Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:22

OK, dan Repelsteel, wat is dan de vaccinatieschade concreet?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:23

chanel1985 schreef:
OK, dan Repelsteel, wat is dan de vaccinatieschade concreet?

Die is er niet,want er wordt een hoop niet opgenomen of afgedaan ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:24

Ik ben oprecht geïntresseerd, zeker omdat jullie ons beschuldigen van tunnelvisie.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:24

Saskia9 schreef:
Er lezen meerdere selectief,geloven is selectief naar mijn inziens..

Ik wil me niet in deze discussie bemoeien omdat de manier waarop dat gebeurd mij niet aanstaat. Maar ik schrik echt van de manier waarop mensen elkaar aanvallen..

Bovenste zin, kan ik helemaal mee meegaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:26

Anoniem schreef:
Resistance schreef:

Jij gelooft, meer zeg ik niet.

Waar zijn die difterie uitbraken nu dan?
Kijk een in je hele straat wie er up to date is met zij difterie vaccinatie? Kijk eens in je hele familie? Alle tantes en ooms? Oma's en opa's?
Statistisch gezien zou daar inmiddels allang een enorme uitbraak in moeten zijn.

Als jij nu naar statistieken gaat kijken, ben je nog ongeloofwaardiger dan dat je als was. Alle harde statistieken van alles wat vaccinatie heeft voorkomen negeer je, van verhalen die zo uit de volkskrant en dergelijken komen zeg je dat het een hoax is, maar statistisch gezien zou er volgens jou in mijn familie wel een uitbraak van difterie moeten zijn. Wat gaat hier mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:26

Flux schreef:
janderegelaa schreef:
Gevaccineerde kinderen kunnen wel degelijk ziek worden van een niet gevaccineerd ziek kindje mevrouw tunnelvisie. Alleen is het ziekteverloop vele malen milder. Zou je toch moeten weten als je zo van de ins en outs bent...

Zullen we niet gericht met woorden strooien? Lijkt me niet de insteek van deze discussie.

Verder ben ik het met je eens. [naam] heeft zeker een goede reden om niet te willen enten. Geen twijfel. Zou ik ook zijn.

Ik heb mijn vaccinatiegeschaadde kind zelf nog vaker laten vaccineren, ook toen wij naar buitenland gingen, omdat ik er toen nog van overtuigd was dat ze anders in buitenland dood zou gaan aan polio oid.
Dom als ik was geloofde ik het RIVM dat ons destijds nog allemaal wijsmaakte dat het poliovaccin maar 10 jaar werkzaam was. Tegenwoordig is datzelfde vaccin volgens het RIVM na het RVP gevolgd te hebben levenslang werkzaam. Dus heb ik mijn kind ook nog eens voor niets een paar keer extra laten vaccineren. Kostte me ook nog eens flink geld ook.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:27

chanel1985 schreef:
Ik ben oprecht geïntresseerd, zeker omdat jullie ons beschuldigen van tunnelvisie.

Repelsteel heeft ook nog niet verteld wat haar eerste kindje precies gekregen heeft. Hoeft ook niet natuurlijk want het is privé maar het helpt wel voor de beeldvorming.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:29

Ja. Wanneer er 2 werelden zo uiteenlopen is het menselijk dat je selectief bent. Echter is de manier waarop je communiceerd vaak lastiger schijnt. Ik lees hier berichten van mensen die mee willen doen in de discussie die niet oprecht willen discussieren,maar meteen andere al onderuit willen halen door persoonlijke aanvallen. Harde meningen verkondigen etc. Leest niet prettig vind ik. Echter vind ik beide kanten interessant en lees ik dus wel mee. Vaak wel zittend op mijn vingers ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:29

Maar wat heeft je kind dan door het te laten vaccineren?
Je bent natuurlijke niet verplicht om dat te zeggen, maar t zou helpen om het misschien te kunnen snappen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:31

Saskia9 schreef:
Ja. Wanneer er 2 werelden zo uiteenlopen is het menselijk dat je selectief bent. Echter is de manier waarop je communiceerd vaak lastiger schijnt. Ik lees hier berichten van mensen die mee willen doen in de discussie die niet oprecht willen discussieren,maar meteen andere al onderuit willen halen door persoonlijke aanvallen. Harde meningen verkondigen etc. Leest niet prettig vind ik. Echter vind ik beide kanten interessant en lees ik dus wel mee. Vaak wel zittend op mijn vingers ;)

Daar kan ik het ook met je eens zijn, langs beide kanten word er hard gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:32

Resistance schreef:
[naam] schreef:

Waar zijn die difterie uitbraken nu dan?
Kijk een in je hele straat wie er up to date is met zij difterie vaccinatie? Kijk eens in je hele familie? Alle tantes en ooms? Oma's en opa's?
Statistisch gezien zou daar inmiddels allang een enorme uitbraak in moeten zijn.

Als jij nu naar statistieken gaat kijken, ben je nog ongeloofwaardiger dan dat je als was. Alle harde statistieken van alles wat vaccinatie heeft voorkomen negeer je, van verhalen die zo uit de volkskrant en dergelijken komen zeg je dat het een hoax is, maar statistisch gezien zou er volgens jou in mijn familie wel een uitbraak van difterie moeten zijn. Wat gaat hier mis?

Deze harde statistieken van alles wat vaccinatie voorkomen heeft?

Afbeelding

Afbeelding

enz enz

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:32

Ik beschuldig niemand van tunnelvisie, hoef dus ook niet over die kam geschoren te worden :)

Difterie is overigens toch een kinderziekte? Ook voor vaccinaties waren het vooral kinderen die hieraan stierven. Het is dan toch niet zo raar dat ooms, tantes en andere volwassen geen bron voor een uitbraak zijn?

janderegelaa en chanel1985: eerlijk gezegd zou ik die informatie ook niet zo snel meer prijsgeven door de toon van deze discussie. Het geeft ook een zure smaak als je dat steeds vraagt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:33

Repelsteel wbt Difterie, voordat er geent werd stierven daar jaarlijks 100 tot 10.000 mensen aan en nu al jaren niet meer. Is dat dan niet gewoon een logisch gevolg van het terugdringen van de ziekte?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:38

Ja, nee, t is niet aanvallende bedoeld, maar ze heeft het ook al verschillende keren als argument gebruikt, dan is het toch relevant om te weten ongeveer waarover ze het heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:38

Waarom persoonlijk worden? Wat heeft mijn persoonlijke situatie ermee te maken?
Ga beter naar de feiten kijken in plaatst van naar dat wat het RIVM jullie graag voorschotelt.
Ga je eigen onafhankelijke onderzoek doen en als je goed om je heen kijkt zul je dingen tegenkomen waar je aardig vreemd van op zult kijken. En wanneer je het RIVM hiermee confronteert dan zul je zien dat ze liegen, je negeren een doen alsof hun neus bloedt. Was voor mij best een shock om te zien dat zo'n instantie zelfs corrupt kan zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:40

Repelsteel: Ik wordt niet persoonlijk, je hebt het zelf al meermaals benoemd in je argumentatie, als je niet wil dat er vragen over komen, dan is het misschien beter dat je er zelf ook niets over zegt. Maar als je er niets over wilt zeggen, even goede vrienden.

Mijn vriend en ik hebben samen besloten om ons kind te vaccineren, met alle voordelen en nadelen die er bij zijn. Dit omdat wij van de overtuiging zijn, dat dit het beste en verantwoordelijkste is voor ons kind en de samenleving.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 22-01-16 01:45, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:42

Resistance schreef:

[ [url=m/fQum7L.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U8ox0E.gif]Afbeelding[/url] ]

enz enz

Grappig dat je die grafiek aanhaalt, want als je daar eens naar zou kijken zonder dat zwarte lijntje erin, is er niemand die zou zeggen wanneer het vaccineren is ingevoerd. Lang voor die tijd daalde het aantal gevallen al drastisch. Dus is het dan wel te danken aan het vaccineren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:45

anneliesdj schreef:
[naam] wbt Difterie, voordat er geent werd stierven daar jaarlijks 100 tot 10.000 mensen aan en nu al jaren niet meer. Is dat dan niet gewoon een logisch gevolg van het terugdringen van de ziekte?

Hoe kun je een ziekte terugdringen als een vaccin na 10 jaar niet meer werkzaam is en besmetting dan ook gewoon weer bij volwassenen kan optreden. daarom zeg ik.... ga eens kijken in je omgeving wie er up to date is met zijn difterie vaccinatie.
Wie haalt er iedere 10 jaar netjes zijn DTKP? Weet je wel hoe weinig mensen dat doen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:47

Maar kan het niet zijn, dat het juist omdat iedereen gevaccineerd is in het verleden, dat er geen besmettingen meer komen, omdat ze niet meer in cirulatie zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:47

anneliesdj schreef:
Resistance schreef:

[ [url=m/fQum7L.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U8ox0E.gif]Afbeelding[/url] ]

enz enz

Grappig dat je die grafiek aanhaalt, want als je daar eens naar zou kijken zonder dat zwarte lijntje erin, is er niemand die zou zeggen wanneer het vaccineren is ingevoerd. Lang voor die tijd daalde het aantal gevallen al drastisch. Dus is het dan wel te danken aan het vaccineren?

Lang voor die tijd daalde het al drastisch en toen werd er nog lang niet gevaccineerd. Zoek alle grafieken maar eens op en kijk maar eens vanaf wanneer werd gevaccineerd en vanaf waar het al drastisch daalde. Dan zul je zien dat vaccineren niet veel meer toe te voegen had, in verhouding.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:49

Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:52

chanel1985 schreef:
Maar kan het niet zijn, dat het juist omdat iedereen gevaccineerd is in het verleden, dat er geen besmettingen meer komen, omdat ze niet meer in cirulatie zijn?

Je hebt maar 1 besmet mens nodig om een epidemie te starten toch, vooral onder zoveel niet gevaccineerden of verlopen gevaccineerden. Mensen reizen veel tegenwoordig en slepen vanalles mee. Niet iedereen laat zich vaccineren voordat ze naar buitenland gaan.

Het is angst, iedereen wordt bang gemaakt.Vooral tegenwoordig. Toen ik opgroeide was het heel normaal dat je kinderziektes doorliep. Toen was mazelen nog heel gewoon, bof en rode hond ook. Ik heb ze alle drie gehad. Toen ik mijn eerste kreeg werd er nog niet gevaccineerd tegen pneu en noem maar op. Daar had niemand het over en daar was niemand bang voor want daar dacht niemand aan. Tegenwoordig is alles doodeng en dodelijk, loopt iedereen moord en brand te schreeuwen en ben je bijna een volksmoordenaar wanneer je je kind niet laat vaccineren. Er is een soort van vaccinatie hysterie ontstaan (en ik heb me er zelf ook een tijdje in mee laten voeren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:52

anneliesdj schreef:
Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.

GGD
Mazelen komt ook bijna niet meer voor, polio ook niet, enz enz.... dat is daarvoor toch ook geen argument?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:56

Hoe goed je ook argumenteerd, ik kan niet mee gaan in je verhaal. Sorry, geloof er niets van.

Ik ben blij bv dat ik ingeënt ben voor rode hond, want als je dit niet bent en je krijgt dit tijdens je zwangerschap, kan dit heel schadelijke gevolgen hebben voor je ongeboren kind.
De ziekte opzich is misschien niet zo schadelijk opzich, maar wel als je zwanger bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:57

anneliesdj schreef:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Difterie

Op de slijmvliezen van de keel kunnen typerende taaie vliezen (pseudomembranen) ontstaan, waardoor het ademen moeilijk wordt en kinderen zelfs kunnen stikken, onder meer doordat een loslatend membraan de luchtweg kan versperren. De difteriebacterie maakt toxinen (gifstoffen) die kunnen leiden tot beschadiging van de hartspier (myocarditis, een ontsteking van het hartspierweefsel) en beschadiging van het zenuwstelsel. Onbehandeld is de ziekte vaak dodelijk.

Je bent niet blij als je hartspier als volwassene wordt aangetast.Kan dus ook dodelijk zijn voor volwassenen (onbehandeld)