Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Resistance schreef:
Jij gelooft, meer zeg ik niet.
Waar zijn die difterie uitbraken nu dan?
Kijk een in je hele straat wie er up to date is met zij difterie vaccinatie? Kijk eens in je hele familie? Alle tantes en ooms? Oma's en opa's?
Statistisch gezien zou daar inmiddels allang een enorme uitbraak in moeten zijn.
Flux schreef:janderegelaa schreef:Gevaccineerde kinderen kunnen wel degelijk ziek worden van een niet gevaccineerd ziek kindje mevrouw tunnelvisie. Alleen is het ziekteverloop vele malen milder. Zou je toch moeten weten als je zo van de ins en outs bent...
Zullen we niet gericht met woorden strooien? Lijkt me niet de insteek van deze discussie.
Verder ben ik het met je eens. [naam] heeft zeker een goede reden om niet te willen enten. Geen twijfel. Zou ik ook zijn.
Saskia9 schreef:Ja. Wanneer er 2 werelden zo uiteenlopen is het menselijk dat je selectief bent. Echter is de manier waarop je communiceerd vaak lastiger schijnt. Ik lees hier berichten van mensen die mee willen doen in de discussie die niet oprecht willen discussieren,maar meteen andere al onderuit willen halen door persoonlijke aanvallen. Harde meningen verkondigen etc. Leest niet prettig vind ik. Echter vind ik beide kanten interessant en lees ik dus wel mee. Vaak wel zittend op mijn vingers
Resistance schreef:[naam] schreef:
Waar zijn die difterie uitbraken nu dan?
Kijk een in je hele straat wie er up to date is met zij difterie vaccinatie? Kijk eens in je hele familie? Alle tantes en ooms? Oma's en opa's?
Statistisch gezien zou daar inmiddels allang een enorme uitbraak in moeten zijn.
Als jij nu naar statistieken gaat kijken, ben je nog ongeloofwaardiger dan dat je als was. Alle harde statistieken van alles wat vaccinatie heeft voorkomen negeer je, van verhalen die zo uit de volkskrant en dergelijken komen zeg je dat het een hoax is, maar statistisch gezien zou er volgens jou in mijn familie wel een uitbraak van difterie moeten zijn. Wat gaat hier mis?
Resistance schreef:Deze harde statistieken van alles wat vaccinatie voorkomen heeft?
[ [url=m/fQum7L.gif]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8ox0E.gif]Afbeelding[/url] ]
enz enz
anneliesdj schreef:[naam] wbt Difterie, voordat er geent werd stierven daar jaarlijks 100 tot 10.000 mensen aan en nu al jaren niet meer. Is dat dan niet gewoon een logisch gevolg van het terugdringen van de ziekte?
anneliesdj schreef:Resistance schreef:Deze harde statistieken van alles wat vaccinatie voorkomen heeft?
[ [url=m/fQum7L.gif]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8ox0E.gif]Afbeelding[/url] ]
enz enz
Grappig dat je die grafiek aanhaalt, want als je daar eens naar zou kijken zonder dat zwarte lijntje erin, is er niemand die zou zeggen wanneer het vaccineren is ingevoerd. Lang voor die tijd daalde het aantal gevallen al drastisch. Dus is het dan wel te danken aan het vaccineren?
chanel1985 schreef:Maar kan het niet zijn, dat het juist omdat iedereen gevaccineerd is in het verleden, dat er geen besmettingen meer komen, omdat ze niet meer in cirulatie zijn?
anneliesdj schreef:Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.
anneliesdj schreef:Waar heb je vandaan dat die enting maar 10 jaar werkt? Als dat zo is heeft dat denk ik 2 redenen; omdat difterie voornamelijk voor kinderen schadelijk is en omdat difterie in nl eigenlijk niet mee voorkomt.