Ik kan zelf ook niet goed tegen lactose (uit zich in kramp, geen hoesten). Bij mij gaat harde (ordinaire Hollandse ) kaas over het algemeen wel goed, maar dingen als yoghurt, drinkyoghurt zoals Optimel, maar ook Yoghi, melk, Franse kaas en inderdaad ook softijs minder, slagroom en boter gaan dan weer wel. Ben bang dat het toch een kwestie van uitproberen is.
Fijn dat het beter gaat! Waarom wil je het verder liever niet laten onderzoeken? Dan sluit je toch meer producten uit waar ze in de toekomst last van kan krijgen en dat scheelt haar weer narigheid.
Hier wel kaas & boter, de rest niet Maar is idd vooral uitzoeken! Succes, en hopelijk blijft het goed gaan
secricible
Geplaatst: 15-07-16 17:55
Omdat je niet weet waarom ze reageert op melk is het echt uitproberen Storm. Gewoon 1 ding tegelijk en dat regelmatig aanbieden en kijken hoe het gaat. Het kan een stapeling zijn (dus 1 glas melk wel en een plak kaas ook, maar beide op 1 dag niet) of bepaalde producten.
De meeste mensen die reageren met hoesten bij melkproducten (omdat ze slijm ervaren) kunnen wel zurige melkproducten hebben en ook harde melkproducten (kaas ed) of wheydranken (taksi of rivella bijvoorbeeld) en ervaren de meeste klachten bij zoete melkproducten (pap, melk, vla). Maar ook dan kan het prima zijn dat ze er wel tegen kan in de ochtend (omdat ze 's nachts alleen klachten heeft) maar hetzelfde product in de avond niet.
marleen_usar
Geplaatst: 15-07-16 18:40
Wat ik al eerder zei, bioresonantie therapie zorgt er voor dat je alles weer kan eten en drinken.
Vanillia
Geplaatst: 15-07-16 19:25
marleen_usar schreef:
Wat ik al eerder zei, bioresonantie therapie zorgt er voor dat je alles weer kan eten en drinken.
Niet iedereen zit te wachten op niet bewezen alternatieve geneeswijzen.
runnerfan
Geplaatst: 15-07-16 19:40
Ik zou ook rekening houden met stapelen. Bij mij gaat een klein beetje melk goed (bv in boter of oude kaas) maar ik kan dat niet onbeperkt eten. Des te meer ik binnen krijg des te meer klachten ik heb. Ik kijk dan ook altijd op de etiketten. Je wil niet weten waar ze allemaal melk in stoppen Overigens heb ik ook een lactose intolerantie en geen melkallergie.
En er zijn echt veel lekkere alternatieven voor melk hoor! Waterijsje, plantaardige boter en dranken. Ik maak sausjes ook vaak zelf zonder melk. Is even wennen maar nu weet ik niet beter en is zo klaar. Succes met je dochter verder! Hopelijk blijft ze hoestvrij.
ik kan wel fristi drinken maar geen drinkyoghurt,yoghurt daar in tegen zelf wel. geen boter,kaas,
Deugenietje
Geplaatst: 30-08-16 20:12
Hoe is het nu met je dochtertje?
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-16 22:35
Deugenietje schreef:
Hoe is het nu met je dochtertje?
Heel erg goed.
Moest vandaag nog aan dit topic denken en hoeveel ik eraan gehad heb. Gisteren heeft ze wat chocomelk gedronken (niet bij mij) en ik heb haar vannacht wat horen hoesten maar het viel mee, paar keer maar het viel me wel op na de chocomelk. Verder hoest ze niks meer en ook haar verkoudheidjes, die ze vaak had, is al sinds ze geen melk meer krijgt weg.
Fijn dat je veel aan deze topic hebt gehad. En dat je de reden weet van het hoesten.
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 07:01
En daar ben ik weer.
Nadat het heel lang goed is gegaan, is het hoesten in alle hevigheid terug.
Het begon een week of 2 geleden. Het begon licht maar vorige week werd het enorm erg. Geen minuut zonder hoesten en die week 2 keer bij de huisarts geweest. De tweede keer heeft ze weer hoestdrank gekregen. Dat werkte geweldig, maar nu niet meer. Het is weer promethazini. 3 tot 4 keer per dag krijgt ze een dosis, maar ik heb weer de hele nacht met haar opgezeten omdat ze niet stopt met hoesten, ze geeft ook weer over. Melk krijgt ze nog steeds niet en ik ben bang hier weer de hele winter mee bezig te zijn. Iemand ideeën? Ik ben bijna in staat om vandaag nog naar de huisartsenpost te gaan met haar.
Ik ben benieuwd. Maar controleer alles weer even. Een vriendin van me heeft heel heftig kma, en haalde bij de lidl kmvrije kroketten. Hebben ze daar Sinds kort melkeiwitten toegevoegd. Kwam ze gelukkig optijd achter.
Majabeestje
Geplaatst: 22-10-16 07:40
Soja kan net zo'n reactie geven als koemelk. Veel mensen die niet tegen koemelk kunnen, kunnen ook niet tegen soja. Ik kan er zelf nog minder goed tegen zelfs, word er hartstikke ziek van.
Hopelijk zit daar de oplossing en is het hoesten gauw weer over!
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 07:49
God, ik hoop zo dat dat het is! Zit weer enorm met mijn handen in het haar en slaap al nachtenlang niet. Ben zo moe dat ik ieder moment kan huilen en ook mijn dochter is een hoopje ellende.
Nicje87
Geplaatst: 22-10-16 08:27
Sorry storm heb niet al je berichten gelezen, want ik kom net uit mijn nachtdienst.
Ik heb dezelfde soort klachten als je dochter alleen dan met regelmatige acute bronchitis en astma erbij. Ik ben bij de kno en longarts geweest maar beiden kunnen en weten net echt hoe of wat. Ook ben ik getest op allergieën, er zijn foto's gemaakt etc. Enige wat er wel uit is gekomen is dat mijn slijmvliezen constant geïrriteerd zijn. Ik heb nu standaard speciale neusdruppels thuis en als ik last begin te krijgen dan helpen die heel goed. Ben je al bij een kno arts geweest?