ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:32

Ik heb dit soort stoppogingen ook doorgemaakt en ze draaiden allemaal uit op niks. Niet kopen, maar wel aannemen van iemand anders hou je heel eventjes vol en dan ga je vanzelf ook weer sigaretten kopen, want in je gedachten vind je het toch best wel asociaal om telkens van iemand anders sigaretten te roken, terwijl je zelf niks betaalt -O-

Nog zo eentje is alleen in het weekend roken. Eerst zaterdag, zondag. Dan wordt het weekend vrijdag, zaterdag, zondag. Dan donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en op het laatst ben je gewoon weer helemaal aan het roken, misschien nog wel meer dan daarvoor {:)-:(

Er is maar één optie om dit te doen en dat is stoppen. Niet een beetje, niet half, maar helemaal niks meer nemen. Het is met roken alles of niets. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat je op deze manier niet verder komt en dat je je doorzettingsvermogen danig op de proef stelt.. De enige tip die ik je nu kan geven is bereid je goed voor en stop: geen één meer opsteken, dan blijf je gestopt! Die ene bestaat niet! Je weet dat je het kunt, dat heb je al bewezen, nu moet je het alleen nog volhouden +:)+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:34

Ohhh bah, dat is vervelend zeg! Is inderdaad een goed plan om het even te bespreken. Succes!

idylle

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 10:55

Nou idd, ik heb vanmorgen een pakje gehaald. Ik heb mezelf voorgenomen een plan op te gaan stellen en na dit pakje er echt nooit meer 1 op te steken. Lukt dit niet ga ik naartoe dokter! Ik moet en ik wilder gewoon vanaf!

Hoe hebben jullie een plan opgesteld, heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet doen....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:53

idylle schreef:
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, maar reageer overal allergisch op, van pleisters tot kauwgom en spray tot e-smoker.

Pillen ben ik een beetje bang voor eerlijk gezegd. Een vriend van ons is daardoor achter het stuur in slaap gevallen en je leest op internet wilde verhalen van interne bloedingen enzo. Dus daar moet ik even overheen. Maar volgende week heb ik vakantie, dus als het nog niet gelukt is, even langs de huisarts om deze dingen te bespreken

Oja en in het verleden ben ik eens bij een praktijk o dersteuner geweest om te stoppen via de HA. Maar enige wat die zei is doe je best en ik zie je over 1 week weer. Had dus niet 't idee dat ze me erg serieus nam

Ik heb verschillende mensen die met die pillen gestopt zijn en niks van dat alles.
Praktijkondersteuner helpt ook niet, maar je moet daarheen wil je de pillen vergoed krijgen, ik ging 1x in de 3 weken een keer langs en dat scheelde mij 300 euro, nou prima hoor :P .
Daar heb ik best 4 bezoekjes voor over hahah

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:58

Leeg uurtje = hobby zoeken! Ik blijf bij de volwassen kleurplaten, die zijn erg leuk en een boek en potloden kan je zo bij de action halen.
Of die puzzels van wasgij, zijn (meestal) 1000 stukjes en je voorbeeld is niet wat je uiteindelijk puzzelt (wij zijn altijd een paar dagen bezig met 1 puzzel). Deze zijn alleen wat moeilijker te krijgen
Ga desnoods pinda's rijgen voor de vogeltjes, ik snap heel goed dat als je niks aan het doen bent de verleiding groot is

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:58

idylle schreef:
Nou idd, ik heb vanmorgen een pakje gehaald. Ik heb mezelf voorgenomen een plan op te gaan stellen en na dit pakje er echt nooit meer 1 op te steken. Lukt dit niet ga ik naartoe dokter! Ik moet en ik wilder gewoon vanaf!

Hoe hebben jullie een plan opgesteld, heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet doen....

Ik ben gewoon gelijk naar de dokter gegaan, ik wist van eerdere stoppogingen dat die andere manieren gewoon niet werkte terwijl ik het echt wel wilde.
En tuurlijk ben ik in die 15 maanden wel eens een keer de fout in gegaan .
Maar vond het eigenlijk zo smerig dat ik hem snel weer weggooide.
Ik heb die pillen de eerste maand 2x per dag geslikt (zoals het hoort) en de 3 maanden daarna 1x per dag en zo afbouwend.
Eerste keer dat ik stopte mbv die pillen ben ik er na 1.5 maand al mee gestopt en dat was dus niet goed.
Ik dacht, ik red het zelf wel weer, maar dat was duidelijk gewoon echt te kort.
Je hebt gewoon echt minimaal die drie maanden nodig en daarna gewoon sterk zijn voor jezelf.

Die pillen werken op de receptoren in je hersenen die je vertellen dat je die peuk echt NODIG hebt en zorgt dat je het ook vies vind.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:22

Ik zou het gewoon even allemaal loslaten en weer beginnen als je er echt 100% achter staat. Je hebt het nu helemaal opgegeven en komt met dingen (bietsen, toch weer een pakje gehaald, plan maken) die je gewoon echt niet verder gaan helpen. Klinkt misschien wat onaardig maar ga ervoor of niet, zo simpel is het ;)

Ik had geen plan, ook nooit pogingen ondernomen. Wel veel aan stoppen gedacht en op een gegeven moment gewoon gezegd en nu is het klaar (rookt bijna 2 pakjes per dag) Geen pleisters, pakjes 'voor het geval dat' in huis. Gewoon gestopt zonder smoesjes. Iedereen kan het daar ben ik van overtuigd. Je moet alleen jezelf er ook van overtuigen dat je het kan :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:23

Sleeper schreef:
Ik zou het gewoon even allemaal loslaten en weer beginnen als je er echt 100% achter staat. Je hebt het nu helemaal opgegeven en komt met dingen (bietsen, toch weer een pakje gehaald, plan maken) die je gewoon echt niet verder gaan helpen. Klinkt misschien wat onaardig maar ga ervoor of niet, zo simpel is het ;)

Ik had geen plan, ook nooit pogingen ondernomen. Wel veel aan stoppen gedacht en op een gegeven moment gewoon gezegd en nu is het klaar (rookt bijna 2 pakjes per dag) Geen pleisters, pakjes 'voor het geval dat' in huis. Gewoon gestopt zonder smoesjes. Iedereen kan het daar ben ik van overtuigd. Je moet alleen jezelf er ook van overtuigen dat je het kan :)

Eens :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 14:46

Ik ben me iig aan 't voorbereide na dit pakje niet meer te roken. Ik baal ervan, schaam me dat ik naar rook ruik als er een klant komt en wil 't gewoon niet meer. Ik rook dit pakje op, zodat ik me kan voorbereiden die knop om te zetten en om 'm weg te gooien is zonde want koste me toch weer 7.50

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:58

Geld wegleggen wat je anders oprookte. Mijn vader is jaren geleden gestopt met sigaren roken en legde trouw dat geld opzij, als je wist wat hij daarvan gekocht heeft allemaal!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 15:05

Dat is ook nog een idee idd! Hoe lang duurde het bij jullie voor je niet meer de hele dag aan een peuk dacht als je gestopt was?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:08

Ik heb nog weleens een moment maar dat gaat steeds sneller weg en meestal denk ik er nieteens aan. Mijn moeder en schoonzoon roken nog wel maar dat vind ik geen probleem als ik daarbij ben.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:11

Als het goed is kun je via deze link mijn stoprokenblog dagboek inzien.
Kun je zien hoe het mij vergaan is en welke momenten je tegen gaat komen.
Als je daarop voorbereid (hebt), kom je ze veel gemakkelijker door!

http://dstje.stoprokenblog.nl/

Succes, jij kan dit ook! *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:13

na een half jaar ongeveer.
Het gaat eenbeetje geleidelijk.

eerst denk je er de hele dag aan, dan alleen bij de dagelijkse momenten en zo steeds minder.
Ik denk dat het beetje per persoon verschillend is.
maar duurt gewoon echt wel even hoor, wilskracht is een groot goed hierbij.
Ik wilde echt heel graag, maar alsnog lukt mij het niet zonder hulp

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 17:47

Thanks musli daar ga ik eens even voor zitten vandaag of morgen om dat te lezen!
Kijk en een half jaar, dat is toch wel een puntje.... dat is wel iets waar ik echt rekening mee moet houden. Ik ging er altijd vanuit dat het na 3 dagen over was (hoe naïef )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:19

idylle schreef:
Thanks musli daar ga ik eens even voor zitten vandaag of morgen om dat te lezen!
Kijk en een half jaar, dat is toch wel een puntje.... dat is wel iets waar ik echt rekening mee moet houden. Ik ging er altijd vanuit dat het na 3 dagen over was (hoe naïef )

Joh, ik ben twee tot drie weken emotioneel labiel geweest. Huilbuien, onredelijk, snel boos, niet te genieten... Daarna ging de zon weer schijnen. Maar dat labiele duurde niet een half jaar hoor!

Ik ben wel blij dat er in dat eerste half jaar geen nare dingen zijn gebeurd in mijn leven. Want of ik het dan ook had volgehouden is maar de vraag. Ik dacht niet voortdurend aan sigaretten, maar wel als het even tegen zat in mijn leven. Het blijft een kwetsbaar punt de eerste maanden, of misschien zelfs jaren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:04

Super bedankt voor je antwoord safina!

Als iedereen verteld hoe lang het bij hun duurde, kan ik een beetje inschatten wat ik kan verwachten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:13

Ik zit nu op 16.5 weken zonder roken.
En ik snap je terugval. Het is ook echt niet makkelijk.

Ik zat er gister nog over na te denken, goh hoe ga ik nu het vuurwerk aansteken? Dit deed ik altijd met mn sigaret. Dit jaar dus niet...
Maar liever zo dan dat ik weer rook!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:54

Whahaha daar heb ik nog niet over na gedacht, vuurwerk....
Ik heb m'n pakje half op dus verwacht morgen weer te stoppen en dan ook voor echt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:30

Nouja ik dacht er gister ineens aan...

Wat mij ook heeft geholpen, vooraf me irriteren aan elke peuk die ik opstak. Of dit bewust of onbewust gebeurde kan ik niet echt zeggen. Wel dat ik gewoon echt graag wou stoppen. Ookal was het moeilijk

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:38

Dat heb ik nu ook ja. Wat ik ook zo erg vind is die vieze smaak in m'n mond en m'n vingers die naar rook ruiken

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:29

Waarom stop je dan niet? Omdat je monstertje de overmacht neemt?

Ik snap heel goed dat afkicken lastig is, heb nu wel het idee dat je liever aan het roken blijft..
Gewoon alles weggooien, niks meer aannemen en je man buiten laten roken uit jou zicht, sigaretten ontwijken en een hobby zoeken of iets anders om je rook minuten te vullen.

Je kunt het best! Hoe lastig ook, als je iets echt wilt lukt het wel hoe moeilijk ook..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:06

En Idylle is het gelukt om te stoppen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 10:58

Nee -O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:38

Jammer,volgende keer beter.
Sommige mensen hebben een paar aanloopjes nodig.