Ik step elke dag, paar keer per dag zelfs, maar geen grote afstanden
Gewoon even de krant of de post ophalen, hondje uitlaten, even naar de buren...hooguit een paar kilometer, ver genoeg
Billy1970
Geplaatst: 23-04-18 22:28
Ja, ik ben wel een rondje geweest van bijna 10 kilometer maar wel over een moeilijk pad dit keer, dat stept een stuk zwaarder! Ben wel vroeg gegaan omdat het nog best warm was, ik vond het ook nogal benauwd. Ik heb ook weinig tijd om doordeweeks te steppen dus de zondag ga ik meestal wel!
Heb je wel fijne handvatten, Eilish? Ergonomische houden zoveel lekkerder vast en zijn er in allerlei uitvoeringen en kleuren!
Eilish
Geplaatst: 24-04-18 17:41
Ik kan geen foto's uploaden op bokt via mijn mobiel, chrome is gestopt zegt ie. Maar het zijn rechte, zachte handvaten. Bedankt voor de tip Shirley. Zou ik de handvaten kunnen vervangen? En ik weet niet welke handvaten er dan op zouden kunnen, zijn handvaten voor de fiets geschikt? Misschien moet ik vragen bij de stepwinkel of dat kan.
Shirley
Geplaatst: 24-04-18 17:50
Met wat geweld (lees: een extra persoon) gaan ze er wel af Nieuwe erop gaat een stuk eenvoudiger met behulp van een paar druppels afwasmiddel!
De maat van stuur komt wel overeen met een fiets, dus je kunt ze gemakkelijk via Internet bestellen. Veel meer keus in model en kleur dan de gemiddelde fietsenwinkel
JesdaJinn
Geplaatst: 24-04-18 17:52
Eindelijk kon gister ik ook fatsoenlijk steppen!
Heb de step in dr auto van mijn vader gegooid en ben naar het bos gereden. Daar moest ik een klein stukje over het fietspad om bij ingang bos te komen. Heenweg heel kort gefilmd:
Nadat we een klein rondje hadden gedaan had ik hem los geklikt zodat ie nog even vrij kon bewegen. Vervolgens ging meneer even water drinken en toen er even in liggen:
Ik vond hem nog zwaar ademen en heb toen de step weer in de auto gedaan en ben nog even een stuk gaan wandelen als een soort uitlopen.
Spoiler: Voor als men denkt dat het te warm was.
Hij vond het geweldig! Heel fanatiek. Terug weg op zelfde fietspad rende die in de berm want ik ging wat dichter naast de berm steppen. Heenweg niet aan gedacht.
Het was echt heel gaaf!
Shirley
Geplaatst: 24-04-18 17:59
Oh wow, dat doet 'ie goed, zeg! Wat een energie
En dan zo zielig uitgeput op een bankje gaan liggen....je zou er bijna intrappen
Hij was wel echt moe! Heerlijk geslapen maar het is ook allemaal nieuw. Volgende week moet ik al verder om hem moe te krijgen gok ik. Haha, maar dat geeft niet.
Ik wilde gisteravond gaan steppen maar was echt niet lekker. Ipv steppen ben ik naar bed gegaan.
Vandaag en morgen zal vriend niet voor 22 uur this zijn. Kan mijn 3 jarige natuurlijk niet algen laten. Hopelijk kan ik dan donderdagavond weer steppen!
Eilish
Geplaatst: 24-04-18 18:26
Klinkt goed Shirley, ik ga op internet kijken!
En wat leuk JesdaJinn Wat gaat ie snel op het filmpje, hij ziet er heel enthousiast uit! En leuke filmpjes en foto's ook. Hij ziet er blij uit. Veel plezier bij hoopers vanavond, dat hebben wij ook een jaar gedaan. Maar mijn hond houdt niet van buiten trainen als het slecht weer is We doen nu een funcurus die deels binnen en deels buiten is (hoopers/agility, speuren en trucjes).
Vervelend IMJ, voel je je nu wat beter? Hopelijk kan je donderdag steppen
Vandaag weer een kort stukje heen en weer gestept naar de stad. Op laarzen met hakken, dat was een hele nieuwe ervaring Vooral het wisselen was even wennen en het stuur was wat lager.
En net met de hond een rondje van ongeveer 4,5 km gestept.
Vandaag weer heen en weer op de step naar de stad en met de hond een rondje van zo'n 3 km.
Shirley
Geplaatst: 27-04-18 01:39
Mooi!! En scheelt het?
Leuke hond heb je ook!
En wat knap van die hakken, kan er zelf niet eens op lopen, laat staan steppen
Ik heb vandaag mijn achterwiel verzet, zodat de step lager bij de grond is. Stept voor mij zoveel beter, had ik eerder moeten doen En dat truttige mandje eraf gehaald, dat begon me ook te storen
deniseqn
Geplaatst: 27-04-18 08:12
Wat doet Jinn dat goed, Mariska! Brave hond!
Fijn dat je de handvatten kon vervangen. Die velo zitten er bij mij ook op, fijn vind ik ze!
Hoe lager de step hoe beter, afgezien oppassen bij hobbels ik heb in het begin best wat over de grond geschaafd bij een hobbel bij mij in de straat. Dan denk je, naar 1x weet je wel dat je daar af moet stappen, maar nee hoor gelukkig liggen alle kabels mooi verwerkt I het frame, dus die worden niet geraakt.
Steppen met hakken lijkt mij overigens ook een rare ervaring. Vraag me ook af of je op die manier wel technisch goed kan afzetten? Maar wel knap dat je dat lukt in ieder geval !
Ik heb deze week nog niet gestept. Zondag wel heen en weer naar stal, maar had er van de week niet echt zin in. Te druk met andere dingen, dus morgen of zondag weer een stukje doen
Gister was het 15 graden maar voor mijn gevoel te warm om te steppen. Heb dus niet gedaan maar lekker gewandeld in het bos. Vanmiddag maar es ff weer kijken
Dank je Shirley! Het is nog even wennen, maar ik denk wel beter inderdaad. Fijn dat je step fijner stept met het verzetten van je achterwiel! Mijne is al best wel laag denk ik, ik moet opletten met hobbels enz.
Haha waren niet hele hoge hakken hoor. Laarzen met een hak van zo'n 6 cm denk ik. En was maar voor een halve km, anders zou ik het niet doen denk ik.
Hopelijk kan je dit weekend steppen Deniseqn
En jij hopelijk vanmiddag JesdaJinn
Shirley
Geplaatst: 27-04-18 11:38
Het is vandaag wat koeler, zo zonder zon, dus zet 'm op!
Hier zijn weinig hobbels, step alleen op verhard, nou ja...behalve mijn oprit dan Daarop gaat het overigens ook moeiteloos, hij sleept alleen met zijn buikje over de drempel van de poort, dus daar moet ik hem even overheen helpen. Er kan inderdaad niks belangrijks beschadigen, maar als de lak eraf gaat en de boel gaat roesten is ook zo sneu
Hier ook vooral verhard, maar wel last van drempels enz. Maar als jij alleen de poort drempel hebt valt het wel mee Mijn step is van aluminium, dus roest niet als het goed is.
Shirley
Geplaatst: 27-04-18 18:55
Oeps...de mijne ook nu je het zegt
Billy1970
Geplaatst: 27-04-18 21:14
Oh ik neem nog wel eens een stukje mountainbike pad mee, als ik weet dat er geen hele hoge heuvels en zo in zitten. Dat gaat allemaal net, als er maar niet te veel van die dikke boomwortels in zitten. Daar loopt de onderkant van de step wel op vast. Ik heb ook enorm getwijfeld of ik niet liever een step wilde kopen met vering in de voorvork en een iets hoger plankje maar die zijn zo duur en de Tour Max die ik nu heb kan dus best nog redelijk ruig terrein aan als het moet. Alleen mul zand is niet heel handig, dan moet ik wel afstappen
Eilish
Geplaatst: 28-04-18 20:16
Shirley schreef:
Oeps...de mijne ook nu je het zegt
Leuk Billy! Gras is (net als mul zand) ook niet heel handig Ik step soms onverhard door een park of bos, maar verhard is makkelijker.
Gister was ik ziek en heb ik niet gestept. Wel een rondje met de fiets geweest met de hond. En net een rondje van 4,5 km gemaakt.
Dinsdag gaan we 10 km steppen
Jullie nog gestept?
*Oh en ik was nieuwsgierig hoe laag jullie steppen zijn. Mijne is 5,5 cm van de grond tot de onderkant van de treeplank.
We hadden vandaag flinke problemen bij behendigheid. Niet met Jinn maar ik heb de les verlaten. Voor uitleg wil ik best PB reageren naar mijn hoofd stond er niet na om te steppen. Ben vanmiddag met de honden naar veldje geweest. Lekker met bal gespeeld en ben vanaf 15u ongeveer bij mijn broer en ga zo weer richting huis.
Morgen ook niet steppen want ga naar een voetbal wedstrijd