heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:06

Ik heb al bijna 24 uit geen koorts meer :)
Wel pijnlijke ribben van het hoesten en nog steeds geen honger.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:10

Nou ik ben het goed zat!
Mijn zoontje 3e x (buikgriep) deze maand achter de rug. Dochter nu voor de 2e x ziek en man en ik voelen ons al meer dan een week niet lekker. Vaag misselijk, doodmoe, hoofdpijn maar geen koorts gek genoeg. Ik ga braaf naar mijn werk maar tegen een uur of 4 ben ik zo moe dat ik gewoon niet meer kan. Maar ja er moet genoeg gebeuren.... Als t zo blijft en dochter ook nog ziek dan blijf ik maandag gewoon thuis. Lijkt of het niet doorzet.....dus niet echt ziek maar voel me wel ziek...bleh

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:02

Wat ik me dus afvraag. Geven we onszelf wel de mogelijkheid en tijd om ziek te zijn en uit te zieken?
Ik bijvoorbeeld niet

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:07

Bij mij zal het voorlopig nog wel even duren, ben positief getest voor kinkhoest! Merk wel dat ik goede een slechte dagen heb een hoop maar dat er steeds meer goede dagen komen....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:16

Danseresje schreef:
Bij mij zal het voorlopig nog wel even duren, ben positief getest voor kinkhoest! Merk wel dat ik goede een slechte dagen heb een hoop maar dat er steeds meer goede dagen komen....

Dat is minder. Hoe kom je daar aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:21

Kinkhoest lijkt me verschrikkelijk, veel sterkte ermee.

Ik kreeg deze week eerst last van mn neus, toen last van mn keel en vandaag last van mn longen. Maar nog steeds erg moe. Snachts hoest ik veel, word er gek van!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:24

Goeie vraag! Valt toch niet meer te achterhalen denk ik....
Betere vraag: hoe kom ik er vanaf? Of eigenlijk meer, hoe lang gaat het duren? Vriendin van mij heeft het ooit gehad, zeven maanden |(!
Heb goede en slechte dagen, dat wel. Die hoestbuien zijn echt zo verrot, vooral 's nachts en 's ochtends. Soms lijkt het bijna of je stikt..... Wil je inademen, maar dat lukt niet door het hoesten, maar hoesten lukt eigenlijk ook niet omdat je geen adem hebt en ondertussen lijkt je keel dichtgeknepen..... %)

Joolien, het is ook echt verschrikkelijk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:46

Oh dat is echt zo erg. Ik heb zelf astma en heb als het hard waait buiten dat m'n keel ook dicht slaat. Zo verschrikkelijk

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:51

Ja. Nou, weet ik heerlijk wat mensen met astma ervaren.
Normale dingen hebben ook hoestbuien tot gevolg! Moest net gapen, geen succes. Lachen kan ik al drie weken niet en diep in en uitademen levert ook nog wel eens een hoestbui op.
Wat een hel en ellende......

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:26

Danseresje schreef:
Ja. Nou, weet ik heerlijk wat mensen met astma ervaren.
Normale dingen hebben ook hoestbuien tot gevolg! Moest net gapen, geen succes. Lachen kan ik al drie weken niet en diep in en uitademen levert ook nog wel eens een hoestbui op.
Wat een hel en ellende......

Vorig jaar ook kinkhoest gehad, na een maand is her ergste eraf. Vraag een fatsoenlijke dosering codeïne voor de nachten, dan kan je in ieder geval goed slapen en aansterken. Sterkte!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:33

Nou hier ook getroffen. Sinds een oppasdAg van mijn nichtje. Dus keelontsteking veel snot, slecht gehoor, geen stem of een moeilijke stem. Koorts en geen trek in eten. Slaap dan wel weer redelijk.

Vanmorgen zwaar donkerbruine urine... Goor detail. Ik weet het maar toch.
Drink wel voldoende.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:27

Npu de griep heeft hier toch doorgezet. Wat een ellende. Kan niks eten of bewegen dan komt alles er weer uit. Ook zo praktisch nu mijn man weg is en ik ook nog een ziek kind heb . Morgen bel ik mijn werk zeker af!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:46

Ik ben nu sinds dinsdag ziek en heb nog steeds koorts. is ook nog niet onder de 38,5 geweest. heb een vette keelontsteking en nu een sterke pijnstiller want heb ook vanaf dinsdag nauwelijks gegeten en gedronken. De pijn was afschuwelijk en ik werd zo beroerd. Overgeven was ook echt een drama met zo'n zere keel. Steeds als ik misselijk werd of bijna moest overgeven hyperventileren.

Nu kan ik tenminste weer een klein beetje drinken. Helaas nog steeds beroerd en koppijn. Ben het ondertussen zo zat!

Gelukkig heb ik tot woensdag vrij...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:41

Sinds eergister met koorts en extreme verkoudheid plat. Ik zie ook niet 100% goed van veraf. Kan dat komen door de verkoudheid etc? (Heb een bril)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:44

Ik ben eindelijk weer een beetje fit. Een beetje dan, want mijn lijf heeft er wel een opdonder van gehad. Had bijna een oorontsteking door de verkoudheid, boel gaat bij mij dan snel dicht zitten, was dan ook echt doof aan de rechterkant. Zei de hele tijd 'he' als iemand rechts wat van mij zei :P

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:50

Fijn!
Hier wisselende dagen, met dank aan de kinkhoest.... -O-

De ene dag hoest ik weinig, de andere dag kan ik nauwelijks eten omdat ik veel moet hoesten en mijn eten de kortste weg naar buiten zoekt....hoop maar dat het niet al te lang gaat duren....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:55

Ik werd vanmorgen met keelpijn en ziekig wakker.
Wel ontzettend rot getimed gezien ik morgen voor het eerst ga starten, hopelijk blijft het zoals het nu is.
Wel heb ik mazzel, ik zit voor wat anders aan immuuntherapie en ze geven er 36 uur voor om een griepje op te ruimen. }>
Tot nu toe heeft er bij mij sinds dat spul geen griep doorgezet, dus ik zeg top. :Y)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:56

Joolien schreef:
Ik ben eindelijk weer een beetje fit. Een beetje dan, want mijn lijf heeft er wel een opdonder van gehad. Had bijna een oorontsteking door de verkoudheid, boel gaat bij mij dan snel dicht zitten, was dan ook echt doof aan de rechterkant. Zei de hele tijd 'he' als iemand rechts wat van mij zei :P

Duurt dat lang he? Ik me begin me ook pas nu wat beter te voelen, dat ik niet meer halfdood neerval en aan het zuurstof moet na de hond uitlaten.. Conditie van een visstick! Niet tof..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:12

Majabeestje schreef:
Joolien schreef:

Duurt dat lang he? Ik me begin me ook pas nu wat beter te voelen, dat ik niet meer halfdood neerval en aan het zuurstof moet na de hond uitlaten.. Conditie van een visstick! Niet tof..

Ja joh, duurt al 3 weken hier. Snachts zit mijn neus nog steeds potdicht, dus ik gebruik ook al ruim 2 weken neusspray. Ben ik ook niet blij mee, maar ik kan anders echt niet slapen. Of dan gaat de boel piepen of klapperen ,vind ik ook verschrikkelijk :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:57

Hier na een bijholte ontsteking (waarvoor ik hooikoorts spray voorgeschreven kreeg welke je langere tijd mag gebruiken) nu sinds vanacht buikkrampen, diarree, niet lekker... Ik kom nergens echt bovenop, rol van het ene in het ander.
Misschien toch maar een homeopaat proberen ofzo.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:21

corine1981 schreef:
Hier na een bijholte ontsteking (waarvoor ik hooikoorts spray voorgeschreven kreeg welke je langere tijd mag gebruiken) nu sinds vanacht buikkrampen, diarree, niet lekker... Ik kom nergens echt bovenop, rol van het ene in het ander.
Misschien toch maar een homeopaat proberen ofzo.

Echt. Nooit. Doen. Homeopathie is kwakzalverij.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:22

Tsja, ik wil er toch ook vanaf ;)
Sinds januari loop ik al te kwakkelen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:41

Zucht... Net een paar dagen ietsjes vooruitgang lig ik gewoon weer met koorts op de bank. Ontzettende traanogen en niezen en snot... Bah. Het is al de derde week!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:38

Ik zit helaas ook al een paar dagen aan mijn bed vast :7

Vrijdag avond begonnen ineens mijn spieren onwijs zeer te doen, eenmaal op bed werd ik niet meer warm en had ik koorts.

Nu een paar dagen later nog slap.. Geen eetlust niks smaakt me.. Word er een beetje moedeloos van zo, het duurt me nu wel lang genoeg.

Beterschap iedereen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:47

Pfff, hier maak ik soep van mijn poep :+ ik wil morgen proberen om te gaan werken, maar zie het nog niet heel erg zitten, moet echt rennen als ik moet en dat op de bus :x

Verder vandaag naar de huisarts geweest voor mijn hoofdpijnen en slechte immuun systeem
Mag op de foto en bloedonderzoek, zal wel weer niets uitkomen, maar hij vond het wel nodig iets aan mijn weerstand proberen te doen en niet zomaar ab geven (stel dat ik toch nog een bijholte ontsteking heb)...