Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirim schreef:Ja maar ik begrijp het gewoon werkelijk niet.
Er zijn allemaal van die hypes.
Als je gewoon gaat ontbijten, lunchen en avondeten dan ben je toch die andere uren al aan het vasten?
Als je dan nog let op wat je eet en de verhouding bewegen en eten in de gaten houdt dan kun je toch eigenlijk niet veel anders als goed doen ?
En dat de een sneller als de ander aankomt...ja dat kan.
Ik heb een schildklier die amper werkt en ik heb zeker wel gemerkt dat ik aankom als ik er niet op let. Ook terwijl ik medicijnen slik.
Maar ik ben er van overtuigd dat als je kunt accepteren dat je niet meer het figuur hebt van een 18 jarige en voldoende beweegt in verhouding met wat je eet, dat je niet in uitersten hoeft te vervallen of overal een interssant naampje aan hoeft te geven om een acceptabel gewicht te hebben/ krijgen.
Quir schreef:En daarnaast is het ook gewoon echt niet hetzelfde.
Als je gewoon gaat ontbijten, lunchen en avondeten dan ben je toch die andere uren al aan het vasten?
Als je dan nog let op wat je eet en de verhouding bewegen en eten in de gaten houdt dan kun je toch eigenlijk niet veel anders als goed doen ?
Ik heb een schildklier die amper werkt en ik heb zeker wel gemerkt dat ik aankom als ik er niet op let. Ook terwijl ik medicijnen slik.
Maar ik ben er van overtuigd dat als je kunt accepteren dat je niet meer het figuur hebt van een 18 jarige en voldoende beweegt in verhouding met wat je eet, dat je niet in uitersten hoeft te vervallen of overal een interssant naampje aan hoeft te geven om een acceptabel gewicht te hebben/ krijgen.
Selket schreef:secricible schreef:Daar zijn de meningen over verdeeld
En jouw mening?
Goof schreef:Quir schreef:En daarnaast is het ook gewoon echt niet hetzelfde.
Ik lees nog steeds mee, maar ik heb in alle eerlijkheid nog niet door wat het verschil is?
Waar ik me (nog steeds) over verbaas is dat ik hier eigenlijk niets bijzonders lees, maar dat het wel een naam heeft gekregen en dat iedereen ineens fervent aanhanger is. Van een naam dus.
mirim schreef:Oke, met een ouderwets voedingspatroon kom ik niet aan de 16 uur niet eten. Wel zit er tussen 18.00 uur (avondeten ) en 8.00 uur ( ontbijt ) 14 uur, dus ik kom in de buurt![]()
Ik kan er dus niet over meepraten.
Maar is het ook niet zo dat je omdat je meer met je eetpatroon bezig bent en daardoor bewuster met je eten omgaat dat je je beter voelt?
Bijvoorbeeld sporten op je nuchtere maag lijkt mij helemaal niet gezond![]()
Een vraagje aan de paardenbezitters : trainen jullie je paard ook op een lege maag? Dus na 16 uur vasten?
Ik denk dat er niemand is die dat bedenkt. En ik weet wel heel zeker dat geen paard er gezonder van wordt.
Natuurlijk zegt dan iedereen : een paard kan niet langer dan een paar uur zonder eten, want dan krijgt hij sowieso maagproblemen.
Maar kan onze maag het wel aan? Ook wij produceren maagzuur en bij een lege maag gaat dat volgens mij ook voor problemen zorgen.
Dit enkel als idee van mij hoor!
Ga niet fel in de verdediging.
Ik vind het prima als mensen IF geweldig vinden en zich er goed bij voelen, maar ik heb toch mijn twijfels over het effect op de lange duur op ons lichaam.
mirim schreef:Oke, met een ouderwets voedingspatroon kom ik niet aan de 16 uur niet eten. Wel zit er tussen 18.00 uur (avondeten ) en 8.00 uur ( ontbijt ) 14 uur, dus ik kom in de buurt
Citaat:Maar is het ook niet zo dat je omdat je meer met je eetpatroon bezig bent en daardoor bewuster met je eten omgaat dat je je beter voelt?
Citaat:Bijvoorbeeld sporten op je nuchtere maag lijkt mij helemaal niet gezond![]()
Een vraagje aan de paardenbezitters : trainen jullie je paard ook op een lege maag? Dus na 16 uur vasten?
Ik denk dat er niemand is die dat bedenkt. En ik weet wel heel zeker dat geen paard er gezonder van wordt.
Natuurlijk zegt dan iedereen : een paard kan niet langer dan een paar uur zonder eten, want dan krijgt hij sowieso maagproblemen.
Maar kan onze maag het wel aan? Ook wij produceren maagzuur en bij een lege maag gaat dat volgens mij ook voor problemen zorgen.
Dit enkel als idee van mij hoor!
Ga niet fel in de verdediging.
Citaat:Ik vind het prima als mensen IF geweldig vinden en zich er goed bij voelen, maar ik heb toch mijn twijfels over het effect op de lange duur op ons lichaam.
Eulogy schreef:Ik doe het inderdaad ook prima op fasted cardioKrachttraining vind ik lastiger zonder te eten, maar dat doe ik meestal niet 's ochtends.
Deoiridh schreef:Ik probeer tussen twaalf en zes te eten (maar savonds lukt dat wss niet sltijd dus acht uur zal ook geen uitzondering zijn.)
Deoiridh schreef:En ik ben ook wel van plan mijn paard te gaan rijden op lege maag.
Remember schreef:Deoiridh schreef:Ik probeer tussen twaalf en zes te eten (maar savonds lukt dat wss niet sltijd dus acht uur zal ook geen uitzondering zijn.)
Is dat niet wat kort? Je zou sowieso tot 8 uur aan kunnen houden toch? Maar aan de andere kant, als 't zo voor je werkt en je krijgt voldoende binnen is 't ook goed, voor iedereen anders.Deoiridh schreef:En ik ben ook wel van plan mijn paard te gaan rijden op lege maag.
Benieuwd hoe lang het duurt voor de pennypolitie hier op af komt, dit kun je natuurlijk verschillend lezen haha!
Ik ben nu een week onderweg, geen honger ('s avonds soms iets lekkere trek, ochtenden gaan me verrassend gemakkelijk af) en echt veel meer energie. Nu doe ik het niet om af te vallen dus doe het niet icm calorietekort ofzo, dan lijkt het me echt wel pittiger. Kom gemiddeld aan de ruim 15 uur/15,5 uur vasten. Kijk niet exact op de klok, stop na het avondeten en dat is de ene keer net wat later dan de andere keer en 's ochtends kijk ik ook even hoe het uitkomt (ivm meetings en afspraken) en hoe ik me voel. Was ik er vorige week eigenlijk nog puur uit nieuwsgierigheid een keertje aan begonnen met het idee een dagje of wat te pakken, ben ik er nu echt wel heel enthousiast over en benieuwd hoe het voor me is over langere tijd
s1993 schreef:Ik heb met mijn 'gewone' eetpatroon eigenlijk na het avondeten altijd genoeg gegeten en dan ook geen behoefte meer om 's avonds nog wat te eten. Nu merk ik dat als ik rond een uur of zes heb gegeten, ik om half acht denk 'nu snel nog wat eten voordat het niet meer mag' en dan ga ik dus snoepen![]()
Zijn er meer mensen die dit hebben/die tips hebben?
Remember schreef:s1993 schreef:Ik heb met mijn 'gewone' eetpatroon eigenlijk na het avondeten altijd genoeg gegeten en dan ook geen behoefte meer om 's avonds nog wat te eten. Nu merk ik dat als ik rond een uur of zes heb gegeten, ik om half acht denk 'nu snel nog wat eten voordat het niet meer mag' en dan ga ik dus snoepen![]()
Zijn er meer mensen die dit hebben/die tips hebben?
Waarom dan niet gewoon stoppen na je grote maaltijd (of die iets later eten)? Ik start t vasten direct na de avond maaltijd, voor mij is 't niet logisch om dan bijv 2 uur later nog een snackje te hebben (=weinig vulling) om dán pas te gaan vasten. Naar mijn mening wordt t vasten daar ook niet makkelijker van (als jij die snack neemt heb ik er al 2 uur op zitten bij wijze van). En snoepen/snacken doe ik gewoon, maar dan tussendoor