Nou er kwam allemaal geen snars van terecht....wat een des-illusie zeg!
En ook schrikbarend hoe je ineens algemeen bezit bent ofzo volgens al dat bemoeizieke volk dat constant aan je bed of in de kraamweek ineens bij je binnen staat en dat allemaal iets van jou en die kleine moet![]()
Ik vond het echt enorm overweldigend allemaal....en ineens is het allemaal helemaal niet zo simpel als je eerst dacht want er zijn zoveel verschillende manieren om met een ukje om te gaan... en een pasgeboren babietje is toch wel héél iets anders dan wat "de maatschappij" schetst als het over babies gaat....dan zie je of vervelende jankerds en tja dat arme babietje is gewoon ontevreden en dat zal mij niet gebeurendenk je dan nog
![]()
Of hele gezellige babies die al heel wat ouder zijn en veel meer kunnen en veel meer contact maken, echt totáál iets anders dan zo'n kleine pasgeboren aliën
Of zoals hier als jij het hebt over de eerste maanden erg pittig en nergens aan toe komen....en dan reageren er mensen met een iPad....dat heeft natuurlijk geen snars van doen met een iniemini babietje