Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:31

Ik veroordeel niemand die absoluut niet wil gaan, alleen niet achteraf janken als je het toch krijgt en er te laat achter komt.
Iets met eigen schuld dikke bult dan

Mijn eerste keer was meteen een slechte uitslag. Nou ik zit al jarenlang elke 6 maanden op de bank hoor, geen probleem om ff vijf min hoofd op nul te zetten en daarna weer de deur uit te lopen zonder enige schaamte.
Het is voor jezelf hoor. Alsof die assistentes die ene doos meer of minder wat uit maakt pfff

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:31

germie schreef:
Dorien66 schreef:
En hoe kun je zo zeker zijn dat je het hpv-virus niet bij je draagt?

Dat is een makkelijk antwoord, het virus wordt met geslachtsgemeenschap overgedragen. Daarom krijgen meisjes van 12 de inenting, voordat ze seksueel actief worden.

Het kan heel erg lang duren tot het virus actief wordt. Dus als je bijv. het laatste jaar geen seks hebt gehad, zegt dat nog steeds niks. Verder beperkt het zich niet alleen tot geslachtsgemeenschap zelf. De huid om de geslachtsdelen heen kan het ook overdragen.

germie schreef:
Maar het is duidelijk, als je dus een afwijkende mening hebt is het fout. Je moet ook hier weer netjes in de pas lopen. Vergeet niet dat het gewoon MIJN mening is, en een mening is nooit goed of fout. Dus ga gerust naar dat onderzoek, ik doe het niet. Maar veroordeel mij ook niet omdat ik niet ga. Ik veroordeel je ook niet omdat je wel gaat.

Waar zie je mij schrijven dat ik jouw mening fout vind? Waar veroordeel ik jou? Ik stel een vraag, meer niet....

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:34

Ojajoh schreef:
Nou ik zit al jarenlang elke 6 maanden op de bank hoor, geen probleem om ff vijf min hoofd op nul te zetten en daarna weer de deur uit te lopen zonder enige schaamte.
Het is voor jezelf hoor. Alsof die assistentes die ene doos meer of minder wat uit maakt pfff

Om andere redenen dan jij heb ik vijf jaar lang meerdere keren per jaar met mijn benen wijd moeten liggen. Nee, het wordt nooit leuk, maar je raakt er wel immuun voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:42

Germie, niemand veroordeeld jou :? T is en blijft een eigen keuze. De overheid dwingt je ook niet om te gaan, ze bieden het jou alleen aan. Daarom snap ik je frustratie echt niet. Als je niet wil, prima. Hoef je niet je bloeddruk door te laten stijgen :) je reageert erg heftig om alleen maar een oproep. T is niet dat de arts persoonlijk langskomt met de eendenbek al in de hand en je dwingt. T is maar een brief... Je kan die zo ongeopend weggooien en klaar.

Hpv kan overigens ook overgebracht worden zonder dat er een penis bij komt kijken... Even overgenomen van de infosite:
Naast geslachtsgemeenschap kan HPV worden verspreid door genitaal-genitaal, vinger-vaginaal of vinger-anaal contact. Dus ook dames onderling kunnen elkaar besmetten als 1 het heeft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:14

Ojajoh schreef:
Ik veroordeel niemand die absoluut niet wil gaan, alleen niet achteraf janken als je het toch krijgt en er te laat achter komt.

.....kanker krijgen kan iedereen overkomen, niets eigen schuld!
Het uitstijkje verkleint de kans dat je pas klachten hebt als het al pap 5 is.

En waar over "gejankt" dient te worden: artsen horen deskundig te zijn, zodat 'het uitstijkje' een pijnloze ingreep van een paar minuten is.
Het is een godgeklaagd schandaal dat vrouwen dit wordt aangedaan.
Ik heb vrouwen gesproken die zeiden dat ze liever dood gingen aan bmhk dan *dit* nog eens mee te moeten maken. Dat gevoel kan helaas terecht zijn, en "dat hoort niet te gebeuren" (maar soms gaat het niet zoals het moet).

Rot voor jou, dat je een slechte uitslag hebt gehad!

Thesserd

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:10

Germie, maar als je reacties van anderen hier leest, dat ze werkelijk helemaal niks hebben gevoeld van het onderzoek, ga je dan niet bij jezelf nadenken van goh; misschien ging het bij mij één keer mis, en als ik een volgende keer ga zal het ongetwijfeld meevallen... ?

Je moet 't natuurlijk zelf weten of je wel of niet gaat, maar ik vind je reactie nogal heftig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:12

Janneke2 als je doelbewust niet gaat en je komt er dan te laat achter ja dan is het toch wel echt eigen schuld dat je er te laat achter komt....

Zo een onderzoek is puur voor jezelf!
Als ik het niet had gedaan weet ik niet hoe ik er nu bij had gezeten iig

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:38

Janneke2 schreef:
Ojajoh schreef:

.....kanker krijgen kan iedereen overkomen, niets eigen schuld!
Het uitstijkje verkleint de kans dat je pas klachten hebt als het al pap 5 is.

En waar over "gejankt" dient te worden: artsen horen deskundig te zijn, zodat 'het uitstijkje' een pijnloze ingreep van een paar minuten is.
Het is een godgeklaagd schandaal dat vrouwen dit wordt aangedaan.
Ik heb vrouwen gesproken die zeiden dat ze liever dood gingen aan bmhk dan *dit* nog eens mee te moeten maken. Dat gevoel kan helaas terecht zijn, en "dat hoort niet te gebeuren" (maar soms gaat het niet zoals het moet).

Rot voor jou, dat je een slechte uitslag hebt gehad!

Het enige gevoel wat ik naar vind is als ze de eendenbek erin schuiven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:48

Thesserd schreef:
Germie, maar als je reacties van anderen hier leest, dat ze werkelijk helemaal niks hebben gevoeld van het onderzoek, ga je dan niet bij jezelf nadenken van goh; misschien ging het bij mij één keer mis, en als ik een volgende keer ga zal het ongetwijfeld meevallen... ?

Je moet 't natuurlijk zelf weten of je wel of niet gaat, maar ik vind je reactie nogal heftig.

....nu heet ik geen Germie, maar ik heb me die vraag met grote regelmaat gesteld.
Waarom zie ik sterretjes van pijn...?
Waarom gaat het deze keer weer mis....?
Schrik niet, voordat ik het antwoord op deze vraag had, was ik twintig (!) jaar verder....

Ja, na de juiste aanpak / therapie, toen was het een eitje.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:17

Janneke2 schreef:
Thesserd schreef:

....nu heet ik geen Germie, maar ik heb me die vraag met grote regelmaat gesteld.
Waarom zie ik sterretjes van pijn...?
Waarom gaat het deze keer weer mis....?
Schrik niet, voordat ik het antwoord op deze vraag had, was ik twintig (!) jaar verder....

Ja, na de juiste aanpak / therapie, toen was het een eitje.

Was er dan bij jou iets mis zeg maar, of was je altijd bij dezelfde HA of arts die het elke keer fout deed?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:43

Ik had een nare aandoening, bekend onder de letters "vvs". Tegen de tijd dat je weet wat het is, is het makkelijk te verhelpen. (Slijmvlies dat ontstoken is en bij aanraking zeer doet. Geeft ook nare verrassingen "in bed".)

Verder is er helaas veel onkunde bij artsen ontrend vvs. Zelfs na de diagnose (door huisarts annex sexuoloog, na vele jaren) liet ik bij CASA een uitstrijkje doen - werd ik me toch (weer!) behandeld als ware ik een angstklant.
(Dat ik dat niet geworden ben, daar snap ik niets van, maar dat ben ik niet als het om de gyn gaat, het deed alleen verschrikkelijk veel pijn.)
Meerdere artsen hebben over de vvs plekjes heen gekeken (consulten bij verschillende types arts ivm de nare verrassing in bed) en niemand heeft 'het gedrag, typisch voor vvs' opgemerkt of herkend. Dat is, dat je ontspannen etc op de gynstoel ligt, de arts begint te rommelen met de Venuslippen - allemaal niet erg, TOT het moment dat een ontstoken plekje wordt geraakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:52

Ai Janneke! Dat is niet fraai zeg :\

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:59

Het is nu 15 dagen geleden dat ik voor het onderzoek ben geweest, maar ik heb nog geen uitslag.
Nou heeft de assistente wel gezegd dat het binnen 4wkn in de bus moet liggen dus in principe heb ik nog een kleine 2weken te wachten. Maar toch hoopte ik eigenlijk nu al een uitslag gehad te hebben :( of ben ik nu een beetje ongeduldig?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:46

Je huisarts zou inmiddels de uitslag al moeten hebben, als ze niet bellen is het goed. Ik kreeg na iets meer als 3 weken de brief.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:50

Ik heb helemaal geen brief gehad met de uitslag. Ook een beetje raar eigenlijk. Maar ook niet gebeld.
Toen ik zwanger was in augustus, zag ik bij de verloskundige op mijn zwangerschapskaart ineens PAP1 staan. Fijn dat ik dat ook weet :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 19:20

zonnebloem18 schreef:
Je huisarts zou inmiddels de uitslag al moeten hebben, als ze niet bellen is het goed. Ik kreeg na iets meer als 3 weken de brief.

Oke, is in ieder geval een geruststellend idee :)
Ga ik voor nu lekker van het komende weekend genieten,
wordt heerlijk zonnetjes, terrasjes weer {:}

Broccoli schreef:
Ik heb helemaal geen brief gehad met de uitslag. Ook een beetje raar eigenlijk. Maar ook niet gebeld.
Toen ik zwanger was in augustus, zag ik bij de verloskundige op mijn zwangerschapskaart ineens PAP1 staan. Fijn dat ik dat ook weet :')

Dat is best wel vreemd ja. Fijn dat je bij de verloskundige toch nog even zag dat alles goed was, maar is natuurlijk niet netjes dat je geen persoonlijk bericht hebt gehad.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:01

Ik had na ruim 2 weken een brief geloof ik.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:26

Ja tis heel verschillend wat artsen doen met de uitslag. M'n vorige huisarts belde altijd met een week al zelf dat het niet goed was. De huisarts die ik nu heb die boeit het allemaal iets minder en moet ik zelf bellen. Ik krijg nooit een brief omdat ik nog nooit een goed uitstrijkje gehad heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:47

germie schreef:
. 5 jaar later kreeg ik weer zo'n envelop, die is gewoon de container ingegaan. Het is immers vrijwillig. Nu schetst mijn verbazing dat ze 3 maanden later weer een envelop sturen. Wat een brutaliteit, dus anoniem is het zeker niet. Ik kon evt. aangeven waarom ik niet ging of nu geen zin had, of nooit weer een oproep wil hebben. DAT GAAT ZE GEEN ENE MALLE MOER AAN. Dus ik heb die envelop ook zo weggegooid. Ik vind het echt onbeschoft zoals ze dus bijhouden of je geweest bent. Ben benieuwd of ze me over 4 jaar weer iets sturen.

Uiteraard sturen ze je weer iets over vier jaar. Zolang jij niet de moeite neemt om aan te geven dat je dat niet wilt, zullen ze dat blijven doen. Ze kunnen immers niet ruiken dat jij dat niet wilt.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 08:45

*\%/* uitslag binnen *\%/*
Gisteravond in de bus gevonden.

Er is in het uitstrijkje GÉÉN aanwijzing voor baarmoederhalskanker of een voorstadium daarvan gevonden.
Over 5jaar ontvang ik weer een uitnodiging.

Heerlijk deze opluchting :)F

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:48

Nou weet je iig dat je je voor het uitstrijkje zelf niet meer druk hoeft te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:17

Fijn dat het allemaal goed was! +:)+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:26

Super :D fijne last van je schouders.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:47

Fijn hoor! En hartstikke knap dat je het gedaan hebt!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:03

Top!! Fijn dat het allemaal goed is.