Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinX schreef:chanel1985 schreef:
Je kunt toch lezen dat ik aangeef dat het geen probleem is om te werken terwijl je kinderen hebt?
Ik geef aan dat je niet op twee plekken tegelijk kan zijn, dus als je wilt werken en je kind wil opvoeden, je thuis moet gaan werken.
gewoon simpele logica
verootjoo schreef:Serieus?? Welkom in 2016 waar het vaak echt noodzakelijk is om te werken en kind naar de opvang/opa of oma te brengen. Of mogen dan al die mensen waarbij de vader niet genoeg verdient om het hele gezin van te onderhouden geen kinderen krijgen?
oke dus het feit dat het 2016 is maakt het plots níet slecht voor je kindje op opgevoed te worden door iemand anders (kinderopvang=geen individuele aandacht)? ik heb voor mijn kinderen ook opofferingen moeten maken. welkom in de realiteit waar het vaak echt noodzakelijk is om maatregelen te nemen om je kinderen op te voeden.
waarom voelt iedereen zich hier zo aangevallen door statistieken? dit zijn onderzoeken die zijn gedaan zodat mensen hun kinderen beter kunnen opvoeden.
hidsiiiggg schreef:Voor de derde keer: tuurlijk kunnen er omstandigheden zijn waardoor de situatie een stuk lastiger is en waardoor zwaar kan zijn. Ik zei dat ik in veel gevallen, zeker niet altijd.
Ik vond gewoon dat als je dit forum leest het lijkt alsof het niet te doen is om kinderen te hebben of dat je gedoemd bent in te storten als alleenstaande ouder... de toon is best wel negatief. ik vond het gewoon belangrijk om te zeggen dat dat echt niet altijd het geval is.
KarinX schreef:ben ook niet enorm fan van stephan molyneux, maar dit soort video's met de feiten op een rijtje vind ik zeer handig en informatief. hoe ik over hem als persoon denk hoeft daar niets mee te maken te hebben, toch?
Citaat:en natuurlijk kun je wel statistiek projecteren op een individuele situatie. de statistische onderzoeken worden gedaan met verschillende individuele situaties, nietwaar?
Shadow0 schreef:... En dan zouden we ons ook nog af kunnen vragen waarom we kinderrechten vooral belangrijk vinden als we er andere mensen (meestal (toekomstige) moeders) mee om de oren kunnen slaan, maar dat ze makkelijk uit het zicht verdwijnen als het gaat om het organiseren van goede kinderopvang (zelfs van belang als je alle moeders dwingt om thuis te blijven), onderwijs dat niet al vanaf dag 1 de zwakken veroordeelt, een goede balans tussen de diverse terreinen (zoals werk buitenshuis met terreinen van zorg en opvoeding), of het behouden van de kinderombudsman, die zoveel werk maakte van het opkomen voor kinderrechten.
KarinX schreef:oke dus het feit dat het 2016 is maakt het plots níet slecht voor je kindje op opgevoed te worden door iemand anders (kinderopvang=geen individuele aandacht)?
Shadow0 schreef:Er zijn een heleboel sociaal-economische factoren die maken dat vrouwen in lastige posities makkelijk alleenstaande moeder worden, zeker in de VS. (Waar anticonceptie en abortus steeds moeilijker worden, terwijl geweld tegen vrouwen steeds minder wordt aangepakt.)
Sammie schreef:En waarom zou het slecht zijn voor een kind om in opvoedkundige aanraking te komen met andere mensen dan de moeder/vader? Waarom moet een kind 24/7 individuele aandacht hebben? Ben jij dan ook van mening dat de buurvrouw niet tegen jouw kinderen mag zeggen dat ze uit die boom moeten komen voor ze iets breken of dat ze de kat niet mogen pesten?
Mensen zijn kuddedieren en het zou al een hoop schellen als ze van jongsaf aanleren dat een ander ook aangeeft dat iets niet mag dat ze daar naar luisteren. It takes a village to raise a child. Niet alleen een moeder, niet alleen een vader. Maar de hele samenleving!
chanel1985 schreef:Als je thuis werkt moet je evengoed werken. Een baas betaald niet iemand om thuis maar half werk te leveren omdat er ne kleine naar t toilet moet of moet eten.
Of je het nu wil toegeven of niet, je schrijft letterlijk dus dat alle buitenshuis werkende moeders geen goede moeders kunnen zijn. Hoe bekrompen kan je zijn.
Statistieken zijn ook maar cijfers, op wat zijn die gebaseerd? Op hoeveel mensen, van waar komen ze. Heb dat filmpke gezien maar lijkt me geen onpartijdige bron.
Je kan altijd over alles statistieken vinden om je gelijk te staven, of ze kloppen is een ander verhaal.
verootjoo schreef:En hoezo kan je je kinderen niet opvoeden als je een aantal dagen werktIk ben het met je eens dat 5 wat veel is, maar ik vind zelf drie dagen werken in de week heerlijk en kinderen worden daardoor echt niet minder opgevoed...
En ik heb echt nog nooit een onderzoek gelezen waaruit blijkt dat kinderopvang slecht is of waaruit blijkt dat werkende moeders slechte moeders zijn... Maar als je er een hebt houd ik me aanbevolen om het te lezen.
Shadow0 schreef:
Sammie schreef:En waarom zou het slecht zijn voor een kind om in opvoedkundige aanraking te komen met andere mensen dan de moeder/vader? Waarom moet een kind 24/7 individuele aandacht hebben? Ben jij dan ook van mening dat de buurvrouw niet tegen jouw kinderen mag zeggen dat ze uit die boom moeten komen voor ze iets breken of dat ze de kat niet mogen pesten?
Mensen zijn kuddedieren en het zou al een hoop schellen als ze van jongsaf aanleren dat een ander ook aangeeft dat iets niet mag dat ze daar naar luisteren. It takes a village to raise a child. Niet alleen een moeder, niet alleen een vader. Maar de hele samenleving!
Quellian schreef:KarinX, helaas zijn soevereine mensen ongelofelijk in de minderheid, oftewel; iedereen draait mee in het financiële systeem.
Je kunt wel zo makkelijk zeggen dat een werkende alleenstaande moeder geen goede moeder is (blijft mening, geen vaststaand feit), maar wie betaalt de rekeningen?
Ik vind het bewonderingswaardig als alleenstaande moeders zelf hun kostje bij elkaar scharrelen. Dat zie ik liever dan iemand die achterover gaat zitten en centen van de staat trekt, want 'ze moet voor haar kind zorgen'.
Ik weet niet wanneer jouw kinderen zijn geboren, maar ook bij stellen waarbij mama en papa er beide zijn, moet toch ook gewerkt worden. Helaas is het tegenwoordig ook voor veel mensen niet meer mogelijk om te leven van 1 inkomstenbron.
Buiten dat... mama's zijn ook mensen met rechten.
KarinX schreef:oke dus het feit dat het 2016 is maakt het plots níet slecht voor je kindje op opgevoed te worden door iemand anders (kinderopvang=geen individuele aandacht)? ik heb voor mijn kinderen ook opofferingen moeten maken. welkom in de realiteit waar het vaak echt noodzakelijk is om maatregelen te nemen om je kinderen op te voeden.
waarom voelt iedereen zich hier zo aangevallen door statistieken? dit zijn onderzoeken die zijn gedaan zodat mensen hun kinderen beter kunnen opvoeden.
Sclimpre schreef:Uiteraard moet iedereen die aan kinderen begint zich dat afvragen. Voor je eraan begint heb je toch een soort ideaalbeeld van hoe de jeugd van jouw kind er zou uitzien? En dan kan je je gaan afvragen hoe je zo dicht mogelijk bij dat ideaalbeeld kan komen en wat je daarvoor over hebt. Dit vraag je je toch ook af voor je aan een paard begint (zie ander topics op bokt) ? Dan moet dat toch nog veel meer gelden voor kinderen.
Soms heb ik ook het idee dat mensen bij kinderwens aan schattige baby's en lieve kleuters denken. En niet aan lastige pubers, terwijl dat toch een periode is dat je alles moet geven om je kind ook in die periode te steunen.
KarinX schreef:als jij en je eventuele partner de hele dag weg zijn, dan wordt de kinderopvang of wat dan ook een vervanging van de basisopvoeding van vader en moeder. daar gaat het fout.
nuscaniels schreef:Opvoeding alleen door de ouders en vooral niet afhankelijk zijn van opa en oma is een erg westerse opvatting.
verootjoo schreef:Ik vind het idd erg dat er niet meer op een salaris rondgekomen kan worden...
Quellian schreef:verootjoo schreef:Ik vind het idd erg dat er niet meer op een salaris rondgekomen kan worden...
Maar tegelijkertijd moet je je ook afvragen of moeders wel willen dat er van 1 salaris rondgekomen wordt.
Wij zouden het prima redden op het salaris van mijn partner, maar ik vind het erg prettig om zelf ook mee te draaien in deze maatschappij.