Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:38

Die 16 000 zal ook wel slaan op bv inlegkruisjes,pijnstillers,mss extra was,ziektedagen die sommige mensen opnemen,.....

Menstruatiecup combineer je nog steeds met inlegkruisjes en ook als je anders pijnstillers nodig hebt,zal dit niet anders zijn.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:53

Ik heb naast mijn menstruatiecup geen inlegkruisjes nodig. Meer dan een enkele druppel heb ik nooit gelekt.

Ook pijnstillers heb ik nagenoeg niet meer nodig, ik ben een van de gelukkigen waarbij de kramp extreem verminderd is sinds ik zo'n cup gebruik. (en daarmee is mijn slechte humeur ook veel minder erg)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:01

Ik gebruik ook geen inlegkruisjes hoor?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:03

tengeltje11 schreef:
Die 16 000 zal ook wel slaan op bv inlegkruisjes,pijnstillers,mss extra was,ziektedagen die sommige mensen opnemen,.....

Menstruatiecup combineer je nog steeds met inlegkruisjes en ook als je anders pijnstillers nodig hebt,zal dit niet anders zijn.

Vergeet de nieuwe lakens niet omdat je éven niet doorhad dat je die nacht ongesteld zou worden (en dus wakker wordt in een bloedbad wat onmogelijk uit te wassen is) :=

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:25

Voor de eerste periode aan het uitproberen. Ik het een Me Luna classic. Ik loop er alleen tegen aan dat hij niet volledig lijkt uit te klappen? Ik haalde hem er vandaag uit en hij had een platgedrukte vorm. Hier iemand met de sport versie? Is dat echt beter dan?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:51

Als ik hem eruits haal,is hij ook ingedeukt hoor,alleen de bovenkant heeft geen deuk,anders zou die niet vacuüm zijn natuurlijk.
Dat is ook door het vacuüm dat hij zo wat ingedeukt wordt aan de zijkanten.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:35

Ik heb ook een Me Luna classic. Maar die heb ik maar 1x gebruikt, ik vind de rand te stug vergeleken bij de Lunette. Voelde ook druk op mijn blaas (toen zat het steeltje er wel nog aan). Maar goed bij mij was ie ook ovaal toen ik hem eruit haalde. Bij de Lunette heb ik dat niet. Ligt misschien aan het verschil in materiaal?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:54

De meesten gaan ook even met hun vinger langs de cup (een rondje), zodat de cup goed vacuüm zuigt. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:04

Oryani schreef:
Voor de eerste periode aan het uitproberen. Ik het een Me Luna classic. Ik loop er alleen tegen aan dat hij niet volledig lijkt uit te klappen? Ik haalde hem er vandaag uit en hij had een platgedrukte vorm. Hier iemand met de sport versie? Is dat echt beter dan?

Als ik de cup erin heb, draai ik hem even rond en voel ik of ie overal is uitgeklapt. Een beetje knijpen en draaien doet wonderen :)).

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:08

Na het lezen van dit topic en wat sites ben ik ook om, ben heel benieuwd of zo'n cup gaat werken voor mij! Maandag maar even bellen, want ik twijfel tussen een Claricup en een Me~Luna short :) Dat wordt dan nog een maandje wachten met testen!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:45

Ik heb er gelukkig geen hinder van. Maar ik heb proberen draaien, zonder veel verschil.
In de gaten houden dus.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:53

Sonja89 schreef:
Na het lezen van dit topic en wat sites ben ik ook om, ben heel benieuwd of zo'n cup gaat werken voor mij! Maandag maar even bellen, want ik twijfel tussen een Claricup en een Me~Luna short :) Dat wordt dan nog een maandje wachten met testen!

Dan een mooncup doen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:21

Pff er zijn zoveel verschillende. Iedereen vindt iets anders fijn. Vind het wel lastig om te kiezen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:22

Iris, iedereen vind iets anders fijn, maar ze proberen er vaak ook maar een, wat betekend dat ze meestal gewoon fijn zijn :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:23

Nou, als je eenmaal begint met lezen, gaat er een wereld voor je open :D Ik neig nu toch het meest naar een Me~Luna short/soft.

Maartje, wat zijn de goede eigenschappen van de Mooncup in vergelijking met de Me~Luna?

Goh, ik baal bijna dat ik sowieso niet meer op tijd kan bestellen, ben best nieuwsgierig!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:53

Ik heb geen ervaribg met de meluna, mijn opmerking was een half grapje. Ik gebruik zelf de mooncup, sinds een jaar ofzo? Ben er heek tevreden over.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:24

Zo het hele topic gelezen, ik ga hier ook echt eens naar kijken
Opzich heb ik geen hekel aan tampons maar mijn lichaam reageert er wel op door droogheid en soms ook jeuk en pijn. maandverband vind ik niet fijn, nu idd inlezen over de maat etc

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:10

Haha ik snap hem Maartje! Wat vind jij fijn aan de mooncup?

En een domme vraag misschien... maar hoe weet ik of ik sterke bekkenbodemspieren heb?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:37

Als je niet in je broek plast als je lacht, niest of trampoline springt :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:39

Klijntje schreef:
Als je niet in je broek plast als je lacht, niest of trampoline springt :D

Die heb ik dus niet :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:19

Sonja89 schreef:
Haha ik snap hem Maartje! Wat vind jij fijn aan de mooncup?

En een domme vraag misschien... maar hoe weet ik of ik sterke bekkenbodemspieren heb?

In vergelijking met tampons?

Ik vind het fijn dat je door zo'n cup niet meer zo droog bent. Ik moest altijd pro comfort gebruiken want anders .... Euhm kreeg ik het er soms niet meer in of uit... Deed ook pijn. Mooncup droogt niet uit, is glad, dus geen last meer van.

Verder heb ik geen last van die zgn dikke rand waar sommige last van hebben?

Ik lees hier trouwens dat sommige cups ingedeukt zijn als ze eruit worden gehaald? Dat is bij deze echt onmogelijk, springt altijd terug naar de originele vorm.

Verder wat ik hier lees vind ik het fijn dat de mooncup in 2 maten komt en er staat duidelijk aangegeven wanneer je welke maat moet hebben.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:42

Zijn er hier ook gebruikers met Kids en lichte verzakking :o

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:46

Ja,ikke,en door de,kids ook hier geen sterke bekkenbodemspieren meer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:31

Ik heb ook een cup en ben er echt tevreden over! Ik ben er zelfs afgelopen woensdag mee naar de sauna geweest, geen enkel probleem!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 21:23

Ik heb mijn Mycup nu voor de eerste keer gebruikt en vind het zalig! Niet meer rennen naar de wc tussen de drukte op het werk door en ships, toch te laat :( niet meer wakker liggen uit schrik om door te lekken en ik heb het idee dat ik minder pijn heb in mijn rug en buik. Ook fijn dat mijn vuilbakje thuis niet meer gevuld is met gebruikte tampons en wat begint te ruiken!