In de overgang- wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:10

Pindabear schreef:
Ik kom even binnen vallen om iets te vragen. Voor diegene die aan de pil zijn. Werd bij jullie de dag dat je ongesteld moest worden ook steeds met een dag verlaat?? Ik slik zondag mijn laatste pil en werd altijd woensdag ongesteld, toen werd het donderdag en nu tegenwoordig pas vrijdag.

Bij mij blijft het gewoon weg

Echwel

Re: In de overgang- wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:15

Ben nu bijna 61 bij mij met 42 baarmoeder weggehaald 1 jaar wat opvliegers en werkelijk verder nergens last van gehad..dus heb de overgang toch echt wel gehad denk ik

Heb het altijd koud, echt heel koud...
Dus hoop echt niet het alsnog te krijgen

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:16

Het is bij mij dus tot nu toe een beetje apart :)
Toen ik de pil nog niet slikte, is mijn cyclus altijd erg snel geweest. 19 dagen. En was ik extreem ongesteld met erg veel pijn de eerste 2 dagen. Mijn menstruatie kon zo ruim een week duren. Dus ik was eigenlijk bijna altijd ongesteld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:18

Pindabear schreef:
Toen ik de pil nog niet slikte, is mijn cyclus altijd erg snel geweest. 19 dagen. En was ik extreem ongesteld met erg veel pijn de eerste 2 dagen. Mijn menstruatie kon zo ruim een week duren. Dus ik was eigenlijk bijna altijd ongesteld.

Had ik dus ook werkelijk bijna 4 weken per maand
Had dus 2 vleesbomen die zich goed hadden verstopt...

Zeg altijd de 2 jaar voor baarmoeder verwijdering heb ik alles wel gehad..
Echter zeggen ze dat je toch nog de.overgang krijgt

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:20

Echwel schreef:
Pindabear schreef:

Had ik dus ook werkelijk bijna 4 weken per maand
Had dus 2 vleesbomen die zich goed hadden verstopt...

Zeg altijd de 2 jaar voor baarmoeder verwijdering heb ik alles wel gehad..
Echter zeggen ze dat je toch nog de.overgang krijgt

Dat hoor ik inderdaad wel vaker dat je na baarmoederverwijdering gewoon nog in de overgang raakt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:41

Mindim schreef:
Hier ook de voorstadia, helaas. Nog wel redelijk regelmatig ongesteld, maar de ene keer enorm hevig en de andere keer bijna niet.
Enorm veel last van pijnlijke borsten, in een periode van een maand, ben ik misschien een week van de pijn verlost. Dusdanig dat het mijn oksels ook door trekt. En ik heb erg vaak last van droge ogen als ik wakker wordt?
Ik word 48 binnenkort.

Pijnlijke borsten heb ik echt al een jaar of 25.
Zo rond mijn eisprong begon dat en was over zodra ik mijn menstruatie had. Maar scheelde ook wel een cup maat.
Zo zeer alsof je zwanger was.
Heeft in mijn geval te maken met overactief klierweefsel. Moet hierom ook jaarlijks een mammografie laten maken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:58

Ligt eraan of je eierstokken ook zijn verwijderd bij een baarmoederverwijdering. Als je eierstokken blijven zitten kom je niet in de overgang. Daarnaast zijn er nog een aantal andere organen die oestrogeen aanmaken zoals je bijnieren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:01

Oh ja bij tijd en wijle hele pijnlijke borsten. En droge ogen 's morgens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 02:04

kiki1976 schreef:
Mindim schreef:
Hier ook de voorstadia, helaas. Nog wel redelijk regelmatig ongesteld, maar de ene keer enorm hevig en de andere keer bijna niet.
Enorm veel last van pijnlijke borsten, in een periode van een maand, ben ik misschien een week van de pijn verlost. Dusdanig dat het mijn oksels ook door trekt. En ik heb erg vaak last van droge ogen als ik wakker wordt?
Ik word 48 binnenkort.

Pijnlijke borsten heb ik echt al een jaar of 25.
Zo rond mijn eisprong begon dat en was over zodra ik mijn menstruatie had. Maar scheelde ook wel een cup maat.
Zo zeer alsof je zwanger was.
Heeft in mijn geval te maken met overactief klierweefsel. Moet hierom ook jaarlijks een mammografie laten maken

Mijn borsten bestaan uit voornamelijk klierweefsel en in verhouding weinig vet en zitten vol cysten. Ik heb afgelopen zomer een mammografie gehad en een echo, want mammografie was niet voldoende vanwege het vele klierweefsel, gelukkig schoon. Ik heb nu een verdikking in mijn oksel en pijn aldaar, mede als in mijn borsten ook buiten de maandelijkse periode om. Meestal is dat zo een twee weken van tevoren, nu is het 2 dagen na de menstruatie al een pijnlijke boel.
Het scheelt idd vaak een cupmaat, ze zijn dan ook zwaar en gloeien :')
Ik wil volgende week weer om een echo vragen en idd ook navraag doen over overactief klierweefsel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 06:57

Voor degene die vervroegd in de overgang zijn.
De arts zei tegen mij
Wanneer is je moeder in de overgang gekomen, en daar 5 jaar bij op tellen en dan mag je stoppen met de hormomen.

Napie schreef:
Hoever in de overgang zijn jullie gestopt met anticonceptie? Het is bij mij nog niet van toepassing gezien mijn kunstmatige overgang maar ik ben benieuwd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:56

Ik heb die extreem droge ogen nooit in verband gebracht met de overgang. Maar inderdaad, al heel wat jaren. Ik slik er Membrasin tegen, dat helpt voor alle droge slijmvliezen. Ook vaginaal merk ik het verschil en dat is wel prettig. Gewoon bij de drogist te verkrijgen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:30

Ik kom ff binnenvallen :D. Twee terug Corona gehad, ik ben 49 jaar.
Moest volgens kalender vorige week ongesteld worden. Mooi, niks hè….
Zouden de eitjes op zijn *\o/* of kan dit door Corona komen?
Daarvoor enigszins een regelmatige cyclus, eerder een dag of 1 of 2 korter, nooit langer.