Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nirvana_ schreef:Iemand tips voor een hardloopschema?
Vorige keer op gevoel gerend, dit keer 5 min rennen / 2 min wandelen aangehouden. Gaat me qua conditie (ademen) prima af, no problem, alleen mijn benen zijn er aan het eind niet meer mee eensDit is echter pas mijn tweede keer lopen, dus ik ben benieuwd hoe ik het vanaf hier op zou gaan bouwen.
ingedebruijn schreef:Ja het stukje in door je neus wordt m bij mij echt niet. Dan kan ik na een minuut aan de beademing. Als ik gewoon door mn mond doe heb ik nergens last van.
ingedebruijn schreef:Ja het stukje in door je neus wordt m bij mij echt niet. Dan kan ik na een minuut aan de beademing. Als ik gewoon door mn mond doe heb ik nergens last van.
Amethyst_ schreef:Focussen jullie ook specifiek op een soort ademhaling? Zeg maar buik vs borst? Ik merk dat als ik vermoeid raak ik makkelijk wat oppervlakkiger begin te ademen maar daar krijg ik steek van in mn zij. Als ik dan een stukje wandel kan ik even heel overdreven buikademen en dan trekt het weg. Maar ren ik, dan lukt dat moeilijk. Of is dat heel normaal?
Ik probeer wel altijd bewust neus in mond uit te doen.
Winged schreef:Conditioneel ga je inderdaad sneller vooruit dan het lijf. Dat is ook van de redenen waarom beginnende lopers sneller kwaaltjes hebben: Ze willen te snel starten omdat het conditioneel wel gaat.
Rustig opbouwen dus
Ik lees zelf half om half mee hier, ben hardlooptrainer en momenteel hard aan het werk voor een snelle 5km (richting de 20 minuten). Vind het leuk om jullie enthousiasme te lezen