[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:13

Ik denk dat je op een foto ook niet gaat zien hoe dik 1.2mm is. In mijn helix zit momenteel een met een groot balletje dus heeft niet heel veel zin.
Grote kans dat als ie geschoten is hij maar 0.8mm is, de maat van normale oorbellen ;)

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:23

Ahh ik heb zo'n leuke helix gezien. Maar die is 1.2 mm. Dat gaat niet passen natuurlijk. Piep!!

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:31

Als je helix geschoten is, is het inderdaad 0.8 mm, dat heb ik ook.

Ik heb er overigens uiteindelijk wel een piercing in gepropt gekregen maar ik raad het niet aan. :=

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:51

SummerLess schreef:
Ahh ik heb zo'n leuke helix gezien. Maar die is 1.2 mm. Dat gaat niet passen natuurlijk. Piep!!


Mijn helixen zijn ook geschoten (12 jaar geleden) en die heb ik gestretcht naar 1.2 en nu kan ik er gewoon piercings in dragen :j Als je t rustig doet kun je kraakbeen prima rekken.

Skessa_
Berichten: 10731
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:05

SummerLess schreef:
Wie heeft er een foto van een heli oorbel met dikte van 1.2 mm? want dan kan ik even een idee op doen hoe dik dat is. Ik weet namelijk niet wat ik er in heb zitten. De mijne is namelijk geschoten.. geen idee wat de dikte is.. -O-



Afbeelding

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:13

Poeh dat verschilt nogal. Ik zou daarin echt "Hulp" vragen aan een piercer. Eventueel om te stretchen.
Ik zou echt niet zelf aan gaan klooien met piercings of kraakbeen.



Dit leek me misschien nog wel een goede link voor hier ivm de nazorg voor piercings.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:26

ik heb dit ringetje gekocht bij de piercing shop van l'extremiste in arnhem ! heb dit ringetje gekocht toen ik mn andere piercing ging laten zetten.. vind hem ook heel erg leuk! "gladde" ringetjes vind ik zo saai.. vandaar dat ik voor deze gekozen heb. kostte 15 euro (is wel duur in vergelijking met cf.. maar op cf kon ik niets vinden aan ringetjes. ja ball closure rings maar die vind ik heel irritand)

is idd naar als hij gedraaid zit daarom vind ik hem voor nu ook niet heel handig. heb mn helix nu bijna een jaar en nog irriteerd hij. dus eerst maar even laten rusten met een knopje :)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:31

Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen als nieuwkomer in dit topic. Ik heb sinds kort een helix en heb een paar vragen.

- Hoe weet je wanneer je oor genezen is? Is dat als je er geen pijn meer aan hebt of gaat er nog meer tijd overheen?
- Wat is het beste helix-materiaal, met de minste kans op een ontsteking o.i.d.? Is dat Titanium, verschilt dit per persoon of komt het allemaal niet zo nauw?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben echt een leek wat betreft piercings :')

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:26

Gaat veel meer tijd overheen! Soms heb je er na een week al geen pijn meer aan maar duurt het nog zo'n 3 tot 6/9 maanden. Van buiten kan de piercing er perfect genezen uit zien, maar dit hoeft van binnen nog lang niet zo te zijn.
Dat is idd titanium. Nieuwe piercings worden altijd gepierct met titanium. Wel kan het zo zijn dat een enkeling beter reageert op bijv bioplast.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:34

Bedankt LoesVDB voor je antwoorden.

Eigenlijk best raar dus dat je na 8 weken al een andere piercing in mag doen...

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:47

je mag na 8 weken zeker geen nieuwe piercing in doen.. misschien word dat gezegd als je de helix laat schieten ipv piercen. maar ik kan me bijna niet voorstellen dat de piercer zegt dat je na 8 weken al mag wisselen..

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:56

Ja na 8 weken wisselen zeiden ze. Bij mij is het gepierced

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:13

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb 3 maand geleden een helix laten piercen. Nu bleek later bij een andere piercingshop dat hij er een verkeerde piercing in had gezet met een veel te groot bolletje aan de achterkant, waardoor die goed scheef ging groeien. Nu ben ik vannacht die piercing kwijt geraakt. Nu wil ik hem eigenlijk heel graag opnieuw laten piercen, dan wel een stukje lager en op een andere plek. Hoe lang moet ik hiermee wachten?

Skessa_
Berichten: 10731
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:15

Zoveel mensen, zoveel meningen. In Spanje zeggen ze dat het binnen een week al mag

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:17

Nou ik zou het echt niet zo snel vervangen hoor. Geef je lijf even de tijd om echt goed te genezen. Dus ook aan de binnenkant van de gepiercde plek wat je niet ziet.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:18

Hmm. Dan hou ik m maar wat langer in. Bedankt voor de reacties

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:30

Ik mocht mijn tragus met 9 weken komen wisselen. Uiteindelijk nooit gedaan (te lui om een afspraak te maken) en wat ben ik daar achteraf blij mee geweest. Het kan nog steeds gaan ontsteken, en dan is een langer staafje wel fijn :)

heb nu nog steeds geen last van het lange staafje, dus laat m er lekker in zitten :D

nikkialex

Berichten: 1880
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: nederland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:32

Hoii ik kom even binnenvallen! Ik zit aan het einde van mijn ziekte van pfeiffer, het is bijna of zogoed als weg. Als ik nu een tongpiercing laat zetten heeft dat dan gevolgen voor het geneesproces?
En kan het om een tongpiercing in de avond te laten zetten? Of is dat niet verstandig ivm zwelling?
Alvast bedankt voor de tips haha!

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:36

Combi met Pfeiffer: geen idee eigenlijk... Zou wel zorgen dat t echt over is om je lijf niet nog extra te belasten.

Mijne is ook in avond gezet, maakt niet veel uit denk ik hoor.

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:30

Zo, om 4 uur vanmiddag ga ik proefpersoon spelen bij de Rising Bastards in Nijmegen.

Ik heb alleen nog geen idee wat voor piercing ik wil. :')
Aan de ene kant wil ik heel graag een rook in mijn linkeroor erbij, maar daar heb ik al 5 piercings en mijn rechteroor is zo goed als leeg en daar wil ik nodig wat aan veranderen. :P

Oh sjips, ik zie net een vertical tragus, dat is echt super vet :wow:

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:19

Die zou ik enkel door een superervaren piercer laten zetten. Vind ze 9 van de 10 keer niet mooi gezet.

Maar als ie wel mooi gezet is dan issie echt gaaf.

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:22

Ik zelf zou ook niet daar heen gaan, heb niet zo'n goede ervaringen met hun... :o

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:49

Vertical tragus vond mijn buurmeisje ook nog iets te hoog gegrepen :=
Dus het word een rook of inner conch.

Maar ben er nu wel uit dat ik echt een vertical tragus wil, maar die laat ik denk ik bij Paradigm (nu One Spirit Collective) zetten, die hebben een hele goede geometrische artiest.

@KoetJJs mag ik vragen wat voor ervaring? Ik ken de shop niet, en ga ook niet voor de shop, ik ga voor mijn buurmeisje. :D

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:42

Ik hoor ook gemixte geluiden over RB, maar ben er zelf nooit geweest.
Skin-a-matic heb ik zelf dan weer niet zo'n beste indruk van. Hele slechte info (of eigenlijk niet), kreeg een stuk blokzeep in m'n hand gedrukt om de piercing (oorlel, geen kraakbeen) mee te wassen, amper geduld en nadat ik gepierced was direct weggelopen en met iets anders verder gegaan. Geen doei of wat.

Ik ga er nooit meer heen :')

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:19

Mijn tongpiercing was verkeerd gepierced, waardoor die opnieuw moest (zat gigantisch scheef en ik kon na 1,5week! Nogsteeds niks eten. Na eruithalen, genezen en opnieuw zetten kon ik dezelfde avond alles al eten, dus hij zat écht fout).
Mijn tepelpiercings zijn beide gescheurd, doordat deze waarschijnlijk niet goed zijn gezet. Een heb ik er inmiddels uit gehaald omdat deze zoveel zeer deed (5maanden na scheuren), de andere kant lijkt ook weer de verkeerde kant op te gaan..
Verder is mijn tragus door iemand anders gezet daar, er werd gigantisch aan mijn oor getrokken, ze kreeg (door haar veel te lange nepnagels) het staafje er niet door en het balletje er niet opgedraaid.

Dus nee, mij zijn ze kwijt als klant :n
Met de tepelpiercings meerdere malen terug geweest hoor, die man die piercet kent mij inmiddels omdat ik er dus al zovaal mee terug ben geweest..