Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Just_Natural schreef:hmm, ik ben 41, nooit kinderen gewilt en nu ook nog steeds niet,
maar steriliseren zou mij te ver gaan.
Dan kun je niet meer terug, dat idee zou mij benauwen,
dan heb je dus nooit meer een keus en is het definitief.
Ik heb een vriendin die nog meer overtuigd was van het feit dat ze geen kinderen wilde
dan ik, op haar 40e bewust toch moeder geworden.
Dat je geen spiraaltje wilt snap ik heel goed, ik ben al heel lang, heel blij
met mijn implanon, voorbehoedsmiddel in een klein staafje, formaat lucifer.
Deze wordt in je bovenarm geplaatst en je hebt er 3 jaar geen omkijken meer naar,
misschien is dat een idee, bijkomend voordeel is dat je niet/nauwelijks meer bloedingen hebt.
Anoniem schreef:Je bent maar enkele dagen per maand vruchtbaar niet een hele maand.
Waarom is het zo belangrijk om juist op die vruchtbare dagen perse sex te moeten hebben?
Ik heb ook iedere dag ontzettend veel zin in een gebakje, maar ik eet toch ook niet iedere dag een gebakje wanneer ik bij de bakker brood haal en ze zie liggen.
Wat de keuze van steliriseren betreft vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet weten hoor, al wil je het op je 18de doen, jouw lichaam, jouw keuze.
Maar als we dan één lijn moeten gaan trekken zou adoptie ook vergoed moeten worden door de zorgverzekering. Want mensen die lichamelijk zo defect zijn dat ze zelf op geen enkele wijze een kind kunnen krijgen hebben imo dan nog meer voorrang op financiële vergoeding dan iemand die met spijt na sterilisatie het ivf traject in wil.
Nu zeg ik niet dat TS spijt gaat krijgen.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik wel dat niets zo veranderlijk is als de mens.
Ik had onder invloed van een vorige relatie bij mijn bm operatie sterilisatie ingepland omdat ik er van overtuigd was dat ik toch geen kinderen meer wilde. Relatie ging uit, operatie werd door omstandigheden uitgesteld, ik leerde iemand anders kennen die het helemaal niet zo leuk vooruitzicht vond dat ik dat gepland had staan... Uiteindelijk niet laten steliriseren en 7 jaren later (toen ik 42 was) toch nog een kindje gekregen.
Zo zie je maar weer... en ik dacht dat ik het allemaal zo goed wist
Resistance schreef:[naam] schreef:Je bent maar enkele dagen per maand vruchtbaar niet een hele maand.
Waarom is het zo belangrijk om juist op die vruchtbare dagen perse sex te moeten hebben?
Ik heb ook iedere dag ontzettend veel zin in een gebakje, maar ik eet toch ook niet iedere dag een gebakje wanneer ik bij de bakker brood haal en ze zie liggen.
Wat de keuze van steliriseren betreft vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet weten hoor, al wil je het op je 18de doen, jouw lichaam, jouw keuze.
Maar als we dan één lijn moeten gaan trekken zou adoptie ook vergoed moeten worden door de zorgverzekering. Want mensen die lichamelijk zo defect zijn dat ze zelf op geen enkele wijze een kind kunnen krijgen hebben imo dan nog meer voorrang op financiële vergoeding dan iemand die met spijt na sterilisatie het ivf traject in wil.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik wel dat niets zo veranderlijk is als de mens.
Ik had onder invloed van een vorige relatie bij mijn bm operatie sterilisatie ingepland omdat ik er van overtuigd was dat ik toch geen kinderen meer wilde. Relatie ging uit, operatie werd door omstandigheden uitgesteld, ik leerde iemand anders kennen die het helemaal niet zo leuk vooruitzicht vond dat ik dat gepland had staan... Uiteindelijk niet laten steliriseren en 7 jaren later (toen ik 42 was) toch nog een kindje gekregen.
Meen je dit nou serieus?
senna21 schreef:Als mens moet je niet al je gedachten geloven.
Ik was er een paar jaar geleden ook zéér overtuigd van een aantal zaken die ik nu heel anders zie.
Abiola schreef:Omdat hij weet dat veel mensen die zo'n ingreep ondergaan er later spijt van krijgen. En waarom zou je ook snijden in een gezond lichaam. Als je echt wilt zijn er best artsen die je helpen. Er zijn tenslotte ook artsen die extreme plastische chirurgie uitvoeren.
Wendy schreef:senna21 schreef:Als mens moet je niet al je gedachten geloven.
Ik was er een paar jaar geleden ook zéér overtuigd van een aantal zaken die ik nu heel anders zie.
Maar waarom geldt dit dan alleen voor dit onderwerp?
Als ik morgen naar de dokter ga om kunstlenzen te laten implanteren in mijn ogen, dan gaat die arts gewoon in een gezond oog snijden om de simpele reden dat ik geen zin meer heb in contactlenzen.
Zomaar een voorbeeld over hoe dat gaat met andere onderwerpen, je eigen gedachten geloven en snijden in een gezond lichaam....
Anoniem schreef:Wendy schreef:
Maar waarom geldt dit dan alleen voor dit onderwerp?
Als ik morgen naar de dokter ga om kunstlenzen te laten implanteren in mijn ogen, dan gaat die arts gewoon in een gezond oog snijden om de simpele reden dat ik geen zin meer heb in contactlenzen.
Zomaar een voorbeeld over hoe dat gaat met andere onderwerpen, je eigen gedachten geloven en snijden in een gezond lichaam....
Die ogen zijn dan wel gezond, maar ook defect. Jij kiest er niet voor om slecht te zien, dat komt doordat je oog defect is in zijn functie.
Ik vind TS niet defect.
Puur technisch gezien is ze gezond en wil ze juist een defect in haar lichaam gaan aanbrengen.
Dus dat is een beetje appels en peren...
Anoniem schreef:In die redenatie zou psychotherapie ook een oplossing kunnen zijn om je weer dichter bij je natuur te brengen.
Net als stalpaarden opnieuw conditioneren om het buiten in de wei weer prettig te vinden.
Maar dat gaat allemaal wel erg ver, gelukkig bestaat er nog zoiets als vrije keuze en daarvoor kan ze altijd nog naar dat bananenland waar de artsen niet zo moeilijk doen.
Hier doen ze al moeilijk over een antibioticakuurtje.
Anoniem schreef:Je bent maar enkele dagen per maand vruchtbaar niet een hele maand.
Ayasha schreef:Anoniem schreef:Je bent maar enkele dagen per maand vruchtbaar niet een hele maand.
Niet iedereen heeft zo'n regelmatige cyclus dat het uit te tellen valt. Ik iig niet.