Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:59

Hier gisteren les 23 gelopen, ging lekker, persoonlijk record van 9,5 km/p.uur gehaald.

Vorige maand mee gedaan met de family obstakel run ( wel maar de 3 km want zoon van 6 was mee :D ) maar vind het wel heel erg leuk om te doen.
Die sister run lijkt me dus idd ook wel leuk!

Hier verder tot nu toe nog geen last van spieren of blessures maar moet me idd maar wel eens inlezen etc over goed rekken en stretchen.
Heb mijn loopschoenen wel in een echte sportzaak gekocht waar je ook een stuk moest rennen wat dan weer door een computer geanalyseerd werd.
Dan konden hun weer zien welke schoen bij jou manier van lopen past, moet zeggen dat ik tot nu toe ook nog steeds erg blij ben met m'n schoenen.
Ze zijn wel speciaal voor op straat dus wil er binnenkort een paar all round schoenen bij die ook geschikt zijn om op andere ondergrond te lopen.
Wil binnen kort echt ook eens wat andere buiten gebieden ( met name bos) gaan pakken om te trainen.
Eind deze maand is er een glowrun ( in het donker) om een recreatieplas hier in de buurt.
Lijkt me leuk maar is 7,5 km en daar zit ik nog niet aan met mijn trainingen... Twijfel....

Obelix95

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:57

Ik heb eergister les 10 gehad, morgen wil ik les 11 gaan doen van de 0-5 km. Het bevalt mij erg, ik vind het vooral fijn dat Evy tussendoor aanmoedigt, heb ik zeker nodig. Tot nu toe vind ik het goed te doen.
Ik wil over een half jaar de 1/4e marathon doen van Rdam (10km ongeveer) dus na de 0-5km ga ik door naar de 5-10km :) Ben helemaal gemotiveerd, ik probeer het 2 of 3 keer per week te doen en ernaast doe ik nog 2 keer per week bootcamp.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:42

ik wil er ook aan beginnen. ik heb alleen een vraagje. Hoe lopen jullie je rondje? hoe weet je nou of je presies uit komt of niet?

Ik heb wel eens in t park gelopen, en toen dacht ik ow ik ben op de helft ik ga terug. En toen moest ik t pad nog paar keer heen en weer lopen anders kwam ik t progamma niet rond...

dus hoe weet je nou hoelang je rondje loopt...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:48

De eerste keer is het gewoon een beetje puzzelen en ieder rondje daarna wat je langer of korter loopt, baseer je op je basisrondje van in het begin. Ik moet soms ook weleens een straatje extra in om goed uit te komen.

Mijn les 10 ging gisteren met 2 vingers in mijn neus. Dus nu nog 2 keer dezelfde les en dan mag ik over naar de volgende les. Best grappig om te zien dat je ook daadwerkelijke wat conditie opbouwt met de schema's en het ook echt goed vol kunt houden. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:04

Je kan het ook kwa tijd meten. Je weet van te voren hoe lang je training duurt. Dus halverwege de tijd draai ik om!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:12

Wie weet of je met een iTunes gift card ook evt programma kan kopen?

Ik heb namelijk geen creditcard en wil graag een trainings programma kopen. Maar die gifts card beginnen bij 15 euro.... dus voordat ik er 1 koopt wil graag weten of dat kan

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:28

Jahoor, dat kan. :j

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:40

Kan idd plutolover, op die manier heb ik ook evy gekocht.
Hier vandaag les 23 gelopen, gemiddelde snelheid 9,6, ging ook wel weer lekker.
Ben benieuwd, volgende training er weer 4 minuten hardlopen bij....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:17

Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag les 8 gelopen. Ik moest even rustig aan doen ivm mijn schenen (chronische scheenbeenvliesontsteking). Maar vandaag ging wel lekker. Had een gemiddelde snelheid van 8,4 km per uur. Was al weer hoger dan de vorige keer. Leuk om te zien! Daarnaast merk ik ook met voetbal dat het makkelijker gaat. Zo lekker :D

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:31

Hier gaat het goed! Moet alleen vanavond wel voor de 3e avond achter elkaar lopen, omdat ik nog lessen moest inhalen en anders loop ik niet meer op schema. Maar het gaat me goed af. Vanavond lesje 13. En dan morgen avondje poweryoga en dan een dagje rust.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:38

Vrijdag avond proberen te lopen, maar ging echt beroerd. Ben omgekeerd en naar huis gegaan, daarna 4 dagen ziek op bed gelegen. Dus daar lag het dus aan. Volgende week rustig weer proberen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:47

Vervelend cabelona! Even rustig aan doen!
Ik heb vanochtend les 9 gelopen in de regen. Ging wel prima.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:14

Gisteren weer 32 minuten aan één stuk door gelopen, tempo ongeveer 8,6km/uur. Oftewel ongeveer 4,5km gelopen. Zit dus nog niet aan de 5km met mijn tempo, maar dat wijd ik aan mijn korte beentjes }>
Ik heb in de buurt een leuk rondje dat 5,6km lang is, dus dat wordt mijn volgende doel: dat rondje zonder stoppen kunnen lopen. Hopelijk krijg ik mijn looptempo ook nog iets hoger.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:24

Dat merk je snel aan het lopen he Cabolena, als je ziek wordt of een dipje hebt?

Diehard Evony!!

Netjes Roadracer! Vervelend die korte beentjes he. Mijn vriend is erg lang en die loopt gemiddeld 13 km per uur. Dat ga ik never nooit halen, alleen al omdat ik zo klein ben.

Ik heb even 2 dagen loopvrij. Gisteren wel gesport, maar morgen ga ik pas weer. Heb mezelf ook ingeschreven voor een avondrun een stad verderop. Is eind januari en 5,5 km. Dus in principe zou ik die gewoon moeten kunnen, aangezien ik 6 weken eerder ook 5 km meeloop met een estafette marathon.
Moet zeggen dat ik de smaak wel weer te pakken heb inmiddels, maar MOET echt mijn rust nemen anders loop ik mezelf kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:33

Ik ben de afgelopen weken af en aan ziek geweest.. eergisteren weer begonnen met lopen maar na 15 minuten merkte ik dat ik nog steeds niet helemaal de oude ben.. morgenavond weer proberen :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:07

Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! Afgezien van de paar zieken dan. Ik heb gelukkig geen pijn meer aan mijn linkerknie, maar ben wel flink verkouden op het moment. Als dat voorbij is, ga ik weer een poging wagen. Even een paar lesjes terug pakken, ik was bij 10 gebleven en denk dat ik dan weer start met 7 of zo. Eens zien hoe het gaat. Ik hoop echt dat ik het toch kan blijven volhouden en dat de pijn in mijn knie weg blijft...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:23

Poeh 32 minuten aan een stuk rennen red ik niet!
Maar ik loop 8,4 km per uur terwijl ik tussendoor ook nog loop. Mijn natuurlijke tempo waar ik fijn in loop is voor mijn lichaam etc fijn maar kwa conditie nog wat pittig haha.

Ik zou wel ooit een marathon willen lopen! Lijkt mij zo zwaar maar zo gaaf!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:18

Hier gaat het ook weer iets beter t.o.v. de afgelopen 2 weken. Ik ben terug moeten gaan naar mijn 2 km rondje want de 3 km gaat even wat minder, maar dat houd ik tenminste vol. Vorige week ben ik namelijk ook de hele week ziekig geweest dus toen weer een week overgeslagen, en de week daarvoor was er ook alweer een dag tussenuit O:)
Er zijn wel altijd goede redenen voor maar zo schiet het ook niet op natuurlijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:46

Ik heb ook gisteravond weer gelopen na mijn pijnlijke scheenbenen. Ga wel nieuwe goede schoenen kopen maar eerst even sparen. Wat kosten jullie goede aangepaste schoenen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:47

Storm schreef:
Ik heb ook gisteravond weer gelopen na mijn pijnlijke scheenbenen. Ga wel nieuwe goede schoenen kopen maar eerst even sparen. Wat kosten jullie goede aangepaste schoenen?

Ik was 140 euro kwijt.
Iets anders waar ik heel veel aan heb is compressie kousen! Dat helpt super tegen zere schenen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:58

Zijn dat een soort steunkousen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:02

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:49

De asics waarmee ik loop kostten blijkbaar 100 à 110 volgens moeders :) Zijn niet aangepast aan mij trouwens maar het is wel een goed merk. Ik zou wel eens aangepaste moeten eigenlijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:58

Thnx voor de tip evony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:11

Ik heb mijne ook aan laten meten, hoefde geen aanpassingen gelukkig. Ik heb ook asics :j