Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:49

poetser schreef:
Het trauma opzich, daar kan ik wel over praten. Maar het zijn de andere dingetjes. Al merk ik dat het verdriet van enkele dingen na al die jaren begint te slijten, dat ik het aanvaard heb en het een plaatsje begin te geven. Ben wel bezig met de verwerking, maar op mijn eigen manier.

Oke, ander onderwerp. Bovenstaande is al meer dan dat ik ooit met woorden over heb gezegd.

@Iris, ik heb een speciaal deksel voor blikjes af te kunnen sluiten. Verplicht om het op te drinken voelde ik mij nooit. Het gebeurde regelmatig dat ik 's avonds laat nog een blikje open deed en die de volgende ochtend verder leegdronk.
Een sportfles lijkt mij ook niet echt een goed idee, omdat dat de drempel om toch een redbull mee te nemen weer omlaag haalt.

De laatste dagen kom ik trouwens gewoon buiten zonder blikje mee te nemen!!! Weer een stap vooruit.

You go girl! *\o/* *\o/*

jokari

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:04

TS, ik "val" pas in je topic en heb enkel jouw berichten gelezen. Maar meid, wat knap van je dat je je bewust bent van je verslaving en dat je de moed hebt gevonden hier tegenin te gaan ! En je komt gewoon al buiten zonder een blikje mee te nemen woehoe !!!! Ik weet van nabij hoe moeilijk dat is. Trots op jou !

Niet opgeven, gewoon rustig aan verder doen zoals je bezig bent, komt goed ! Cold turkey lijkt mij idd niet het meest ideale. :D Fijn dat psych en HA je hierin mee opvolgen.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:23

IK vind ook dat je super bezig bent!! Je moet in dit stadium ook niet teveel van jezelf verwachten, je bent nu nog aan het detoxen(ontgiften) daar komen ook een stortvloed aan emoties vrij en dat is heel normaal. Pas als je helemaal clean bent, kun je daadwerkelijk echt aan al je problemen gaan werken. Neem je tijd je hebt nog een heel leven voor je.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 18:53

-O- Dat heb ik weer |o

Ik had jullie al eens gezegd dat ik graag de koude koffie van de Lidl drink he. Daar heb ik er nu 1 van voor mijn neus staan en uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat daar inzit en hoeveel cafeïne het bevat. Blikje is 30mg/100ml die koffie 35mg/100ml. Vandaar dus dat ze een grote trek in de blikjes wegnemen :( Die dingen zijn gewoon nog slechter. Het enige grote verschil in bestandsdelen is dat die koffie geen taurine bevat. Hoeveelheid suiker is wel hetzelfde.

Als de flesjes die ik vandaag gekocht heb op zijn, zal ik deze ook maar uit mijn leven bannen helaas.

Bedankt voor de complimentjes :o Ik hoop zo hard dat het mij zal lukken dat ik soms te snel wil gaan en daar moet ik voor oppassen. Ze smaken ook steeds minder lekker vind ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:58

TS, je doet het super! Leg de lat niet te hoog voor jezelf. Ook kleine stapjes leiden de weg naar Rome! Desnoods voetje voor voetje!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:17

Dat ze steeds minder lekker gaan smaken, klinkt goed. :D
Maar idd, niet te snel willen. Je wilt niet hervallen op een later moment. :(:)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:42

Misschien zeg ik nu iets heel geks hoor, don't shoot me if I'm wrong, maar als die koffie flesjes de grote trek in Red Bull wegnemen, en geen taurine bevatten, dan ben je in ieder geval niet verslaafd aan de taurine in de Red Bull. Toch? :D

Ook ik wil je op het hart drukken dat je de lat niet te hoog moet leggen, je bent bezig met afkicken en je gaat als een trein! Je doet het ontzettend goed, leg niet een te grote druk op jezelf. Je kan het! Sterker nog, je doet het al!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:59

PureSG schreef:
Misschien zeg ik nu iets heel geks hoor, don't shoot me if I'm wrong, maar als die koffie flesjes de grote trek in Red Bull wegnemen, en geen taurine bevatten, dan ben je in ieder geval niet verslaafd aan de taurine in de Red Bull. Toch? :D

Ook ik wil je op het hart drukken dat je de lat niet te hoog moet leggen, je bent bezig met afkicken en je gaat als een trein! Je doet het ontzettend goed, leg niet een te grote druk op jezelf. Je kan het! Sterker nog, je doet het al!

Als dat zo zou zijn zou dat heel goed zijn, maar ik vermoed zelf dat het juist de taurine is waardoor dat ik wel een onweerstaanbare drang naar redbull voel en niet naar die koffie. Redbull drink ik omdat ik nu niet zonder kan, die koffie slechts omdat ze erg lekker zijn, maar zonder drang.

Ik heb trouwens zitten denken, misschien dat jullie mij kunnen zeggen of het de moeite zal zijn, of dat het enkel het probleem verleggen is.
Stel dat ik beetje bij beetje ga proberen om de redbulls te wisselen met die koffies? Qua cafeïne en suiker blijft het gelijk, maar de taurine ben ik dan wel al vanaf. En dan van daaruit gaan stoppen? Zou dit een mogelijke oplossing zijn, of zou dat enkel het probleem verleggen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:01

Persoonlijk zou ik de flesjes achter de hand houden voor als je echt even een pick me up nodig hebt, maar niet overstappen van red bull op 5 flesjes van die koffie per dag. Uiteindelijk wil je je hele patroon omgooien namelijk, en als je de hele verslaving aan suiker, cafeine en taurine in een keer op de schop kan nemen is dat een stuk fijner voor jezelf en makkelijker dan wanneer je ze per stuk gaat aanpakken.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:09

Hoi hoi, kom ik ook weer es aanzeilen. Ik heb sinds de 25e niet gelezen en zit hier vol bewondering te lezen hoe je hier mee bezig bent. Echt zo mooi. Ik denk dat als het je misschien lukt om de blikjes red bull die je nu nog drinkt te vervangen door de koffie, zonder je er volledig op te focussen, dat je dan best goed bezig bent. Ik vermoed namelijk dat de koffie makkelijker zal zijn om te laten staan straks omdat daar minder verleden aan vast zit. Je verplaatst het misschien maar toch neem je stappen. Maar misschien geef ik je nu wel slecht advies :)

En nog een tip voor je spoken uit het verleden...mijn vent zit met een burn out thuis en die is nu bezig om alles van zijn verleden van zich af te schrijven in briefvorm (niet dat hij zo ooit zal versturen). Gewoon alles vanaf het begin van je leven van je afschrijven. In delen natuurlijk...niet te snel. Misschien iets om met je psych te overleggen...het doet hem heel veel goed. Hij kan hierdoor delen van zijn leven afronden en achter zich laten....wie weet is het wat voor jou.

Vandaag ben je in elk geval alweer een kanjer! Ga zo door!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:10

poetser schreef:
PureSG schreef:

Als dat zo zou zijn zou dat heel goed zijn, maar ik vermoed zelf dat het juist de taurine is waardoor dat ik wel een onweerstaanbare drang naar redbull voel en niet naar die koffie. Redbull drink ik omdat ik nu niet zonder kan, die koffie slechts omdat ze erg lekker zijn, maar zonder drang.

Ik heb trouwens zitten denken, misschien dat jullie mij kunnen zeggen of het de moeite zal zijn, of dat het enkel het probleem verleggen is.
Stel dat ik beetje bij beetje ga proberen om de redbulls te wisselen met die koffies? Qua cafeïne en suiker blijft het gelijk, maar de taurine ben ik dan wel al vanaf. En dan van daaruit gaan stoppen? Zou dit een mogelijke oplossing zijn, of zou dat enkel het probleem verleggen zijn?

Maar je trek in een blikje wordt weggenomen. :D
Ik weet verder niet goed hoe een verslaving werkt mbt redbull, zoals ik eerder al eens schreef ben ik er cold turkey mee gestopt en na een paar dagen lichamelijke afkickverschijnselen alsin hoofdpijn en trillerig, was ik er vanaf. Overigens dronk ik er lang niet zoveel als dat jij eerder deed. Dus excuses als ik onzin dingen roep, maar als de trek daadwerkelijk verdwijnt na het nemen van zo'n koffie ben je imo écht niet verslaafd aan de taurine maar aan de suiker/cafeïne, want met een vervangend product zonder de taurine is de behoefte aan redbull weg.

Overigens denk ik wel dat als je de redbull verwisseld voor de koffie je het probleem verlegd. Je vervangt je verslaving voor iets nieuws, wat welliswaar de tauine niet bevat, maar je geeft jezelf een nieuw product om van af te kicken, dus er ontstaat een compleet "nieuwe" verslaving (aan hetzelfde stofje weliswaar, maar toch :') ). Ik denk dat het effectiever is om de verslaving in één keer aan te pakken, zoals Emmaa_ ook al aangeeft. Maar then again, ik heb geen verstand van verslavingen e.d., dit is alleen wat ik erover denk.

Nogmaals, ik vind het top van je dat je je verslaving zo op de schop neemt, topper! +:)+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 20:16

Daar heb je gelijk in ja. Blikje 3 staat inmiddels open voor mijn neus, maar nog geen slok van genomen. Ik ben wel heel blij dat vandaag weer gewoon met de 3 blikjes kan verder gaan en niet weer naar 5 blikjes ga.

Het gesprek met de psych heeft wel een stuk zelfvertrouwen weggenomen. Aan de ene kant wil ik dolgraag bewijzen dat hij ongelijk heeft, dat ik het kan en ook vol kan houden. Aan de andere kant, hij hier meer verstand van als ik. Stel dat hij gelijk heeft en dat ik dus eigenlijk al die moeite en dokters kosten voor niks doorsta? Of zie ik dat hele gesprek nu wat zwarter in door alle emoties die het heeft losgemaakt?
Ik blijf in elk geval doorgaan en de toekomst zal het uitwijzen of hij gelijk krijgt of niet.

Maandag met de dokter overleggen voor de stap naar 2 blikjes te nemen.
Een week bezig nu en al 7 blikjes geminderd *\o/*

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:19

Blikje 3 nog maar en nog geen slok genomen! Dat is onwijs goed van je Poetser!

Dat je het gesprek nu misschien wat zwarter inziet door de hoeveelheid emoties is op zich niet vreemd denk ik. Je zoekt hulp en dat is een enorm grote -en confronterende- stap in de goede richting, dus laat je niet ontmoedigen. Je doet het super!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:23

Je niet laten ontmoedigen door dat gesprek. :(:) Denk dat dat idd vooral komt door de emoties.

Maar je 3de blikje nog maar ! Super !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:59

poetser schreef:
Het gesprek met de psych heeft wel een stuk zelfvertrouwen weggenomen.
:(:) :(:) :(:)
Citaat:
Aan de ene kant wil ik dolgraag bewijzen dat hij ongelijk heeft, dat ik het kan en ook vol kan houden.

That's the spirit!!! (Of het inderdaad een kwestie van welles- nietes is, zwart tegen wit: dat staat nog te bezien hoor!)
Citaat:
Stel dat hij gelijk heeft en dat ik dus eigenlijk al die moeite en dokters kosten voor niks doorsta? Of zie ik dat hele gesprek nu wat zwarter in door alle emoties die het heeft losgemaakt?

Ik denk niet dat je dit voor niets doet!!!!!

Maar stel, dat dit een van de manieren was, waarop jij de ellende kon doorstaan - dan is het zijn morele en professionele plicht om jou te begeleiden in "hoe kan ik op een gezonde manier mezelf troosten , kalmeren, bemoedigen, belonen, etc?"

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:00

poetser schreef:
Daar heb je gelijk in ja. Blikje 3 staat inmiddels open voor mijn neus, maar nog geen slok van genomen. Ik ben wel heel blij dat vandaag weer gewoon met de 3 blikjes kan verder gaan en niet weer naar 5 blikjes ga.

Het gesprek met de psych heeft wel een stuk zelfvertrouwen weggenomen. Aan de ene kant wil ik dolgraag bewijzen dat hij ongelijk heeft, dat ik het kan en ook vol kan houden. Aan de andere kant, hij hier meer verstand van als ik. Stel dat hij gelijk heeft en dat ik dus eigenlijk al die moeite en dokters kosten voor niks doorsta? Of zie ik dat hele gesprek nu wat zwarter in door alle emoties die het heeft losgemaakt?
Ik blijf in elk geval doorgaan en de toekomst zal het uitwijzen of hij gelijk krijgt of niet.

Maandag met de dokter overleggen voor de stap naar 2 blikjes te nemen.
Een week bezig nu en al 7 blikjes geminderd *\o/*

Fijne psych -O-
Ik zou niet gaan overstappen op die andere blikjes. Waarschijnlijk is het juist die combi van caffeine en taurine wat het hem doet... Nu merk je dat misschien nog niet straks misschien wel. Taurine is ook een stimulerend middel en net zo goed verslavend. Niet teveel zelf dokteren gewoon aanhouden wat je huisarts gezegd heeft

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 21:17

Oke, dan blijf ik bij de redbull ipv over te stappen op de koffie. Pfff soms wil ik zo graag door deze periode heen zijn.

@Janneke2, daar heb je gelijk in. Ik ga in elk geval proberen vrijdag weer het gesprek op de verslaving te brengen en hopelijk gaat het deze keer wat beter. Heb namelijk wel wat vragen over ons gesprek, in ieder geval over die (soort van) demotivatie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 02:37

Hoe zit het met de hoeveelheid suiker in die koffie? Als dat een stuk minder is dan in de redbull, en dat vermoed ik wel, dan is dat ook alweer een belangrijk winstpunt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 07:37

Het verschil in suiker is nihil helaas. Redbull 9,9g/100ml en die koffie 9,8g/100ml. Daar schrok ik gisteren nog harder van als de cafeïne.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:45

Moet je voor de gein eens 100ml water in een kopje gieten en er dan 9,9gram suiker bij doen.
Goed dat je je vragen bespreekbaar maakt bij de psych

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:44

TS, hoe is het gisteren en vandaag gegaan?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:35

Gillbo schreef:
Moet je voor de gein eens 100ml water in een kopje gieten en er dan 9,9gram suiker bij doen.
Goed dat je je vragen bespreekbaar maakt bij de psych

Hehe...dat is het proberen wel waard denk ik...ik vermoed dat je je rot schrikt? Ik heb dat ook nog nooit gedaan...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 22:01

Ik zit nog steeds aan 3 blikjes op een dag. Ik weet alleen niet of het ook door het afkicken komt, maar ik had vanmorgen ineens een abces in mijn bovenkaak/tandvlees, van mijn voortanden tot mijn verstandskies. Was gisteravond al wat gevoelig. Nu sinds een uur geleden is de onderkaak, aan dezelfde kant ook helemaal gezwollen en pijnlijk. En natuurlijk geen pijnstillers in huis en de kamillethee werkt ook niet :(

Gesprek met de psych is niet doorgegaan, omdat hij zich ziek gebeld heeft. Dus dat is voor volgende week ergens.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:51

De buurvrouw lief aankijken voor een pijnstiller dan maar al is het maar om straks lekker te kunnen slapen. Misschien kun je het abces ook wat coolen dat helpt soms ook.
Morgen is er vast wel een winkel om wat te halen en anders naar de huisartsen post als het te erg word.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:08

Dat is een flinke ontsteking dan.
Kan goed zijn dat je lijf van binnenuit ook de rotzooi eruit gooit.