Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Re: Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:06

Ik ga mij ook laten verzekeren bij anderzorg. Iemand die die €40 wilt delen?

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:53

Iemand nog tips/ervaring met hoge tandarts verzekering zonder medisch keuring inclusief kronen/bruggen en eventueel implantaten?

Ik zit nu bij FBTO waar ik €134,- betaal, en krijg daarvoor 100% vergoed tot €750,- plus €350,- aan fysio. Naar mijn weten is dit de enige partij die het bovenstaande vergoed zonder vragen te stellen en zonder belachelijk duur te zijn. Mocht iemand nog tips hebben dan zijn die van harte welkom :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:27

Ik weet dat bij de Jong-aanvulling er bij Anderzorg 80% vergoed wordt met onbeperkt bedrag. En daar heb je ook speciale tand-verzekeringen, zoals jij ook al noemt bij FBTO. Bij hun kom je dan op 122 euro met een Tand max vergoeding van 500 euro. Linkje voor vergoeding van Kronen en Bruggen is dan: https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/k ... uggen-2016 . Ik moet over twee jaar waarschijnlijk ook een kroon/brug/iets en ga dan wel kijken wat handig uitkomt, maar het lijkt me lastig kiezen!

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:55

Iemand al ontdekt waar je een restitutiepolis met volledige vergoeding van nza tarief, dus wettelijk tarief ontvangt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:57

Marijke80 schreef:
Iemand al ontdekt waar je een restitutiepolis met volledige vergoeding van nza tarief, dus wettelijk tarief ontvangt?

Bij de ONVZ. Die zijn gelijk ook de enige met een échte restitutiepolis.

https://www.zorgverzekeringvergelijken.eu

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:17

Wat is dan het verschil tussen de restitutie polis van ONVZ en DSW? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, want ik kan het niet vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:34

Ik kan het verschil ook niet vinden nee. Zelfde uitzonderingen ook (100% maximale wettelijke tarief en anders 100% marktconforme vergoeding.) Enige waar het nog zou kunnen verschillen is misschien de vergoeding van medicatie. Uit de voorwaarden van ONVZ kan ik niet helemaal opmaken hoe dat nou werkt.
Maar over 2015 vond ik dit: http://www.consumentenbond.nl/zorgverze ... edicijnen/
Dat lijkt dus wel verschillend te zijn.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:52

Ik zit te denken om ook over te stappen. Ik heb dit jaar veel tandarts kosten gehad, wat ik zelf moest betalen omdat mijn tegoed van €350 op was. Ook de fysio zelf moeten betalen omdat dit niet binnen mijn verzekering viel. Ik zit te denken om over te stappen naar anderzorg, dat ziet er wel aantrekkelijk uit. Ik wil dan basis + jong nemen. Tandarts kosten moet je dan 20% zelf van betalen, en dat is nog wel te overzien. Je hebt daar ook 9 fysio behandelingen binnen het pakket. Dus mocht het weer nodig zijn hoef ik het iig niet zelf te betalen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze verzekeringsmaatschappij? Ik las dat er een aantal anderen ook overstappen naar hun.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:17

Ik ben eruit dat ik ook overstap naar anderzorg. Wel twijfel ik nog over mijn eigen risico. Afgelopen jaren heb ik hem op maximaal gehad, alleen doe ik nu een paar "extremere" sporten waarin ik steeds fanatieker wordt. (survival en obstakelruns). Ik ben niet van plan om iets op te lopen, alleen... tjah.... Je weet het niet. Fysio 9 behandelingen moet lukken, tanden zijn afgelopen jaar zo onder de loep genomen dat dat met 250 vergoeding wel klaar moet zijn. Lenzen doe ik zelf wel, anticonceptie ben ik momenteel mee gestopt en zwanger worden is niet de bedoeling.... Maar dat eigen risico...

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:20

Ik heb al enige jaren mijn eigen risico op max staan en neem dan natuurlijk een risico. Echter levert het me 12x25=300 euro per jaar op wat ik dus minder aan maandelijkse premie betaal, en mocht ik dus toch m'n hele eigen risico kwijt zijn kost het me dus maar 200 euro extra, in plaats van de 500 euro die het lijkt. Dan vind ik het risico wel weer te overzien. En aangezien ik de afgelopen jaren niks van m'n eigen risico verbruikt heb heb ik het er ook al dik uit mocht ik het nu wel een keer in zijn geheel kwijt zijn. Maargoed, als je pech hebt moet je dus wel ineens bijna 900 euro op kúnnen hoesten. Al kan je dat vaak ook wel weer in termijnen betalen volgens mij...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:24

martinev schreef:
Ik heb al enige jaren mijn eigen risico op max staan en neem dan natuurlijk een risico. Echter levert het me 12x25=300 euro per jaar op wat ik dus minder aan maandelijkse premie betaal, en mocht ik dus toch m'n hele eigen risico kwijt zijn kost het me dus maar 200 euro extra, in plaats van de 500 euro die het lijkt. Dan vind ik het risico wel weer te overzien. En aangezien ik de afgelopen jaren niks van m'n eigen risico verbruikt heb heb ik het er ook al dik uit mocht ik het nu wel een keer in zijn geheel kwijt zijn. Maargoed, als je pech hebt moet je dus wel ineens bijna 900 euro op kúnnen hoesten. Al kan je dat vaak ook wel weer in termijnen betalen volgens mij...

Dat is hier ook de overweging, heb hem nu 2x op max gehad en zonder problemen. Ik ga toch even rekenen wat het meest voordelige is :) Het is idd een gok van 200 euro. Tegenover 300 euro besparen. Keuzes keuzes.

Via independer heb je wel een extra tandartsverzekering erbij voorals je je tanden eruit mept. Denk dat ik via daar afsluit gezien mijn tanden mij afgelopen jaar zo'n 3500 gekost hebben.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:41

Ja lastig he, die keuzes zonder vooruit te kunnen kijken!

Ik had inderdaad gezien dat je die verzekering er bij kreeg als je via Independer afsloot, maar vond die verzekering zo beperkt dat ik toch maar voor de 20 euro korting heb gekozen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:43

Uit ervaring kan ik vertellen dat een implantaat niet beperkt is. Het kiesimplantaat wat ik nu heb heeft mij al 2000 euro (ok, met botaanmaak) gekost. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:12

Ik vind t via Independer zo vervelend dat je je collectief dan niet aan kunt geven. Dat geeft toch een hoop korting! Sommige aanvullende verzekeringen vergoeden dat trouwens ook doe tandheelkunde na een ongeluk. Oa Achmea doet dat.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:37

Heeft iemand ervaring met fysio? Ik moet waarschijnlijk volgend jaar voor het eerst naar de fysio omdat ik een klein beetje scheef sta en zit. Ik vind het alleen erg moeilijk in te schatten hoeveel behandelingen ik daarvoor nodig zou hebben, en ik kan wel nu vast een afspraak maken bij de fysio om dat vast te stellen, maar dan moet ik die afspraak dus wel zelf betalen :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:40

Daar kan alleen de fysiek over oordelen. 1 behandeling zelf betalen is toch niet het einde van de wereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:45

Connie schreef:
Heeft iemand ervaring met fysio? Ik moet waarschijnlijk volgend jaar voor het eerst naar de fysio omdat ik een klein beetje scheef sta en zit. Ik vind het alleen erg moeilijk in te schatten hoeveel behandelingen ik daarvoor nodig zou hebben, en ik kan wel nu vast een afspraak maken bij de fysio om dat vast te stellen, maar dan moet ik die afspraak dus wel zelf betalen :')

Daar is niks zinnigs over te zeggen echt helemaal niet :n

Ene jaar heb ik door scheefstand wel 20 behandelingen gehad en ander jaar maar 5.

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:55

Mijn vriend wordt 18 in januari en moet dus ook een zorgverzekering af gaan sluiten.
Weet iemand een goede zorgverzekering voor jongeren?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:08

Pantykous schreef:
Daar kan alleen de fysiek over oordelen. 1 behandeling zelf betalen is toch niet het einde van de wereld?

Je hebt sowieso 2 behandelingen nodig: 1 intake + rechtzetten en een controle afspraak. Voor een beetje fysio ben je al snel 50 euro kwijt. Je kan ook verschillende fysio's online opzoeken en de tarieven bekijken en dan gaan rekenen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:16

janderegelaa schreef:
Ik ben en blijf bij de ONVZ. Fantastische zorgverzekeraar waar óók de artsen zelf zich verzekeren.

En als enige verzekeraar een echt restitutiepolis. Zelfs volgens Independer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... evrijheid/

Ik begrijp dat sommige mensen echt (moeten) shoppen op prijs. Ik kijk alleen naar de zorg die mijn dochter en ik krijgen.

Helaas voor de aanvullende die ik zou willen een medische keuring...:(

Ik zit al jaren bij de Fbto met max fysio en max alternatief.
Elk jaar meer beperkt..
Nu de alternatief dus max 500€ vergoed ben ik op zoek naar een aanvullende die meer alternatief vergoed maar ik stuit overal op medische toelatingtests.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:34

Hannanas schreef:
janderegelaa schreef:
Ik ben en blijf bij de ONVZ. Fantastische zorgverzekeraar waar óók de artsen zelf zich verzekeren.

En als enige verzekeraar een echt restitutiepolis. Zelfs volgens Independer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... evrijheid/

Ik begrijp dat sommige mensen echt (moeten) shoppen op prijs. Ik kijk alleen naar de zorg die mijn dochter en ik krijgen.

Elk jaar meer beperkt..
Nu de alternatief dus max 500€ vergoed ben ik op zoek naar een aanvullende die meer alternatief vergoed maar ik stuit overal op medische toelatingtests.

In de voorwaarden van Optifit staat dat het mogelijk is om niet de toelatingstest te doen als het via een collectief gaat.

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:14

janderegelaa schreef:
In de voorwaarden van Optifit staat dat het mogelijk is om niet de toelatingstest te doen als het via een collectief gaat.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de optifit, maar via welk collectief zou dit kunnen?
Via mijn werkgever kan ik alleen bij zilveren kruis.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:09

Marijke80 schreef:
janderegelaa schreef:

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de optifit, maar via welk collectief zou dit kunnen?
Via mijn werkgever kan ik alleen bij zilveren kruis.

Ik zit hier in een collectief: http://www.raadsheeren.nl. Ik betaal basis + optifit € 138,50 per maand.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:13

Hannanas schreef:

Elk jaar meer beperkt..

Zijn er wel verzekeraars die meer dan 500 euro alternatief vergoeden? En als ze dat überhaupt al doen, betaal je dan niet meer premie dan je vergoed krijgt aan alternatieve zorg?

Ik zoek namelijk ook een fijne verzekeraar met hoge alternatieve dekking. Dit is wat ik kan vinden die meer alternatief vergoedt dan 500 euro:
-UMC zorgverzekering / 750 euro 100% / 177 euro per maand (collectief niet mogelijk)
-PNOzorg / 600 euro 100% / 165 euro per maand (inclusief collectief)
-Menzis via PMAzorg / 600 euro 80% / 137 euro per maand (inclusief collectief)
-VGZ / 800 euro max 45p.d. / 131 per maand (inclusief collectief via ING)
-Unive / 800 euro max 45p.d. / 133 per maand (inclusief collectief verzekering Unive)
-Zilveren Kruis Achmea / 650 euro max 40p.d. / 127 per maand (inclusief collectief MOgroep)
-OHRA / 750 euro max 45p.d. / 133 per maand

Misschien heb je er wat aan :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:24

roowsie schreef:
Mijn vriend wordt 18 in januari en moet dus ook een zorgverzekering af gaan sluiten.
Weet iemand een goede zorgverzekering voor jongeren?

Kijk eens bij cz direct. Fijne jongeren verzekering en ook aanvullende pakketten voor weinig.