Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:50

Pff een trailrun clinic vanmorgen gehad bij de Goudsberg (Lunteren) en poeh wat pittig. En zand en hellingen. Ging even twijfelen of ik wel de 14km moet doen 3 juli en niet de 8km := Maar dan loop je natuurlijk op eigen tempo ipv een groep dus dat gaan we gewoon maar doen :+

Maar dus maar wel een paar x op de Posbank trainen nog voor die tijd.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:57

Ik heb een rugzakje van nathan en is niet extra zweterig onder de rugzak. Merk het ook nauwelijks tijdens het lopen en vergeet na het lopen hem vaak af te doen. Wil ik mij gaan uitkleden om te douchen blijk ik mijn rugzak nog om te hebben. Het gewicht heeft natuurlijk wel invloed maar die is op het einde van de race als de waterzak leeg is nihil.
Komend weekend 93km en 1000hm trailen op de Veluwezoom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:18

Succes, zag de route hangen. En deels overheen gekomen ook.
Heb vandaag weer wat grenzen verlegd. Zowel in afstand als duur :D Dit was mijn verste, langste en langzaamste training ooit :+
Deze gedaan: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... veluwezoom
Was pittig, zeker omdat ik er niet lekker in kwam en voor het eerst op mijn gps navigeerde. Dus soms even zoeken. En heel veel zand en hellingen!
Ik kwam op 15,3km in 2:41uur. Uur langer dan mijn tot nu toe langste en 4km verder dan de Stuwwaltrail. Afstand zit er dus in, nu weer wat snelheid erbij..
Laatst bijgewerkt door Djilna op 18-06-16 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:20

1.41? Volgens mij n typefoutje :')

Ik ga maandag weer n paar kms paken en woensdag weer met de groep mee

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:28

Haha ja was een uurtje meer ;) Was het maar waar in 1:41 :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:30

15k off road is niet niks Djilna! Die snelheid komt later wel, de basis heb je in ieder geval!
Ik ga morgen ook weer lekker grenzen verleggen door in een nieuw gebied hard te lopen en ik hoop ook over de 10k aan te tikken. Ik kom heel misschien in maart 2017 terug in Engeland om de Big Cheese te rennen, oftewel 15 miles (aka 25k) off road gekte door de heuvels hier in Cheddar. Wish me luch :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:33

Klinkt iig super gaaf! Doen!

Haha ja het terrein was met veel zand ook pittig. En de hellingen, maar dat is nog altijd makkelijker dan zoveel los zand. Volgens Garmin heb ik van die 2:41uur 2:24 uur bewogen dus dan gaat mijn gemiddelde al iets omhoog. Al telt dat niet natuurlijk :))

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:21

Loop je woensdag weer met Dorethea mee Djilna?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:29

't zand rondom de Veluwezoom is inderdaad echt verschrikkelijk! Weet nog dat ik de eerste keer te paard over de posbank reed. Werkelijk prachtig, maar nooit weer zo zwaar dat 't is!
Ik verheugde me gister zo op m'n trail run van vandaag maar ben nog steeds niet de deur uit geweest door van die vervelende regen die de hele dag door gaat, en als ik érgens toch een hekel aan heb is 't wel om hard te lopen in de regen _-:(

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:19

Soez, weet ik nog niet. Ik heb gisteren 15km gedaan en morgenavond heb ik een trailrun-hellingenclinic bij Nijmegen. Dus weet niet of het niet teveel wordt om as woensdag dan weer te gaan. Ga jij om de week of toevallig afgelopen woensdag niet?

Ik wil eigenlijk ook eens op woensdag de trailrun van Jan Strijker proberen, gegeven door Fred Verheul. Maar dat ga ik as woensdag denk ik (ook) maar even nog niet doen ;)

Piekosjj ja het is niet erg fijn open :D Paard heeft er heel wat minder moeite mee :') Maar je krijgt wel extra respect voor je paard dat die dat maar gewoon doet!

Hm, die hele dag regen hebben wij morgen hier! Bah.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:20

Leuk, zo'n hellingen clinic Djilna! Laat je ons weten hoe 't is gegaan? :)
Ja zeker! Die baggeren maar gewoon overal doorheen he. Wij hadden hier in de ochtend weer regen maar nu een strak blauwe lucht, dus hopelijk krijgen jullie dan ook in een paar dagen!
Morgen weer een off road 'race', heb d'r weer zin in! :D

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:08

Piekosjj schreef:
Ik verheugde me gister zo op m'n trail run van vandaag maar ben nog steeds niet de deur uit geweest door van die vervelende regen die de hele dag door gaat, en als ik érgens toch een hekel aan heb is 't wel om hard te lopen in de regen _-:(

Ben je nog gegaan? Als het niet te koud is vind ik het wel lekker om in de regen en blubber te lopen *\o/*

Djilna schreef:
Soez, weet ik nog niet. Ik heb gisteren 15km gedaan en morgenavond heb ik een trailrun-hellingenclinic bij Nijmegen. Dus weet niet of het niet teveel wordt om as woensdag dan weer te gaan. Ga jij om de week of toevallig afgelopen woensdag niet?

De planning is om iedere woensdag en zaterdag te lopen. Afgelopen week zat in in Goteborg, dus vandaar dat ik niet mee liep.

Wel tof zo'n training!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:54

Soez schreef:
Piekosjj schreef:

Ben je nog gegaan? Als het niet te koud is vind ik het wel lekker om in de regen en blubber te lopen *\o/*

Nee. I'm a loser :+
Vandaag er wel weer even lekker op uit gegaan, maar dat was gewoon een simpele street run :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:10

Nou pff zwaar. In 6,2km 300 hoogtemeters gedaan := En in de stromende regen. Daar hou ik niet zo van, maar ach met een groepje en dan zo actief bezig. En petje op, scheelt zoveel!
Dus erg leuk en weer leerzaam. Nu nl eens omhoog en omlaag als de hellingen glad(der) worden door de regen en modder. Zeer geslaagd en heel zwaar. Mijn hartslag ging regelmatig over de 170 ondanks dat ik dan al liep ipv rende :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:37

Soez, ik wil max 1x pw week meetrainen met anderen. Ik heb nl al maar 2, max 3x per week hardlopen en wil af en toe ook lekker op mezelf. En soms juist iets meer gemotiveerd worden. Dus ben nog beetje zoekende.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:44

Mijn eerste tweedaagse zit er op. En ook gelijk mijn verste afstand in twee dagen. zoals andere jaren was de Veluwezoom trail weer geweldig en zo'n tweedaagse heeft toch wel wat. zaterdag heel rustig aan gedaan op de twee afstanden. De 11 werd bijna 12 door een parcours wijziging. 's middag de 25. Voelde mij na die twee lopen nog prima en ook de volgende ochtend voelde de benen nog goed.
Maar 57 km blijft toch een heel eind. De eerste 40km gingen wel lekker maar toen kwamen we in het gebied van de posbank en bleven de klimmetjes zich maar opvolgen. Terwijl er daar veel wandelaars liepen die je op de smalle zandpaadjes nauwelijks kon passeren. Dus iedere keer uit je ritme. En ik moest mijzelf ook steeds meer vermannen om toch weer aan te zetten om in het ritme te komen.
Maar op de 57km bleef ik nog net binnen de 6 uur. toch nog mooi derde geworden bij de losse 57km. Had er niet eens rekening mee gehouden dat ik daar ook voor het klassement mee zou dingen.
Voor de 93 (en dus eigenlijk 94) km uiteindelijk 9hr25 laten noteren.
Over 8 weken de Monschau marathon , staat ook weer garant voor de nodige hoogtemeters maar dan op de weg want ik wil nu bewust de belastbaarheid op de weg opbouwen met het oog op de 100km op de weg. Dus nu even rustig aan met de trails. Hoewel ik misschien wel met dwars door Kasterlee mee doe. Is geen trail maar wel hoofdzakelijk onverhard , stukken los zand en de nodige hoogtemeters.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:02

Ik heb vandaag samen met twee vriendinnen weer een rondje in het duin gedaan <3
Dit keer in de regio van Bloemendaal. Was flink benauwd, dus goed zwaar, maar wel weer fijn :)

De laatste tijd wat minder trail gelopen en minder hardgelopen an sich, want we vertrekken aankomende zondag naar Garmisch Partenkirchen. Daar stappen we op de fiets voor 2 weken mountainbiken over de Alpen naar het Gardameer. Vandaar dat ik de laatste tijd wat meer op de fiets heb gezeten *\o/*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:01

Ik heb gisteren de Bergrace trailrun Lunteren gelopen, 14km. Het was pittig met laaghangende takken, héél veel modder. Hoorde dat veel mensen onderuit zijn gegaan, maar daar heb ik geen last van gehad. Wel op een gegeven moment maar dwars door de plassen in plaats van de zijkanten opzoeken. Vies en nat waren mijn schoenen, voeten en benen toch al. Maar de hellingen waren wel glibberen! En een heel stuk zand. Was genieten :)

Heb alweer zin in een volgende. Maar heb zelf de eerste pas weer begin oktober staan. Zou er toch graag nog 1 in juli/aug lopen. Maar waar.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:18

Djilna 9 juli is er in Oosterhout een trail, 21 juli dwars door Kasterlee (geen trail maar wel een natuurloop en grotendeels onverhard met voldoende trail elementen)30 juli trail run in bladel en op die dag is er ook een socialtrail op de kalmthoutse heide. Er zijn er vast veel meer hoor maar deze staan in mijn agenda tussen haakjes.
Ik dacht dat je afgelopen weekend misschien wel hier was geweest. Er was op zaterdag een endurance en op zondag een mendurance wedstrijd. We wonen binnen het parcours dus het was echt plannen met mijn trainingsrondjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:20

Ah omgeving Etten Leur. Nee mijn paard is pas net weer aan het werk na 5 weken vakantie na zijn 160km. En omdat ik ook zondags de trail liep wilde ik niet zaterdag aan evt een kortere afstand meedoen :) Maar dan was het denk ik eerder de Ride & Run geworden, voor de lol :D

Dank voor de tips, ik ga ook eens speuren. Wilde eerst alsnog naar La Chouffe trail, maar die is volgend weekend (17e) en dat is misschien wat snel na deze. En een aardig stukje rijden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:38

He, weer wat leven in 't topic :D Wou gister nog een berichtje posten maar kon 't topic helemaal niet meer vinden tussen m'n recente berichten!

Gister heb ik m'n tweede 'trail run' aankoop gedaan, nl een kleine hydration pack. Ik durf er steeds iets verder op uit, en ik wil ook zeker nóg verder m'n afstand uitbreiden (ik ben informeel uitgenodigd om in maart terug naar de uk te komen om een 15mi off road te rennen in Cheddar :o ) en ik merk dat ik het dan wel fijn vind om wat water bij te hebben maar ook de mogelijkheid tot een jasje in het heerlijke veranderlijke engelse weer en wat te eten mocht ik ongelukkig verdwalen. Ook alvast met het oog op Zweden waarin ik hoop veel te blijven hardlopen en dan in het winterse weer vast wat laagjes zal moeten wisselen tijdens m'n run. Veel gepast en geprobeerd en uiteindelijk 'n mooie basic & lichtgewicht pack gekocht en uiteraard meteen uitgeprobeerd (nog zonder bladder) en dat beviel wel goed! Was bang dat ik hopeloos gek zou worden van het geluid & gevoel maar dat viel me helemaal niks tegen!

Als er iemand in augustus nog een trail run weet te vinden, sta ik zeker voor open! Of wellicht Djilna kunnen we een keer samen gaan hardlopen rondom de veluwezoom als je dat wat lijkt? :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:42

Ja lijkt me gezellig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:03

:):)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:37

Ik was op zoek naar een leuke trailrun tussen nu en eind aug. Weinig in NL, maar wel in België. Me net ingeschreven voor de Trail des Fantomes in La Roche en Ardenne op 13 augustus. 12/13km met 510+ hoogtemeters! Dat wordt pittig :=

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:49

Dat lijkt me wel een hele mooie trail!