zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:01

Mallow schreef:
Ik zit al 26 jaar bij dsw maar denk er nu toch aan over te stappen.
Eigenlijk maak ik zeg maar nooit gebruik van zorg, ga wel eens naar de huisarts en wil wel iets meeverzekeren van de tandarts maar daar blijft het eigenlijk bij. Ben nu top verzekerd en ik schrik eerlijk gezegd best wel van alle enorme bedragen :o

De gewone halfjaarlijkse controle bij de tandarts, zit die in de basisverzekering?
Ik denk er ook over mijn eigen risico op te schroeven. Heb daar al 3 jaar op rij geen cent aan betaald :o

Nee, je controle moet je ook zelf betalen, kost ongeveer 20 euro per keer, kan nooit uit om daarvoor aanvullend te verzekeren :n

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:07

Relaxed schreef:
Mallow schreef:
Ik zit al 26 jaar bij dsw maar denk er nu toch aan over te stappen.

De gewone halfjaarlijkse controle bij de tandarts, zit die in de basisverzekering?
Ik denk er ook over mijn eigen risico op te schroeven. Heb daar al 3 jaar op rij geen cent aan betaald :o

Nee, je controle moet je ook zelf betalen, kost ongeveer 20 euro per keer, kan nooit uit om daarvoor aanvullend te verzekeren :n

Je kunt inderdaad rustig 2x op controle gaan en een gaatje laten vullen, dat is goedkoper dan een verzekering ervoor afsluiten. Ik heb hem er drie jaar geleden al uit gegooid. Scheelt een hoop geld!

8nnemiek

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:17

Hier ook idd. Als je een goed gebit hebt en goed poetst dan is het veel voordeliger om het zelf te betalen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:55

Ik zit bij Bewuzt en heb naast de basisverzekering 9 behandeligen fysio en tot €250 alternatieve geneeswijzen, 75% vergoeding per consult. Betaalde €103 pm en ga €115 betalen.

Ga dus maar weer vergelijken en overstappen.

Ik ga over twee weken een fysio proberen die ook manuele therapie doet. Hoop dat me dit net zo goed (of beter!) bevalt dan de chiropractor die ik nu heb, want dan kan ik het aanvullende pakket alternatieve geneeswijzen aan de kant gooien.
Manuele therapie wordt (in zijn geval) namelijk als fysio gedeclareerd, dus dat kan dan mooi in m'n fysio pakket :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:37

Ja als je idd nooit wat aan je gebit hebt, dan loont t om t eruit te gooien.. maar je weet nooit van tevoren wanneer je wat gaat mankeren, dat is het moeilijke eraan..

Overigens, bruggen, kronen, gebitten en dat soort dingen zit sowieso niet in die verzekering geloof ik.
Je kunt je alleen verzekeren voor controle, schoonmaken, vullen (1 tot zoveel-vlaksvullingen) en wortelkanaalbehandelingen ofzo ...
Als je niet verzekerd bent en je moet ineens een kies laten trekken, wat dan...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:02

Mijn moeder kreeg 500 euro per kroon vergoed. Weet alleen niet bij welke verzekering.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:08

Weet iemand trouwens hoe het zit met zorg in het buitenland?
Ik dacht dat daar ook een gedeelte van in de basis verzekering zat.. Ik zit nu bij Ditzo te lezen dat ze bijv de terugreis vanuit het buitenland alleen vergoeden als SOS International vind dat je terug moet..

En bij zorg in het buitenland vergoeden ze max 2x het nederlandse tarief (buiten een EU land).. maar wat zijn kosten van medische zorg in bijv Amerika? Als je daar een been breekt.. ben je dan wel of niet verzekerd? Of zit dat bij je reisverzekering in ofzo?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:11

Ik heb het bij mijn reisverzekering in zitten. Wereldwijde medische zorg wordt gewoon vergoed, en ja het wordt ook echt allemaal vanuit die verzekering vergoed. Heb het helaas al eens mee moeten maken namelijk. Dis buitenland zorg hoef ik niet nog eens in mijn zorgverzekering.
Ligt uiteraard wel aan je reisverzekering. Destijds was Interpolis, nu zit ik bij aon en wordt ook mooi vergoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:11

Cer schreef:
Weet iemand trouwens hoe het zit met zorg in het buitenland?
Ik dacht dat daar ook een gedeelte van in de basis verzekering zat.. Ik zit nu bij Ditzo te lezen dat ze bijv de terugreis vanuit het buitenland alleen vergoeden als SOS International vind dat je terug moet..

En bij zorg in het buitenland vergoeden ze max 2x het nederlandse tarief (buiten een EU land).. maar wat zijn kosten van medische zorg in bijv Amerika? Als je daar een been breekt.. ben je dan wel of niet verzekerd? Of zit dat bij je reisverzekering in ofzo?

Volgens mij zit dat vooral in aanvullende pakketten.. En je reisverzekering zit het vaak ook bij, dus idd even nakijken, zonde om het dubbel te verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:15

Cer schreef:
Ja als je idd nooit wat aan je gebit hebt, dan loont t om t eruit te gooien.. maar je weet nooit van tevoren wanneer je wat gaat mankeren, dat is het moeilijke eraan..

Overigens, bruggen, kronen, gebitten en dat soort dingen zit sowieso niet in die verzekering geloof ik.
Je kunt je alleen verzekeren voor controle, schoonmaken, vullen (1 tot zoveel-vlaksvullingen) en wortelkanaalbehandelingen ofzo ...
Als je niet verzekerd bent en je moet ineens een kies laten trekken, wat dan...

Het trekken van een tand of kies kost 40 euro.. :+ Geen rib uit je lijf neem ik aan? Tarieven zijn allemaal te vinden op internet.

https://vergelijkmondzorg.nl/

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:15

Ik ben een hele tevreden klant van DSW. Niet alleen wegens de duidelijke, goede pakketten maar ook voor de rol die zij innemen in het grimmige landschap van zorgverzekeraars.

Dit jaar ga ik wel 1 stapje terug qua pakket (van top naar standaard), manlief blijft ivm te maken tandartskosten nog wel in het toppakket. Tandartsvergoedingen van DSW zijn ruim en daarnaast worden de standaard-codes geheel vergoed zonder dat dit van je 'budget' afgaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:22

Relaxed schreef:
Volgens mij zit dat vooral in aanvullende pakketten.. En je reisverzekering zit het vaak ook bij, dus idd even nakijken, zonde om het dubbel te verzekeren.

Ja idd.. maar het is wel een uitzoekwerkje zeg.. bijna een fulltime job en je hebt er iets van 1,5 mnd de tijd voor..

Zit nu bij FBTO te kijken, maar die hebben hun gecontracteerde zorgverleners nog niet helemaal bekend..

Citaat:
Het trekken van een tand of kies kost 40 euro.. :+ Geen rib uit je lijf neem ik aan? Tarieven zijn allemaal te vinden op internet.

Nou ja het is uiteindelijk allemaal niet zo duur.. en je hebt maar zoveel tanden dus op een gegeven moment zijn ze er allemaal uit.. :D
Volgens mij betaal ik al jaren voor jan doedel ..

Maar ja mn vriend had dit jaar wortelkanaalbehandeling en kronen voor ruim 600 euro en niet verzekerd.. maar ja, dat is dan 1x ff ophoesten als je dat hebt..

En als je boven je maximale vergoeding uitkomt, betaal je de rest alsnog zelf.
Een paradontitis behandeling kan oplopen tot 1200 euro. Als je dan al een keer naar de tandarts/mondhyg bent geweest is er al 60 euro op. Als je dan voor 250 euro verzekerd bent, krijg je nog 190 euro vergoed en de rest (1000 €) moet je zelf betalen.. zo werkt het toch? Dan kan je idd netzogoed niet verzekeren denk ik (althans, niet met die max bedragen per jaar enzo)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:42

Dat vind ik zO fijn aan dsw
Die vergoeden binnen de aanvullende pakketten zonder max wat betreft noodzakelijke dingen als trekken, vullen en ontstekingen etc
Kronen zitten alleen in het hoogste aanvullende pakket
Maar dan ben je ook gewoon goed gedekt voor een hoop zaken

Ik haal het er volgend jaar echt wel weer uit met een kroon , maar ook qua fysio

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:49

Ik heb idd net die premie zitten bekijken. Vanavond eens de brochures lezen.. DSW is altijd nog 30 euro pm goedkoper (met de duurste aanvullende verzekering) dan de Avero waar ik nu zit..

Ik twijfel ook over menzis, maar daar lees ik weinig ervaringen over :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:00

In het verleden heb ik bij Menzis gezeten, nooit problemen gehad, maar overgestapt omdat ik bij een andere verzekering goedkoper uit was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:05

Charaz schreef:
In het verleden heb ik bij Menzis gezeten, nooit problemen gehad, maar overgestapt omdat ik bij een andere verzekering goedkoper uit was.

Hier hetzelfde...ik zit nu bij Anderzorg met eigen risico van 385 en een stukje extra tandarts. Maar zit te denken om die eruit te gooien en dan heb ik alleen de standaard verzekering. Independer geeft dan aan dat Anderzorg wederom de goedkoopste is dus misschien blijf ik wel...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:24

Anderzorg is van Menzis :j

Achmea, VGZ, CZ en Menzis hebben (samen met alle dochterondernemingen) bijna 90% van de markt in handen. Daarom mijn tegenstem om bij DSW te zijn en te blijven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 10:38

Cer schreef:
Ik heb idd net die premie zitten bekijken. Vanavond eens de brochures lezen.. DSW is altijd nog 30 euro pm goedkoper (met de duurste aanvullende verzekering) dan de Avero waar ik nu zit..

Ik twijfel ook over menzis, maar daar lees ik weinig ervaringen over :=

Ik heb goede ervaringen met menzis hoor. Heb er de afgelopen 4 jaar pima gezeten. Alleen hun restitutiepolis is nu de duurste van nederland met 122 euro.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:40

Ik zit als student te kijken bij besured. Iemand daar ervaring mee? 96,90 per maand en 385 ER dus niets extra.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:46

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:53

Handige link Shadow, thanks :j Ik ga dat even lezen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:54

Mooi overzicht Shadow.
Die zorgwijzer heeft overigens ook een mooie vergelijker zie ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:54

DSW zou voor mij niet goedkoper zijn dan andere verzekeringen met dezelfde dekking

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:00

oh die vergelijker doet het bij mij niet helaas..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:02

Keet schreef:
DSW zou voor mij niet goedkoper zijn dan andere verzekeringen met dezelfde dekking

Over welke dekking heb je het dan? Want als ik naar dekking fysio kijk, is hij echt goedkoper dan de anderen die 36 keer fysio vergoeden. En flink goedkoper ook. Ik heb nog geen andere verzekering gevonden die er bij in de buurt kwam (ja, StadHolland, maar dat is DSW), dus daar ben ik wel nieuwsgierig naar.