haffylover schreef:En als ik een tip mag geven ga aub geen calorieën tellen dat is voor mensen geen doen. Want je maakt jezelf gek. Iets kan heel weinig calorieën bevatten maar veel voedingstoffen maar ook ander om. .
Ik heb zelf deze dingen allemaal al een geprobeerd; calorieën tellen, low karb dieet, shake dieet, eiwitrijk dieet. En wat vele mensen vergeten spieren zijn zwaarder als vet!! dus als je veel sport wordt je niet perse lichter maar wel slanker
Je moet idd niet alléén kcal tellen, maar het is wel een onwijze steun in de rug om te leren hoeveel kcal je binnen krijgt, en dus hoeveel je negatieve (of positieve) energiebalans is. Natuurlijk het dáárnaast wel slim om idd voedingsstoffen bij te houden en zorgen dat je genoeg binnen krijgt. MFP (my fitness pal) houdt dit ook allemaal bij
@awwijk: tuurlijk is 100 kcal meer of minder niet erg. Ik heb het over structureel te veel en dus te veel kcal eten. Als jij bij wijze van 3000kcal aan appels en ander fruit zou eten dan kom je toch aan, ook al is fruit gezond. Zo bedoel ik het
. Dan hoef je niet zo vervelend te reageren.