Miskraam afwachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Miskraam afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:55

Nee die datum staat ook in mijn geheugen gegrift....

Ik heb laatst een heel mooie ketting laten maken in haar herinnering. Had ik gewonnen, echt mooi geworden. Voelt fijn.

Net als vorig jaar was 25 mei de datum van mn laatste menstruatie.
20 juni getrouwd en 24e hadden we een positieve test in handen... Hoe ons grootste geluk, onze grootste nachtmerrie werd...

Nu krijgen we hopelijk eind juni de uitslagen van het genetisch onderzoek, zou de 24 een mooie datum zijn. Symbolisch gezien. Zijn nu ruim 5 mnd aan het wachten op de uitslagen voordat we weer kunnen/willen proberen.

Het kleine engeltje heeft de geboortesteen van november. Dit heb ik gekregen van een groep vriendinnen die ik op bokt heb leren kennen.

Afbeelding

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:14

Wat triest dat ook jij dit moet meemaken. Hier helaas ook een mama van een trisomie 13 kindje. Het kindje is na 18 weken in mijn buik overleden. Dit is nu bijna 2 jaar geleden. En nog steeds heb ik momenten dat ik verdrietig ben omdat ik het kleine mensje niet heb vast kunnen hebben en heb mogen kennen. Gelukkig heb ik nu een gezonde zoon van bijna 8 mnd in huis maar het gemis om het "verloren" kindje blijft.

Ik kan je ook alleen maar aanraden om het te benoemen als er zulke gesprekken zijn. Gewoon zeggen dat je een miskraam hebt gehad en dat zulke gesprekken pijnlijk zijn. Op die manier kunnen ze er ook rekening mee gaan houden. Heel veel sterkte en ik hoop dat de onzekere tijd snel voorbij is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:33

Egnie, jij bent de eerste die ik hoor die ook een trisomie 13 kindje heeft gehad...

Ik vind het zo dubbel. Aan de ene kans dat intense verdriet om wwat je niet hebt gehad. Aan de andere kant het 'het had nooit goed kunnen komen dus je had het nooit kunnen hebben'.

Heel heftig.

MiesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:38

Michelle, ik hoop dat jullie snel weer kunnen/willen proberen!

Knolselder, ik vind jouw verhaal erg heftig hoor. 'Gelukkig' heb je twee gezonde dochters maar inderdaad dit neem je voor altijd mee. Voor jou Egnie geldt hetzelfde. Vanaf het moment dat je aan kinderen begint blijf je onzeker, bang en hoop je dat alles goed gaat. Je hoort vaak dat dit pas over is zodra ze weer het huis uit gaan ;). Maar natuurlijk krijg je er wel een hoop mooie momenten voor terug. Ik kan niet wachten tot het zover is.

Vandaag heb ik het weer met wat mensen gedeeld, ze vonden het heel fijn dat ik het gezegd heb en inderdaad ze begrijpen dat zulke gesprekken pijnlijk zijn. Het was lastig om 'ineens' te zeggen maar toch goed dat ik het gedaan heb.

Net heb ik een 'beetje' bloed gevonden. Echt maar twee kleine beetjes in mijn ondergoed. Wel voel ik me al heel de dag niet zo lekker, hoofdpijn, moe, geïrriteerd, rugpijn enz. Typische ongesteldheidsklachten wat dat betreft. De menstruatie zet nog niet echt door maar ik denk wel dat het eraan zit te komen. Het zou in ieder geval wat duidelijkheid geven.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:11

Wel. Dat is het enige wat ik kan bedenken dat ik soms een beetje spijt heb van kinderen te hebben. De enorme angst dat hen ooit iets zou kunnen overkomen. En hoee dat heel mijn wereld onherstelbaar zou verwoesten. Vreselijk. Maar die angst is er natuurlijk ook alleen maar omdat het moederschap zo onwezenlijk mooi is :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:45

Vanavond gingen bij de sluizen open...
Ik kwam dit op fb tegen:
http://www.mamavanelara.nl/review-boeke ... r-bij-mij/

Ik heb de review gelezen, dat ging nog. Toen ging ik het aan mijn man voorlezen. Ik kwam tot en met zin 2.

Vooral de woorden over het uiteen spatten van een droom (zeg ik zelf vaak) kwamen heel hard binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:40

Ik heb bij het lezen van die pagina al tranen in mijn ogen. Ongelofelijk gemis lijkt het me. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen dat boek als ''troost'' kunnen ervaren door te zien/ lezen dat ze niet alleen zijn. Want het weten doe je al, maar dit boek maakt het tastbaarder.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 20:06

Michelle wat een prachtige ketting, echt heel mooi. Hebben jullie inmiddels de uitslag van alle onderzoeken binnen? (als je dat liever niet verteld is dat natuurlijk ook prima hoor).

MiesjeB hoe is het met jou? heb je de miskraam een beetje een plekje kunnen geven? ik hoop dat het jullie ook snel gegund is.

Hier gaat het weer redelijk, na 2 hele moeilijke weken. Ik zou vorige week uitgerekend zijn en net een paar dagen voor die dag hoorde ik een liedje op de radio die ook veel gedraaid werd in de tijd van de miskraam. Ik heb denk ik 4 dagen alleen maar gehuild. Jeetje wat een tranen en wat een verdriet. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. Geen tranen meer, maar die knoop in mijn maag wil nog niet echt verdwijnen.

Ik hoop dat ik ook snel weer zwanger mag zijn, maar helaas wil dat tot nu toe nog niet erg lukken. Maar goed, we houden moed.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:55

Ik ben na mijn miskraam nu een dik jaar geleden wel een keer weer kort zwanger geweest helaas monde dat ook uit in een vroege miskraam. Nu nog steeds niet weer zwanger. Heb er wel eens baal momenten van maar leg me dr ook bij neer als het niet meer gebeurt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:01

Wat vervelend regallie dat het nog niet wil lukken.

Helaas nog geen uitslagen. We hadden hoop op tussen 4&6 maanden. Vorige maand de arts gesproken, ze hoopte/verwachtte eind juni alles binnen te hebben. Dat zou dus na een half jaar zijn.

Helaas is er nog niets, dus half jaar is gepasseerd... Is "gewoon" afwachten tot we wat horen.

Ik vond de weken rond mn "verlof" en uitgerekende datum ook verschrikkelijk. Net als moederdag. Wat een hel. Dubbel klote.

Ben langzaam weer ah opbouwen op mn werk, maar wel een aantal pittige dingen meegemaakt. Maar goed. Fijne psycholoog waar ik heel veel aan heb gelukkig.

Sterkte meid, hoop dat je snel leuk nieuws kunt vertellen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:45

Net het hele topic doorgelezen, en jeetje wat een narigheid zeg!
''Gelukkig'' heb ik dit zelf nog niet mee mogen maken, en gun dit ook niemand!

Wij willen ondertussen ook al bijna een jaar zwanger worden, maar werd nooit ongesteld...
Vorige maand eindelijk weer geworden, maar paar dagen na het over was begon het weer.. Denk dat alles eerst maar even weer op regel moet komen..

Houdt de moed erin! en ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen worden met een goede afloop!