30 Day Ab Challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: 30 Day Ab Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:05

Vandaag dag 8, rust dag bij de AB challenge, maar heb dag 7 opnieuw gedaan, omdat het mij gisteren echt niet af ging. Alles gaat goed behalve die leg raises, daar is mijn rug echt niet blij mee!

Butt challenge blijft ook maar doorgaan, die heeft precies geen rustdagen...

Maar voorlopig blijf ik volhouden, ik probeer iets gezonder te eten, maar ga niet gericht diëten, ik heb namelijk al een ondergewicht.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:18

Seltje schreef:
Vandaag dag 8, rust dag bij de AB challenge, maar heb dag 7 opnieuw gedaan, omdat het mij gisteren echt niet af ging. Alles gaat goed behalve die leg raises, daar is mijn rug echt niet blij mee!

Butt challenge blijft ook maar doorgaan, die heeft precies geen rustdagen...

Maar voorlopig blijf ik volhouden, ik probeer iets gezonder te eten, maar ga niet gericht diëten, ik heb namelijk al een ondergewicht.

En als je je handen onder je kont legt bij de leg raises? Dit is geen gesmokkel of iets, deden wij altijd standaard bij vechtsporttraining.

ilseilse2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:25

Ik leg (sinds dag 1) al mijn handen onder mijn kont, is veel fijner voor mijn rug :D

Ik denk dat ik vandaag dag 7 ook over doe, kan vast geen kwaad? :9

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:28

Handen onder je kont word juist aangeraden :j

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:31

Ik heb net dag 6 gedaan (ik loop 2 dagen achter inderdaad. Ben op de 2e begonnen)
Die situps worden wel wat zwaarder merk ik.
Ik doe inderdaad ook handen onder mijn rug bij leg raises

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:22

Vandaag dag 28 gehad, nog 2 te gaan :D

Hier wel de boel wat strakker al, en iets zichtbare lijnen al.
Voor echt resultaat moet ik doorgaan.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:30

Kom hier toch even vragen, misschien dat iemand het weet.. Vooral bij situps, heel soms ook bij leg-raises krijg ik een soort knak bij waar mijn linkerbeen in mijn heup gaat. Meest duidelijke beschrijving ever, maar goed. Het is wel pijnloos, maar toch gek.. Weet iemand hier meer van?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:43

Ik heb dat ook. Al zit het bij mij meer richting mn rug. Ook geheel pijnloos. Al had ik er vandaag voor t eerst geen last van

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:43

Dag 7 zit erop voor mij :D

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:14

_Cassidy schreef:
Kom hier toch even vragen, misschien dat iemand het weet.. Vooral bij situps, heel soms ook bij leg-raises krijg ik een soort knak bij waar mijn linkerbeen in mijn heup gaat. Meest duidelijke beschrijving ever, maar goed. Het is wel pijnloos, maar toch gek.. Weet iemand hier meer van?

Ja, dat heb ik ook! :')

Jongens, er is ook een 30 day beach body challenge. Alleen bij dag 2 moet je al 100x bicycle chrunches doen.. :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:36

Dag 7 vandaag voor mij en het viel me op dat de legraises en de crunches nu ineens per dag een stuk omhoog gaan.
Toch ging het vandaag makkelijker als gisteren.

Als ik sommige verhalen van anderen lees vraag ik me af of die niet tew hard van stapel lopen.
Je lichaam heeft ook tijd nodig om te kunnen herstellen en als je tig challenges tegelijk doet, krijgt je lichaam dat natuurlijk niet.

En bij sommige vraag ik me af of ze die challenges wel nodig hebben als ze al zoveel op de sportschool doen.
Dan zijn die challenges appeltje eitje volgens mij.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:48

Dag 6 vandaag voor mij en het ging wat makkelijker als gisteren :D.

Denk dat 2 challenges tegelijk wel moet kunnen eigenlijk (als ze niet op dezelfde spiergroep zijn gericht). Als ik zie dat sommige al zo veel naar de sportschool gaan vraag ik me wel af of het dan iets toevoegt, maar ach ja als je het leuk vind om te doen, gewoon lekker met zijn allen voor de stok achter de deur ;)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 09-02-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:50

Waarom zijn situps met je armen langs je lichaam makkelijker dan met je armen achter je hoofd?
Ik gebruik ze niet om mezelf omhoog te helpen oid, de hangen gewoon slap langs me

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:52

Ik vraag mij af en toe ook af of sommigen niet te hard van stapel lopen.

Ik ben deze challenge begonnen met in mijn hoofd dat ik misschien af en toe de toename van oefeningen moet halveren om het niet in een keer te zwaar te maken voor mijn lichaam (en er dan maar langer dan 30 dagen over doen). Tot nu toe nog niet nodig gehad, maar ik ben ook pas bij dag 5.

Deels heb ik dat in mijn hoofd gehouden omdat ik veel pijn- en vermoeidheidsklachten heb maar ook omdat mijn lichaam het helemaal niet meer gewend is om buikspieren te oefenen. Verder ben ik ontzettend dun, let ik op mijn voeding (voor de gezondheid/vitaliteit niet om bang te zijn om aan te komen) en beweeg regelmatig. En toch hou ik in mijn achterhoofd dat ik er misschien langer over doe dan 30 dagen. :)

Ik zie het ook meer als een opbouw om van hieruit verder te gaan dan eventjes snel voor een maandje mijn spieren te overbelasten voor een strak buikje en ondertussen ongezond door te vreten.

Edit: overigens doe ik ook 2 challenges te gelijk, maar die 2 sterken elkaar ook heel erg aan. (ab + back). Pas later ga ik armen en cardio erbij voegen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:34

spatter schreef:
Dag 7 vandaag voor mij en het viel me op dat de legraises en de crunches nu ineens per dag een stuk omhoog gaan.
Toch ging het vandaag makkelijker als gisteren.

Als ik sommige verhalen van anderen lees vraag ik me af of die niet tew hard van stapel lopen.
Je lichaam heeft ook tijd nodig om te kunnen herstellen en als je tig challenges tegelijk doet, krijgt je lichaam dat natuurlijk niet.

En bij sommige vraag ik me af of ze die challenges wel nodig hebben als ze al zoveel op de sportschool doen.
Dan zijn die challenges appeltje eitje volgens mij.

Viel mij ook op dat het vanaf nu ineens snel omhoog gaat :=

Ik vind het vooral typisch dat sommigen de rustdagen overslaan of meerdere dagen op 1 dag doen. Juist die verdeling en rust lijkt me belangrijk

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:36

Zolang je goed oplet of je geen pijntjes krijgt, en de rustdagen ook echt rustdagen houdt (voor die spiergroep) moet t kunnen lijkt me. Denk dat dat ook erg per persoon verschilt. Maar rustdagen zitten er niet voor niets tussen...!

Luister naar je lichaam zou ik zeggen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:39

Inderdaad, het is helemaal niet gezond om iedere dag dezelfde spiergroep te trainen. Dus las vooral die rustdagen in, hoe goed het ook gaat en hoe weinig last je ook hebt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:41

Precies. Ik heb ook wel dat ik op een rustdag makkelijk nog een training kan doen. Maar er word op meerdere sites aangeraden 9m de rustdagen echt te nemen zodat je spieren kunnen herstellen

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:51

Of train op rustdagen een compleet andere spiergroep als je persé iedere dag wilt trainen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:08

Ik heb op de 2de rustdag wel getraind, omdat de dag ervoor ik maar de helft van de oefeningen had gedaan, de dag ervoor lukte het echt niet.

Dag 9 zit er op. Een vraagje voor de profs hier: als ik mijn squats doe voel ik dat vooral in mijn kuiten, niet in bovenbenen. Doe ik iets verkeerd?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:13

Seltje schreef:
Ik heb op de 2de rustdag wel getraind, omdat de dag ervoor ik maar de helft van de oefeningen had gedaan, de dag ervoor lukte het echt niet.

Dag 9 zit er op. Een vraagje voor de profs hier: als ik mijn squats doe voel ik dat vooral in mijn kuiten, niet in bovenbenen. Doe ik iets verkeerd?

Kijk of je niet te veel op je tenen leunt :)
En als je omhoog komt na de squat,en dus eigenlijk klaar bent met de squat, 'knijp' dan je billen samen :') dan train je pas echt je bilspieren haha

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:46

Inderdaad knijp je billen samen. Zorg dat je je benen iets uit elkaar zet,maar ook niet te ver. Ongeveer op heupbreedte met je tenen licht naar buiten wijzend. Het aller belangrijkste is dat je je kont echt naar achter duwt en dat je er op deze manier voor zorgt dat je knieën NIET voorbij je tenen komen.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:59

Dag 7 was wel zwaar vandaag. Vooral de legraises voelde ik voor het eerst. Klopt het dat ik die ook in mijn bovenbenen voel, omdat ik die aanspan of doe ik nu iets verkeerd in de oefening?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:02

Ik voel mijn bovenbenen ook hoor :j

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:38

Heeft iemand al spierpijn in zn buik? Ik nog niks. Ik kijk uit naar de dag dat ik enorme spierpijn heb! Haha dan pas ga ik t idee krijgen dat t werkt (a)