Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 02:23

Rebeccaa schreef:
Ja ik heb echt een enorm goed ontwikkelde geur voor rook volgens mij. Vind het prima om in ruimtes te zijn waar gerookt word en heb echt helemaal niets tegen roken, maar ik ruik het echt meteen aan mijn haar als iemand naast mij een sigaret heeft gerookt. Nu ruik ik niet aan het haar van vreemden :+ maar als mijn vriendinnen binnen hebben gerookt met het uitgaan o.i.d. en ik geef ze een knuffel, dan ruik ik het toch zeker wel. Maar ja, even buiten op de fiets met losse haren en er wat anti klit inspuiten o.i.d. en die geur is ook wel weer weg voor het grootste gedeelte.

Maar claimen dat je het helemaal niet ruikt terwijl er binnen gewoon gerookt wordt door meerdere mensen.. nah, dat geloof ik niet.

Verder hoeft haar natuurlijk ook niet perse naar shampoo te ruiken. Vind dat zelf wel heel erg lekker, maar als ik op de fiets zit en ik heb mijn haar los, dan ruikt het ook niet meer perse naar shampoo, maar neemt het ook wat van de 'buitenlucht' in zich op. Ach. Zo lang het niet stinkt is alles best en moeten mensen lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Hier moet ik toch om lachen :')

Er roken helemaal niet meerdere mensen hier in huis. Grappig dat jij dat loopt te beweren dan. We wonen hier maar met zijn 2en.

En nogmaals ik claim nergens dat mijn haar niet stinkt. Alleen dat ik mensen nooit hoor klagen erover.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 02:40

Weten jullie waar ik nou zo benieuwd naar ben? Foto's! Ik ben echt zo benieuwd of er daadwerkelijk verschillen te zien zijn.

Spruitje56

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 09:42

Wat doen jullie als jullie op vakantie zijn naar een warm land met jullie haar kwa wassen en verzorging? Mijn haar word altijd zo dood en droog van het Climaat en water zit vaak veel chloor in

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:14

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:32

@bellehorses is er ook een goedkopere versie?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:34

Ik was het 2-3 x per week zonder! shampoo.. dit heeft zoveel geholpen met alle kwaaltjes.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:19

hackny schreef:
@bellehorses is er ook een goedkopere versie?

Geen idee. Ik kwam deze toen eens tegen en meteen gekocht, bevalt zo goed dat ik niet meer kijk naar andere producten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:01

mijn haar moest ik helemaal kort knippen omdat het zo dood was ;( en nu ik het niet meer met spul was is het hardstikke gezond! heb ook ineens een vollere bos haar dan eerst!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 19:50

@pimaude wat voor spul was je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:44

Maar wat als je elke dag schuim/spray in je haar doet? Geen gel of haarlak. Maar glansspray en wat schuim zodat het net wat beter zit. Dat blijft dan wel in je haar zitten als je het niet uit wast. Hoe doen jullie dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:58

hackny: water!

En ik gebruik ook geen spul er meer in, want dat is nergens meer voor nodig sinds ik de shampoo heb opgegeven. ik heb ook voller haar en een slag erin in plaats van dun, stijl haar!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:23

pimaude schreef:
hackny: water!

En ik gebruik ook geen spul er meer in, want dat is nergens meer voor nodig sinds ik de shampoo heb opgegeven. ik heb ook voller haar en een slag erin in plaats van dun, stijl haar!

kan je mij je routine uitleggen?
ik wil het ook eens proberen namelijk

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:24

AmoorM schreef:
Maar wat als je elke dag schuim/spray in je haar doet? Geen gel of haarlak. Maar glansspray en wat schuim zodat het net wat beter zit. Dat blijft dan wel in je haar zitten als je het niet uit wast. Hoe doen jullie dat dan?

ik gok dat iedereen die alleen met water wast niks meer kwa styling spul gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:39

1. haar borstelen
2. onder de douche en haar goed natmaken
3. hoofdhuid rustig en helemaal inmasseren
4. lijf wassen (gebruik een ouderwets 0% blok zeep
5. nog eens je hoofdhuid masseren
6. uitspoelen alsof je shampoo hebt gebruikt
7. naspoelen met koud water, dan glanst het mooi en het is minder vet de eerste weken wanneer je begint

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 14:58

pimaude schreef:
1. haar borstelen
7. naspoelen met koud water, dan glanst het mooi en het is minder vet de eerste weken wanneer je begint

klinkt makkelijk bedankt!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:20

pimaude schreef:
1. haar borstelen

Ik heb begrepen van mijn kapster dat je juist niet moet masseren omdat je dan de talgklieren stimuleert om meer vet te produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:30

Als je niet masseert haal je het vieze er ook niet uit :p overdag iig niet teveel aankomen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:43

Door massage maak je eventuele schilfers ook los en stimuleer je de doorbloeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:11

Ik probeer om de 2 dagen aan te houden. Soms een dagje langer en soms een dagje korter. Heel erg op gevoel. Donderdag heb ik het voor het laatst gewassen en vanavond gaan wij gourmetten, dan ruikt je haar denk ik heel erg dus dan was ik het morgen weer uit. Ik doe vaak ook wel schuim/spray in mijn haar voor mooiere krullen/glans dus ik red het niet om maar 1 keer per week te wassen. Al merk ik niet echt aan m'n haar dat het daar echt heel stroef of vies van wordt, maar het idee om het zo weinig te wassen terwijl je er spul in hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:13

Ik gebruik trouwens de L'Oréal professional shampoo en conditioner, is wel wat duurder dan de gewone huismerk van de drogist, maar omdat je het minder gebruikt heb je er meer aan. Wie weet of hier ook een styling product voor is? Ik gebruik nu nog andrelon schuim ect.

Ze zeggen ook altijd dat föhnen en stijlen heel erg slecht is voor je haar. Nu doet een vriendin van mij dat elke dag, tenminste stijlen, maar haar haar ziet er echt heel gezond uit.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:43

Ik heb mijn haar ook jaren elke dag gestylt. Nu doe ik het af en toe nog eens, maar ook mijn haar vind ik er persoonlijk niet raar uit zien :+

Ik heb van de week nog ergens een artikel gelezen over je haar fohnen of natuurlijk laten opdrogen. Het blijkt dus dat het beter is om je haar voor 70% aan de lucht te laten afdrogen en daarna fohnen. Ik zal eens zien of ik dat artikel kan terugvinden.

edit; artikel gevonden: http://fashionlab.nl/beauty/tips-en-tru ... et-zo-goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:52

AmoorM schreef:
Ik gebruik trouwens de L'Oréal professional shampoo en conditioner, is wel wat duurder dan de gewone huismerk van de drogist, maar omdat je het minder gebruikt heb je er meer aan. Wie weet of hier ook een styling product voor is? Ik gebruik nu nog andrelon schuim ect.

Ze zeggen ook altijd dat föhnen en stijlen heel erg slecht is voor je haar. Nu doet een vriendin van mij dat elke dag, tenminste stijlen, maar haar haar ziet er echt heel gezond uit.

Serieus, hoe moeilijk is het om op internet te kijken of dat er is :roll:

https://www.hairworldshop.nl/product/st ... ra-strong/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:54

Rebeccaa schreef:
AmoorM schreef:

Sjonge, kan het nog vriendelijker? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:40

Rebeccaa schreef:
AmoorM schreef:

Het was meer om te kijken of er ook ervaringen waren met producten. Als je niks aardigs kunt zeggen, zeg dan niks ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 21:54

@AmoorM heb wel goeie verhalen erover gehoord maar nooit geprobeerd