CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:54

Gisteren mogen ondervinden wat er bedoeld wordt met pukie exercise :') Race aganst the clock, 36 minuten lang. Ik denk dat ik nog nooit zo diep ben gegaan van men leven. Maar wat was ik trots op mezelf dat ik het toch best goed gedaan had. Dat is toch echt het leuke aan crossfit, jezelf tegenkomen en overwinnen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:17

Ik zit te twijfelen of ik aan CrossFit wil gaan doen :o
Als ik mij aanmeld, zal het nog wel een aantal weken tot paar maanden duren.
Vind het best een prijzige sport :o

Nu vroeg ik mij af of je er nog speciale kleding voor nodig hebt, of dat gewoon fitnesskleding ook voldoet?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:25

Het is iig goedkoper als paardrijden. :D

Gewone sportkleding is prima om mee te starten hoor. :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:33

Haha ja dat geloof ik. Nu heb ik het geluk dat ik mijn hobby paardrijden maar voor 50% hoef te betalen :o
Dit doe ik dan ook recreatief.

CrossFitten wil ik gaan doen om betere conditie te krijgen wat betreft de korte inspanningen. Mijn basis conditie is prima, alleen korte maar intensieve workouts kan ik (nog) niet zo goed. Daarnaast wil ik het ook doen voor figuur verbetering en om mijn energie kwijt te kunnen..

Het scheelt al dat ik dan al wel geschikte kleding heb om te beginnen :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:17

ItsMe2 schreef:
Haha ja dat geloof ik. Nu heb ik het geluk dat ik mijn hobby paardrijden maar voor 50% hoef te betalen :o
Dit doe ik dan ook recreatief.

CrossFitten wil ik gaan doen om betere conditie te krijgen wat betreft de korte inspanningen. Mijn basis conditie is prima, alleen korte maar intensieve workouts kan ik (nog) niet zo goed. Daarnaast wil ik het ook doen voor figuur verbetering en om mijn energie kwijt te kunnen..

Het scheelt al dat ik dan al wel geschikte kleding heb om te beginnen :)

Heb je al eens een proefles gedaan? Kun je ook aanvoelen of het wat voor je is en of je het je geld waard vindt. In eerste instantie heb je aan je fitnesskleding voldoende inderdaad, later zou je bepaalde speciale dingen kunnen aanschaffen. Maar ook dan hoeft dat niet persé! :)

Verder is het gewoon super leuk en super motiverend. Je wil telkens meer, beter, sneller *\o/*

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:33

MuSli: nee ik heb nog geen proefles gehad. Hier wacht ik bewust ook nog even mee omdat ik eerst nog wat andere dingen betreft gezondheid wil uitzoeken.
Als ik vragen mag, wat voor soort abonnement hebben jullie 1x, 2x, of onbeperkt per week en wat betalen jullie er voor
? :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:37

ItsMe2 schreef:
MuSli: nee ik heb nog geen proefles gehad. Hier wacht ik bewust ook nog even mee omdat ik eerst nog wat andere dingen betreft gezondheid wil uitzoeken.
Als ik vragen mag, wat voor soort abonnement hebben jullie 1x, 2x, of onbeperkt per week en wat betalen jullie er voor
? :o

2x pw, €42,50 per maand.
Daarnaast loop ik hard en fiets ik.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:42

Ik heb 2x per week voor 40 euro. Mijn vriend onbeperkt en dat kost 47 euro.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:34

Oké.. hier betaal je voor 1x per week 40 euro.
Maar denk dat naast 2x per week recreatief paardrijden, 1x per week een andere sport in eerste instantie ook voldoende is.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:21

Bij ons wordt aangegeven dat als je echt verschil wil merken je minstens 2x per week moet gaan. Maar dat is voor iedereen ook verschillend denk ik!

1x per week voor 40 euro vind ik wel heel prijzig trouwens..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:32

suus_pepper: ik vind het ook vrij prijzig ;).
Bij de crossfit hier kan je kiezen voor 1x per week of onbeperkt. Onbeperkt kost €65 per maand en bij een halfjaar abonnement €60. Als je geen halfjaar abonnement neemt, kan je wel per maand opzeggen.
Op vertoon van studentenpas is het dan 40 per maand voor onbeperkt als ik het goed begrepen heb.
Ook wordt er 1 a 2 keer per maand een beginnerscursus gegeven die verplicht is voor dat je echt mag deelnemen. Deze beginnerscursus is 1 training waarin alle basisprincipes worden uitgelegd. Kosten hiervoor zijn €35.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:32

ItsMe2 schreef:
suus_pepper: ik vind het ook vrij prijzig ;).
Bij de crossfit hier kan je kiezen voor 1x per week of onbeperkt. Onbeperkt kost €65 per maand en bij een halfjaar abonnement €60. Als je geen halfjaar abonnement neemt, kan je wel per maand opzeggen.
Op vertoon van studentenpas is het dan 40 per maand voor onbeperkt als ik het goed begrepen heb.
Ook wordt er 1 a 2 keer per maand een beginnerscursus gegeven die verplicht is voor dat je echt mag deelnemen. Deze beginnerscursus is 1 training waarin alle basisprincipes worden uitgelegd. Kosten hiervoor zijn €35.

Bij ons bestaat de beginners cursus uit 6 lessen, is een stuk prijziger dan bij jullie en verplicht. Eerder mag je niet deelnemen aan de WODs.. zo heeft elke box z'n voorschriften en regels. €40,- voor 1x pw is veel geld inderdaad. Geen andere box in de buurt? Vergelijken?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:56

Nee helaas.. er zit er maar 1 hier in de buurt voor zo ver ik kan vinden. (CrossFit Oost)
Als ik jullie prijzen hoor, heb ik het idee dat ik het niet helemaal goed heb wat prijzen betreft. Ik heb hun al een mail met een aantal vragen gestuurd

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:04

Ik betaal €100 onbeperkt voor crossfit, powerlifting en olympic weightlifting lessen. Best dure box dus, maar is wel een van de betere boxen in nederland.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:08

Ik betaal 50 euro voor onbeperkt en heb een tijdje 1x week gedaan voor 40 euro.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:02

ItsMe2 schreef:
Nee helaas.. er zit er maar 1 hier in de buurt voor zo ver ik kan vinden. (CrossFit Oost)
Als ik jullie prijzen hoor, heb ik het idee dat ik het niet helemaal goed heb wat prijzen betreft. Ik heb hun al een mail met een aantal vragen gestuurd

Als je de prijzen gaat vergelijken met andere boxen, zit daar eigenlijk weinig verschil tussen.
Soms krijg je bij de één net een wat goedkoper abonnement, maar wat krijg je ervoor terug?
Dat zie je vaak toch niet bij anderen.

Ik zou zeggen, boek eens een proefles en ga eens kijken..
Kun je daarna altijd nog beslissen of je het je geld waard vindt :j
En voor zover ik kan opmaken uit de website, is voor studenten onbeperkt €40,- inderdaad.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:19

ik heb ook een onbeperkt abonnement. Het is inderdaad iets durder als een gewone fitness, maar bij ons is het wel altijd met begeleiding enzo, dus is dat ergens logisch

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:26

Ik betaal voor 3x WOD per week en onbeperkt Open Gym 60,-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:33

Ik ben trouwens flink sore van gisteren :Y)

WOD:

5 Rounds:
10 Goblet Squats KB 16kg
15 KB swings 16kg
200m run met KB 16kg.

T.C. 20 min

Max verzuring op je onderarmen en niet meer weten hoe je dat ding in hemelsnaam moet dragen.
En ik was superblij dat ik gekozen had om de auto te pakken en niet de motor gisteravond, haha.
Dan heb ik via B-weggetjes met een soort van half gas terug gemoeten, meer zat er niet meer in m'n armen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:54

haha, klinkt ellendig. Alles met die stomme KB...

Wij hadden Chelsea, ik ben na 16 rondjes gestopt. Daarna wel als AMRAP nog afgemaakt met totaal 26 rondjes om niet nog 14 minuten stil te staan. Merk dat ik in dit soort oefeningen nog niet het uithoudingsvermogen in mijn benen terug heb na die knieblessure. Ruimte voor verbetering!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:03

Ja, zul je toch langzaamaan weer op moeten bouwen dat uithoudingsvermogen.
Het is niet van het één op het andere moment weer aanwezig, maar evengoed lekker bezig geweest.
Wel een goede WOD om op stuk te gaan trouwens -O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:02

Dat is idd een heftige secricible.

Hoe bepaal je of je bij een van de betere boxen zit Yinka?
Is dat niet heel persoonlijk?
Ben nu uiteraard benieuwd welke box je zit. :D

Ik ga nu voorlopig maar 2x in de week voor 45 euro.
Onbeperkt is 75 euro.
Oly en powerliften kan iedereen gewoon als les doen.
Dus dat is niet apart van de gewone wods.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:14

Ik zit bij unscared in Utrecht.
Hahah toen het had geplaatst zag ik dat het een beetje vreemd stond. Is idd wat je persoonlijk prettig vind.
Maar wat ik aan deze box goed vind is dat het groot is, je hebt de ruimte om je heen tijdens het sporten. Verschillend aanbod in soorten lessen, gratis korte check van fysio, goed materiaal (eleiko), coaching is goed. Zelfs tijdens lessen met verschillende niveau's en ze zorgen voor goede sfeer. Leuke community! Laatst met een groep naar zweden geweest voor een weekend crossfit.
Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve reacties. En wachtlijst van 150 mensem bevestigd dat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:19

Ik ben juist blij dat ik bij n kleine box zit. Haha
Dat grote hoeft van mij niet.
Zo zie je maar dat t zo verschilt per persoon.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:25

Qua aantal leden valt het wel mee hoor, rond 300 leden. Dat willen ze ook zo houden. Iedereen kent elkaar wel.