Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:12

Doorzetten hoor!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:45

Hoi, ik kom me hier ook maar melden, zou ook heel graag afvallen, maar vind het moeilijk.
Momenteel schommel ik vaak tussen 75-80 (wat teveel is voor me) en zou eigenlijk graag naar de 70 gaan.
Mijn eetregime:

Ontbijt: magere yoghurt met bio meusli
10 uurtje: 1 appel
Middag: 3 boterhammen met kippenwit (zonder boter)
2u: 1 appelsien/kiwi
5u: warm avond eten
9: 1 groene thee (zonder suiker)

sporten:
5x week paardrijden
2x week karate
1x spinning
soms 1x week lopen/squash

als iemand nog een tip voor me heeft hoor ik het graag!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:27

Mooi lijstje toch The_Cat? zou er niet veel aan veranderen. Voor lijstjes zou je ook nog in het topic kunnen kijken 'afvallen zonder doel is ook ontzettend koel' staan ook veel tips en lijstjes in.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:29

vibabu schreef:
Mooi lijstje toch The_Cat? zou er niet veel aan veranderen. Voor lijstjes zou je ook nog in het topic kunnen kijken 'afvallen zonder doel is ook ontzettend koel' staan ook veel tips en lijstjes in.

Bedankt voor de tip, hebt het bericht even gekopieerd naar daar :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:58

Ik ben sinds deze week weer wat beter bezig. Hopen dat ik dit nu eens langer volhou haha!
Twee vriendinnen willen ook gaan sporten, dus we willen eigenlijk met z'n drieën gaan hardlopen.
Dat motiveert al meer dan in m'n uppie..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:49

Ik sta nog altijd stil :') Maar ik ben enorm blij dat er in ieder geval niks aan komt! Ik sport op dit moment ook niet, dus ik heb nu wel een goede balans gevonden in het eten zodat er niks bij komt als ik even niks doe :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:08

Dat is ook super Flowery!!

Ik heb wat nieuwe kleding gekocht vandaag! Maat M ipv xxl *\%/*
Voelt zo goed!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:14

Wauw super goed!!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:24

Thanx! Ben er echt superblij mee! Nu zo houden :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Mag ik mij ook melden? Niet aan gebrek van motivatie maar voor een stok achter de deur.

Ik ben rond de 1.83 en weeg denk ik rond de 80/85 kilo, maar het moet minder aangezien ik weinig beweging krijg en ik slanker wil worden. Sinds dinsdag heb ik de MFP app geïnstalleerd waarbij je het eten bijhoudt. Ik heb mijn gegevens ingevoerd en mijn streefgewicht is 70 (jaja, doelstellingen) Mijn huidige gewicht in combi met mijn doelstelling en mijn bewegingsfactor maakt dat ik max 1900 calorien per dag mag nuttigen.

Ik probeer nu te ontbijten met musli en melk. Tussendoor een banaan of van die goedkope gezoute crackers, tussen de middag 2 á 3 boterhammen met hartig spul en in de avond gewoon eten. Ik probeer mijn snackbehoefte te onderdrukken maar dat is moeilijk al weet ik dat wanneer ik 1 week niet zoet eet, ik geen behoefte meer krijg.

Tot dusver gaat het goed. Ik heb vandaag 91 calorieën overgehouden. Gisteren en eergisteren zat ik er overheen aangezien ik zelf pizza heb gemaakt maar 700 calorieën heb ingevoerd.

Wb drinken: Ik drink altijd alleen maar koffie, koffie en koffie afgewisseld met water en thee. Frisdrank dus sporadisch. Voor alcohol ga ik geen uitzonderingen maken. Dat blijf ik gewoon drinken. Al eet ik wel weinig wanneer ik alcohol drink want ik ben bang voor rommel in de pens en spaaierijen (jonge meid, uitgaan, je kent het wel). Tot dus ver :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 23:41

Vandaag echt weer goed begonnen! Ook meteen weer lekker gesport! Nou echt volhouden!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:50

Goed bezig!!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:38

het lukt maar niet.
ik blijf rond hetzelfde gewicht schommelen. ik zit nu op 1250 calorien per dag, heb een zittend beroep en wandel daarnaast dagelijks tussen de 30-60 min. in flink tempo.
voor het mooie zou ik minimaal 10kg kwijtmoeten, liefst 17.
maar het gaat niet. sporten kan ik niet door diverse gezondheidsproblemen en wandelen is al behoorlijk wat voor mij.
moet ik nu gaan crash diëten? minder calorieën lijkt mij echt niet gezond.
of moet ik maar accepteren dat ik ben zoals ik ben. (ik ben 1.60 en weeg 87!! kg, 70kg is voor mijn lichaam een gezond en mooi gewicht)

de ellende is dat ik ook nog eens aan een nieuwe garderobe toe ben.
moet ik die nu aanschaffen of nog eerst een jaar doorploeteren met afvallen via crashdieten en daarna een nieuwe garderobbe aanschaffen.
op zich erger ik me niet aan mijn gewicht, ik ben wel netje in proporties en kan best tevreden zijn met mezelf zo, maar toch is afvallen voor de gezondheid wat beter natuurlijk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:46

crashdieten lijkt mij niet verstandig veneri..

ik moet ook nog 17 kilo as we speak..

dat is een flink blok natuurlijk.. en heb er voor mijzelf tot 01-09-2016 voor uitgetrokken..
eigenlijk heel lang natuurlijk, als je bedenkt dat dat dus minder dan een kilo per week is.

anderszijds, ik wil het zelf aanpakken door een eetwijze te gaan ontwikkelen die ik de komende 50 jaar gewoon kan volhouden.. dus gewoon een normaal eetpatroon.. waarbij dan min of meer een boterham meer wanneer ik op gewicht ben, voldoende is om op gewicht te blijven.

wandelen is super, maar vergeet ook niet dat je daarmee spieren opbouwt (zoals met iedere sport), spieren wegen weer zwaarder dan vet, dus dat je even gelijk blijft of zelfs zou aankomen tijdelijk, zou ik mij niets van aantrekken..

jij weet of je minder gegeten hebt dan verbrand, ergo vet weg hebt laten smelten.

wat je kunt doen is in kaart brengen of je geen calorieën over het hoofd ziet..

ik vul zelf heel nauwkeurig in op 'valtaf.nl'.
inclusief dus ook hoeveel vetstof ik gebruik om in te bakken, hoeveel melk er in de koffie gaat en hoeveel gram suiker etc.

ben een keer bijna 10 minuten bezig geweest om een maaltijdsalade in te voeren omdat ik m rijkelijk versierd had met een heleboel soorten rauwkost haha..

En als je het wandelen wat langer wilt doen,
dan vind ik http://wandelkalender.nl/ een uitkomst..

een wandeltocht her en der meepikken.. heb je zomaar een halve of hele dag beweging zonder dat je het gevoel hebt echt een hele dag te zijn wezen sporten.. gewoon een mooie uigezette wandeling gevolgd.

hier ook netjes in proporties op zich, alleen bij mij is de 17 kilo eraf nog steeds een gewicht dat in de ogen van velen te zwaar is en een te 'breed' postuur.. maar goed, ik weet dat het een gezond gewicht is al zegt bmi dat het hoog in het normaal zit.

mocht je ergens in het zuiden zitten en een keer een wandelpartner zoeken, dan geef je maar een gil.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:46

Ik heb er nu 19 kg af maar dat laatste kilootje wil maar niet verdwijnen :+

Ik ga mooi door, nu met
1400-1600 kcal per dag (mbv eetmeter voedingscentrum)
30-35 km per week wandelen (ong. 7km/u met endomondo)
7-8 x paardrijden

Veneri wat balen, wat is je bmr?
Dit vind ik een handige site https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/

ik ben begonnen met kleine stapjes van 3-5 kg dan lijkt een doel wat meer haalbaar :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:50

Ga naar de welness winkel en koop groene koffie. Hierdoor krijg je een vol gevoel en ean eet je niet zo veel meer. Het verhoogd ook je stofwisseling door de caffeine. Succes

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:52

Afgelopen maandag gestart met een voedinggschema + bootcampen via de sportschool. Best spierpijn, maar dat mag de pret niet drukken!

Vandaag 1455 kcal en vanavond 45 minuten bootcampen.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 04-02-16 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:54

Bij mij was er eindelijk weer iets vanaf sinds enkele weken stil staan :D Ik weeg nu 57,2 ipv 57,7 *\o/*
Is natuurlijk niet veel eraf, maar ik ben toch weer iets dichterbij mijn doel :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:21

Goed bezig! Ik ben het hardlopen rustig weer aan het oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:33

Ik heb de gouden tip! Als je verloving over gaat met betrokkenheid van een 'vriendin' gaat het hard. 8 kg in 1,5 week. :')
Zal nog wel meer worden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:16

Robijntjah schreef:
Ik heb de gouden tip! Als je verloving over gaat met betrokkenheid van een 'vriendin' gaat het hard. 8 kg in 1,5 week. :')
Zal nog wel meer worden.

Hoe dan!?

Hier gaat t goed. Gister alleen echt te weinig gegeten en zat maar op 650 cal. Oeps

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:52

@nibbit:mijn bmr is 1550 bij geen lichaamsbeweging. Bij weinig lichaamsbeweging/ zittend beroep geeft hij 1850 calorien aan.
1250 zou dan icm wandelen voldoende moeten zijn om af te vallen.
Ik houd alle calorien bij met de shealth app. Ik voer sochtends altijd in wat ik die dag zou willen eten en kijk dan of ik bijv. Een boterham of aardappel minder of meer kan nemen of dat er nog een handje nootjes bij kan etc. Zelfs in het weekend wanneer ik eens iets extra's neem dan blijf ik onder de 1400 calorien.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:32

Ja dan zou je met 1250 idd wel moeten afvallen, nog minder is ook niet goed.. Hoe lang ben je al bezig?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:47

Ik ben al langer op de calorieen aan het letten en hield eerst 1500 aan. Daarmee bleef ik op gewicht. Sinds 2 weken op de 1250 calorieen en ik schommel heen en weer.dan weer 200gram eraf,dan weer 200 of meer erbij,dan weer eraf. En over de hele 2 weken genomen is er geen gram afgegaan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:04

Robijntjah schreef:
Zal nog wel meer worden.

:(:) #)