Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:33

urosa schreef:
Jennifuur: heb je die al op de site van de OP geprobeerd?

Ja! Die gaf aan dat ik rond de 1200 kcal zit wat betreft BMR. En dat ik er drie jaar over zou doen om 19 kilo af te vallen :') Maaar, hopelijk lukt dat me wel sneller haha,

Nibbit

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:40

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:46

Nou ik hoop dat ie klopt :D

Begindatum: 11 januari 2016 60,0 kg bmi: 21,3
Einddatum: 29 februari 2016 57,0 kg bmi: 20,2
1598 kcal inname (wat ik dus al doe)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:48

Beterschap meiden die ziek zijn!
En Sharon sterke. Zal straks je topic even lezen.
De gene die al zijn afgevallen goed bezig!

Als ik trek heb in fris neem ik dat. Drink sws vaak al light of cola zero. Nu veel aanmaak limonade. Zodat ik toch veel water drink.

Verder ben ik nog niet fit. Vanmorgen even naar stal geweest. Viel toch ff vies tegen. Wel wat gewandeld dus heb iig zelf weer wat beweging gehad sinds 3 dagen.

Lijstje voor vandaag:
O : 2 witte boterhammen met smeerkaas.
T : manderijn.
L: Afbak broodje met 1 plak oude kaas.
T: -
A : 200 gram asperges met ham en een gekookt ei. En een paar aardappeltjes.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:51

Ik heb de hele dag al trek -O-

Lijstje tot nu toe:
O:havermout met halfvolle melk, kokossnippers en rozijnen 412 kcal
T: cashewnoten 1 Maria koekje 2 radijsjes
L: bruin brood met gekookt eitje en runderrollade
T: radijsjes
A: denk iets van wokgroenten en stukje vlees

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:22

Ik heb een week vrij voor de tentamenweek, dus alle tijd om gezonde dingen te maken, maar ook de hele dag zin omdat ik maar thuis zit en aan het leren ben..

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram magere kwark en 2 mandarijnen
T: niks, had later ontbeten
L: 2 vkbh met een zelfgemaakte gezonde eiersalade (van hutekaze, ei, ui, yoghurt en kerriepoeder)
T: 2 crackers met smeerkaas 15+
A: kip pilaf (met ananas, ui, paprika) en zilvervliesrijst
T: nog wat kwark

B: 1,5 uur krachttraining met een klein beetje cardio

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:27

Mijn lijstje is een beetje veranderd:
O: -
L: twee donkervolkoren boterhammen, eentje met huttenkase en kipfilet, eentje met huttenkase en zeeuws spek.
T: twee mandarijnen, cup-a-soup, passievrucht.
A: gestoomde pangasius met roerbakgroenten en soba noodles.

Ik kreeg net op mijn werk een opmerking over dat ik spek op mijn brood deed. Dat vonden ze allemaal heel raar, aangezien ik op dieet ben. Vond ik heel vervelend, want het past makkelijk in mijn dieet.

Met al het bovenstaande kom ik op 950 kcal.. Weet niet zo goed wat ik nog meer kan eten hierbij.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:28

Begindatum: 11 januari 2016 66,0 kg bmi: 20,6
Einddatum: 22 februari 2016 64,0 kg bmi: 20,0

En dan mag ik per dag ong 1400 kcal eten :)) Ben benieuwd :+

xNavatu schreef:
Nogmaals sterkte Sharon :(:) Zulke dingen verwerk je niet snel..

Mijn maag reageert tegenwoordig heel poedersuiker op alles waar koolzuur inzit dus ik drink bijna helemaal geen frisdrank meer :+ En mocht ik het bij uitzondering wel een keer drinken dan pak ik gewoon whatever er thuis staat, haha.

Vandaag weer netjes na een vreetweekend;
L: kwart van mn vezelrijke kwarktaart + kaki vrucht
T: wheyshake
T: rode paprika, appel
A: 100gr sperziebonen, 30gr (ongekookte) gele rijst, 100gr kipfilethaasjes tandoori, 50gr magere spekjes
T: 225gr skyr + 150gr blauwe bes

1349
126gr carbs, 29gr vet, 118gr eiwit

Lijstje nu al weer veranderd, collega vroeg of ik haar kaki vrucht wilde want zij mocht hem niet meer ivm haar koolhydraatvrije dieet haha :)) En ik liep er al weken bij de AH langs en was er erg nieuwsgierig naar dus kwam goed uit.. erg lekkere vrucht :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:29

Een heleboel nieuwe pagina's, heb niet alles bijgelezen. Het weekend doorgekomen zonder te cheaten, inmiddels ook al 1,8 kilo kwijt *\o/*

Mijn lijstje voor vandaag:
O: haver-gerstpap, maar een paar lepels van gehad want had haast en kreeg geen hap door mijn keel
L: kop zelfgemaakte groentensoep, geroosterde volkoren boterham met 2 gebakken eieren
A: suddevlees met sperziebonen en aardappelen. :9
B: 25 km fietsen, 30 minuten wandelen, 45 minuten training bij de fysio
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-16 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:30

Kaki is inderdaad erg lekker!

Mijn lijstje vandaag:

O: 3 beschuitjes met 30+ smeerkaas
T: 3 plakjes ontbijtkoek minder suiker
L: 420 gram gebakken bloemkool
T: Appel
A: Vispakketje met gebakken krieltjes en salade met sinaasappeldressing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:32

Kaki nog nooit gehad :=

Darmen spelen op , even zien wat ik eet. Beste is niks , moet ook nog werken en daar heb ik liever safe ..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:37

Ik moest Kaki googlen, maar het ziet er niet perse lekker uit :+ maar ik ben hier een zeldzame poster die eigenlijk alles lust dus dat moet goed komen :') Waar smaakt ie naar?

En nog *\o/* voor diegene die allemaal wat kwijt zijn!

No matter what, ik ga morgen op de fiets naar het werk, 24 km (retour).
Ik wil eigenlijk ma, wo, vr BBB Kayla en dan di, do fietsen naar het werk.
Dat eerste lukt al, nouja soms een dag later, maar dat 2de nog niet. :Y)
Hopelijk is de blessure van mijn bijrijdpaard ook weer over, ga ik vanmiddag heen, was gisteren de bedoeling maar klusplannen liepen uit. Kan die er ook nog bij qua B.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:42

Kaki is een heel zoete vrucht :) Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het niet lekker vinden, haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:47

Ik ga vandaag alleen tellen, geen lijstje plaatsen, want het is geen goed voorbeeld :(

Ik zou eind mei op 60 kg moeten zitten als ik elke dag rond de 1400 calorieën eet volgens die site. Dat vind ik alleen wel weinig, want het is onder m'n bmr. Ik kijk wel hoe het gaat :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:54

Sterkte iedereen vandaag met het ziek zijn of met het moeten missen van je beste maatje :(:) niks zo vervelend als dat! Ik zal vandaag aan je denken sharon!

Qua frisdrank dat drink ik ook gewoon, wel de Light variant. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat drink als 'cheat' in het weekend dus dan is het ook nog lekker. Doordeweeks drink ik water, thee zonder suiker en slimpieranja. In mijn lessen drink ik vaan amino-x wat een sportdrank is met bcaa's.

Ik ben wel sinds 30 december gestopt met toegevoegde suikers eten. In die van dat ik niet super streng ben maar alle logische producten eet ik niet meer. Maar van de week had ik een maaltijdsalade en daar zat als 5e product suiker ik en die heb ik wel gegeten. Koek, snoep, ijs etc laat ik staan.

Ook ik ben sinds 2 weken op -1.8 dus super blij! Vetpercentage opnieuw gemeten vandaag en ik ben gezakt van 25.4% naar 21% in twee weken dus super trots!

Vandaag:
O/L kwark met gijs granola
T craccotes met 15+ smeerkaas
A boterhammen met kaas/ham en gebakken eitje
T mandarijnen
B 45 min krachttraining, 1 uur spinning, 1 uur pilates en 5,5 in de fitness werken

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:01

Ik weet niet zo goed wat ik van die site moet denken, ik liet staan dat ik 500 kcal minder wil eten per dag (minder dan wàt? vind het nogal onduidelijk?). Dan komt er dat ik gemiddeld 1200kcal per dag moet eten. Wat volgens mij om gemiddeld aan te houden voor een half jaar toch wel erg ongezond is?

Mooi resultaat Flups!!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:19

Ja wist ik ook niet zo goed, dus ook maar op 500 kcal staan..
Bij mij komt ie nog hoog uit vanwege het sporten denk ik?
1200kcal zou ik ook niet doen :P

Mooi en knap resultaat Flups!

Ik hoop nu toch wel heel erg dat ik zaterdag ook eens met goed nieuws kom qua afvallen weer :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:22

Ik vul altijd in dat ik zittend beroep heb, wat ook zo is. Vind het moeilijk bij zo'n berekeningen. Ik probeer nu wel 6 à 8x paard te rijden per week weer, als ik invul dat ik 3-5x per week sport mag ik 1700kcal eten.
Daar val ik dus echt niet mee af hoor, toch zeker niet aan dat tempo dat zij voorop stellen volgens mij?
Hmm, ik weet niet, vind het twijfelachtig denk ik, zeker wat het advies bij zittend beroep betreft, da's gewoon ongezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:28

Ik vul ook altijd zittend in. Ik beweeg sowieso vrij weinig, maar MFP neemt automatisch de stappenteller van mijn iPhone mee. Dat kan ik dan weer 'extra' eten, voor de rest vul ik geen beweging in omdat het allemaal verwaarloosbaar is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:34

Beweging heb ik eerder wel ingevuld, maar merkte dat ik dan ook meer ging eten omdat het volgens mfp wel kon. Nu ik weet dat het aantal verbrande kcal in mfp totaal niet klopt ben ik daarmee gestopt. Mijn beweging verschilt echt gigantisch per dag. De ene dag ga ik met de auto naar het station en zit ik de hele dag op school, en de andere dag ga ik op de fiets en sport ik. In het weekend werk ik ook nog eens de hele dag dus alleen maar staan en lopen. Ik houd nu gewoon 1500 kcal aan.

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram magere yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread, 1 gekookt eitje en 2 augurkjes
A: 1 kip drumstick, gekookte aardappel, groente, beetje picalilly en een glaasje aanmaaklimonade.
B: 20 minuten fietsen, half uurtje lopen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:35

Ik vul ook zittend in, alles wat ik dan juist wel doe qua sport en beweging is alleen maar mooi meegenomen en scheelt weer :D :')

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:39

Oeii oei mijn collega kwam met 2 frikandellenbroodjes aan voor haar verjaardag, nu is mijn lijstje dus flink veranderd.
O: herbalife shake
T: 50gr. kipfilet + frikandellen broodje
L: frikandellen broodje
A: Kipfilet, Spinazie met een gekookt ei
Drinken: 2 liter water, 1 blikje cola light en 2 bekers halfvolle melk.
B: half uurtje op de hometrainer

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:44

Heb bij MFP ook zittend, mag ik 1200 kcal :+
Bij deze test kwam dus tussen de 1500-1600 uit, volgens mij had ik ook 3-5pw sporten.
Nouja ik houd me ook niet zo aan de testen, kan een leuke indicatie zijn. Ik eet gewoon max 1600 kcal, ben ik die 4 kilo al mee afgevallen dus komt de rest ook wel .

Buxy; oei,oei frikandellenbroodjes kcalbom, maar wel lekker :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:06

Mfp telt de stappen met mn iphone maar die heb ik overdag niet in mijn buurt haahha dus ik tel alleen de ingenomen calorieeen, wat ik verbrand is meegenomen.
Net mijn eerste boterham gegeten met een kopje thee en mijn darmen vinden het oke! Pffff moest er niet aan denken nog 24 uur mezelf zo beroerd te voelen. Was al oppas aan het zoeken voor de kleine morgen maar denk dat ik het gewoon zelf doe!
Oh ja dat is wel mijn grootste sportobject... Een uk van 14 maanden die net kan lopen, kan er de hele dag achter aan! Daar kan jillian niet tegen op!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:22

Oeps mijn lijstje is ook iets anders geworden! Ik had nog kokoskoeken over van gister en die heb ik meegenomen naar stage. Wilde eigenlijk niks pakken maar heb een halve gepakt, oops! Was ongeveer 180 kcal, maar ik kon het nog hebben vandaag!