Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 05:26

Hier staat ook een homegym in de planning; volgende week op bezoek bij leveranciers op een kijkje te nemen of alles in het echt wel stabiel en stevig genoeg is.

Totaal budget van rond de EUR 2,000 voor een powerrack, olympic bar, bench en de gewichten voor op de olympic bar. Plus nog wat extra voor vloermatten en kleine spullen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:31

Cooollll!

Neem je eleiko stangen :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:09

Monnie_ schreef:
Cooollll!

Neem je eleiko stangen :D :D

Passen niet echt binnen het budget -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:35

Mag ik me hier ook melden? :o

Ik ben sinds juni begonnen met afvallen en nu 17kg kwijt (blijf nu helaas hangen), maar ben dus ook volop bezig met krachttraining en nu mijn lichaam vorm begint te krijgen wil ik daar best graag in doorgaan. Ik hoop hier eigenlijk wat meer tips, tricks en motivatie (is er al, maar op de mindere dagen die gaan komen) te krijgen!

Stukjes van mijn lichaam at the moment :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verschil tussen juni en nu :+
Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:53

Wow dat heb je heel netjes gedaan! Super :j

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:06

Courses schreef:
Gebruiken jullie trouwens ook dingen als whey protein of smart protein? :)

Ikke wel, afhankelijk van waar ik zin in heb. Sommige dagen haal ik m'n gehele eiwit intake uit voeding, andere keren vul ik het aan met supplementen. Werkt voor mij prima :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:06

En netjes dreamy!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:08

Netjes hoor Dreamy!

Ik gebruik Whey Isolaat of eiwit repen naast mijn voeding.

Ik heb vandaag mijn nieuwe schema's gekregen, heb ze even bekeken maar dat wordt spierpijn hebben :')
Laatst bijgewerkt door Tova op 10-11-16 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:15

Ook even vergelijking van mij, 2013 vs 2015. 2013 begonnen met trainen. Ofja trainen, elke dag benen doen :Y). Vanaf 2014 me meer verdiept in de wetenschappelijke kant van voeding en trainen en na dik jaar intensief trainen op de juiste manier (dus niet meer elke dag benen en leven op 1300 kcal) was rechts het resultaat :)

http://uploadpie.com/wYIC1
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 10-11-16 10:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:18

Je rug <3 en je schouders *\o/*

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 10:34

Wow! dat heb je knap gedaan dreamy!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:51

Maartje__ schreef:
Ook even vergelijking van mij, 2013 vs 2015. 2013 begonnen met trainen. Ofja trainen, elke dag benen doen :Y). Vanaf 2014 me meer verdiept in de wetenschappelijke kant van voeding en trainen en na dik jaar intensief trainen op de juiste manier (dus niet meer elke dag benen en leven op 1300 kcal) was rechts het resultaat :)

Wow :oo
Kun je wat meer vertellen of je wetenschappelijke aanpak?

Mooi Dreamy! :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:57

Tova schreef:
Je rug <3 en je schouders *\o/*

Wauw inderdaad!! <3

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:12

Vera schreef:
Maartje__ schreef:

Wow :oo
Kun je wat meer vertellen of je wetenschappelijke aanpak?

Mooi Dreamy! :j

Moeilijk te vertellen omdat het zo breed is. Ik ben literatuur onderzoeken gaan doen naar allerlei soorten onderwerpen zoals progressieve overload, cardio en krachttraining op 1 dag, eiwitsynthese, refeed, hormonale dingen, foamrollen, Muscle memory, werking van creatine etc etc. Daarnaast heb ik ook een instructeur in de sportschool die me ook regelmatig een nieuw onderwerp geeft. Zo zijn er recent weer onderzoeken gedaan over het nut van Vitamine C in je voeding.
Want op Google is zoveel te vinden maar wat is daar nu de wetenschappelijke onderbouwing van en hoe gedegen zit die studie in elkaar.

Overigens zegt dat ook niet altijd alles, ik geloof ook dat elk lichaam weer (iets) anders kan reageren op dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 04:13

Maartje__ schreef:
Moeilijk te vertellen omdat het zo breed is. Ik ben literatuur onderzoeken gaan doen naar allerlei soorten onderwerpen zoals progressieve overload, cardio en krachttraining op 1 dag, eiwitsynthese, refeed, hormonale dingen, foamrollen, Muscle memory, werking van creatine etc etc. Daarnaast heb ik ook een instructeur in de sportschool die me ook regelmatig een nieuw onderwerp geeft. Zo zijn er recent weer onderzoeken gedaan over het nut van Vitamine C in je voeding.
Want op Google is zoveel te vinden maar wat is daar nu de wetenschappelijke onderbouwing van en hoe gedegen zit die studie in elkaar.

Overigens zegt dat ook niet altijd alles, ik geloof ook dat elk lichaam weer (iets) anders kan reageren op dingen.

Slimme aanpak, veel mensen hebben er geen probleem mee om 2 uur per dag in de sportschool rond te hangen maar 1 uur sportschool en 1 uur "educatie" levert vaak veel betere resultaten. Het kost evenveel tijd, maar voor het lezen en studeren heeft, om de een of andere reden, niemand tijd.

Wat ik zelf doe, en wat ik iedereen ook zou aanraden is het volgende:
Vind wat mensen op Facebook die een excellente reputatie hebben (ik heb er meerdere eerder in dit topic genoemd). Daarmee doel ik op wereldberoemde trainers of onderzoekers; mensen die interesse hebben in een wetenschappelijke aanpak en die niet proberen supplementen of dure trainingsprogramma's te verkopen.

Volg deze mensen en je zal zien dat ze meerdere malen per week posten over nieuwe ontwikkelingen met links naar wetenschappelijk onderzoek. Op het moment dat een onderwerp voorbij komt dat je interesseert dan volg je die link en probeer je het te begrijpen. Lukt dat niet in een keer dan google je wat informatie erbij zodat je er toch kaas van kan maken.

Op deze manier breid je langzaam je kennis uit en krijg je voornamelijk correcte informatie voorgeschoteld. In het begin zal het moeilijk zijn alle punten te verbinden maar na verloop van tijd begin je steeds meer van het hele plaatje te zien.

Als alternatief kan je een van de eerder genoemde goeroes kiezen en hun boek lezen. Ik hoor vooral goede dingen over Bret Contreras omdat hij meerdere boeken over krachttraining specifiek voor vrouwen heeft. Als je dat boek als basis hebt dan ga je vanuit daar verder met de bovengenoemde strategie.

Wat ik niet zou aanraden is om in het wilde weg dingen op google te gaan opzoeken. Is suiker goed of slecht? Je krijgt 5 miljoen links met dat het goed is en 5 miljoen links dat het slecht is. Hoe moet je benen trainen? 10 miljoen links dat je geen squats moet doen en 20 miljoen links dat je het wel moet doen. Door de bomen zie je het bos niet meer.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:32

@ Maartje, klinkt als een studie! En het is inderdaad per lichaam verschillend. Toch zijn de grote lijnen gelijk en kun je daar al een hoop mee bereiken. Jij hebt het wel tot in de puntjes uitgewerkt, zichtbaar aan je resultaat.
Erg knap :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:01

@ Maartje, bedankt voor de tips! :) Je resultaat mag er wezen!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:41

Wie weet toevallig waar je "goedkoop" kettlebells kan kopen van meer dan 10kg?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 19:54

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:56

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:20

Ik heb al een paar dagen een enooorme opgeblazen buik, het lijkt echt alsof ik een drieling verwacht :+ Ben er een beetje klaar mee maar wat ik ook doe, het gaat niet echt weg. Heb geen gekke dingen gegeten (vandaag expres niet) maar volgens mij is m'n lichaam gewoon een beetje van slag. Mocht iemand er nog tips voor hebben: Graaaag!

Hebben jullie trouwens nog lekkere recepten voor lunch en avondeten die een beetje fit proof zijn? :)

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 01:16

Courses schreef:
Ik heb al een paar dagen een enooorme opgeblazen buik, het lijkt echt alsof ik een drieling verwacht :+ Ben er een beetje klaar mee maar wat ik ook doe, het gaat niet echt weg. Heb geen gekke dingen gegeten (vandaag expres niet) maar volgens mij is m'n lichaam gewoon een beetje van slag. Mocht iemand er nog tips voor hebben: Graaaag!

Hebben jullie trouwens nog lekkere recepten voor lunch en avondeten die een beetje fit proof zijn? :)

Veel water drinken en extra uren slapen werken bij mij altijd goed. Hoop dat het snel weg gaat!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:45

Courses schreef:

Een kuurtje vlozaad/ psylliumvezel. Half uur voor iedere maaltijd een flinke theelepel in een glas water!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:49

Zijn er hier dames die ervaringen hebben met een jumpers knee? Ik heb al een tijdje last van mijn knieën na een legday, vooral nu de squats en lunges zwaarder worden + springen. Aan de voorkant net onder mijn knieschijf 'knapt' er dan soms wat, je kan het ook horen en er is dan even een scherpe pijn. Kan daarna wel verder maar heb dan hele vermoeide knieën en het gevoel dat het zo weer gebeurd.
Komt mede door mijn verkeerde houding denk ik, mn voeten zakken naar binnen, weke enkels en een klein beetje X benen icm overstrekken..
Heb wat ervaring met tapen en probeer dat nu dus, maar vraag me af of er hier ervaringen zijn.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:50

Ja heb ik ook gehad. Een goede vorm van leg extension en die vooral niet te hoog doen (!) dus geen overstrek werkt om weer de kracht op te bouwen. Squaten mag maar uitsluitend in uitstekende vorm. Zorg dat het gewicht op de buitenkant van je voet en voornamelijk op de hak terecht komt door de knie minimaal richting de teen te bewegen. Liever nog zelfs iets buiten de richting van de teen. Maakt niet uit of je normale of sumo stand doet.
Voor legpress geld uitetaard exact hetzelfde. Zorg ervoor dat je je knieën niet overstrekt