de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:01

Kayleigh_ schreef:
En jij zei net tegen Ojajoh dat ze het gezellig moest houden? Wil jij dat zelf dan ook doen?

Ik hou het heel gezellig maar ze moet niet zomaar wat als belachelijk af doen als ze er geen verstand van heeft. Ga dan eerst info ergens op doen of vraag normaal hoe het zit ipv conclusies trekken. En daar mag ik haar zeker gewoon op wijzen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:05

Awwijk24 schreef:
Kayleigh_ schreef:
En jij zei net tegen Ojajoh dat ze het gezellig moest houden? Wil jij dat zelf dan ook doen?

Ik hou het heel gezellig maar ze moet niet zomaar wat als belachelijk af doen als ze er geen verstand van heeft. Ga dan eerst info ergens op doen of vraag normaal hoe het zit ipv conclusies trekken. En daar mag ik haar zeker gewoon op wijzen

Je zegt dat ze meer moeten gaan eten. Maar als ik jouw voorbeeld lees gaan ze niet meer eten, ze gaan anders eten en bewuster eten. Waardoor ze het gevoel hebben meer te eten.

In je eerste bericht zei je simpelweg dat je meer moet gaan eten. Wat dus niet waar is en ook niet goed onderbouwd in die post. Imandra had dus alle reden om hierop te reageren en zei volgens mij niks raars.

Eulogy

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:09

Je zei ook dat ze zich vooral niet moesten houden aan die 1500kcal maat meer moesten eten als ze nog trek hadden :+ Ja euh... Zo werkt afvallen niet.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:10

Ik neem aan dat als je een post leest je ook een klein beetje zelf kan na denken dat als het over meer eten gaat ik niet bedoel dat je 2 pizza's ipv 1 moet eten in een topic over afvallen. Calorie technisch gezien is het minder maar voedsel technisch gezien is het meer. Als je beide zou blenderen zoals soms in programma's op tv gedaan word eet je bijna 3x zo veel aan echte maag vulling. Tuurlijk betreft t gezond eten.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:12

Eulogy schreef:
Je zei ook dat ze zich vooral niet moesten houden aan die 1500kcal maat meer moesten eten als ze nog trek hadden :+ Ja euh... Zo werkt afvallen niet.

Zo werkt het wel. Als jij aan je calorieën Max zit en je hebt trek mag je rust nog wat fruit of een plakje ontbijtkoek of wat ander "gezonds" pakken. Van jezelf uithongeren krijg je alleen maar vreet kick van. Op ten duur breekt het ook op. Je word echt niet dik omdat je 100 calorieën te veel gegeten hebt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:15

Awwijk24 schreef:
Ik neem aan dat als je een post leest je ook een klein beetje zelf kan na denken dat als het over meer eten gaat ik niet bedoel dat je 2 pizza's ipv 1 moet eten in een topic over afvallen. Calorie technisch gezien is het minder maar voedsel technisch gezien is het meer. Als je beide zou blenderen zoals soms in programma's op tv gedaan word eet je bijna 3x zo veel aan echte maag vulling. Tuurlijk betreft t gezond eten.

Dat snappen wij zeker ja. Omdat we er best veel mee bezig zijn.

Maar er lezen hier ook veel mensen mee die niet die link leggen en weten wat jij precies bedoelt. Dat zijn juist de mensen waarvoor je het dus wel moet uitleggen.

Vandaar ook dat je er reacties op krijgt, zonder verdere uitleg krijg je namelijk dat mensen met minder kennis juist minder ervan gaan snappen en er alleen maar meer onzin en fabels over afvallen gaan bestaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:18

haffylover schreef:
En als ik een tip mag geven ga aub geen calorieën tellen dat is voor mensen geen doen. Want je maakt jezelf gek. Iets kan heel weinig calorieën bevatten maar veel voedingstoffen maar ook ander om. .

Ik heb zelf deze dingen allemaal al een geprobeerd; calorieën tellen, low karb dieet, shake dieet, eiwitrijk dieet. En wat vele mensen vergeten spieren zijn zwaarder als vet!! dus als je veel sport wordt je niet perse lichter maar wel slanker

Je moet idd niet alléén kcal tellen, maar het is wel een onwijze steun in de rug om te leren hoeveel kcal je binnen krijgt, en dus hoeveel je negatieve (of positieve) energiebalans is. Natuurlijk het dáárnaast wel slim om idd voedingsstoffen bij te houden en zorgen dat je genoeg binnen krijgt. MFP (my fitness pal) houdt dit ook allemaal bij ;)

@awwijk: tuurlijk is 100 kcal meer of minder niet erg. Ik heb het over structureel te veel en dus te veel kcal eten. Als jij bij wijze van 3000kcal aan appels en ander fruit zou eten dan kom je toch aan, ook al is fruit gezond. Zo bedoel ik het :). Dan hoef je niet zo vervelend te reageren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:19

Ontbijtkoek zit vol met suiker, lijkt me niet gezond. Eet dan gewoon meer eiwitten zodat je geen jonger hebt.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:42

Eulogy schreef:
Ontbijtkoek zit vol met suiker, lijkt me niet gezond. Eet dan gewoon meer eiwitten zodat je geen jonger hebt.

Klopt er zit wat meer suiker in alhoewel je merken hebt waarbij het mee valt. Daar in tegen zit er aan calorieën niet zo veel in. Meestal tussen de 60 en de 90 per plak. Daarom valt ontbijtkoek wel onder de gezonde "tussendoortjes" uiteraard in afwisseling met andere tussendoortjes, niet dat je stipt elke dag een plak ontbijtkoek bij je ontbijt neemt maar zo zijn er wel 100 gezonde tussendoortjes die je niet direct doet aankomen, lekker vullen en de afwisseling maakt dat je het goed vol kan houden.

Helemaal suikerarm eten kan wel maar de kans op een terugval (lichamelijke suikeraanval) is groter daarom raad ik mensen dat af te doen meestal. Zeker mensen die gewend zijn veel te snoepen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:03

Volgens mij heb je iets niet begrepen want de kcl telllen hier dan weliswaar niet zo mee, maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat 'suiker' (maar ook khd) in je spijsvertering omgezet wordt naar glucose en dat als het lichaam de glucose niet verbruikt, deze opgeslagen wordt in de vorm van vet? Zo blijft een plak ontbijtkoek met veel suikers nog altijd een slecht idee.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:15

IMANDRA schreef:
haffylover schreef:

En wat vele mensen vergeten spieren zijn zwaarder als vet!! dus als je veel sport wordt je niet perse lichter maar wel slanker

.

Een kilo vet is even zwaar als een kilo spieren :Y) Spieren nemen alleen minder ruimte in, waardoor je er slanker uit ziet.

Simbaa; dat getal is het aantal kcal wat je nodig hebt om alles in je lichaam goed werkend te houden. Zoals de temperatuurregulering, de bloedcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in je lichaam.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:22

Ik had vandaag weer een grote terugval door combinatie van een moment van schaamte en menstruatie dus vandaag echt veel te veel gegeten. heb het maar even zo gelaten. morgen weer goede moed verder

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:38

Jannepauli schreef:
Volgens mij heb je iets niet begrepen want de kcl telllen hier dan weliswaar niet zo mee, maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat 'suiker' (maar ook khd) in je spijsvertering omgezet wordt naar glucose en dat als het lichaam de glucose niet verbruikt, deze opgeslagen wordt in de vorm van vet? Zo blijft een plak ontbijtkoek met veel suikers nog altijd een slecht idee.

Jawel hoor ik heb het heel goed begrepen :) daarom weet ik dat een plak ontbijtkoek gewoon mag/kan en bij de categorie "goeie tussendoortjes" valt. Hoe jij het formuleert is wel heel zwart wit met een kern van waarheid maar niet helemaal hoe het werkt maar dat is me echt een te grote uitleg om hier te typen maar ik begrijp wel dat je het zo zegt :).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:44

Maar hoe lossen jullie het dan op als er onder werktijd geen tijd voor die tussendoortjes is?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:52

Ik eet persoonlijk geen tussendoortjes :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:52

rainbow8 schreef:
Nee.. Lover en ik hebben dezelfde bloedgroep.. Maar hij mag voedingsstoffen die ik niet mag en andersom.. Dit is heel individueel..

Heeft die persoon een website?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 01:08

ohjajoh6 schreef:
Zeg Huertecilla, je zou toch van jou mogen verwachten dat je wat je opmerkingen betreft, je leeftijd mee zou hebben, zo onderhand.

Ach als voor jouw leeftijd gelijk staat voor een getal tja, dan zou je dat kunnen verwachten. Of eigenlijk misschien ook niet.
Wijsheid heeft niveaus ;)
Ik ben een grote kwajongen met het perspectief van een avontuurlijk, intens kwalitijdsleven.
Kortom; neem jezelf eens niet zo serieus 'ohjajoh de 6e'

Ondertussen vanavond iets teveel kilos calorietjes opgenomen.
Uit eten geweest met een lief.
Win-win. Ze is naast charmant gezelschap voedingskundige, dus het was niet alleen kwalitijd maar ook kwaliteit.
Die paar extra calorieen verstook ik deze week wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:26

Sorry huerticulla. Ik wilde het juist een beetje leuk houden hier, getuige de opmerking eronder, maar mijn eerste opmerking was idd ietwat misplaatst .

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:29

Woeii weer een afval topic! Ik ga proberen mee te doen.

Even kort voorstellen.
Ik ben 1.93 lang en woog voor mijn doen te veel. Nu ben ik 11 kilo afgevallen. En nu komt mijn uitdaging. Het op gewicht blijven.

Ik wordt onwijs gemotiveerd door voor en na foto's van anderen. Is het een idee dat als je dat durft tenminste. Je die in een link hier in het topic zet? Of pb mag ook. Klinkt als een rare oproep, maar als ik zie hoe iemand veranderd is in lichaam. Dan denk ik al gauw dat wil ik ook!

Er zijn zoveel manieren om af te vallen... ik heb respect voor diegene die dat met een strak en vooral heel gezond eten dieet doen. Hier is het zo dat ik een intensieve baan heb dus dat helpt ook al gauw.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:01

Ik doe ook mee. Ik ben 3 weken geleden begonnen en inmiddels 5 kilo kwijt.
Een jaar of 4 geleden ben ik 35 kilo afgevallen in een jaar tijd en toen kon ik de motivatie niet meer opbrengen om de laatste 10 ook nog af te vallen. Andere prioriteiten. Maar wel netjes op gewicht kunnen blijven.
Inmiddels slopen er weer wat kilo's aan, dus mezelf een schop onder mijn kont gegeven en weer aan de slag. De eerste 5 is een feit *\o/*

Ik wil er nu nog minimaal 7 kwijt, maar 12 zou nog beter zijn. Ik eet 6 dagen in de week koolhydraatarm en 1 dag mag ik van mezelf iets van pasta eten bijvoorbeeld. De andere 6 dagen eet ik wel fruit, maar geen brood en pasta. Eventueel speltcrackers als ontbijt, maar hooguit 2 dagen in de week. En verder dus vooral groente, fruit en eiwitten (vlees, vis, zuivel, eieren). Dat heeft de vorige keer goed gewerkt.
Verder beweeg ik alleen bij mijn paard (doe-het-zelf-stal, dus naast het rijden ook uitmesten e.d.). Ik heb 1x per week rijden omgezet naar 1x per week wandelen. En ik wil 2x per week gaan zwemmen. Nu ben ik al 3 weken snotverkouden, dus ik heb dat even uitgesteld tot ik weer normaal kan ademen :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:23

Zo, werd vrolijk van de weegschaal vanochtend. 3 kilo kwijt in een week. Ben sinds gisteren ziek dus heb gisteren wel amper gegeten maar toch. :) Goede motivatie!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:32

Nou, aan de ene kant vind ik zulke topics heel handig, aan de andere kant vooral demotiverend :( anderen verliezen veel gewicht in een korte tijd, en ik ben zeker al een maand bezig en pas 1 kg kwijt. Ik ben sinds vorige week ook geen grammetje meer afgevallen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:33

haffylover schreef:
En als ik een tip mag geven ga aub geen calorieën tellen dat is voor mensen geen doen. Want je maakt jezelf gek. Iets kan heel weinig calorieën bevatten maar veel voedingstoffen maar ook ander om. .

Zo, dat is nogal een aanname... Ik tel al een behoorlijke poos kcal, heerlijk om te puzzelen en je kcalinname + verdeling van macro's exact bij te houden en in orde te krijgen. Dus geen doen? Praat voor jezelf... :)

Ik vind de tip om geen kcal te tellen echt enorme onzin. Zeker bij mensen die te zwaar zijn en geen goed inzicht hebben in wat ze binnenkrijgen is dit een echte eye-opener. Daarmee zeg ik niet dat je levenslang moet tellen, maar wel dat het, zeker in het begin, een hoop bewustwording geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:34

IsaCalixa schreef:
Nou, aan de ene kant vind ik zulke topics heel handig, aan de andere kant vooral demotiverend :( anderen verliezen veel gewicht in een korte tijd, en ik ben zeker al een maand bezig en pas 1 kg kwijt. Ik ben sinds vorige week ook geen grammetje meer afgevallen :(

Ja maar Isa, er is jou al meer dan 25x de tip gegeven dat je niet de app van het voedingscentrum moet gebruiken, maar liever MFP (die is veel accurater), je eten moet afwegen, etc. om een beeld te krijgen wat je binnenkrijgt. Als je het blijft doen op je eigen manier (die dus niet werkt), dan ga je geen vooruitgang boeken... Je krijgt echt enorm veel tips maar volgens mij doe je er weinig tot niks mee?

Deze dingen hoef je niet voor altijd te doen, maar een maandje dit volhouden kan in jouw geval helemaal geen kwaad.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:37

Kayleigh_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Ja maar Isa, er is jou al meer dan 25x de tip gegeven dat je niet de app van het voedingscentrum moet gebruiken, maar liever MFP (die is veel accurater), je eten moet afwegen, etc. om een beeld te krijgen wat je binnenkrijgt. Als je het blijft doen op je eigen manier (die dus niet werkt), dan ga je geen vooruitgang boeken... Je krijgt echt enorm veel tips maar volgens mij doe je er weinig tot niks mee?

Deze dingen hoef je niet voor altijd te doen, maar een maandje dit volhouden kan in jouw geval helemaal geen kwaad.

Ik heb al uitgelegd dat als ik er zodanig op ga letten, dat het juist verkeerd gaat bij mij. Dan raak ik alleen maar gestrest en ga er obsessief veel op letten. Ik wil ook dat het leuk blijft.. Bovendien heb ik niet eens tijd om elk grammetje eten af te wegen..