Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:22

Ik heb sinds ik gestopt ben niet veel last meer(sinds vorige jaar 23 augustus gestopt)

Wel in het begin heel veel vieze brokken slijmen etc uitgehoest. Heeft echt wel 2-3 maanden geduurd.
Af en toe heb ik wel nachts ineens last van de wei ig lucht maar dan ben ik ook weer half on half verkouden dus dat is dan logisch...
Merk wel dat vele dingen soms echt stinken _O-
De eerste keer dat ik de vaatwassertabletten rook :r
Ben het hele huis doorgelopen waar die stank weg kwam _O-
Hebben nu een ander merk

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:34

Ow ja, dat ruiken! ik ruik nu echt álles zo scherp. Sommige dingen stinken echt zeg.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:53

Erg hea _O-
Ik vraag nu nog zo vaak aan mn zusje, omggg wat ruik ik ni dan _O-

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:35

Sinds vandaag één uur gestopt maar Help wat is het moeilijk. Vooral de momenten dat ik even niks te doen heb tips om me handen bezig te houden ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 08:48

Bijna 1 mnd. gestopt, 779 sigaretten niet gerookt, 222,- bespaard.
Heb nog steeds een kleine pleister nodig,anders komt de drang steeds sneller terug.

bonnie heb je ook een hulpmiddel?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:18

Gohya, daar moet je heel erg trots op zijn, want je doet het gewoon maar even :).

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:33

Wil het eerst zonder hulpmiddelen proberen gister toch nog één sigaret gerookt nou ja half. En vannochtend twee heisen maar die waren al niet eens meer echt lekker. Doorzetten en nu proberen helemaal niet meer aan te zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:12

Nu ruim een maand gestopt,en sinds 3 dagen loop ik ook zonder nicotine pleister.
Ik moet zeggen dat het bijzonder goed gaat zonder pleister! niks meer aandrang ofso.
Ook al ben ik nog steeds niet officieel een Niet Roker,ik voel het eigenlijk best wel zo.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:13

Nou in mijn ogen ben je een niet roker nu hoor, zo knap diep respect.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 19:39

Dank je wel jobamara .

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:04

Goed zo! Zelf merk ik dat ik met steeds meer afkeer rook. Die plaatjes doen toch iets op gegeven moment. Ik loop nu al dagen rond met het idee te willen stoppen al heb ik op dit moment een peuk in mijn handen wachtende op mijn aansluiting naar huis

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:48

gohya schreef:
Nu ruim een maand gestopt,en sinds 3 dagen loop ik ook zonder nicotine pleister.
Ik moet zeggen dat het bijzonder goed gaat zonder pleister! niks meer aandrang ofso.
Ook al ben ik nog steeds niet officieel een Niet Roker,ik voel het eigenlijk best wel zo.

*\o/* Hartstikke goed!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:54

gohya schreef:

Wauw super!! Je kan je scharen bij de niet rokers hoor! *\o/* {:}

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:08

Wat goed van je! Vind je echt super sterk!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:48

Goyha, je hoort gewoon bij de niet-rokers hoor :).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:28

Thnx. volgens de stoppen met roken app. ben ik nu voor 8 % een Niet Roker.
De geestelijke ontwenning staat op 56%, dat is nog niet helemaal over dus,maar dat merk ik zelf ook wel. Er zijn nog steeds korte momentjes van denken aan een peuk,maar die zijn ook snel weer weg.
Ik zeg steeds: ik rook allang niet meer.
In mijn omgeving zijn nu ook mensen die gaan stoppen, heb ze aangetrokken denk ik.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:31

Ook voor mij ben je een inspirator, ik wacht nog op het juiste moment :o. Zwak, ik weet het.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:36

gohya schreef:
Thnx. volgens de stoppen met roken app. ben ik nu voor 8 % een Niet Roker.
De geestelijke ontwenning staat op 56%, dat is nog niet helemaal over dus,maar dat merk ik zelf ook wel. Er zijn nog steeds korte momentjes van denken aan een peuk,maar die zijn ook snel weer weg.
Ik zeg steeds: ik rook allang niet meer.
In mijn omgeving zijn nu ook mensen die gaan stoppen, heb ze aangetrokken denk ik.

Als je niet rookt, ben je 100% niet-roker :). Die momentjes worden steeds korter en steeds minder, op een gegeven moment ben je het gewoon vergeten. Leuk dat anderen ook stoppen, dat geeft ook wat steun.

Jobamara, morgen om 9.30 kan zomaar het perfecte moment zijn. Kies gewoon een dag uit en stop ermee, meer hoef je niet te doen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:41

Nou voor zaterdag avond gaat hem niet worden. Dochterlief geeft feestje voor 16e verjaardag komen morgen 11 meiden en jongens mee uit school, blijven slapen enz. Dus nu al druk druk druk met geregel.

Maar je hebt gelijk hoor gewoon doen en het moet er toch een keer van komen he.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:31

Wow gohya! Echt tof dat je nu echt helemaal van de nicotine af bent.
*\o/*

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:59

Hier al een tijd de wens om te stoppen (boek van allen carr al gelezen) maar de angst om te falen hield me tegen...
In stilte jou topic gevolgd, en jou succes heeft me toch weten te motiveren om een pakje pleisters te kopen en sinds gisteravond ervoor te gaan!
Ik heb dik 15 jaar een pakje per dag gerookt, en ben over 10 minuutjes voor het eerst in die jaren 24 uur rookvrij! *\o/*
Ik weet dat ik pas aan het begin van de lange weg sta, maar ik heb de eerste stap genomen zullen we maar zeggen....
Tot nu toe ging het best aardig, 1 stressmomentje in de auto onderweg van het werk naar huis gehad, maar dat heb ik weten op te vangen met een salmiak lolly. _O- Uit voorzorg nu dus maar een voorraad daarvan in mijn tas geduwd, lijkt me een vrij onschuldige escape voor lastige momenten.
Wel heb ik mijn laatste 5 sigaretten nog steeds in mijn tas zitten, het idee ze niet mee te nemen maakt me nerveus, terwijl ik dus wel de hele dag ervanaf heb kunnen blijven? De werking van je hersenen is toch een wonderbaarlijk ding...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:01

Jobamara, was het feestje geslaagd?

Schuimpie, wat goed!! Salmiaklolly's werken prima voor dat soort momentjes en dan ben je ook snel weer vergeten dat je wilde roken. En geef nou toe, een salmiaklolly is toch tien keer lekkerder dan een sigaret?
Het is een prima idee om sigaretten bij je te hebben, dan heb je ze in elk geval en dan kun je er toch gewoon nee tegen zeggen. Zie het gewoon zo: je mag wel roken, maar je wil het niet meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 10:26

schuimpie wat knap van je! dat met die laatste sigaretten had ik ook hoor,na 2 dagen heb ik ze uiteindelijk aan mijn zoon gegeven.Omdat ik wist dat de verleiding veel te groot zou zijn als ik ze zelf zou bewaren.
En waarom bewaren? je wil niet meer roken,dus weg ermee. Jij moet ze pas weg doen als het moment daar is,als JIJ ze niet meer wil hebben.

Na een week word het zoveel makkelijker hoor,moet moet er ff doorheen,ff héél sterk zijn! laat je niet verleiden,daar zijn je hersens zó sterk in!
Ik heb nu 1141 sigaretten niet gerookt en daarmee 325,- bespaard.
Ik heb ook nog steeds moeilijke momentjes,maar die zijn vrij kort.

De pleisters kan je via je H.A. ook krijgen op recept,dan kost het je niets,zit in het basis pakket.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:53

Wow, 1141 sigaretten niet gerookt, het begint echt een indrukwekkend aantal te worden :). Merk je ook dat je tijd overhoudt sinds je gestopt bent?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:05

Goed hoor Goya. Je hebt het ergste gehad.

Kom op Schuimpje je kan het. Zo heb ik het ook gedaan, gewoon cold Turkey. Maar iedereen is daar anders in natuurlijk. Ik heb zondagavond mijn laatste sigaretje gerookt en nooit meer om gekeken. Mijn pakje was wel leeg. Dus geen verleiding meer wat dat betreft.
En dat is toch al zo'n 10 jaar geleden.